27/2-07-101
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"07" березня 2007 р.Справа № 27/2-07-101
За позовомтовариства з обмеженою відповідальністю «Черкаська енергетична компанія»
До відповідачів1) державного підприємства Одеської залізниці; 2) державного підприємства «Ровенькиантрацит»
Про стягнення 872,36 грн.
Суддя Семенюк Г.В.
Представники:
Від позивача: не з'явився;
Від відповідачів: 1) Кірічек С.В., довіреність від 13.11.2006 року;2) не з'явився;
Суть спору:Позивач звернувся до господарського суду з позовною заявою про стягнення з відповідачів –872,36 грн.
У судовому засіданні від 12.02.2007 року Одеська залізниця надала до господарського суду відзив на позов, в якому із посиланням на ст. ст. 31,32, 111, 136 Статуту залізниць України та Роз'яснення президії Вищого господарського суду України від 29.05.2002 року № 04-5/601, просить суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог про стягнення вартості нестачі та судових витрат.
16.02.2007 року за вх. № 4004 до господарського суду Одеської області надійшов відзив ДП «Ровенькиантрацит», яким останній не визнає своєї провини у нестачі вантажу.
Відповідач (ДП «Ровенькиантрацит»), повідомлений належним чином про час і місце розгляду справи, своїх представників в судове засідання не направив незважаючи на виклик суду.
Керуючись ст. 75 ГПК України суд вважає за можливе розглянути справу і вирішити спір по суті без участі ДП «Ровенькиантрацит»за наявними у справі матеріалами.
Розглянувши матеріали, додані до позовної заяви, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини справи та заслухавши представника Одеської залізниці, суд, встановив.
26.06.2006 року ДП „Ровенькиантрацит" відвантажило на адресу Уманського паливного складу ТОВ „Черкаська енергетична компанія” (власник вугілля ТОВ „Черкасиоблпаливо" , дог. № 640520/05 від 20.05.2005 р.; дог. № 1 від 25.05.2005 р.; лист від постачальника Торгівельно-промислової компанії „Укруглетоп" № 1193 від 27.06.2006р.; розділ № 4 залізничної накладної) в вагоні № 65941049 по з. накладній № 48356822 вугілля марки AM в кількості 69 тон, при цьому вагон завантажувався силами та засобами відправника із зазначенням маси вантажу.
Відповідно до рахунку-фактури № УК-0001193 від 27.06.2006 року ціна однієї тонни вугілля марки АМ становить 313,35 грн. за одну тонну вугілля без урахування ПДВ (376,02 грн. з урахуванням ПДВ).
За поставку вугілля (зокрема у вказаному вагоні) ТОВ «Черкасоблпаливо»здійснило платіж на поточний рахунок ТПК „Українське вугільне паливо” у розмірі 58361,16 грн. відповідно до платіжного доручення № 660 від 25.10.2006 року.
При комісійному перевантаженні вугілля у вагоні № 65941049 встановлена нестача вугілля в обсязі 3700 кг.
Нестача вугілля підтверджується:
- комерційним актом серії АЭ № 863681/7 від 29.06.2006 року, у якому зазначено, що «... за документом значиться бр. 92200, тара 23200, нетто 69000. Фактично виявилось брутто 88500, тара с бруса 23200, нетто 65300, тобто менше документів 3700 кг. Течі вантажу не було. Навантаження в вагоні рівномірне по всьому вагону нижче рівня бортів 150 см. Слідів вилучення, виїмки, втрати вантажу немає. Поверхня вантажу розрівняна та ущільнена. Вагон прибув в технічному та комерційному відношенні справний...».
Акти загальної форми не складались.
Відповідно до ст. 114 Статуту залізниць України, - залізниця відшкодовує фактичні збитки, що виникли з її вини під час перевезення вантажу, а саме:
а) за втрату чи недостачу - у розмірі дійсної вартості втраченого вантажу чи його недостачі;
б) за втрату вантажу, який здано до перевезення з оголошеною вартістю, - у розмірі оголошеної вартості, а якщо залізниця доведе, що оголошена вартість перевищує дійсну, - у розмірах дійсної вартості;
в) за псування і пошкодження - у розмірах тієї суми, на яку було знижено його вартість.
Недостача маси вантажу, за яку відшкодовуються збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення.
Відповідно до п. 27 Правил видачі вантажів При видачі вантажів, маса яких унаслідок їх властивостей зменшується при перевезенні. Норма недостачі (сума норми природної втрати та граничного розходження визначення маси нетто) становить: 2% маси зазначеної в перевізних документах: вантажі рідкі або здані до перевезення в сирому (свіжому) або у вологому стані;.. У накладній в графі найменування вантажу зазначено, що вантаж навантажено у вологому стані. Таким чином необхідно застосовувати 2% при урахуванні сума норми природної втрати та граничного розходження маси вантажу.
Згідно з розрахунком позивача, з урахуванням граничного розходження визначення маси вантажу і природної втрати вантажу під час перевезення, збитки позивача від втрати вантажу складають – 872,36 грн.
Одеська залізниця, у судовому засіданні від 07.03.2007 року, погодилась з розрахунком природної втрати вантажу наведеному позивачем у додатках до позовної заяви.
Відповідно до ст. 111 Статуту залізниць України, - Залізниця звільняється від відповідальності за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу у разі, коли вантаж надійшов у непошкодженому вагоні (контейнері) з непошкодженими пломбами відправника чи без пломб, коли таке перевезення дозволено Правилами, а також якщо вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, якщо немає ознак втрати, псування або пошкодження вантажу під час перевезення.
Враховуючи вищевикладене а також те, що вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, за комерційним актом серії АЭ № 863681/7 від 29.06.2006 року –вагон прибув в технічному та комерційному стані справним, навантаження в вагоні рівномірне по всьому вагону, слідів виїмок та втрати вантажу немає, - в стягненні збитків від нестачі вугілля з першого відповідача по справі (Одеської залізниці) позивачу слід відмовити, оскільки матеріалами справи вини цього підприємства у нестачі вантажу не встановлено.
Згідно із ст.ст. 31, 32, п. «а»ст. 111 Статуту залізниці України, відправник відповідає за недостачу, якщо не підготував вантаж з умов йото схоронності та відсутні ознаки втрати вантажу при транспортуванні.
За таких обставин, вартість нестачі вугілля в сумі 872,36 грн. слід віднести за рахунок ДП «Ровенькиантрацит».
Відповідач, повідомлений належним чином про час і місце розгляду справи, своїм правом на участь у судових засіданнях не скористався.
Повідомлення належним чином ДП «Ровенькиантрацит»про час і місце розгляду справи підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 2151407, 231249 та наданим до суду відзивом.
Прийняття участі в розгляді справи це право, а не обов'язок відповідача.
Таку ж правову думку висловив Одеській апеляційний господарський суд у своїй Постанові від 15.11.2005 року зі справи № 27/182-05-5016.
Станом на 07.03.2007 року можливість подальшого відкладення розгляду справи відсутня у зв'язку з закінченням всіх строків відведених ст. 69 ГПК України для розгляду справи.
Тому подальше відкладення розгляду справи неможливе та є підставою для винесення Рішення по справі не зважаючи на неявку ДП «Ровенькиантрацит»у судове засідання.
Витрати по сплаті держмита та на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу віднести за рахунок сторін, пропорційно розміру задоволених позовних вимог, згідно ст. 44,49 ГПК України.
Керуючись ст.ст. 44-49, 77, 82-85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити повністю.
2.Стягнути з ДП «Ровенькиантрацит»(94700, Луганська обл., м. Ровеньки, вул. Комунистична, 6), код ЄДРПОУ 32320704, р/р 26008301230607 в АК ПІБ Промінвестбанку м. Ровеньки, МФО 304502 на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Черкаська енергетична компанія»(18000, м. Черкаси, вул. Будіндустрії, 9), код ЄДРПОУ 32584122, р/р 260083002396 в ОПЕРВ облуправління Ощадбанка, МФО 354507 –872,36 грн. основного боргу, 102 грн. держмита та 118 грн. –витрати на ІТЗ судового процесу.
3.В стягненні з Одеської залізниці (65012, м. Одеса, вул. Пантелеймонівська, 19), код ЄДРПОУ 01071315, збитків товариства з обмеженою відповідальністю «Черкаська енергетична компанія»(18000, м. Черкаси, вул. Будіндустрії, 9), код ЄДРПОУ 32584122, від нестачі вугілля, що мала місце при перевезенні в вагоні № 65941049 за залізничною накладною № 48356822 –відмовити.
Наказ видати у порядку ст. 116 ГПК України.
Рішення господарського суду набирає законної сили у порядку передбаченому ст. 85 ГПК України.
Суддя Семенюк Г.В.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 479091 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Семенюк Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні