Постанова
від 14.09.2009 по справі 2/1370-3/147а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

2/1370-3/147А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          

14.09.09                                                                                           Справа№ 2/1370-3/147А

Суддя    Н.Березяк   при секретарі І. Торській  розглянула матеріали справи  

За позовом:  Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області, м. Львів

До відповідача: Сихівська районна санітарно-епідеміологічна станція м. Львова

Про  стягнення 27 278,34 грн.         

  

За участю представників:

Від позивача: Грицак О.О. - представник

Від  відповідача: Суркова Т.І. - представник   

                        

          Представникам сторін роз'яснено права та обов‘язки, передбачені ст. ст. 49, 51 КАС України.

          Суть спору: Подано позов Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області до Сихівської районної санітарно-епідеміологічної станції м. Львова про стягнення економічних санкцій в сумі 27 278,34 грн.

          Ухвалою господарського суду Львівської області від 06.12.2006 року провадження у даній справі було зупинено. На задоволення клопотання про зупинення провадження у справі в зв'язку з тим, що відповідачем подано позов до Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області про визнання нечинним рішення державної інспекції з контролю за цінами у Львівській обл. № 15 від 27.12.2004 р.

          В зв'язку з усуненням обставин, що зумовили зупинення провадження у справі, ухвалою суду від 21.08.2009 року було поновлено провадження у справі та призначено до розгляду на 02.09.2009 р.

Розпорядженням заступника голови господарського суду Львівської області від 01.09.2009 р. справу № 2/1370-3/147А передано на розгляд судді Запотічняк О.Д.

В судовому засіданні 02.09.2009 року представником позивача було подано клопотання про уточнення позовних вимог в якому просить суд стягнути з відповідача 20 115,24 грн. в зв'язку з чим в судовому засіданні оголошено перерву до 14.09.2009 року.

Розпорядженням заступника голови господарського суду Львівської області від 07.09.2009 р. справу № 2/1370-3/147А передано на розгляд судді Березяк Н.Є.

          В продовженому судовому засіданні представник позивача уточнені позовні вимоги підтримала повністю з підстав та мотивів наведених у позовній заяві та поясненнях наданих в судовому засіданні.

Представник відповідача проти позову заперечила з підстав та мотиві наведених в своєму запереченні на позов та поясненнях наданих в судовому засіданні.

            В судовому засіданні 14.09.2009 року оголошено вступну та резолютивну частину постанови.

          Суд заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, та оцінивши  докази в їх сукупності, встановив наступне:

Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області було проведено перевірку  правильності  застосування тарифів на роботи і послуги, що надаються і виконуються за плату, відповідно до вимог  постанови  Кабінету Міністрів України від 27.08.2003р. №1351, в результаті чого виявлено порушення державної дисципліни цін, у зв'язку з чим  прийнято рішення №15 від 27.12.2004 р. про застосування до відповідача економічних санкцій за порушення  державної  дисципліни цін, вирішено вилучити у Сихівської районної санітарно-епідеміологічної станції м. Львова в дохід держбюджету 27 278,34 грн.

Рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області №15 від 27.12.2004 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін було оскаржено Сихівською районною СЕС міста Львова до господарського суду Львівської області.

Постановою господарського суду Львівської області від 13.02.2008 року у справі № 2/383-3/235А частково задоволено позов Сихівської районної СЕС міста Львова  та визнано недійсним рішення позивача № 15 від 27.12.2004 року в частині застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін в сумі 7163,10 грн. В решта частині позову відмовлено. Зазначена постанова була залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 22.06.2009 року.

За таких обставин, позивач подав заяву про уточнення позовних вимог, в якій просить стягнути з відповідача 20115,24 грн. економічних санкцій, зазначених у рішенні №15 від 27.12.2004 року.

          Проаналізувавши всі обставини та матеріали справи, заслухавши пояснення редставників сторін, суд прийшов до висновку, що уточнений позов обґрунтований і підлягає до задоволення.

При  прийнятті  постанови,  суд  виходив  з наступного :

Відповідно до ст.14 Закону України “Про ціни і ціноутворення” від 03.12.1990 року № 507-XII (із змінами), вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією  сума виручки  в  результаті  порушення  державної  дисципліни цін підлягає вилученню в доход бюджету. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.

Відповідно до п.3 ст.116 Конституції України, до повноважень Кабінету Міністрів України належить проведення цінової політики, яке в свою чергу реалізовано в Законі України „Про ціни та ціноутворення", згідно із яким Кабінет Міністрів України забезпечує здійснення державної політики цін, визначає перелік продукції, товарів і послуг, державні фіксовані та регульовані ціни (тарифи) на які затверджуються відповідними органами державного управління.

           Законом України „Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення” Кабінету Міністрів України надано право визначати перелік та тарифи на платні послуги, які надаються закладами санітарно-епідеміологічної служби.

          У відповідності до ст.8 Закону України „Про ціни та ціноутворення” державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення державних фіксованих цін (тарифів) або граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін (тарифів).

З огляду на вищевикладене, Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 27.08.03р. № 1351 „Про затвердження тарифів на роботи та послуги, що виконуються та надаються за плату установами і закладами державної санітарно-епідеміологічної служби”, у відповідності до якої затверджені фіксовані тарифи на платні послуги, що надаються санітарно-епідеміологічними станціями.

          Відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України фіксованих тарифів на послуги, що надаються за плату закладами санітарно-епідеміологічної служби, податок на додану вартість в розмірі 20% окремим рядком понад тариф не виділено.

          Згідно ст. 13 Закону України “Про ціни і ціноутворення”, державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції. Контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці  функції  покладено Урядом України.

         Як вбачається з матеріалів справи, Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області  було проведено перевірку Сихівської районною СЕС міста Львова за період з 17.09.2003 р. по 01.10.2004р.  та встановлено завищення тарифів, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1351 від 27.08.2003 р. Результати перевірки відображені в акті перевірки від 20.10.2004 року № 001286. За наслідками перевірки Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області було прийнято рішення №15 від 27.12.2004 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін шляхом вилучення в дохід бюджету 27278,34 грн. В зв'язку із пропуском інспекцією строку для застосування адміністративно-господарських санкцій зазначене рішення було скасовано в частині стягнення 7163,10 грн. В  частині застосування до Сихівської СЕС м.Львова економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін в розмірі 20115,24 грн. рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області №15 від 27.12.2004 року залишено в силі.  

            Згідно зі ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідач доказів добровільної сплати економічних санкцій в розмірі 20115,24 грн. суду не подав.

З огляду на викладене, уточнені позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 21, 69, 70, 71,160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.  Уточнені позовні вимоги задоволити.

2. Стягнути з Сихівської районної санітарно-епідеміологічної станції м. Львова (79034, м. Львів, вул. Навроцького, 23, ЗКПО 26144179) в доход державного бюджету Сихівського району міста Львова (р/р 31114106700008 в УДК у Львівській області, МФО 825014, код ЄДРПОУ 26360233) –20 115,24 грн. –економічних санкцій.

3. Стягнути з Сихівської районної санітарно-епідеміологічної станції м. Львова (79034, м. Львів, вул. Навроцького, 23, ЗКПО 26144179) в доход державного бюджету 201,15 грн. –судового збору.

4. Постанову може бути оскаржено в порядку, визначеному главою 1 розділу ІV КАС України.

5.   Виконавчі листи видати після набрання постановою законної сили.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 15.09.2009 року.

Суддя                                                                                                                            

Дата ухвалення рішення14.09.2009
Оприлюднено05.10.2009
Номер документу4793553
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/1370-3/147а

Ухвала від 16.02.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Постанова від 14.09.2009

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 21.08.2009

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 06.12.2006

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 29.09.2006

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні