Ухвала
від 12.05.2010 по справі
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65

УХВАЛА

ПРО ПОВЕРНЕННЯ ЗАЯВИ ПРО ПОРУШЕННЯ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВІ ПРО БАНКРУТСТВО ОСОБА_1

"12" травня 2010 р. № 19/179

Суддя Макаревич В.А. , розглянувши матеріали за заявою Чуднівської районної телерадіокомпанії "Чуднів" (смт. Чуднів, Житомирської області)

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

11 травня 2010 р. до господарського суду Житомирської області надійшла заява Чуднівської районної телерадіокомпанії " Чуднів" ( смт. Чуднів) вих. № 16/100 від 07.05.2010р. про порушення провадження у справі про банкрутство в порядку ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ( далі - Закон ) .

Відповідно до ст. 9 Закону, суддя повертає заяву про порушення справи про банкрутство і додані до неї документи без розгляду, якщо, зокрема, у заяві не вказано відомості, перелічені в ст. 7 цього Закону.

Так, у частині 7 ст. 7 Закону визначено, що заява кредитора повинна містити докази обґрунтованості його вимог для застосування положень статті 51 Закону.

Згідно ст. 51 Закону якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язані звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

При цьому приписи цієї статті застосовуються з врахуванням вимог ст.ст. 105, 110,111 Цивільного кодексу України, ч.5 ст.60 Господарського кодексу України, ст. ст.36,38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", оскільки відповідно до ст. 5 Закону провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 105 ЦК України, комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 111 ЦК України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

За змістом ч.2 ст. 111 ЦК України до затвердження ліквідаційного балансу ніякі виплати кредиторами не проводяться, а також не здійснюється відчуження майна юридичної особи для їх задоволення.

Відповідно до частини 5 ст. 60 ГК України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.

Разом з тим, при застосуванні ч. 5 ст. 60 ГК України необхідно враховувати ч.3 ст. 110 ЦК України, відповідно до якої, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому законом про відновлення платоспроможності або визнання його банкрутом.

Відповідно до абз. 4 ст. 1 Закону суб'єкт господарської діяльності може бути визнаний банкрутом тільки в разі встановлення господарським судом його неспроможності відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

Тому, при винесені постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури в порядку статті 51 Закону суд в обов'язковому порядку повинен з'ясувати актив і пасив боржника. Для цього, заява боржника має містити посилання на докази, які підтверджують вжиття ним заходів, передбачених вищенаведеними нормами чинного законодавства України, за наслідками яких виявлено кредиторів та встановлено факт недостатності майна для задоволення їх вимог. Вказані докази, виходячи з вимог Закону, повинні бути в наявності на момент порушення справи про банкрутство за спрощеною процедурою. Аналогічну правову позицію викладено у постанові Верховного Суду України від 10.06.2008 у справі №15/682-б та постановах Вищого господарського суду України № 7/249-09-3493 від 19 січня 2010 р., № 18/198/09 від 10 лютого 2010 р., № 23/233-б від 10 лютого 2010 р. , № 7/32-09-653 від 02 лютого 2010 р. та інших.

Однак, заява Чуднівської районної телерадіокомпанії " Чуднів" про порушення справи про банкрутство не містить посилання на докази:

- здійснення комісією з припинення юридичної особи повідомлення в друкованих засобах масової інформації у порядку ч. 4 ст. 105 ЦК України про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї; натомість з наданих до суду матеріалів: ксерокопії Бюлетня державної реєстрації №77(12)2007рік вбачається інформація про назву підприємства - Комунальне підприємство районна комунальна телерадіокомпанія "Чуднів" та його адреса, ксерокопії Бюлетня державної реєстрації №118(3) 2009рік крім назви підприємства та адреси зазначено про відсутність відомостей. Вказані ксерокопії не свідчать про здійснення комісією з припинення юридичної особи повідомлення в друкованих засобах масової інформації у порядку ч. 4 ст. 105 ЦК України про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї;

- здійснення оцінки наявного майна боржника відповідно до статті 60 ГК України;

- повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства у встановленому законодавством порядку, для своєчасного проведення перевірки в межах встановленого законодавством строку для заявлення кредиторами претензій; натомість в наданих суду матеріалах листом від 30.06.2009р. за №1787 на адресу районної ради ДПІ у Чуднівському районі надає інформацію щодо необхідності надіслання необхідних документів державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення Державного комунального госпрозрахункового стоматологічного підприємства(код ЄДРПОУ 30809845);

- про надходження вимог кредиторів в двохмісячний строк та про результати їх розгляду ліквідаційною комісією.

Також , до матеріалів заяви про порушення провадження у справі про банкрутство:

- не подано доказів сплати державного мита у встановлених порядку та розмірі ( п. 4. ст. 63 ГПК України),

- не подано доказів сплати витрат на інформаційно - технічне забезпечення судового процесу ( п. 10 ст. 63 ГПК України).

Натомість до матеріалів заяви долучені копії платіжних доручень № 531 від 24.12.2008р., № 298 від 23.09.2009р. , завірені печаткою районної ради, що не є належними доказами про сплату державного мита та витрат з інформаційно-технічного забезпечення

Крім того, згідно п.3 ст. 7 Закону до заяви боржника додається бухгалтерський баланс на останню звітну дату належним чином оформлений; інші документи, які підтверджують неплатоспроможність боржника.

Відтак, відповідно до положень ч. 7 ст. 7, частин 1 статей 8, 9 та статті 51 Закону господарський суд прийшов до висновку повернути заяву боржника про порушення провадження у справі про банкрутство як таку, що подана боржником без дотримання вимог чинного законодавства у випадку ініціювання процедури банкрутства при самоліквідації боржника.

Відповідно до ч.2 ст.9 Закону повернення заяви без розгляду не перешкоджає повторному зверненню з нею до господарського суду в загальному порядку після усунення допущеного порушення.

Керуючись ч. 7 ст. 7, ч.1 ст.8, ч. 1 ст. 9, ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", п. 3,4,10 ст. 63, ст. 86 ГПК України, господарський суд,

УХВАЛИВ:

Повернути без розгляду заяву Чуднівської районної телерадіокомпанії " Чуднів" ( смт. Чуднів) вих. № 16/100 від 07.05.2010р. про порушення провадження у справі про банкрутство та додані до неї документи.

Додаток на 69 аркушах.

Суддя Макаревич В.А.

1 - заявнику, 2 - в наряд

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення12.05.2010
Оприлюднено07.08.2015
Номер документу47908589
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —

Ухвала від 17.09.2024

Цивільне

Подільський районний суд міста Києва

Ковбасюк О. О.

Ухвала від 30.08.2024

Цивільне

Подільський районний суд міста Києва

Ковбасюк О. О.

Ухвала від 12.09.2024

Цивільне

Подільський районний суд міста Києва

Ковбасюк О. О.

Рішення від 04.09.2024

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Ільєва Т. Г.

Рішення від 09.09.2024

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Ільєва Т. Г.

Рішення від 04.09.2024

Цивільне

Печерський районний суд міста Києва

Ільєва Т. Г.

Рішення від 18.09.2024

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Комаревцева Л. В.

Рішення від 18.09.2024

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Комаревцева Л. В.

Рішення від 18.09.2024

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Комаревцева Л. В.

Ухвала від 12.09.2024

Цивільне

Оболонський районний суд міста Києва

Ткач М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні