Постанова
від 28.10.2010 по справі 2а-3143/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" жовтня 2010 р. Справа № 2a-3143/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап'юк С.В.

за участю секретаря Дутчак Л.В.

представника позивача: Державної податкової інспекція в Галицькому районі Івано-Франківської області ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Галицькому районі Івано-Франківської області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропромислове об'єднання Деметра»про стягнення податкового боргу в розмірі 10816,81 гривень, -

ВСТАНОВИВ:

07.09.2010 року Державна податкова інспекція в Галицькому районі Івано-Франківської області (далі -позивач) звернулася в суд з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропромислове об'єднання Деметра» (далі -відповідач) про стягнення заборгованості з податку на прибуток, податку з власників транспортних засобі та інших самохідних машин і механізмів, земельного податку юридичних осіб, штрафних (фінансових) санкцій, в загальному розмірі 10816,81 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправно в порушені Закону України "Про систему оподаткування", Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" не сплатив: штрафні (фінансові) санкції, застосовані за неподання декларації з податку на прибуток та пеню в розмірі 135,59 гривень; заборгованість з самостійно розрахованого податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів в розмірі 160,73 гривень; заборгованість з самостійно розрахованої орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, штрафних (фінансових) санкцій та пені в розмірі 10348,19 гривень; заборгованість з самостійно розрахованого комунального податку та штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 172,30 гривень. Загальний сума заборгованості з вказаних податків становить 10816,81 гривень.

Представник позивача в судовому засіданні заявлений позов підтримав з підстав наведених в позовній заяві. Просив позов задовольнити в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з'явився повторно без поважних причин та без повідомленням ним про причини неприбуття, хоча судом, у відповідності до статті 37, 40 Кодексу адміністративного судочинства України, вважається повідомленим належним чином про дату, час та місце судового розгляду.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких мотивів.

Судом встановлено, що 08.06.2007 року Галицькою районною державною адміністрацією Івано-Франківської області проведено державну реєстрацію юридичної особи -Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропромислове об'єднання Деметра», та Державною податковою інспекцією в Галицькому районі Івано-Франківської області відповідача зареєстровано як платника податків і зборів.

Закон України "Про систему оподаткування" визначає принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників.

Стаття 4 Закону України "Про систему оподаткування" визначає, що платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Згідно частини 1 статті 14 Закону України "Про систему оподаткування" до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкові платежі) належать податок на прибуток підприємств, у тому числі дивіденди, що сплачуються до бюджету державними некорпоратизованими, казенними або комунальними підприємствами, податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності).

Відповідно пункту 2 частини 1 статті 15 Закону України «Про систему оподаткування»до місцевих податків належать комунальний податок.

Згідно частини 1 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Судом встановлено, що відповідач являється платником податку на прибуток, податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, платником орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності та платником комунального податку.

02.03.2009 року відповідачем подано розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на 2009 рік, в якому відповідач самостійно визначив суму такого податку, що підлягає сплаті, в розмірі 478,85 гривень. На момент звернення позивача до суду сума несплачених податкових зобов'язань відповідача з сплати цього податку за 2009 рік становить 160,73 гривень.

Також встановлено, що відповідачем подано податкові декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, згідно яких відповідачем самостійно розраховано орендну плату за земельні ділянки Бурштинської міської ради Галицького району Івано-Франківської області та розраховано орендну плату за земельні ділянки Галицького району Івано-Франківської області, а саме сіл: Поділля, Жалибори, Кінашів, Коростовичі, Озерни, ОСОБА_2 та Тенетники. Однак, у строки передбачені підпунктом 5.3.1. пункту 5.3 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», відповідач вказані податкові зобов'язання не сплатив.

Позивач, у відповідності до підпункту 17.1.1. пункту 17.1. статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», за порушення граничних строків сплати орендної плати за земельні ділянки, податковими повідомленнями-рішеннями за №№ 0002241530/0/5620/10/15, 0002251530/0/5620/10/15, 0002281530/0/5620/10/15, 0002341530/0/5620/10/15, 0002331530/0/5620/10/15, 0002321530/0/5620/10/15, 0002311530/0/5620/10/15, 0002291530/0/5620/10/15, 0002301530/0/5620/10/15, 0002371530/0/5620/10/15, 0002361530/0/5620/10/15, 0002351530/0/5620/10/15, 0002381530/0/5620/10/15, 0002391530/0/5620/10/15, 0002411530/0/5620/10/15, від 28.07.2009 року та за №0000721530/0/1901/10/15 від 22.03.2010 року застосував штрафні (фінансові) санкції, які відповідач в повному обсязі не сплатив.

Загальна сума несплачених відповідачем податкових зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності та застосованих штрафних (фінансових) санкцій за порушення граничних строків слати вказаної орендної плати становить 10220,67 гривень.

09.02.2010 року відповідачем подано до Державної податкової інспекції в Галицькому районі Івано-Франківської області податковий розрахунок комунального податку за квітень 2009 року, яким самостійно визначено податкове зобов'язання в розмірі 15,30 гривень. На момент звернення позивача до суду сума несплаченого відповідачем податкового зобов'язання з сплати комунального податку становить 2,30 гривень.

Позивачем податковим повідомленням-рішенням за № 0000731530/01901/15 від 22.03.2010 року застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 170 гривень, які відповідачем не сплачені.

ОСОБА_1 того, за неподання відповідачем декларації з податку на прибуток приватних підприємств, податковим повідомленням-рішенням за №0000981510/0/9012/10/15 від 13.11.2009 року позивачем застосовано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 170 гривень. На момент звернення позивача до суду сума несплачених таких санкцій становить розмір 135 гривень.

Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платники податків -юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.

Відповідно підпункту 4.1.4 пункту 4.1. статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Пунктом 5.1. статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Таким чином, суд приходить до висновку, що податкові зобов'язання відповідача визначені ним в податкових деклараціях орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, в розрахунку суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів та в податкових розрахунках земельного податку, які відповідачем в повному обсязі не сплачені, є узгодженими з дня подання таких декларацій та розрахунків.

Відповідно підпункту 17.1.7. пункту 17.1. статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Згідно підпункту 17.1.1. пункту 17.1. статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Відповідно підпункту 5.2.1. пункту 5.2 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту, який передбачає процедуру апеляційного узгодження даного зобов'язання, шляхом подання скарг до вищестоящих за підпорядкуванням контролюючих органів та звернення до суду.

Як встановлено судом, відповідач вищевказані податкові повідомлення-рішення не оскаржував до суду чи до вищого за підпорядкуванням органу Державної податкової служби.

Згідно підпункту 5.3.1. пункту 5.3 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Таким чином, суд приходить до висновку, що застосовані позивачем штрафні (фінансові) санкції, за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності у встановлений Законом терміни, узгодженої суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, узгодженої суми податкового зобов'язання з комунального податку та застосовані штрафні (фінансові) санкції, за неподання декларації з податку на прибуток, є узгодженими.

Згідно підпункту 5.4.1. пункту 5.4 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Пунктом 6.1.1 пункту 6.1 статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до пункту 1.4. статті 1 зазначеного Закону, пеня -плата у вигляді процентів, нарахованих на суму податкового боргу (без урахування пені), що справляється з платника податків у зв'язку з несвоєчасним погашенням податкового зобов'язання, обов'язок сплати якої передбачено підпунктом 1.1. пункту 1 статті 1 зазначеного Закону.

Судом встановлено, що за несплату відповідачем узгодженого податкового зобов'язання: з сплати штрафних (фінансових) санкцій, застосованих за неподання декларації з податку на прибуток нараховано пеню в розмірі 0,59 гривень; з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності та штрафних (фінансових) санкцій нараховано пеню в розмірі 127,52 гривень.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що сума узгоджених податкових зобов'язань з сплати: штрафних (фінансових) санкцій, застосованих за неподання декларації з податку на прибуток та пені; податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів; заборгованість з самостійно розрахованої орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, штрафних (фінансових) санкцій та пені; комунального податку та штрафних (фінансових) санкцій, в загальному розмірі 10816,81 гривень, є податковим боргом відповідача, який ним не сплачено.

За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний погасити суму податкового боргу. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для вирішення вказаного спору, крім того, даний обов'язок забезпечується Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлює, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропромислове об'єднання Деметра», 77164, вулиця Мартиновича, 350/Ц, село Комарів, Галицький район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 35078306 в дохід державного бюджету податковий борг з податку на прибуток, податку з власників транспортних засобі та інших самохідних машин і механізмів, орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності та комунального податку, штрафних (фінансових) санкцій в загальному розмірі - 10816 (десять тисяч вісімсот шістнадцять) гривень 81 копійка.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Остап'юк С.В.

Постанова складена в повному обсязі 02.11.2010 року.

Дата ухвалення рішення28.10.2010
Оприлюднено12.08.2015
Номер документу48040531
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3143/10/0970

Постанова від 28.10.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 08.09.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 28.10.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 28.10.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні