Рішення
від 29.05.2009 по справі 652-2009
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

652-2009

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 2

РІШЕННЯ

Іменем України

29.05.2009Справа №2-26/652-2009

За позовом Приватного підприємства фірми «Авіс», м. Севастополь, вул. Миколи Музики, 58, кв. 41.

До відповідача Управління регіонального розвитку Сакської міської ради, м. Саки, вул. Леніна, 15

За участю третьої особи ТОВ «Кримтеплоелектроцентраль», Сімферопольський район, с. Молодіжне, вул. Кримська, 7.

Про спонукання укласти договір.

                                                                                                              Суддя Медведчук О.Л.

представники:

Від позивача: Петренко Т.І., предст., дов. від 15.11.08р.  

Від відповідача: Коваль М.І., предст., дов. від 18.11.08р.

  

Сутність спору:

          Позивач - Приватне підприємство фірма «Авіс» звернувся до господарського суду АР Крим із позовною заявою про зобов'язання Управління регіонального розвитку Сакської міської ради укласти із позивачем як акцептованим учасником торгів (тендеру) договір на закупівлю робіт Котельня № 2, м. Сики – модернізація; Котельня № 6,8,9, м. Саки – модернізація, згідно тендерної документації.

          Вимоги обґрунтовано посиланням на те, що за результатами проведених торгів на закупівлю робіт по модернізації котельної № 2 м. саки та котелень № 6,8,9 у м. саки, пропозиція позивача була акцептована замовником, однак в порушення норм Тимчасового положення «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2008 р. N 274 відповідач ухиляється від укладення договору.  

Відповідачем позовні вимоги не визнавались з підстав наведених у відзиві на позовну заяву.

Розгляд справи неодноразово відкладався, строк розгляду справи було продовжено за клопотання сторін.

          Позивачем тричі подавались заяви про зміну предмету позову, востаннє у заяві від 18.05.2009р. позивач просив суд визнати рішення Управління регіонального розвитку Сакської міської ради від 05.12.2008р. у вигляді протоколу № 4 «Про визнання результатів проведення процедури закупівель недійсними» не відповідаючим вимогам норм діючого законодавства та скасувати, а також зобов'язати відповідача як замовника укласти із Приватним підприємством фірмою «Авіс» як акцептованим учасником торгів (тендеру) договір на закупівлю робіт Котельня № 2, м. саки АРК – модернізація; Котельня № 6,8,9 м. саки АРК - модернізація.

          У судовому засідання у порядку ст. 77 оголошувалась перерва до 29.05.2009р.

          Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд   

встановив:

Згідно протоколу оцінки тендерних пропозицій від 03.11.2008р. за № 3, переможцем по закупівлі робіт з модернізації котельні № 2, модернізації котельних № 6,8,9 є Приватне підприємство фірма «Авіс».

Листом від 14.11.2008р. за № Пр-№3-УРР відповідач повідомив позивача про те, що його пропозиція щодо закупівлі – Модернізація котельної № 2, Котельних № 6,8,9 за кошти місцевого бюджету м. Саки – акцептовано та запропоновано укласти договір протягом 21 робочого дня.

Однак листом від 28.11.2008р. за № 118 відповідач повідомив позивача про те, що у зв'язку із зверненням генерального директора ТОВ «КримТЕЦ» на Голову Ради міністрів АР Крим  щодо неможливості виконання держпрограми по енергозбереженню в

грудні 2008р. в м. Саки (модернізація котельних № 2,6,8,9) Управлінням регіонального розвитку міської ради розпочато процедуру по визнанню результатів торгів недійсними.

У відповідності із протоколом за № 4 від 05.12.2008р. результати процедури закупівлі з модернізації котельні № 2 у м. Саки та модернізації котелень № 6,8,9 у м. Саки відмінені з причин що здійснення закупівлі більше не відповідає державним потребам у наслідок виникнення непередбачуваних об'єктивних обставин (відсутність фінансування із субвенції держбюджету в повному обсязі).

Суд дослідивши у сукупності надані докази, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у зв'язку з наступним.

В інформаційному листі Вищого господарського суду України від 14.08.2007 N 01-8/675 Про деякі питання практики застосування норм Господарського процесуального кодексу України, порушені у доповідних записках про роботу господарських судів у першому півріччі 2007 року наведено, що статтею 16 Цивільного кодексу України передбачено такий спосіб захисту цивільного права та інтересу, як визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб. Господарським кодексом України в статті  20  також визначено можливість захисту прав і законних інтересів суб'єктів господарювання і споживачів шляхом визнання повністю або  частково недійсними актів органів державної влади  та органів місцевого самоврядування, актів інших суб'єктів, що суперечать законодавству, ущемлюють права та законні інтереси суб'єкта господарювання або споживачів. Вимоги про визнання акта державного чи іншого органу протиправним та про його скасування за своєю правовою природою тотожні вимогам відповідно про визнання його незаконним та про визнання його недійсним, а тому  зазначені  позовні  вимоги підлягають розглядові господарським  судом.

22.10.2008р. набрало чинності Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, яке затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. N 921.

П. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. N 921 установлено, що процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти,  розпочаті  до дати набрання чинності  цією  постановою, завершуються відповідно до цієї постанови.

У відповідності із п. 66 вказаного Положення, замовник акцептує тендерну пропозицію, що визнана найбільш економічно вигідною за результатами оцінки. Замовник надсилає переможцю торгів протягом п'яти календарних днів з дня акцепту повідомлення про акцепт тендерної пропозиції, строк дії якої не закінчено, а також надсилає всім учасникам процедур відкритих торгів, двоступеневих торгів і торгів з обмеженою участю письмове повідомлення про  результати  торгів із зазначенням  назви та місцезнаходження  учасника  - переможця процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого визнана найбільш економічно вигідною за результатами оцінки. З учасником, тендерну пропозицію якого було акцептовано, замовник укладає договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та умов акцептованої тендерної пропозиції у строк не раніше ніж через п'ять робочих днів з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедур відкритих торгів, двоступеневих торгів і торгів з обмеженою участю про їх результати,  але  не  пізніше  ніж  через  21  робочий  день з дня акцепту.

          Отже виходячи з того, що пропозиція позивача була акцептована 03.11.2008р. тобто у день визнання його переможцем конкурсу, відповідач повинен був укласти із позивачем договір про закупівлю не пізніше 21-го робочого дня з дня акцепту, тобто до 03.12.2008р.

          П. 62 Положення визначено, що торги відміняються замовником у разі, коли: подано менше ніж дві тендерні пропозиції; відхилено всі тендерні пропозиції; якщо до оцінки допущено тендерні пропозиції  менше  ніж  двох учасників.

          Отже Положенням про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти не передбачено інших підстав для відміни торгів аніж визначених у п. 62 цього положення.

          Причини які наведено відповідачем у протоколі № 4 від 05.12.2008р. про визнання результатів проведення процедури закупівлі недійсними, можуть бути лише підставою для визнання торгів такими, що не відбулися, а не в якому разі для визнання їх недійсними, у зв'язку із чим протокол тендерного комітету за № 4 від 05.12.2008р. підлягає визнанню недійсним як такий, що прийнятий з порушенням чинного законодавства.

          Крім того як вбачається з додатку № 1 до постанови Ради Міністрів АР Крим від 20.08.2008р. за № 453 в редакції постанови Ради Міністрів АР Крим від 10.12.2008р. за № 666, до місцевого бюджету м. Саки виділено субвенції на заходи по енергозбереженню в тому числі оснащення інженерних вводів багатоквартирних житлових будинків коштами обліку споживання води та теплової енергії, ремонт та реконструкцію теплових мереж та котелень, будівництво газопроводів та газифікацію населених пунктів у сумі 73,235 тис. грн., що у свою чергу свідчить про безпідставність доводів відповідача наведених у протоколі тендерного комітету за № 4 від 05.12.2008р. про відсутність фінансування із субвенції держбюджету в повному обсязі.

Враховуючи той факт, що відповідачем в порушення п. 66 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, яке затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. N 921, у встановлений строк тобто до 03.12.2008р. не укладено із позивачем договір про закупівлю за результатами проведеного тендеру, вимог позивача про зобов'язання Управління регіонального розвитку Сакської міської ради укласти договорі на закупівлю робіт Котельня № 2, м. Саки АРК – модернізація; Котельня № 6,8,9 м. саки АРК – модернізація, підлягають також задоволенню.

Судові витрати по сплаті державного мита витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу підлягають віднесенню на відповідача.

          На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1.          Позов Приватного підприємства фірми «Авіс» задовольнити.

2.          Визнати недійсними та скасувати рішення Управління регіонального розвитку Сакської міської ради від 05.12.2008р. оформлене протоколом № 4 «Про визнання результатів проведення процедури закупівлі недійсними».

3.          Зобов'язати Управління регіонального розвитку Сакської міської ради (м. Саки, вул. Леніна, 15) як замовника торгів укласти із Приватним підприємством фірмою «Авіс» (м. Севастополь, вул. Миколи Музики, 58, кв. 41; код ЄДРПОУ 22257411) як акцептованим учасником торгів (тендеру) договір на закупівлю робіт Котельня № 2, м. саки АР Крим – модернізація; Котельня № 6,8,9 м. саки АР Крим - модернізація.

4.          Стягнути з Управління регіонального розвитку Сакської міської ради (м. Саки, вул. Леніна, 15) на користь Приватного підприємства фірми «Авіс» (м. Севастополь, вул. Миколи Музики, 58, кв. 41; код ЄДРПОУ 22257411) витрати по сплаті державного мита у сумі 85,000 грн. та 118, 00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

5.          Повернути Приватному підприємству фірмі «Авіс» (м. Севастополь, вул. Миколи Музики, 58, кв. 41; код ЄДРПОУ 22257411) з державного бюджету (р/р 31115095700002, МФО 824026, ЗКПО 34740405, код платежу 22090200, в банку одержувачу: ГУ ДКУ в АРК м. Сімферополь, одержувач: Держбюджет м. Сімферополь) зайве сплачене державне мито у сумі 17,00 грн.

Рішення оформлене та підписане 03.06.2009р.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Медведчук О.Л.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення29.05.2009
Оприлюднено05.10.2009
Номер документу4797376
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —652-2009

Рішення від 29.05.2009

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Проніна О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні