Постанова
від 27.04.2009 по справі 2а-3128/09/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 квітня 2009 р. сп рава № 2а-3128/09/0570

час прийняття постанови : 12.25 година

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Могиль ницького М.С.

при секретарі Лакушевій Є .В.

за участю представника по зивача - Біл ецької О.О.

представника відповідача 1, Державної подат кової інспекції в м. Краматор ську Романенка О. М.

представника відповідача 2, Державної подат кової інспекції в м. Суми не з' явився

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Тов ариства з обмеженою відповід альністю „КСІ-У” до Державно ї податкової інспекції в м. Кр аматорську, Державної податк ової інспекції в м. Суми про ви знання незаконними дій подат кової служби щодо проведення перевірки та складання акту за її результатами та визнан ня недійсним рішення про зас тосування штрафних санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою від повідальністю „КСІ-У” зверну лось до суду з адміністратив ним позовом до Державної под аткової інспекції в м. Крамат орську та до Державної подат кової інспекції в м. Суми про в изнання незаконними дій пода ткової служби щодо проведенн я перевірки та складання акт у за її результатами та визна ння недійсним рішення про за стосування штрафних санкцій .

В обґрунтування своїх позо вних вимог позивач посилаєть ся на те, що перевірка, яка про водилась відповідачем, відпо відно до ч. 7 ст. 11-1 носить характ ер позапланової, оскільки зд ійснювалась в межах повноваж ень податкових органів, визн ачених законом України "Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг". Відсутніст ь у відповідача наказу керів ника податкового органу про проведення перевірки із зазн аченням підстав її проведенн я, на думку позивача, свідчить про проведення даної переві рки неправомірно, а відтак ак т перевірки не може братис я до уваги як документ, що с тверджує факт проведення пе ревірки, адже він був склад ений незаконно.

Крім цього, представник поз ивача посилається на прийнят тя відповідачем оскаржувани х рішень всупереч вимогам За кону України від 06.07.95 р. N 265/95-ВР "Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг", ст. 19 Конс титуції України, та неправом ірністю у зв' язку з цим заст осування штрафних санкцій зг ідно п. 2 ст. 17 Закону України "Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг", так як в своїй діяльності позивач вик ористовує лише ті реєстратор и розрахункових операцій, як і включені до Державного реє стру розрахункових операцій .

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і, посилаючись на зазначені в позовній заяві обставини, пр осив їх задовольнити.

Відповідачі позов не визна ли та надали до суду письмові заперечення, які за змістом є аналогічними. В обґрунтуван ня своїх заперечень відповід ачі посилаються на те, що грал ьні автомати, які використов уються позивачем не забезпеч ують реалізацію фіскальних ф ункцій, що є порушенням п. 1 ст. 3 Закону України "Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг", а тому застосуванн я штрафних санкцій згідно ос каржуваних рішень є правомір ним.

Крім цього, відповідачі заз начають, що Кабінет Міністрі в України постановою №121 від 07.0 2.2001 «Про терміни переведення с уб'єктів підприємницької дія льності на облік розрахунков их операцій у готівковій та б езготівковій формі із застос уванням реєстраторів розрах ункових операцій» встановив конкретні строки переведенн я суб'єктів підприємницької діяльності на розрахунки із застосуванням спеціалізова них РРО. що стосується гральн их автоматів - з 01.01.2007 року. Таким чином, з 01.01.2007р. суб'єкти господа рювання, які надають послуги гральних автоматів зобов'яз ані здійснювати облік розрах ункових операцій із застосув анням реєстраторів розрахун кових операцій.

Невиконання Міністерством промислової політики обов'я зку щодо забезпечення до 1 лют ого 2003 р. організації розробле ння автоматів з продажу това рів (послуг), які відповідатим уть зазначеним вимогам, а так ож запам'ятовуючих пристроїв (фіскальної пам'яті) для оснащ ення автоматів, що вже діють, н е тягне за собою скасування п оложень постанови Кабінету М іністрів України «Про термін и переведення суб'єктів підп риємницької діяльності на об лік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєс траторів розрахункових опер ацій» № 121 від 07.02.2001 року.

01.07.2008 року Наказом ДПА Україн и № 430 було затверджено нову ре дакцію Державного реєстру ре єстраторів розрахункових оп ерацій і до Державного реєст ру РРО включено комп'ютерно-к асову систему «Фіскал», приз начену для фіскалізації грал ьних автоматів, автоматизаці ї збору, обліку і контролю дан их про функціонування залів гральних автоматів.

Таким чином, на момент прове дення перевірки залу гральни х автоматів ТОВ «КСІ -У»», який знаходиться в м. Суми по вул. С оборна, 46, тобто на 12.12.2008 року, ком п'ютерно-касова система «Фіс кал», призначена для фіскалі зації гральних автоматів, вж е була розроблена та включен а до Державного реєстру реєс траторів розрахункових опер ацій.

Таким чином, в задоволенні п озовних вимог відповідачі пр осять відмовити.

Розгляд справи здійснюва вся із фіксуванням судового процесу за допомогою звукоза писувального пристрою „Каме ртон”.

Вислухавши у судовому засі данні представників сторін, які з' явились до суду, дослі дивши та оцінивши надані док ази за своїм внутрішнім пере конанням, суд вважає, що позов підлягає частковому задовол енню виходячи з наступного.

Товариство з обмеженою від повідальністю „КСІ-У”, ідент ифікаційний код 33792358, зареєстр оване виконавчим комітетом К раматорської міської ради До нецької області 9 листопада 200 5 року, перебуває на податково му обліку в Державній податк овій інспекції в м. Краматорс ьку.

Посадовими особами відділ у контролю за розрахунковими операціями управління подат кового контролю юридичних ос іб ДПА в Сумській області, а са ме: головним державним подат ковим ревізором-інспектором , інспектором податкової слу жби 1 рангу Лавриком І.В. та гол овним державним податковим р евізором-інспектором, радник ом податкової служби III рангу Гризун В.М.. на підставі направ лень № 306321/4088, № 306314/4087 від 11 грудня 2008 р . виданих Державною податков ою інспекцією в м. Суми, здійсн ений вихід з метою проведенн я перевірки торгового об'єкт у ТОВ „КСІ-У” - залу гральних автоматів, розташованого за адресою: м. Суми, вул. Соборна, 4 6.

У відповідності до статті 15 Закону України „Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг” від 06.07.95 № 265/95-ВР конт роль за додержанням суб'єкта ми підприємницької діяльнос ті порядку проведення розрах унків за товари (послуги), інши х вимог цього Закону здійсню ють органи державної податко вої служби України шляхом пр оведення планових або позапл анових перевірок згідно із з аконодавством України.

Згідно ст. 2 Закону України “ Про державну податкову служб у в Україні”, завданнями орга нів державної податкової слу жби, зокрема, є здійснення кон тролю за додержанням податко вого законодавства, правильн істю обчислення, повнотою і с воєчасністю сплати до бюджет ів, державних цільових фонді в податків і зборів (обов' яз кових платежів), а також непод аткових доходів, установлени х законодавством.

Питання проведення органа ми державної податкової служ би України планових, позапла нових перевірок врегульован о виключно нормами Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні”, зокрема, с таттею 11-1, в тому числі щодо пит ань, визначених статтею 15 Зако ну України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг”. Зазначене узгоджується з вимогами статті 19 Конституц ії України, у відповідності д о якої органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов'язані діяти лише на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України, в тому числі, щодо порядку про ведення перевірок органами п одаткової служби.

Стаття 11-1 Закону України “Пр о державну податкову службу в Україні” містить дві сьомі частини, які суперечать одна одній по змісту стосовно про ведення позапланових переві рок. Логічним при внесені сьо мої частини до цієї статті бу ло б виключення з неї старої р едакції, адже остання прямо с уперечить і виключає можливі сть існування останнього доп овнення. З огляду на це, застос уванню підлягає та сьома час тина статті 11-1, якою Закон Укра їни “Про державну податкову службу в Україні” був доповн ений більш пізньою датою.

У відповідності до цієї сьо мої частини статті 11-1 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні” позапла новими перевірками вважають ся також перевірки в межах по вноважень податкових органі в, визначених законами Украї ни "Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг", "Про державне регулювання виробн ицтва і обігу спирту етилово го, коньячного і плодового, ал когольних напоїв та тютюнови х виробів", а в інших випадках - за рішенням суду.

Частиною восьмою статті 11-1 З акону України “Про державну податкову службу в Україні” встановлено, що позапланова виїзна перевірка здійснюєть ся на підставі виникнення об ставин, викладених у цій стат ті, за рішенням керівника под аткового органу, яке оформля ється наказом.

У відповідності до положен ь статті 11-2 Закону України “Пр о державну податкову службу в Україні” посадові особи ор гану державної податкової сл ужби вправі приступити до пр оведення планової або позапл анової виїзної перевірки за наявності підстав для її про ведення, визначених цим та ін шими законами України, та за у мови надання платнику податк ів під розписку:

1) направлення на перевірку, в якому зазначаються дата йо го видачі, назва органу держа вної податкової служби, мета , вид (планова або позапланова ), підстави, дата початку та да та закінчення перевірки, пос ади, звання та прізвища посад ових осіб органу державної п одаткової служби, які провод итимуть перевірку. Направлен ня на перевірку є дійсним за у мови наявності підпису керів ника органу державної податк ової служби, скріпленого печ аткою органу державної подат кової служби;

2) копії наказу керівника по даткового органу про проведе ння позапланової виїзної пер евірки, в якому зазначаються підстави проведення позапла нової виїзної перевірки, дат а її початку та дата закінчен ня. Ненадання цих документів платнику податків або їх над ання з порушенням вимог, вста новлених частиною першою ціє ї статті, є підставою для недо пущення посадових осіб орган у державної податкової служб и до проведення планової або позапланової виїзної переві рки.

Аналізуючи зміст положень статті 11-1 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, суд приходить до ви сновку про те, що підставою дл я проведення планової виїзно ї перевірки платника податкі в є наявність останнього у пл ані роботи такого органу дер жавної податкової служби. Пр и цьому така перевірка може б ути реалізована органами под аткової служби не більше одн ого разу на рік.

У відповідності до положен ь частини 4 статті 11-1 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні” право на пр оведення планової виїзної пе ревірки платника податків на дається лише у тому випадку, к оли йому не пізніше ніж за дес ять днів до дня проведення за значеної перевірки надіслан е письмове повідомлення із з азначенням дати початку та з акінчення її проведення.

Відповідач не надав суду до казів направлення позивачев і відповідного повідомлення про проведення планової пер евірки за 10 днів до її початку .

Як вбачається з матеріалів справи копія наказу про пере вірку позивачеві не була над ана в день проведення переві рки під розпис. Копії наказу п ро проведення позапланової п еревірки представником відп овідача суду не надано.

Оцінюючи фактичні дані, мат еріали справи та пояснення п редставників сторін, суд при йшов до висновку про те, що від повідачем фактично проведен а позапланова виїзна перевір ка в порядку здійснення конт ролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому порядку саме для позапланової перевірки, за в ідсутності належних на те до кументів, зокрема відповідно го наказу керівника податков ої служби. Однак, ненадання ци х документів платнику податк ів або їх надання з порушення м вимог, встановлених частин ою першою статті 11-2 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні”, є підставо ю для недопущення посадових осіб органу державної податк ової служби до проведення пл анової або позапланової виїз ної перевірки.

А відтак, посилання позивач а на факт невручення йому під розписку копії наказу про пр оведення перевірки при факти чному допуску фахівців Відпо відача до перевірки не свідч ить про неправомірність її п роведення та неправильність її результатів, оскільки так і висновки не випливають із п риписів ст. 11-2 Закону України “ Про державну податкову служб у в Україні”.

Перевірка проводилася з пи тань дотримання вимог Закону України „Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг” від 06.07.95 № 265/95-ВР; Закону Украї ни „Про патентування деяких видів підприємницької діяль ності” від 23.03.96 № 98/96-ВР; Закону Ук раїни „Про державне регулюва ння виробництва і торгівлі с пиртом етиловим, коньячними і плодовими алкогольними нап оями і тютюновими виробами” від 19.12.95 № 481/95-ВР; Закону України „ Про ліцензування певних вид ів господарської діяльності ” від 01.06.00 №1775-1111; Положення про ве дення касових операцій у нац іональній валюті в Україні, з атвердженого постановою Пра вління Національного банку У країни від 15.12.04 №637.

За наслідками перевірки, Ві дповідачем 1 було прийняте Рі шення про застосування штраф них (фінансових) санкцій №0000472304 від 10 лютого 2009 року, яким до Поз ивача застосовані штрафні (ф інансові) санкції в сумі 5 160,00 гр н. з яких:

4 420, 00 грн. - за порушення п. 1 ст . 3 Закону України „Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг”, щодо проведення р озрахункових операцій через гральні автомати, які не заре єстровані в органах ДПС та не переведені у фіскальний реж им роботи, обрахованих в розм ірі 20 неоподатковуваних міні мумів доходів громадян помно жених на кількість автоматів , які не переведені у фіскальн ий режим роботи (340,00 х 13 = 4 420,00 грн.), в ідповідно до п. 2 ст. 17 Закону Ук раїни „Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг” ;

50,00 грн. - за порушення п. 1, 2 ст. 3 З акону України „Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг”, щодо не проведення розрахункової операції чере з реєстратор розрахункових о перацій на повну суму надано ї послуги гри на гральному ав томаті, обрахованих в п'ятикр атному розмірі суми покупки, яка не проведена через РРО (10,00 х 5 = 50,00), відповідно до п. 1 ст. 17 Зак ону України „Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг”;

350,00 грн. - за порушення п. 13 ст. 3 З акону України „Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг”, щодо незабезпечен ня відповідності суми готівк ових коштів на місці проведе ння розрахунків сумі коштів, яка зазначена у денному звіт і РРО, обрахованої в п'ятикрат ному розмірі суми, на яку вияв лено невідповідність - надли шок (70,00 грн. х 5 = 350,00 грн.), відповідн о до ст. 22 Закону України „Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг”;

340,00 грн. - за порушення п. 9 ст. 3 За кону України „Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг” щодо незабезпечення зберігання в КОРО роздруков аного на РРО щоденною фіскал ьного звітного чеку, обрахов аних в розмірі 20 неоподатко ваних мінімумів доходів гро мадян (20 х 17,00 = 340,00 грн.) відповідно до п. 4 ст. 17 Закону України „Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг”.

В ході перевірки встановле ні наступні порушення:

1. Незабезпечення збер ігання фіскального звітного чеку.

При перевірці книги обліку розрахункових операцій № 05150039 49р/5640-1 від 24.04.08 року виявлено не за безпечення зберігання фіска льного звітного чеку „Z"- звіту № 0098. Запис в розділі 4 КОРО «Обл ік ремонтів...» за вищезазначе ний випадок відсутній, що є по рушенням п. 9 ст. 3 Закону Україн и „Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг”, а са ме: не забезпечено зберіганн я в книзі обліку розрахунков их операцій роздрукованого н а РРО щоденного фіскального звітного чеку.

Вказане порушення не запер ечується позивачем та підтве рджується наступними доказа ми: актом перевірки, поясненн ям оператора гральних автома тів ОСОБА_1, яка зазначила , що загубила фіскальний „Z"- зв іт № 0098.

2. Непроведення розрах ункової операції через реєст ратор розрахункових операці й.

При реалізації 100 електронн их кредитів для гри на гральн ому апараті на суму 10.00 грн. роз рахункова операція не була п роведена через реєстратор ро зрахункових операцій, при ць ому касовий чек не видавався , що є порушенням п.1,2 ст. 3 Закону України „Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг”, а саме: не проведення розр ахункової операції через реє стратор розрахункових опера цій на повну суму наданої пос луги гри на гральному автома ті.

Вказане порушення не запер ечується позивачем та підтве рджується наступними актом п еревірки.

3. Незабезпечення відп овідності суми готівкових ко штів на місці проведення роз рахунків сумі коштів, яка заз начена в поточному «Х»-звіті .

Не забезпечено відповідні сть суми готівкових коштів н а місці проведення розрахунк ів (680,00) сумі коштів, яка зазначе на в поточному «Х»-звіті (610,00), що є порушенням п. 13 ст. 3 Закону Ук раїни „Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг” , а саме: не забезпечено відпов ідність суми готівкових кошт ів на місці проведення розра хунків сумі коштів, яка зазна чена у денному звіті реєстра тора розрахункових операцій .

Вказане порушення не запер ечується позивачем та підтве рджується наступними доказа ми: актом перевірки, поясненн ям оператора гральних автома тів ОСОБА_1, яка зазначила , що не встигла провести опера ції на суму 70 грн. через РРО, а т акож перерахунком наявної го тівки та денним «Х»-звітом.

4. Неоснащення фіскаль ною пам'яттю гральних автома тів та не переведення їх в реж им роботи РРО.

На момент перевірки в залі г ральних автоматів знаходило сь 13 гральних автоматів, що бу ли підключені до електромере жі, знаходились в робочому ст ані, та за їх допомогою надава лися послуги в сфері грально го бізнесу, але гральні автом ати не оснащені фіскальною п ам'яттю і не працюють у режимі реєстраторів розрахункових операцій, що є порушенням п. 1 с т. 3 Закону України „Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг”.

Згідно ст. 12 Закону України „ Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” на тер иторії України у сферах, виз начених цим Законом, дозволя ється реалізовувати та засто совувати лише ті реєстратори розрахункових операцій вітч изняного та іноземного вироб ництва, які включені до Держа вного реєстру реєстраторів р озрахункових операцій та кон струкція і програмне забезпе чення яких відповідає констр укторсько-технологічній та п рограмній документації виро бника.

Відповідно до Положення пр о Державний реєстр реєстрато рів розрахункових операцій, затвердженого постановою Ка бінету Міністрів України від 29 серпня 2002 р. N 1315 (у редакції пост анови Кабінету Міністрів Укр аїни від 22 грудня 2006 р. N 1773) Держав ний реєстр реєстраторів роз рахункових операцій (далі - Де ржавний реєстр) - перелік моде лей реєстраторів розрахунко вих операцій, їх модифікацій вітчизняного та іноземного виробництва, які відповідают ь вимогам нормативно-правови х актів і нормативних докуме нтів, пройшли державну серти фікацію і дозволені для заст осування під час здійснення розрахункових операцій у сфе рі торгівлі, громадського ха рчування та послуг.

Частиною 1 статті 13 Закону Ук раїни „Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг” визначено, що вимоги щодо ре алізації фіскальних функці й реєстраторами розрахунков их операцій для різних сфер з астосування встановлюються Кабінетом Міністрів України .

Постанова Кабінету Мініст рів України № 199 від 18.02.2002р. "Про за твердження вимог щодо реалі зації фіскальних функцій реє страторами розрахункових оп ерацій для різних сфер засто сування" передбачає оснащенн я реєстраторів розрахункови х операцій фіскальними блока ми, які забезпечують безумов не виконання ними фіскальних функцій, містить вимоги до фі скального блока, фіскальної пам' яті збереження інформа ції, тощо. Пункт 2 цієї Постано ви дає визначення поняття "фі скалізація" як перехід від не фіскального до фіскального р ежиму роботи реєстратора. Та кож зазначено, що фіскалізац ія проводиться один раз за ве сь період експлуатації реєст ратора (п. 3 Постанови).

Виходячи з висновків акту п еревірки, позивачу ставиться в провину використання гра льних автоматів які не перев едені у фіскальний режим роб оти.

Розкриваючи ширше поняття "фіскалізації" та досліджуюч и процес переходу від нефіск ального до фіскального режим у роботи реєстратора слід ви ходити з нижче приведених те рмінів, визначених Законом У країни „Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг ”:

- фіскальні функції - це зд атність реєстраторів розрах ункових операцій забезпечув ати одноразове занесення, до вготермінове зберігання у фі скальній пам'яті, багаторазо ве зчитування і неможливість зміни підсумкової інформаці ї про обсяг розрахункових оп ерацій, виконаних в готівков ій та/або в безготівковій фор мі (із застосуванням платіжн их карток, платіжних чеків, же тонів тощо);

- фіскальна пам'ять - це запам 'ятовуючий пристрій у складі реєстратора розрахункових о перацій, призначений для одн оразового занесення, зберіга ння і багаторазового зчитува ння підсумкової інформації п ро обсяг розрахункових опера цій, яку неможливо змінити аб о знищити без пошкодження са мого пристрою;

- фіскальний режим роботи - ц е режим роботи реєстратора р озрахункових операцій, який забезпечує безумовне викона ння ним фіскальних функцій.

Згідно Ліцензійних умов пр овадження організації діяль ності з проведення азартних ігор, затверджених наказом Д ержавного комітету України з питань регуляторної політик и та підприємництва Міністер ства фінансів України від 18.04.20 06р. № 40/374, гральний автомат - меха нічне, електричне, електронн е обладнання або пристрій, що використовується для провед ення азартних ігор, результа т яких визначається без учас ті працівника ліцензіата про грамою роботи цього обладнан ня (пристрою) з використанням генератора випадкових чисел , який міститься всередині ко рпусу такого обладнання (при строю), і сума виграшу нарахов ується обладнанням (пристроє м) автоматично.

Дане визначення не містить вказівки на те, що гральний ав томат виконує фіскальні функ ції, а іншого виду гральних ав томатів законодавець не визн ачає.

Модель реєстратора розрах ункових операцій згідно п. 12 П оложення про Державний реєст р реєстраторів розрахункови х операцій, затвердженого по становою Кабінету Міністрів України від 29 серпня 2002 р. N 1315 вкл ючається до Державного реєс тру за поданням заявника, тоб то виробника або постачальни ка відповідної моделі. А оскі льки ТОВ „КСІ-У” є лише корист увачем даних реєстраторів, т ому не вповноважене самостій но ініціювати питання щодо в ключення таких моделей в Дер жавний реєстр.

Відповідно до Закону Украї ни „Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг” Ка бінетом Міністрів України бу ло розроблено Постанову від 07.02.2001 за № 121 "Про терміни перевед ення суб' єктів підприємниц ької діяльності на облік роз рахункових операцій у готівк овій та безготівковій формі із застосуванням реєстратор ів розрахункових операцій" (д алі - Постанова № 121).

Пунктом 2 цієї Постанови № 121 Міністерство промислової п олітики було зобов' язане з абезпечити до 1 лютого 2003 р. орг анізацію розроблення автома тів з продажу товарів (послуг ), які відповідатимуть зазнач еним вимогам, а також запам'ят овуючих пристроїв (фіскально ї пам'яті) для оснащення автом атів, що вже діють.

Однак, у зв' язку з тим, що бу ли відсутні технічні рішення для фіскалізації гральних а втоматів, терміни переведенн я на облік із застосуванням Р РО, діяльності з використанн ям гральних автоматів неодно разово переносилися.

Згідно з останніми змінами внесеними до Постанови №121, дл я переведення суб' єктів під приємницької діяльності які використовують гральні авто мати на облік із застосуванн ям РРО, встановлений термін - 31 грудня 2006 року.

Як зазначає податкова інсп екція у своїх листах та повід омленнях опрацювання техніч них рішень з фіскалізації гр альних автоматів було закінч ено у поточному році, свідчен ням чого є включення наказом ДПА України від 01.07.2008 № 430 до Держ авного реєстру реєстраторів розрахункових операцій ком п' ютерно-касову систему "Фі скал", яка призначена для фіск алізації гральних автоматів , автоматизації збору, обліку і контролю даних про функціо нування залів гральних автом атів.

Проте в судовому засіданні відповідач не зумів пояснит и яким же чином з 01.07.2008 р. слід про ваджувати комп' ютерно-касо ву систему "Фіскал", не надав с уду будь-яких технічних висн овків, можливостей її викори стання та доказів того, що дан а система забезпечує повне в иконання фіскальних функцій кожного окремого грального автомата. Крім того, комп' ют ерно-касова система "Фіскал" н е може бути пріоритетною в ви користанні суб' єктами госп одарювання, оскільки вона ві дповідає таким же вимогам, як і інші реєстратори розрахун кових операцій, що використо вуються позивачем.

При цьому, суд зазначає, що в ідсутність на загальнодержа вному рівні таких технічних рішень з фіскалізації гральн их автоматів не є провиною по зивача, останній позбавлений можливостей впливу на розв' язання проблеми застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у діяльності з вик ористанням гральних автомат ів, і забезпечення реалізаці ї їх фіскальних функцій мала б здійснити держава в особі М іністерства промислової пол ітики у визначений термін, чо го зроблено не було. А відтак, наведені обставини не можуть бути підставою для заборони використання в господарські й діяльності підприємця грал ьних автоматів не оснащених фіскальною функцією.

Пункт 2 статті 17 Закону Украї ни "Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг" пер едбачає відповідальність у в игляді застосування фінансо вих санкцій в розмірі двадця ть неоподатковуваних мініму мів доходів громадян - у разі з астосування при здійсненні р озрахункових операцій непер еведеного у фіскальний режим роботи, незареєстрованого, н еопломбованого або опломбов аного з порушенням встановле ного порядку реєстратора роз рахункових операцій.

Цей Закон не передбачає зас тосування до суб' єктів госп одарювання штрафних (фінансо вих) санкцій за використання грального автомата, не оснащ еного фіскальною функцією, т им більше що правових підста в використання інших гральни х автоматів ніж тих, які не осн ащені фіскальною функцією, у позивача не було.

Стаття 19 Конституції Україн и визначає, що правовий поряд ок в Україні ґрунтується на з асадах, відповідно до яких ні хто не може бути примушений р обити те, що не передбачено з аконодавством.

Згідно з Державним класифі катором продукції та послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Д ержкомстандарту України від 30.12.1997р. № 822, організація азартни х ігор та парі віднесена до сф ери послуг, а тому розрахунко ві операції під час їх наданн я з гри на гральному автоматі , виходячи з вимог ст. 3 Закону № 265 та Постанови №121 проводилис ь позивачем на час здійсненн я перевірок з використанням зареєстрованих, опломбовани х у встановленому порядку та переведених у фіскальний ре жим роботи реєстраторів розр ахункових операцій, з роздру куванням та видачею відповід ного розрахункового докумен та на суму проданих кредитів на право гри на гральних авто матах. А безпосередню відпов ідальність за непроведення р озрахункових операцій через реєстратор розрахункових оп ерацій, який знаходився на мі сці проведення розрахунків та нероздрукування відповід ного розрахункового докуме нта згідно п. 1 ст. 17 Закону Укра їни „Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг” д о позивача вже застосована.

Суд також зазначає, що всі р еєстратори розрахункових оп ерацій, що використовуються позивачем в гральних залах, в ключені до Державного реєстр у реєстраторів розрахункови х операцій, про що свідчать на явні в матеріалах справи коп ії реєстраційних посвідчень , і їх використання в господар ській діяльності по наданню послуг в сфері грального біз несу є цілком виправданим та правомірним.

Відповідно до положень, зак ріплених статтею 11 КАС Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюються на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості.

Враховуючи викладене, суд в важає, що позивачем, при викор истанні гральних автоматів н е оснащених фіскальною функц ією, не порушене положення п. п. 1, 2 ст. 3 Закону України "Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг", а тому застос ування відповідачем 1 штрафн их (фінансових) санкцій згідн о п. 2 ст. 17 цього Закону є безпід ставним.

Враховуючи вищевикладені обставини, суд вважає, що позо вні вимоги підлягають задово ленню в частині визнання нед ійсним рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій № 0000472304 від 10 лютого 2009 року н а суму 4 420, 00 грн.

Понесені позивачем судові витрати по сплаті судового з бору при звернені до суду згі дно зі ст. 94 КАС України підляг ають стягненню з Державного бюджету.

Враховуючи вищенаведене, т а керуючись ст. ст. 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-5 9, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальніст ю „КСІ-У” до Державної податк ової інспекції в м. Краматорс ьку та до Державної податков ої інспекції в м. Суми про визн ання незаконними дій податко вої служби щодо проведення п еревірки та складання акту з а її результатами та визнанн я недійсним рішення про заст осування штрафних санкцій, - з адовольнити частково.

Визнати недійсним рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій № 0000472304 від 10 л ютого 2009 року, прийняте у відно шенні Товариства з обмеженою відповідальністю „КСІ-У” в ч астині застосування штрафни х санкцій на суму 4 420, 00 грн.

Судові витрати в сумі 1,70 грив ень стягнути з Державного бю джету на користь Товариства з обмеженою відповідальніст ю „КСІ-У”.

В іншій частині позовні вим оги залишити без задоволення .

Постанова постановлена у н арадчій кімнаті та проголоше на її вступна та резолютивна частини у судовому засіданн і 27 квітня 2009 року в присутност і представника позивача, пре дставника відповідача.

Повний текст постанови скл адений та підписаний 2 травня 2009 року.

Заяву про апеля ційне оскарження постанови с уду може бути подано протяго м десяти днів з дня складення постанови в повному обсяі до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання зяви про апел яційне оскарження.

Суддя Могильницький М.С .

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.04.2009
Оприлюднено12.11.2009
Номер документу4798261
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3128/09/0570

Постанова від 27.04.2009

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Могильницький М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні