Рішення
від 19.01.2010 по справі 4/134-40
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

від "19" січня 2010 р. по справі № 4/134-40

за позовом Державна екологічна інспекція у Волинській області в особі Прокурор м.Луцька

до відповідача ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю ВТП "Буратіно" ЛТД

про стягнення 6 295,00 грн.

Суддя Слободян П.Р.

Представники:

Від позивача: ОСОБА_2 - довіреність у справі

Від відповідача: н/з

В судовому засіданні взяв участь: ОСОБА_3 - прокурор відділу представництва прокуратури Волинської області.

Суть спору: прокурор м. Луцька в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Волинській області звернувся до господарського суду з позовною заявою до відповідача товариства з обмеженою відповідальністю ВТП "Буратіно" про стягнення 6 295 грн. 00 коп. збитків, завданих внаслідок пошкодження та знищення дерев і кущів на земельній ділянці по вул.Винниченка, 4 в м. Луцьку.

Відповідач в судове засідання не з’явився, відзиву на позов не подав, суми позову не оспорив.

Ухвала суду направлена ТзОВ ВТП "Буратіно" за адресою вказаною в позовній заяві (м. Луцьк, вул. Винниченка, 4) повторно повернулась без вручення адресату з відміткою поштового відділення "за зазначеною адресою не значиться".

Враховуючи те, що судом вчинено процесуальні дії щодо повідомлення відповідача про розгляд справи, справа розглядається за наявними в ній матеріалами відповідно до ст. 75 ГПК України.

Вивчивши документи додані до позовної заяви, заслухавши пояснення представника позивача, прокурора, дослідивши всі фактичні обставини справи, господарський суд, встановив:

29.09.2007 року Луцька міська рада прийняла рішення №18/40 "Про продаж земельної ділянки у власність підприємству у формі товариства з обмеженою відповідальністю ВТП "Буратіно" для обслуговування приміщення кафе "Буратіно" на вул. Винниченка, 4", згідно якого Луцька міська рада вирішила продати у власність відповідачеві земельну ділянку (кадастровий номер 110270015) на вул.. Винниченка, 4, площею 0,0905 га для обслуговування приміщення кафе "Буратіно", затвердити ціну продажу 258525грн. 00 коп., в місячний термін укласти договір купівлі-продажу земельної ділянки.

29.10.2007 року між Луцькою міською радою та відповідачем укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки площею 905 кв.м. Договір посвідчений нотаріально, зареєстрований 29.10.2007 року приватним нотаріусом Луцького міського нотаріального округу Волинської області - ОСОБА_4 Продаж земельної ділянки вчинено за 258 525 грн. 00 коп., що стверджується платіжним дорученням №301 від 21.12.2007 року.

19 березня 2008 року ТзОВ ВТП "Буратіно" видано Державний акт на право власності на земельну ділянку площею 0,0905 га для обслуговування приміщення кафе "Буратіно".

14.03.2008 року головним спеціалістом - державним інспектором Державної екологічної інспекції у Волинській області в присутності помічника прокурора м. Луцька ОСОБА_5 проведена перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства, в ході якої встановлено, що в м. Луцьку по вул.. Винниченка, 4 проводилося спалювання залишків деревини, зокрема, гілок різних порід дерев, розпиловка стовбурів уже знесених насаджень. Всі зелені насадження (дерева, кущі) були знесені. Згідно акту спалювання проводилося двома працівниками даної установи, проте якої установи - не зазначено. Особи працівників не встановлено.

Актом перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства у м. Луцьку на вул.. Винниченка, 4 від 02.04.2008 року встановлено, що на земельній ділянці, розташованій у м. Луцьку на вул.. Винниченка, 4, виявлено факт зрізання шести сиро ростучих дерев, із них три дерева породи береза, діаметр пня у корі 32, 46, 20 см, одного дерева породи горіх, діаметр пня у корі 36 см, одного дерева породи липа, діаметр пня у корі 31 см, одного дерева породи ялина, діаметр пня у корі 17 см, а також виявлено зрізання 20 кущів чагарника самшиту вічнозеленого та 13 кущів чагарника невідомої породи. Зрізані дерева та кущі чагарника зростали на газонах, огороджених бордюрами. При проведенні перевірки 14.03.2008 року дерева та кущі були вже зрізані. Наявність дерев та кущів схематично зображена на плані земельної ділянки, який є додатком до рішення міської ради, хоча в графі експлікація земель по угіддях в га, площа земельної ділянки, зайнята зеленими насадженнями, не зазначена. Зрізання зелених насаджень ТзОВ ВТП "Буратіно" проведене до отримання державного акту на землю. Відновної вартості зелених насаджень ТзОВ ВТП "Буратіно" на момент перевірки 02.04.2008 року не платив, дозвіл на знесення зелених насаджень не видавався. Заміри дерев (у корі) біля шийки кореня зрізаних дерев проведені за допомогою мірної рулетки із сантиметровими поділками.

Відповідно до п. 2.1 Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України №105 від 10.04.2006 року зелені насадження це деревна, чагарникова, квіткова та трав'яна рослинність природного і штучного походження на визначеній території населеного пункту.

Згідно п. 10 Постанови Кабінету Міністрів України №1045 від 01.08.2006 року "Про затвердження Порядку видалення дерев, кущів, газонів та квітників" у населених пунктах видалення зелених насаджень на земельній ділянці, яка перебуває у приватній власності, та на присадибній ділянці здійснюється за рішенням власника (користувача) земельної ділянки без сплати їх відновної вартості.

Відповідно до п. 11 вказаного порядку відновна вартість зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, що відведена в установленому порядку фізичній або юридичній особі, сплачується під час передачі такої ділянки у власність відповідної особи.

Пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 08.04. 1999 року №559 з метою поліпшення стану охорони зелених насаджень у межах міст і інших населених пунктів затверджені такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної підприємствами, установами, організаціями та громадянами зеленим насадженням, зокрема, внаслідок знищення або пошкодження дерев і чагарників (додаток №1).

Пункт 1 Примітки Додатку №1 Постанови Кабінету Міністрів України від 08.04. 1999 року №559 "Про такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної зеленим насадженням у межах міст та інших населених пунктів" передбачено збільшення у 2 рази, зокрема, розміру шкоди, заподіяної внаслідок знищення або пошкодження до ступеня припинення росту дерев і чагарників родини самшиту, горіхоплідних.

Пунктом 2 Постанови встановлено, що розмір шкоди обчислюється за затвердженими таксами працівниками Міністерства охорони навколишнього природного середовища, його органів на місцях та інших спеціально уповноважених органів виконавчої влади, яким надано право розглядати справи про адміністративні порушення.

Згідно п.п. 1.3 Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 19.12.2006 року №548, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.02.2007 року за №420/13387 Державна екологічна інспекція Волинської області є спеціальним підрозділом Мінприроди, який підзвітний та підконтрольний в частині здійснення державного контролю Державній екологічній інспекції. Інспекція в межах своїх повноважень забезпечує реалізацію державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, поводження з відходами, екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки на відповідній території. Основними завданнями Інспекції є здійснення державного контролю за додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорону природних ресурсів, екологічну та в межах своєї компетенції радіаційну безпеку, поводження з відходами, небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами. Згідно п. 5 положення, інспекція має право обстежувати в установленому порядку підприємства, установи і організації з метою перевірки додержання ними вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціональне використання, відтворення та охорону природних ресурсів; складати акти перевірок і протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення у межах повноважень, визначених законом; уживати в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів та подавати позови про відшкодування втрат і збитків, завданих внаслідок порушення вимог законодавства про охорону природного середовища.

За результатами перевірок відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 08.04. 1999 року №559 "Про такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної зеленим насадженням у межах міст та інших населених пунктів" позивачем проведений розрахунок шкоди, заподіяної видаленням дерев.

За порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів в силу статті 42 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" притягаються особи, винні у знищенні або пошкодженні зелених насаджень чи інших об'єктів озеленення населених пунктів.

Відповідно до приписів статті 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" порушення цього законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність. Підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законом.

Згідно ч. 2 ст. 40 Закону України "Про рослинний світ" відповідальність за порушення законодавства про рослинний світ несуть особи, винні у протиправному знищенні або пошкодженні об'єктів рослинного світу.

Відповідно до ст. 28 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" охороні та відновленню підлягають усі зелені насадження в межах населених пунктів під час проведення будь-якої діяльності, крім зелених насаджень, які висаджені або виросли самосівом в охоронних зонах повітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв, при цьому, видалення дерев, кущів, газонів і квітників здійснюється в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2, 3, 4 "Порядку видалення дерев кущів, газонів і квітників у населених пунктах", затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1045 від 01.08.06 видалення зелених насаджень здійснюється в чітко регламентованій процедурі. Зокрема, після надання, підтверджуючих сплату відновної вартості зелених насаджень, документів заявнику видається ордер на видалення зелених насаджень.

Згідно з пунктом 4.2 "Правил утримання зелених насаджень міст та інших населених пунктів України", затверджених наказом Державного комітету України з житлово-комунального господарства від 29.07.94 №70 державний контроль у галузі охорони міських зелених насаджень здійснюється ОСОБА_2 народних депутатів та їх виконавчими і розпорядчими органами, Міністерством охорони навколишнього природного середовища, його органами на місцях та іншими спеціально уповноваженими органами. Пунктом 4.6 зазначених Правил передбачено, що знесення та пересадка дерев, чагарників, газонів, квітників може здійснюватись лише у разі наявності спеціального дозволу - ордера. Ордер видається на підставі обстеження зелених насаджень, погодженого з місцевими органами Мінприроди України, і рішення місцевого органу державної виконавчої влади.

Відповідно до пунктів 3, 4 "Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах затверджено постановою КМУ від 01.08.06 №1045 видалення зелених насаджень на території населеного пункту здійснюється за рішенням виконавчого органу міської, селищної, сільської ради на підставі ордера. Підставою для прийняття рішення компетентним органом є заява юридичної чи фізичної особи про видалення зелених насаджень. Відповідно до пункту 10 Порядку видалення зелених насаджень на земельній ділянці , яка перебуває у приватній власності та на присадибній ділянці здійснюється за рішенням власника (користувача) земельної ділянки без сплати їх відновної власності. Відновна вартість зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, що відведена в установленому порядку фізичній або юридичній особі, сплачується під час передачі такої ділянки у власність відповідної особи (пункту 11 Порядку).

Згідно ст.ст. 33, 34 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Позивач не повинен доводити вину відповідача у заподіянні шкоди навколишньому природному середовищу, навпаки, відповідач повинен довести, що у його діях чи у діях його працівників відсутня вина у заподіянні шкоди.

Відповідачем у справі не доведено належним чином та не представлено відповідних доказів, що у його діях чи у діях його працівників відсутня вина у заподіянні шкоди.

Оскільки, спір до розгляду суду доведений з вини відповідача, витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу слід стягнути з останнього згідно ст. 49 ГПК України.

Враховуючи зазначене та керуючись ст.ст. 43, 49, 75, 82 - 85 ГПК України, господарський суд, -

в и р і ш и в :

1. Позов задоволити повністю.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю ВТП "Буратіно" (м. Луцьк, вул. Винниченка, 4, код 21738678) на користь Державної екологічної інспекції у Волинській області (м. Луцьк, вул. Степана Бандери, 20, код 34928308) 6295,00грн. збитків.

3. Стягнути з з товариства з обмеженою відповідальністю ВТП "Буратіно" (м. Луцьк, вул. Винниченка, 4, код 21738678) в доход Державного бюджету України державне мито в сумі 102,00грн. (одержувач коштів УДК у м. Луцьку, банк одержувача ГУДКУ у Волинській області, МФО: 803014, р/р 31113095700002, код економічної класифікації доходів 22050000) та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 236,00грн. (одержувач коштів УДК у м. Луцьку, банк одержувача ГУДКУ у Волинській області, МФО: 803014, р/р31217259710002, код економічної класифікації доходів 22050000).

Суддя Слободян П. Р.

Дата ухвалення рішення19.01.2010
Оприлюднено12.08.2015

Судовий реєстр по справі —4/134-40

Рішення від 19.01.2010

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Судовий наказ від 01.02.2010

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Судовий наказ від 01.02.2010

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Ухвала від 13.12.2010

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мельник Г.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні