Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
У Х В А Л А
про заміну сторони виконавчого провадження
08 квітня 2014 року Справа № 1170/2а-3146/12
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Мирошниченка В.С., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником по адміністративній справі за позовом Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості до Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Кіровоградській області про стягнення коштів,-
ВСТАНОВИВ:
Кіровоградський міськрайонний центр зайнятості (надалі - Кіровоградський МРЦЗ, заявник, стягувач) звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження у справі: з Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Кіровоградській області (надалі - РУД САД ДПС України у Кіровоградській області, боржник) на правонаступника - Головне управління Міндоходів в Кіровоградській області (надалі - ГУ Міндоходів в Кіровоградській області).
Заява обґрунтована тим, що відповідно до Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №845 від 03.08.2011 р., виконавчий лист було направлено до Головного управління казначейської служби України у Кіровоградській області (надалі - Головне управління Казначейства), разом з заявою про безспірне списання коштів за рішенням суду. Однак, на адресу Кіровоградського МРЦЗ надійшов лист від Головного управління Казначейства, в якому зазначено, що згідно з виконавчим листом, виданим Кіровоградським окружним адміністративним судом 13.02.2014р., стягнення коштів необхідно здійснити з РУД САД ДПС України у Кіровоградській області. Водночас, із наявної інформації вбачається, що рахунки боржника з 06.06.2013 р. в Головному управлінні Казначейства закрито у зв'язку з реорганізацією РУД САД ДПА України у Кіровоградській області шляхом приєднання до ГУ Міндоходів в Кіровоградській області.
Заявник у судове засідання не з'явився, будучи належним чином повідомленим про дату, час і місце розгляду заяви, подав клопотання про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження (а.с. 142).
Представник боржника у судове засідання не з'явився, подав клопотання про розгляд справи без його участі, зазначивши, що проти заміни сторони виконавчого провадження її правонаступником не заперечує (а.с. 140).
Відповідно до ч.2 ст.264 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, що звернулися з поданням (заявою), та осіб, які беруть участь у справі. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
З огляду на викладене, керуючись ч.4 ст.122 КАС України, суд вважає за можливе розглянути заяву про заміну сторони виконавчого провадження без участі осіб, які викликались в судове засідання в порядку письмового провадження.
Згідно ч. 1 ст. 41 КАС України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши заяву про заміну сторони виконавчого провадження та додані до неї матеріали, проаналізувавши норми права, якими регулюються відповідні правовідносини, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого клопотання, виходячи з наступного.
Матеріалами адміністративної справи підтверджено, що постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2012 року, залишеною без змін Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 07 листопада 2013 року (а.с. 120-121), позовні вимоги Кіровоградського МРЦЗ про стягнення заборгованості задоволено повністю, стягнуто з відповідача на користь Кіровоградського МРЦЗ заборгованість у розмірі 25076,69 грн. (а.с.82-83)
У зв'язку з набранням постановою суду від 24.10.2012 року законної сили, за заявою Кіровоградського МРЦЗ Кіровоградським окружним адміністративним судом 13.02.2014 р. видано виконавчий лист, в якому боржником зазначений відповідач по справі - РУД САД ДПА України у Кіровоградській області (а.с.123,128).
Як вбачається з матеріалів справи, стягувач 27.02.2014 р. звернувся з заявою до Головного управління Казначейства щодо безспірного списання коштів за рішенням суду з рахунків, відкритих ГУ Міндоходів в Кіровоградській області, що є правонаступником РУД САД ДПС України у Кіровоградській області. (а.с. 144). Згідно з відповіддю Головного управління Казначейства рахунки РУД САД ДПС України у Кіровоградській області з 06.06.2013 р. в Головному управлінні Казначейства закрито у зв'язку з реорганізацією боржника (а.с. 129).
Частиною 4 ст.257 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) передбачено, що примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому Законом України "Про виконавче провадження".
В ч. 1 ст. 264 КАС України зазначено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно з ч.1, 2 статті 8 Закону України "Про виконавче провадження" від 21.04.1999р. № 606-XIV (надалі - № 606-XIV) сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа, на користь чи в інтересах якої видано виконавчий документ. Боржником є фізична або юридична особа, визначена виконавчим документом.
Відповідно до ч.5 ст.8 Закону № 606-XIV у разі вибуття однієї із сторін державний виконавець з власної ініціативи або за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, обов'язкові тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Статтею 3 Закону № 606-XIV передбачено, що у випадках, передбачених законом, рішення судів та інших органів щодо стягнення коштів виконуються органами доходів і зборів, банками та іншими фінансовими установами. Рішення зазначених органів можуть виконуватися відповідно до закону також іншими органами, установами, організаціями, посадовими особами та громадянами. Рішення про стягнення коштів з державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами Державного казначейства України в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.11 №845 затверджено Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (надалі - Порядок), яким визначено механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.
За визначенням, наведеним у п.2 Порядку, боржники - визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства;
Згідно п.3 Порядку рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
Судом встановлено, що відповідно до п. 2 Указу Президента України від 18.03.2013 р. «Про Міністерство доходів і зборів України», Міністерство доходів і зборів України є правонаступником Державної податкової служби України.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 р. №228 «Про реорганізацію деяких органів Державної податкової служби, спеціалізованих митних органів та організацій» реорганізовано Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України шляхом його приєднання до Міндоходів.
Згідно з п. 3 вказаної урядової постанови Міндоходів є правонаступником органів та організацій, що реорганізуються згідно з п. 1 цієї постанови, зокрема Департаменту САТ ДПС України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.13 №229 "Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів" постановлено: утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Міністерства доходів і зборів згідно з додатком 1; реорганізувати шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Міністерства доходів і зборів територіальні органи Державної податкової служби та Державної митної служби згідно з додатком 2; визначити територіальні органи Міністерства доходів і зборів правонаступниками територіальних органів Державної податкової служби та Державної митної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови.
Відповідно до Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.11 №1074, орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Права та обов'язки органів виконавчої влади разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади переходять до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади.
Пунктом 9 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України „Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ" від 06.03.2008р. №2 зазначено, що в разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи правонаступником.
Суд зазначає, що правонаступництво - це перехід прав і обов'язків від одного суб'єкта до іншого. Правонаступником суб'єкта владних повноважень є той суб'єкт, до повноважень якого входить здійснення владних функцій у спірних правовідносинах.
Таким чином, враховуючи положення вищезазначених нормативно-правових актів, суд дійшов висновку, що ГУ у Кіровоградській області є правонаступником РУД САД ДПС України у Кіровоградській області.
З огляду на вибуття із спірних правовідносин РУД САД ДПС України у Кіровоградській області, як боржника, визначеного виконавчим листом, суд вважає за необхідне заяву про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити та замінити сторону виконавчого провадження, а саме РУД САД ДПС України у Кіровоградській області на правонаступника - ГУ Міндоходів у Кіровоградській області.
Керуючись ст.ст. 160, 165, 167, 264 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Заяву Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити.
Замінити сторону виконавчого провадження у справі №1170/2а-3146/12 Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової служби України у Кіровоградській області (код - ЄДРПОУ 34977895) на правонаступника - Головне управління Міністерства доходів і зборів України в Кіровоградській області (код ЄДРПОУ - 38693438).
Копію ухвали направити сторонам.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду ОСОБА_1
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.04.2014 |
Оприлюднено | 12.08.2015 |
Номер документу | 48051731 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
В.С. Мирошниченко
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
В.С. Мирошниченко
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
В.С. Мирошниченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні