22/409-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
16.11.06р.
Справа № 22/409-06
За позовом Дніпропетровського обласного комунального підприємства "Облпаливо", м.Дніпропетровськ
до 1. Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м.Дніпропетровськ
2. Державного підприємства "Ровенькиантрацит", м.Ровеньки, Луганська область
про стягнення в сумі 1812,80 грн.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники:
Від позивача: Талалай М.м. - дов. № юр- 563 від 16.11.06.
Від відповідача-1:Шамаров Т.О. - одв. № 39 від 01.01.06.
Від відповідача-2: не з"явився
СУТЬ СПРАВИ
Позивач просить стягнути 1812 грн. 80 коп. шкоди від недостачі антрациту за залізничною накладною № 48345031.
Відповідач-1 позов не визнав, посилаючись на справне перевезення.
Відповідач-2 позов не визнав, посилаючись на те, що вантаж і вагон до перевезення підготовлені належним чином, прийняті станцією відправлення без зауважень, недостача могла статися в путі.
ВСТАНОВЛЕНО
За вказаною вище накладною у вагоні 67906081 від відповідача-2 на адресу позивача надійшов антрацит, в накладній вказана його маса 70000 кг.
За положеннями статті 129 Статуту обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача ... під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами..., які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
На станції Межова 02.07.06р. складено комерційний акт БК 472907/2, в якому зазначено, що після зважування вантажу у вагоні виявлено на 5850 кг менше, ніж вказано в накладній, навантаження рівномірне, слідів витікання і викрадання немає, поглиблень і воронок не виявлено, люки і двері щільно зачинені, висота навантаження нижче бортів.
Згідно пункту 10 Правил складання актів комерційний акт підписує начальник станції (його заступник), начальник вантажного району (завідувач вантажного двору, складу, контейнерного відділу, контейнерного майданчика, сортувальної платформи, старший прийомоздавальник) і прийомоздавальник станції, а також одержувач, якщо він брав участь у перевірці.
Крім того, у разі необхідності, до перевірки вантажу і підписання акта можуть бути залучені також інші працівники залізниці.
Як вбачається з комерційного акта, він має два підписи працівників залізниці.
Суд вважає, що відповідальність за недостачу повинна бути покладена на залізницю, оскільки визнаваючи наявність обставин, які могли би слугувати підставою для матеріальної відповідальності, остання сама порушила порядок їх засвідчення, а саме, видала комерційний акт, який не відповідає пункту 10 Правил складання актів.
Стягненню підлягають 1566 грн. 40 коп. шкоди, оскільки при умові відвантаження вантажу у вологому стані у відповідності з пунктом 27 Правил видачі вантажів застосовуються 2% норми недостачі, пропорційно судові витрати.
Керуючись статтями 129, Статуту залізниць України, Правилами складання актів, статтями 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
Стягнути з Державного підприємства "Придніпровська залізниця" м.Дніпропетровськ на користь Дніпропетровського обласного комунального підприємства «Облпаливо»м.Дніпропетровськ 1566 грн. 40 коп. основної суми, 88 грн. 14 коп. державного мита, 101 грн. 96 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
В решті вимог і в позові до другого відповідача відмовити.
Суддя
Л.Д. Пуппо
Рішення підписано
31.08.09 р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2006 |
Оприлюднено | 05.10.2009 |
Номер документу | 4793587 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні