19/366-17/243
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
36000, м. Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23.06.2009 Справа №19/366-17/243
час прийняття 10 год 30 хв
м. Полтава
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Регіональна інвестиційна компанія" , м. Лубни
до Лубенського міського відділу земельних ресурсів, м. Лубни
треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача :
1. Товариство з обмеженою відповідальністю " Лубнибудторгсервіс", с. Засулля Лубенського району
2. Товариство з обмеженою відповідальністю " Ліга буд інвест", с. Засулля Лубенського району Полтавської області
про визнання дій по припиненню права власності незаконними
Суддя Ю.О. Коршенко
секретар Н.С. Кобець
Представники:
від позивача: Процюк О.В., дов. б/н від 15.04.2009 р.
від відповідача: відсутні
від третіх осіб : відсутні
Суть спору: Розглядається позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіональна інвестиційна компанія» про визнання незаконними дії Лубенського відділу земельних ресурсів щодо видачі Товариству з обмеженою відповідальністю «Лубнибудторгсервіс» державного акта про право власності на земельну ділянку.
Позивач подав заяву про збільшення позовних вимог, відповідно до якої прохав суд визнати незаконними дії Лубенського відділу земельних ресурсів щодо видачі Товариству з обмеженою відповідальністю «Лубнибудторгсервіс» державного акта про право власності на земельну ділянку, визнати недійсним і скасувати виданий Товариству з обмеженою відповідальністю «Лубнибудторгсервіс» державний акт про право власності на земельну ділянку, визнати дійсним виданий Товариству з обмеженою відповідальністю «Регіональна інвестиційна компанія» державний акт про право власності на земельну ділянку, визнати, що земельна ділянка площею 0,3681 га в м. Лубни Полтавської області по вул. Радянська, 56/1 належить на праві приватної власності ТОВ "Регіональна інвестиційна компанія". Зважаючи на те, що згідно законодавства Позивач має право збільшити або зменшити розмір позовних вимог в будь-який час до закінчення судового розгляду, суд прийняв заяву Позивача до розгляду.
Відповідач письмового заперечення на позов не надав. Він звернувся до суду з заявою про розгляд справи за його відсутності. Оскільки Відповідача було належним чином повідомлено про дату, час і місце судового розгляду, а також зважаючи на те, що останній повідомив про свій намір бути відсутнім при розгляді справи, суд вважає за доцільне розглянути справу за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача , суд в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Регіональна інвестиційна компанія» на підставі рішення Лубенської міської ради від 05.12.2003 року приватизувало шляхом викупу за власний кошт (договір купівлі-продажу від 17.12.2003 року серії ВВА №033553) земельну ділянку площею 0,3681 га в м. Лубнах, Полтавської області по вул. Радянська, 56/1 та стала її власником, що посвідчується державним актом на право власності на земельну ділянку від 16.07.2004 року.
На підставі рішення Господарського суду Полтавської області по справі № 5/52 від 22.08.2006 року Лубенським відділом земельних ресурсів припинив право власності Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіональна інвестиційна компанія» на земельну ділянку площею 0,3681 га в м. Лубнах, Полтавської області по вул. Радянська, 56/1 і видав Товариству з обмеженою відповідальністю «Лубнибудторгсервіс» акт про право власності на вказану земельну ділянку та зареєстрував його в книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №020684900042 від 07.12.2006 року.
Позивач проти цього заперечує і просить визнати незаконними дії Лубенського відділу земельних ресурсів щодо видачі Товариству з обмеженою відповідальністю «Лубнибудторгсервіс» державного акта про право власності на земельну ділянку.
Як встановлено нормами ст. 116 Господарського процесуального кодексу України, виконання рішення господарського суду провадиться на підставі виданого ним наказу, який є виконавчим документом. Наказ видається стягувачеві або надсилається йому після набрання судовим рішенням законної сили. Накази про стягнення державного мита надсилаються до місцевих органів державної податкової служби.
Накази видаються стягувачеві або надсилаються йому рекомендованим чи цінним листом.
Нормами частини 1 ст. 118 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що наказ має відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим Законом України “Про виконавче провадження".
В свою чергу норми ст. 19 Закону України «Про виконавче провадження» встановлюють такі вимоги, що у виконавчому документі повинні обов'язково бути зазначені:
1) назва документа, дата видачі та найменування органу, посадової особи, що видали документ;
2) дата і номер рішення, за яким видано виконавчий документ;
3) найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, ім'я та по батькові за його наявності для фізичних осіб) стягувача і боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання (для фізичних осіб), ідентифікаційний код суб'єкта господарської діяльності стягувача та боржника за його наявності (для юридичних осіб), індивідуальний ідентифікаційний номер стягувача та боржника за його наявності (для фізичних осіб — платників податків), а також інші відомості, якщо вони відомі суду чи іншому органу, що видав виконавчий документ, які ідентифікують стягувача та боржника чи можуть сприяти примусовому виконанню, такі як дата і місце народження боржника та його місце роботи (для фізичних осіб), місцезнаходження майна боржника тощо; (Пункт 3 частини першої статті 19 в редакції Закону N 1255-IV (1255-15) від 18.11.2003)
4) резолютивна частина рішення;
5) дата набрання чинності рішенням;
6) строк пред'явлення виконавчого документа до виконання.
Виконавчий документ має бути підписаний уповноваженою посадовою особою і скріплений печаткою.
Позивач надав докази (лист Лубенського міськрайонного відділу Державної виконавчої служби та копію заяви про ознайомлення з матеріалами справи N5/52 господарського суду Полтавської області), які свідчать про те, що не видавався наказ за наслідками постановлення і для виконання рішення господарського суду Полтавської області по справі N5/52 від 22.08.2006 року.
Крім того, питання переходу права власності на земельну ділянку (кадастровий номер 5310700000:02:076:0013) в процесі розгляду судом вищевказаної справи не розглядалося і рішення судом з цього приводу не приймалося.
На це вказують вступна, описова, мотивувальна і резолютивна частини рішення господарського суду Полтавської області по справі N5/52 від 22.08.2006 року, які виконані і відповідають вимогам ст. 85 Господарського процесуального кодексу України.
Якщо б предметом розгляду при зверненні до суду було питання переходу права власності на земельну ділянку (кадастровий номер 5310700000:02:076:0013), то в рішенні господарського суду Полтавської області по справі N5/52 від 22.08.2006 року відповідно до вимог п.4 ст. 85 Господарського процесуального кодексу України містився б висновок про задоволення позову або про відмову в позові повністю чи частково по кожній з заявлених вимог (в тому числі і по переходу права власності на земельну ділянку). Але в резолютивній частині рішення господарського суду Полтавської області по справі N5/52 від 22.08.2006 року не має жодного слова про розгляд і прийняття судом рішення щодо переходу права власності на земельну ділянку площею 0,3681 га в м. Лубнах, Полтавської області по вул. Радянська, 56/1.
Нормами п. 1.13 Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації та зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договором оренди землі (затверджена Наказом Державного комітету України по земельним ресурсах №43 від 4 травня 1999р.) встановлено, що складання державного акта на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою при передачі земельної ділянки, що була раніше надана громадянам, підприємствам, установам, організаціям і об'єднанням громадян всіх видів, у постійне користування або при переоформленні правоустановних документів на ці земельні ділянки, проводиться після відновлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх довгостроковими межовими знаками встановленого зразка за затвердженою відповідною технічною документацією.
У п.1.16 вищевказаної Інструкції встановлено, що технічна документація зі складання державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою включає:
- виписку з рішення відповідної ради або державної адміністрації про надання у постійне користування, передачу у власність або продаж земельної ділянки, договір відчуження земельної ділянки (договір купівлі-продажу, дарування, міни, інші цивільно-правові угоди), рішення суду; (Абзац другий пункту 1.16 із змінами, внесеними згідно з Наказами Держкомзему N 27 (z0181-00) від 29.02.2000, N 322 (z1255-03) від 29.12.2003)
- заяву власника землі або землекористувача про складання державного акта;
- технічне завдання на розробку технічної документації зі складання державного акта; (Абзац четвертий пункту 1.16 із змінами, внесеними згідно з Наказом Держкомзему N 27 (z0181-00) від 29.02.2000)
- висновок державного органу земельних ресурсів Держкомзему України про наявні обмеження на використання земельної ділянки (крім випадків відчуження земельної ділянки із земель приватної власності); (Абзац п'ятий пункту 1.16 із змінами, внесеними згідно з Наказами Держкомзему N 27 (z0181-00) від 29.02.2000, N 322 (z1255-03) від 29.12.2003)
- висновок органу у справах будівництва і архітектури про наявні обмеження на використання земельної ділянки (крім випадків відчуження земельної ділянки із земель приватної власності); (Абзац шостий пункту 1.16 із змінами, внесеними згідно з Наказом Держкомзему N 322 (z1255-03) від 29.12.2003)
- журнал польових вимірювань (крім випадків відчуження земельної ділянки із земель приватної власності); (Абзац сьомий пункту 1.16 із змінами, внесеними згідно з Наказами Держкомзему N 27 (z0181-00) від 29.02.2000, N 322 (z1255-03) від 29.12.2003)
- кадастровий план земельної ділянки, складений за результатами зйомки;
- збірний кадастровий план суміжних землевласників і землекористувачів; (Абзац дев'ятий пункту 1.16 із змінами, внесеними згідно з Наказом Держкомзему N 27 (z0181-00) від 29.02.2000)
- відомість обчислення площі земельної ділянки;
- відомість обробки теодолітного ходу та вирахування координат поворотних точок меж земельної ділянки; (Абзац одинадцятий пункту 1.16 із змінами, внесеними згідно з Наказом Держкомзему N 27 (z0181-00) від 29.02.2000)
- експлікація земельних угідь згідно з формою 6-зем.
У матеріалах справи наявні наступні документи:
1) Довідка Лубенського відділу земельних ресурсів від 13.11.2007р. №126 про припинення права власності нашого товариства на земельну ділянку (кадастровий номер 5310700000:02:076:0013);
2) Абрис польових вимірів земельної ділянки ТОВ «Лубнибудторгсервіс» на території м.Лубни вул. Радянська, 56/1.
3) Експлікацію земельних угідь
4) Кадастровий план земельної ділянки наданої у власність ТОВ «Лубнибудторгсервіс» адреса: м.Лубни вул. Радянська, 56/1.
5) Збірний кадастровий план на земельну ділянку ТОВ «Лубнибудторгсервіс» на території м.Лубни вул. Радянська, 56/1.
6) Каталог координат кутів зовнішніх меж землекористування ТОВ «Лубнибудторгсервіс»
7) Висновок Лубенського управління містобудування та архітектури про наявні обмеження на використання земельної ділянки ТОВ «Лубнибудторгсервіс» (висновок складений і виданий без дати та номера, а також не підписаний уповноваженою особою).
8) Висновок Лубенського міського відділу земельних ресурсів про наявні обмеження на використання земельної ділянки ТОВ «Лубнибудторгсервіс» на території м.Лубни вул. Радянська, 56/1 (вказаний висновок складений і виданий без дати та номера).
Нормами п. 2.1 Інструкції встановлений перелік робіт та послідовність їх виконання з метою видачі державного акта на право власності на земельну ділянку, яким встановлено, що роботи зі складання державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою виконуються в такій послідовності:
- підготовчі роботи;
- встановлення (відновлення) в натурі (на місцевості) меж земельної ділянки та меж обмежень на використання земельної ділянки;
- складання кадастрового плану земельної ділянки;
- заповнення бланка державного акта.
Відповідно до норм п.2.2 Інструкції підготовчі роботи включають:
- підготовку виписки з рішення відповідної ради або державної адміністрації про передачу у власність або надання у постійне користування земельної ділянки;
- аналіз договору купівлі-продажу земельної ділянки або іншого правоустановного документа, що посвідчує перехід права власності на землю;
- аналіз матеріалів проекту відведення земельної ділянки;
- підготовка виписки з земельно-облікових документів про площу земельної ділянки;
- аналіз висновку державного органу земельних ресурсів про наявні обмеження на використання земельної ділянки (крім випадків відчуження земельної ділянки із земель приватної власності); (Абзац шостий пункт 2.2 із змінами, внесеними згідно з Наказами Держкомзему N 27 (z0181-00) від 29.02.2000, N 322 (z1255-03) від 29.12.2003)
- аналіз висновку органу у справах будівництва і архітектури про наявні обмеження на використання земельної ділянки;
- підбір планово-картографічних матеріалів та збирання інформації про опорну геодезичну мережу; (Абзац восьмий пункт 2.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Держкомзему N 27 (z0181-00) від 29.02.2000)
- проведення рекогносцирування по зовнішній межі земельної ділянки. (Абзац дев'ятий пункт 2.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Держкомзему N 27 (z0181-00) від 29.02.2000)
Як вбачається з матеріалів справи та зазначених норм Закону, у процесі складення і видачі ТОВ «Лубнибудторгсервіс» державного акта на право власності на земельну ділянку, яка перебувала у власності Позивача на підставі рішення Лубенської міської ради від 05.12.2003 року, договору купівлі-продажу від 17.12.2003 року серії ВВА N033553, державного акта на право власності на земельну ділянку від 16.07.2004 року, Лубенським відділом земельних ресурсів була порушена встановлена законом процедура складання і видачі державних актів на право власності на земельну ділянку, бо Лубенський відділ земельних ресурсів вчиняв всі свої дії без правовстановлюючих документів про перехід права власності на земельну ділянку (такий документ повинен вчинятися письмово і бути нотаріально посвідченим) та при відсутності всіх необхідних документів і дій.
Відповідно норм ст. 6 та ст. 19 Конституції України органи державної влади мають право вчиняти дії виключно в межах повноважень, що прямо надані Конституцією України та законом.
Порядок видачі Державних актів на право власності на земельну ділянку чітко встановлений і врегульований нормами Земельного кодексу України та нормами Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації та зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договором оренди землі (затверджена Наказом Державного комітету України по земельним ресурсах № 43 від 4 травня 1999р.).
Нормами частини 1 ст.154 Земельного кодексу України чітко встановлено, що органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування без рішення суду не мають права втручатись у здійснення власником повноважень щодо володіння, користування і розпорядження належною йому земельною ділянкою або встановлювати непередбачені законодавчими актами додаткові обов'язки чи обмеження.
Відповідач не надав доказів, які б посвідчували наявність рішення суду з приводу припинення права власності Позивача на земельну ділянку площею 0,3681 га в м. Лубнах, Полтавської області по вул. Радянська, 56/1.
Таким чином, дії Лубенського відділу земельних ресурсів щодо видачі Товариству з обмеженою відповідальністю «Лубнибудторгсервіс» державного акта про право власності на земельну ділянку площею 0,3681 га в м. Лубнах, Полтавської області по вул. Радянська, 56/1 суперечать вимогам чинного законодавства.
З огляду на вищевикладене, позовні вимоги є правомірними, обґрунтованими і підлягають задоволенню.
На підставі матеріалів справи та керуючись ст.ст. 94,158-163 та п. 6 р. VІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
П О С Т А Н О В И В :
1. Позов задовольнити.
2. Визнати незаконними дії Лубенського відділу земельних ресурсів щодо видачі Товариству з обмеженою відповідальністю «Лубнибудторгсервіс»державного акта про право власності на земельну ділянку (кадастровий номер 5310700000:02:076:0013) і реєстрації його в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №020684900042 від 07.12.2006 року.
3. Визнати недійсним і скасувати виданий Товариству з обмеженою відповідальністю «Лубнибудторгсервіс» державний акт про право власності на земельну ділянку (кадастровий номер 5310700000:02:076:0013), який зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №020684900042 від 07.12.2006 року
4. Визнати дійсним виданий Товариству з обмеженою відповідальністю «Регіональна інвестиційна компанія»державний акт про право власності на земельну ділянку (кадастровий номер 5310700000:02:076:0013), який зареєстрований в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі: серія ПЛ № 064033 від 16.07.2004 року
5. Визнати, що земельна ділянка площею 0,3681 га в м. Лубнах Полтавської області по вул. Радянська, 56/1 (кадастровий номер 5310700000:02:076:0013) належить на праві приватної власності ТОВ "Регіональна інвестиційна компанія".
6. Стягнути з місцевого бюджету м.Лубни на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Регіональна інвестиційна компанія» (вул.Радянська,159, м.Лубни, Полтавська обл., 37500, код ЄДРПОУ 31580284).
Видати виконавчий документ з набранням постановою законної сили за заявою стягувача.
7. Постанову надіслати сторонам за адресами, вказаними у її вступній частині.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Ю.О. Коршенко
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2009 |
Оприлюднено | 05.10.2009 |
Номер документу | 4794335 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Коршенко Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні