22/438-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
13.03.07р.
Справа № 22/438-06
за позовом Дочірнього підприємства "Пересувна механізована колона -131" відкритого акціонерного товариства "Укрводбуд", смт. Новоолексіївка Херсонської області
до Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м.Дніпропетровськ
про стягнення 8823,72 грн.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники:
Від позивача : Проценко В.І., дов № 426 від 04.12.06
Від відповідача : Шляєв І.В., дор. №74 від 01.01.07
СУТЬ СПОРУ
Позивач просить стягнути 8823,72 грн. шкоди від недостачі вантажу за залізничними накладними № 48600724, № 48599877 у вагонах № 66727116, № 66182601.
Відповідач позов не визнав, посилаючись на недоведеність збитків.
ВСТАНОВЛЕНО
Згідно накладної 48600724 на адресу позивача від ДП "Донбасантрацит" у вагоні 6672716 прибув вантаж за вагою і навантаженням останнього, в накладній відправником вказана його маса 69 000 кг.
За положеннями статті 129 Статуту залізниць України (далі - Статут) обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами, які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
1. У доповнення до акту № 16169 станції Новоолексіївка Придніпровської залізниці від 27.08.06. щодо поглиблення у вагоні № 66727116 на тій же станції 28.08.06 складено комерційний акт БН 701363/6, в якому зазначено, що навантаження в вагоні нижче бортів на 40-50 см, з північного боку над 1, 2, 3-ми люками поглиблення на всю ширину вагону довжина 300 см глибина 60-80 см, праворуч за рухом над 5, 6, 7-ми люками поглиблення довжиною 300 см, шириною 100 см глибиною 80-100 см, ліворуч за рухом над 6, 7 -ми люками поглиблення довжиною 200 см шириною 60 см глибиною 70-80 см. Слідів витікання вантажу немає, люка, двері зачинені на запірні пристрої. Вантаж маркований вапном, у місцях поглиблення маркування відсутнє. Вагон технічно справний. Акт складений у відповідності з Правилами складання актів.
Загальні підстави для відповідальності за завдану майнову шкоду встановлені статтею 1166 Цивільного кодексу України. Відповідно до зазначеної норми, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовуються в повному обсязі особою, яка її завдала. При цьому особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
Відповідно до частини 3 статті 314 Господарського кодексу України за шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, а саме, у разі втрати або недостачі вантажу, перевізник відповідає в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.
За обставин, зазначених в комерційному акті, оскільки вантаж прибув з ознаками втрати, відповідальність за недостачу цієї кількості вантажу повинна бути покладена на перевізника у відповідності зі статтею 110 Статуту залізниць України. Перевіривши розрахунок, суд вважає, що стягненню підлягають 5161 грн. 50 коп., із застосуванням 2% норми недостачі у відповідності з пунктом 27 Правил видачі вантажів, оскільки вантаж відвантажувався у вологому стані і за мінусом тарифу, оскільки Статутом при умові недостачі повернення тарифу не передбачено, пропорційно судові витрати.
2. Слід зазначити, що до справи позивачем подана залізнична накладна 48599877,згідо якої ДП Донбасантрацит у вагоні 66182601 надіслало 69000 кг антрацит на адресу Відкритого акціонерного товариства "Укрводбуд".
До справи додані документи, які підтверджують правовий статус позивача і Відкритого акціонерного товариства "Укрводбуд". Вони є окремими самостійними юридичними особами.
Згідно статті 1 Господарського процесуального кодексу України підприємства установи організації, інші юридичні особи, які здійснюють підприємницьку діяльність мають право звернутися до господарського суду за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних інтересів.
Накладна –основний перевізний документ, який надається залізниці відправником разом з вантажем, вона є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони –одержувача (стаття 1 Статуту). В статті 130 Статуту зазначено, що у разі недостачі право пред'явлення позову до залізниці має одержувач.
Як вказувалося вище одержувачем в накладній 48599877 значиться ВАТ "Укрводбуд", з позовом до суду по цій накладній звернулося інша юридична особа - Дочірнє підприємство "Пересувна механізована колона -131" відкритого акціонерного товариства "Укрводбуд", тому за зазначеною накладною спір не підлягає вирішенню.
Керуючись статтею 1166 Цивільного кодексу України, статтями 1, 110, 129, 130 Статуту залізниць України, статтями 44, 49, пунктом 1 статті 80, статтями 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
Стягнути з Державного підприємства „Придніпровська залізниця” м. Дніпропетровськ на користь Дочірнього підприємства "Пересувна механізована колона -131" відкритого акціонерного товариства "Укрводбуд", Херсонська обл. смт. Новоолексіївка 5161 грн.50 коп. основної суми, 59 грн. 67 коп. державного мита, 69 грн. 02 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
В решті провадження у справі припинити.
Суддя Л.Д.Пуппо
Рішення підписано 31.08.09.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2007 |
Оприлюднено | 05.10.2009 |
Номер документу | 4793618 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Л.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні