Рішення
від 31.07.2015 по справі 559/908/15-ц
ДУБЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 559/908/15

2/559/499/2015

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 липня 2015 року Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

в складі головуючого судді Юзьвяк Б.Г.

при секретарі Свирида М.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом ОСОБА_1 до Дубенської районної державної адміністрації, управління Дерземагенства у Дубенському районі Рівненської області, ДП "Мирогощанський державний іподром"

про скасування державного акту, скасування державної реєстрації та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач посилається на те, що він є власником земельної ділянки, що розташована у Рівненській області, Дубенський район, Мирогощанська сільська рада (за межами населеного пункту), кадастровий номер земельної ділянки 5621684200:07:003:0007.

Дана земельна ділянка отримана позивачем на підставі розпорядження голови Дубенської райдержадміністрації №620 від 09 серпня 2012 року.

25 жовтня 2012 року було зареєстровано державний акт позивача на землю серії ЯМ №268795, а 22 лютого 2013 року позивачем було зареєстровано цю земельну ділянку у державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, що підтверджується витягом за №1109315.

Після того, як запрацював сайт Публічної кадастрової карти України, позивач вирішив перевірити, чи внесено інформацію про його земельну ділянку № 5621684200:07:003:0007 на даний сайт.

На цьому сайті дійсно рахується земельна ділянка позивача №5621684200:07:003:0007, проте також на земельній ділянці позивача рахується земельна ділянка за кадастровим номером 5621684200:07:003:0001, де зазначено тип власності - "державна власність".

27 березня 2015 року, позивач скористався послугою "Зворотній зв'язок" на сайті Публічної кадастрової карти України, та подав заяву на виправлення помилок у Державному земельному кадастрі, а саме подав інформацію, що межі земельної ділянки позивача перетинаються з іншою земельною ділянкою.

03 квітня 2015 року позивачу надійшла відповідь за №03-13-661 з Управління Дерземагенства у Дубенському районі Рівненської області від 01.04.2015 року, в якій вказано, що дану помилку на разі усунути неможливо, оскільки земельна ділянка позивача накладається на земельну ділянку, реєстрація якої та державні акти ще не скасовані (ДП "Мирогощанський державний іподром"). Після проведення відповідних дій по скасуванню реєстрації земельної ділянки, межі якої перетинаються з земельною ділянкою позивача, помилку з часом буде усунуто.

Відповідачем - Управлінням Дерземагентсва у Дубенському районі Рівненської області позивачу не було роз'яснено, протягом якого часу та хто саме повинен скасувати реєстрацію земельної ділянки, що накладається на земельну ділянку позивача.

Частинами 1,2, 3 ст.319 ЦК України передбачено, що власник володіє, користується та розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, що не суперечать закону. При здійсненні своїх прав та виконанні обов'язків, власник зобов'язаний додержуватися моральних засад суспільства. Усім власникам забезпечуються рівні умови здійснення своїх прав.

Приписи ч.1 ст.321 ЦК України вказують, що право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

Частинами 1, 2 ст.78 Земельного Кодексу України передбачено, що право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками. Право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Статтею 90 ЗК УКраїни чітко встановлено, які саме права є у власника земельної ділянки. Зважаючи на те, що на земельну ділянку позивача накладається інша земельна ділянка, він не може розпоряджатися своєю ділянкою на свій розсуд.

Відповідно до ч.1 ст.116 ЗК України, громадяни України та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комуанльної власності за рішенннями органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Частиною 1 ст.81 ЗК України передбачено, що громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі: а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; б) безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності; в) приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування; г) прийняття спадщини; г) виділенння в натурі ( на місцевості) належної їм земельної частки (паю).

Статтею 125 ЗК України чітко передбачено, що право власності за земельну ділянку а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

В частині 1 ст.126 ЗК України, що діяв станом на 11.04.2011 року, чітко було визначено, що право власності на земельну ділянку посвідчується державним актом, крім випадків, що були визначені частиною другою цієї статті.

Таким чином державні акти на право власності на земельні ділянки є документами, що посвідчують право власності й видаються на підставі відповідних рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень. У спорах, пов'язаних із правом власності на земельні ділянки, недійсними можуть визнаватися як зазначені рішення, на підставі яких видано відповідні державні акти, так і самі акти на право власності на земельні ділянки.

Частиною 1 ст.15 ЦК України вказано, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Відповідно до пунктів 21,22 Постанови Пленуму Вищого Спеціалізованого Суду України з розгляду цивільних та кримінальних справ №3 від 01 березня 2013 року "Про деякі питанння юрисдикції загальних судів та визначення підсудності цивільних справ", передбачено, якщо орган державної влади та/або орган місцевого самоврядування (суб'єкт владних повноважень) бере участь у справі не на виконання своїх владних повноважень, а з інших правових підстав, не здійснює владних управлінських функцій щодо іншого учасника спору (наприклад надання згоди іншому співвласнику житлового будинку на виконання переобладнання та перепланування) то залежно від змісту вимог і суб'єктного складу сторін справа підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства відповідно до вимог статті 15 ЦПК України.

Ураховуючи положення статті 1 ЦПК України та статті 2 КАС України, не є публічно-правовим і розглядається в порядку цивільного судочинства спір між органом державної влади та/або органом місцевого самоврядування (суб'єктом владних повноважень ) як суб'єктом публічного права та суб'єктом приватного права - фізичною особою, в якому управлінські дії суб'єкта владних повноважень спрямовані на виникненння, зміну або припинення цивільних прав фізичної особи. У такому випадку це спір про право цивільне, незважаючи на те, що у спорі бере участь суб'єкт публічного права, а спірні правовідносини врегульовані нормами цивільного та адміністративного права.

З огляду на викладені доводи позивач просить скасувати державний акт на земельну ділянку, кадастровий номер 5621684200:07:003:0001, площею 121,7041 га, виданий на ім'я ДП "Мирогощанський державний іподром", скасувати рішення державного реєстратора про реєстрацію земельної ділянки кадастровий номер 5621684200:07:003:0001, площею 121,7041 га, виданий на ім'я ДП "Мирогощанський державний іподром" та зобов'язати ДП "Мирогощанський державний іподром" здійснити поділ земельної ділянки кадастровий номер 5621684200:07:003:0001, з урахуванням земельної ділянки, що належить на праві власності ОСОБА_1, кадастровий номер 5621684200:07:003:0007.

В судовому засіданні представник позивача підтримала позов з підстав, викладених у позовній заяві. Наголосила, що її довіритель отримав ділянку у повній відповідності до норм Земельного Кодексу які діяли на час отримання ним земельної ділянки, але не з його вини дві земельні ділянки накладаються частково одна на одну. Органи державної влади не вчиняють жодних дій, щоб усунути цю суперечність, тому й позивач змушений звернутись до суду.

Представник відповідача - Дубенської райдержадміністрації в судове засідання не з'явився, хоча цей орган був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи.

Представник відповідача - Управління Дерземагентсва у Дубенському районі Рівненської області в судовому засіданні позов визнав. Пояснив, що у розпорядженні голови Дубенської РДА від 09.08.2012 року йшлося про виготовлення технічної документації щодо розпаювання земель та надання земельних ділянок власникам. Відповідно до перехідних положень до Закону України "Про земельний кадастр", Рівненський центр державного земельного кадастру реєстрував цю земельну ділянку, а управління проводило лише документацію цих земельних ділянок. Мирогощанському ж іподрому було надано завдання провести розмежування цих земельних ділянок. Тож на думку представника відповідача, позивач є належним землевласником і зараз потрібно провести розмежування земельних ділянок.

Представник Мирогощанського іподрому в судовому засіданні позов визнав. Пояснив, що відповідно до довідок на 17 лютого 2012 року за Мирогощанським державним іподромом рахувались певні земельні угіддя по двох сільських радах, Мирогощанській та Молодавській. На розпорядження голови Дубенської РДА від 17.02.2012 року №105 готувалась документація по розпаюванню та приватизації земель. На підставі цього розпорядження було видано 22 державних акти на землю. Згідно довідки від 22.08.2012 року за Мирогощанським іподромом рахується по тих же двох сільських радах значно менший обсяг земельних угідь. Вже з меншого обсягу угідь іподром платив земельний податок. Чому потім в держаному земельному кадастрі з'явились відомості з попередніми розмірами земельних угідь, представник відповідача не розуміє. На цей час іподром визнає позов і згідний провести розмежування своїх угідь із земельною ділянкою ОСОБА_1, та виготовити для себе нову документацію.

Відповідно до державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯМ №268795 від 25.10.2012 року ОСОБА_1 на підставі розпорядження голови Дубенської райдержадміністрації №620 від 09.08.2012 року є власником земельної ділянки площею 2,8443 га, що розташована на території Мирогощанської сільської ради Дубенського району Рівненської області (за межами населеного пункту) (а.с.6.)

На це ж вказує витяг з державного реєстру прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності. (а.с.7.)

Копія з кадастрової карти вказує на те, що земельні ділянки за кадастровими номерами 5621684200:07:003:0007 та 5621684200:07:003:0001 накладаються одна на одну. (а.с.8.)

Відповідно до листа начальника Управління дерземагенства у Дубенському районі на ім'я ОСОБА_1, виправлення технічних помилок у Державному земельному кадастрі стосовно його земельної ділянки неможливе, оскільки межі його земельної ділянки перетинаються з межами іншої земельної ділянки. Після проведення відповідних дій по скасуванню реєстрації земельної ділянки межі якої перетинаються із земельною ділянкою ОСОБА_1, помилку з часом буде усунено. (а.с.10.)

Відповідно до довідки Управління деркомзему у Дубенському районі Рівненської області №01-16-350 від 17.02.2012 року виданої на ім'я директора ДП «Мирогощанський державний іподром», згідно даних державного статистичного звіту «Про наявність та розподіл їх по землекористувачах, власниках землі та угіддях» станом на 01.01.2012 року за ДМ «Мирогощанськимй державний іподром» на території Молодавської сільської ради обліковується 1445,8307 га земель, з них: сільськогосподарських угідь - 1411,5209 га, ріллі - 1266,7635 га, сіножатей - 3,7865 га, пасовищ - 140,9709 га, під господарськими будівлями та дворами - 15,9991 га, під господарськими шляхами та прогонами - 9,9669 га, відкриті заболочені землі - 1,6623 га, відкриті землі без рослинного покриву або з незначним рослинним покривом - 1,4114 га, води - 5,2701 га. Земельні ділянки знаходяться в постійному користуванні. (а.с.30.)

Відповідно до довідки Управління деркомзему у Дубенському районі Рівненської області №01-16-350-1 від 17.02.2012 року виданої на ім'я директора ДП «Мирогощанський державний іподром», згідно даних державного статистичного звіту «Про наявність та розподіл їх по землекористувачах, власниках землі та угіддях» станом на 01.01.2012 року за ДМ «Мирогощанськимй державний іподром» на території Мирогощанської сільської ради обліковується 1881,1687 га земель, з них: сільськогосподарських угідь - 1764,5358 га, ріллі - 1659,773 га, інших багаторічних насаджень - 38,6803 га, сіножатей - 0,2477 га, пасовищ - 65,8348 га, під господарськими будівлями та дворами - 67,5126 га, під господарськими шляхами та прогонами - 13,4762 га, відкриті заболочені землі - 18,5864 га, води - 17,0577 га. Земельні ділянки знаходяться в постійному користуванні. (а.с.31.)

Відповідно до довідки Управління Деркомзему у Дубенському районі Рівненської області №01-16-1187 від 22.08.2012 року виданої на ім'я ДП «Мирогощанський державний іподром», згідно даних поточного обліку станом на 16.07.2012 року за ДП «Мирогощанськимй державний іподром» на території Мирогощанської сільської ради обліковується 119,122 га земель, з них: сільськогосподарських угідь - 38,6803 га, багаторічних насаджень - 38,6803 га, під господарськими будівлями та дворами - 68,6609 га, під господарськими шляхами та прогонами - 11,6775 га, лісові землі (чагарники) - 0,1033 га.

На території Молодавської сільської ради обліковується 29,7057 га земель, з них: під господарськими будівлями та дворами - 15,8549 га, під господарськими шляхами та прогонами - 10,0390 га, лісові землі (чагарники) - 1,7502 га. Земельні ділянки знаходяться в постійному користуванні. (а.с.33.)

Тобто підтверджується те, що на липень 2012 року земельних угідь за ДП "Мирогощанський державний іподром" рахувалось значно менше ніж на січень 2012 року.

Відповідно до розпорядження голови Дубенської районної державної адміністрації №104 від 17 лютого 2012 року було надано дозвіл ДП «Мирогощанський державний іподром» на розроблення проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв) та технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки власникам земельних часток (паїв) на території Мирогощанської та Молодавської сільських рад. (а.с. 53,54.)

Відповідно до розпорядження голови Дубенської районної державної адміністрації №620 від 09 серпня 2012 року затверджено протокол №1 від 30 липня 2012 року зборів власників земельних часток (паїв) при проведенні приватизації земель, які перебували у користуванні ДП «Мирогощанський державний іподром» на території Мирогощанської та Молодавської сільських рад. Надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку, 1057 громадянам для ведення особистого селянського господарства на території Мирогощанської та Молодавської сільських рад. Видати власникам земельних ділянок державні акти права власності на земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства. (а.с.52.)

Вислухавши пояснення сторін, ознайомившись з документами справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення.

Відповідно до частини 2 статті 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Земельну ділянку позивачу було виділено відповідно до розпорядження голови Дубенської РДА від 06.08.2012 року.

Відповідно до довідок управління Деркомзему у Дубенському районі Рівненської області за січень та липень 2012 року земельні ділянки ДП «Мирогощанський державний іподром за цей період суттєво зменшились після прийняття Дубенською РДА розпорядження про розпаювання та приватизацію земельних часток (паїв) для працівників підприємства.

Відповідно до ч.1 ст.116 ЗК України, громадяни України та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенннями органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Частиною 1 ст.81 ЗК України передбачено, що громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі: а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; б) безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності; в) приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування; г) прийняття спадщини; г) виділенння в натурі ( на місцевості) належної їм земельної частки (паю).

Статтею 125 ЗК України передбачено, що право власності за земельну ділянку а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Оскільки позивачу земельна ділянка виділена відповідно до норм діючого законодавства, він набув її відповідно до діючого ЗК України, він є належним власником земельної ділянки, а тому його позовні вимоги є обгрунтованими, а позов підлягає до задоволення.

Керуючись ст.ст.10,60,209,212 ЦПК України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 до Дубенської районної державної адміністрації, управління Держземагенства у Дубенському районі Рівненської області, ДП "Мирогощанський державний іподром" про скасування державного акту, скасування державної реєстрації, та зобов'язання вчинити певні дії задоволити.

Скасувати державний акт на земельну ділянку, кадастровий номер 5621684200:07:003:0001, площею 121,7041 га, виданий на ім'я ДП "Мирогощанський державний іподром".

Скасувати рішення державного реєстратора про реєстрацію земельної ділянки кадастровий номер 5621684200:07:003:0001, площею 121,7041 га, виданий на ім'я ДП "Мирогощанський державний іподром".

Зобов'язати ДП "Мирогощанський державний іподром" здійснити поділ земельної ділянки кадастровий номер 5621684200:07:003:0001, з урахуванням земельної ділянки, що належить на праві власності ОСОБА_1, кадастровий номер 5621684200:07:003:0007.

Рішення може бути оскаржене до апеляційного суду Рівненської області через Дубенський міськрайонний суд з поданням в 10-денний строк апеляційної скарги з дня виготовлення повного тексту рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя:

СудДубенський міськрайонний суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення31.07.2015
Оприлюднено12.08.2015
Номер документу48020721
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —559/908/15-ц

Рішення від 31.07.2015

Цивільне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Юзьвяк Б. Г.

Рішення від 31.07.2015

Цивільне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Юзьвяк Б. Г.

Ухвала від 28.04.2015

Цивільне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Юзьвяк Б. Г.

Ухвала від 09.04.2015

Цивільне

Дубенський міськрайонний суд Рівненської області

Юзьвяк Б. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні