Рішення
від 01.09.2009 по справі 22/351-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

22/351-06

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

  

17.10.06р.

Справа № 22/351-06

За позовом  Товариства з обмежувальною відповідальністю "Кримське вугільне паливо", м. Севастополь 

до  відповідача-1: Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ

до          відповідача-2: Державного підприємства "Ровенькиантрацит", м. Ровеньки 

про стягнення 3 936 грн. 63 коп.

Суддя  Пуппо Л.Д.

Представники:

Від позивача: не з"явився

Від відповідача-1: Кайдаш С.І. - дов. № 17 від 01.01.06.

Від відповідача-2: не з"явився

СУТЬ СПРАВИ  

Позивач  просить  стягнути 3 936 грн. 63 коп. шкоди  від недостачі антрациту за залізничними  накладними  №52215120, 52210545, 51471222, 52210435, 51471221,52210263.

Перший відповідач  позов не визнав, посилаючись на справне перевезення.

Другий відповідач позов не визнав, посилаючись на відсутність вини, оскільки для  перевезення вантаж підготовлений у відповідності з технічними  умовами навантаження, прийнятий до перевезення без зауважень, при недостачі 1900 кг навантаження нижче бортів видно відсутню кількість, проте залізниця не повернула вагон для виправлення навантаження.

ВСТАНОВЛЕНО

В липні 2005 року за зазначеними  вище накладними другий відповідач у вагонах №№ 65410078, 67861112, 66789611, 65709339, 66742545, 67858845 за своєю вагою і навантаженням надіслав на адресу позивача антрацит, зазначивши в накладних його масу в кожному вагоні  по 69 000 кг.

За положеннями статей 2, 3, 6, 37 Статуту залізниць України (далі-Статут) Статут визначає обов'язки, права і відповідальність залізниць, підприємств, які користуються залізничним транспортом. Статутом регламентуються організація та основні умови перевезення вантажів. Дія Статуту поширюється на перевезення залізничним транспортом, в тому числі і вантажів. Під час здавання вантажів для перевезення відправником має бути зазначена у накладній їх маса, яка  визначається останнім.

Накладна –основний перевізний документ, який надається залізниці відправником разом з вантажем, вона є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони –одержувача.

Уклавши з залізницею договір перевезення вантажу, відправник визнав тим самим обмеження та особливості, що встановлені Статутом, щодо меж відповідальності перевізника і вантажовідправника та погодився з ними.

За положеннями статті 129 Статуту обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача ... під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами..., які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.

1. По заявці вантажоодержувача на перевірку маси вантажу  у згідності зі статтею 52 Статуту здійснено комісійне зважування вантажу, в результаті якого виявилося, що у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній 52215120,   вантажу у вагоні № 65410078 менше на 3 100 кг. Навантаження рівномірне, нижче бортів на 20-30 см. Поверхня вантажу без виїмок та поглиблень, слідів втрати вантажу не виявлено. Люки зачинені на запірні пристрої. Торцеві двері глухі. Недостатній вантаж вміститися міг. Маркування відсутнє. Зазначені дані зафіксовані в комерційному акті АК 211998/6 від 26.07.05., який  складений  згідно з Правилами складання актів.

2. По заявці вантажоодержувача на перевірку маси вантажу  у згідності зі статтею 52 Статуту здійснено комісійне зважування вантажу, в результаті якого виявилося, що у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній 52210545,   вантажу у вагоні № 67861112 менше на 1 900 кг. Навантаження рівномірне, нижче бортів на 20-25 см. Поверхня вантажу без виїмок та поглиблень, слідів втрати вантажу не виявлено. Люки зачинені на запірні пристрої. Торцеві двері глухі. Недостатній вантаж вміститися міг. Маркування відсутнє. Зазначені дані зафіксовані в комерційному акті БН 743372 від 31.07.05., який  складений  згідно з Правилами складання актів.

3. По заявці вантажоодержувача на перевірку маси вантажу  у згідності зі статтею 52 Статуту здійснено комісійне зважування вантажу, в результаті якого виявилося, що у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній 51371222,   вантажу у вагоні № 66789611 менше на 4 500 кг. Навантаження рівномірне, нижче бортів на 20-30 см. Поверхня вантажу без виїмок та поглиблень, слідів втрати вантажу не виявлено. Люки зачинені на запірні пристрої. Торцеві двері глухі. Недостатній вантаж вміститися міг. Маркування відсутнє. Зазначені дані зафіксовані в комерційному акті БМ 456327/3 від 21.07.05., який  складений  згідно з Правилами складання актів.

4. По заявці вантажоодержувача на перевірку маси вантажу  у згідності зі статтею 52 Статуту здійснено зважування вантажу, в результаті якого виявилося, що у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній 51471221,   вантажу у вагоні № 65709339 менше на 1 300 кг. Навантаження рівномірне, нижче бортів на 20-30 см. Поверхня вантажу без виїмок та поглиблень, слідів втрати вантажу не виявлено. Люки зачинені на запірні пристрої. Торцеві двері глухі. Недостатній вантаж вміститися міг. Маркування відсутнє. Зазначені дані зафіксовані в комерційному акті БМ 456325/2 від 21.07.05., який   складений  згідно з Правилами складання актів.

5. По заявці вантажоодержувача на перевірку маси вантажу  у згідності зі статтею 52 Статуту здійснено зважування вантажу, в результаті якого виявилося, що у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній 52210263,   вантажу у вагоні № 66742545 менше на 2 350 кг. Навантаження рівномірне, нижче бортів на 20-25 см. Поверхня вантажу без виїмок та поглиблень, слідів втрати вантажу не виявлено. Люки зачинені на запірні пристрої. Торцеві двері глухі. Недостатній вантаж вміститися міг. Маркування відсутнє. Зазначені дані зафіксовані в комерційному акті БМ 456329/5 від 26.07.05., який  складений  згідно з Правилами складання актів.

6. По заявці вантажоодержувача на перевірку маси вантажу  у згідності зі статтею 52 Статуту здійснено зважування вантажу, в результаті якого виявилося, що у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній 52210435,   вантажу у вагоні № 67858845 менше на 2 100 кг. Навантаження рівномірне, нижче бортів на 20-30 см. Поверхня вантажу без виїмок та поглиблень, слідів втрати вантажу не виявлено. Люки зачинені на запірні пристрої. Торцеві двері глухі. Недостатній вантаж вміститися міг. Маркування відсутнє. Зазначені дані зафіксовані в комерційному акті БН 743371/8 від 29.07.05., який  складений  згідно з Правилами складання актів.

        Загальні підстави для відповідальності за завдану майнову шкоду встановлені статтею 1166 Цивільного кодексу України. Відповідно до зазначеної норми, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовуються в повному обсязі особою, яка її завдала. При цьому особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.

Так, внаслідок невірного визначення третім відповідачем маси вантажу  позивачу заподіяно шкоду, яка підлягає відшкодуванню.

 

В позові до перевізника на підставі пункту „а” статті 111 Статуту слід відмовити, оскільки вантаж до одержувача прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, при відсутності ознак втрати вантажу під час перевезення.

Доводи другого відповідача до уваги не приймаються, оскільки в комерційних актах є повний опис стану вантажу, що свідчить про справне перевезення;  навантажував і вносив дані щодо маси вантажу відправник; Доводи відправника щодо можливості залізниці бачити рівень навантаження уваги не приймаються, виходячи з наступного: залізниця  не зобов'язана перевіряти масу усіх вантажів, які вона приймає до перевезення. Не має правового значення оцінка того, чи могла залізниця при прийнятті вантажу до перевезення побачити недовантаження у вагоні, оскільки Статут і Правила перевезення не передбачають визначення маси вантажу “на око”.

Керуючись статтею 1166 Цивільного кодексу України, статтями   2, 3, 6, 37, 111,  129 Статуту залізниць України,  статтями 44, 49, 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд  

                                             В И Р І Ш И В

       Стягнути з Держаного підприємства "Ровенькиантрацит", м. Ровеньки  на користь Товариства з обмежувальною відповідальністю "Кримське вугільне паливо", м. Севастополь 3 936 грн. 63 коп. основної суми, 102 грн.  державного мита і 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.

          

 В позові та до першого  відповідача відмовити.

                 

Суддя

 Л.Д. Пуппо

Рішення підписано 31.08.09.

   

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення01.09.2009
Оприлюднено05.10.2009
Номер документу4793491
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —22/351-06

Рішення від 01.09.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пуппо Л.Д.

Рішення від 01.09.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пуппо Л.Д.

Судовий наказ від 11.09.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пуппо Л.Д.

Судовий наказ від 11.09.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пуппо Л.Д.

Ухвала від 17.08.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пуппо Л.Д.

Рішення від 08.12.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Торчинська Л.О.

Ухвала від 03.11.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Торчинська Л.О.

Ухвала від 21.09.2006

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пуппо Л.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні