Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 грудня 2014 року Справа № П/811/3819/14
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Мірошниченка В.С., розглянувши у порядку скороченого провадження в місті Кіровограді 09 год. 45 хв. адміністративну справу за позовом Гайворонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу у розмірі 3253,69 грн.,-
В С Т А Н О В И В:
Гайворонська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області (в подальшому - Гайворонська ОДПІ Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області або позивач) звернулась в суд з адміністративним позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (в подальшому - ФОП ОСОБА_1 або відповідач), в якому просила стягнути з відповідача податковий борг з єдиного податку у розмірі 3253,69 грн.
Згідно із п.3 ч.5 ст.183-2 КАС України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого ч.3 цієї статі, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається за місцезнаходженням відповідача.
Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку визначені в главі 1 розділу 14 Податкового кодексу України. Згідно пунктів 291.2. та 291.3. статті 291 Податкового кодексу України спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності. Юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.
Підпунктом 10.1.2 пункту 10.1 статті 10 Податкового кодексу України встановлено, що єдиний податок належить до місцевих податків.
Згідно підпункту 291.3 статті 291 Податкового кодексу України юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному главою 1 розділу XIV Податкового кодексу України.
За приписами пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України, суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на групи платників єдиного податку. Згідно з підпунктом 2 цього пункту до другої групи належать фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб; обсяг доходу не перевищує 1000000 гривень.
Відповідно до положень пунктів 293.1, 293.2 статті 293 Податкового кодексу України, ставки єдиного податку встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі у цій главі - мінімальна заробітна плата), та у відсотках до доходу (відсоткові ставки).
Фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними та міськими радами для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць: 1) для першої групи платників єдиного податку - у межах від 1 до 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати; 2) для другої групи платників єдиного податку - у межах від 2 до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.
Згідно з вимогами пункту 295.1 статті 295 Податкового кодексу України, платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.
Відповідно до пункту 300.1 статті 300 Податкового кодексу України платники єдиного податку несуть відповідальність відповідно до цього Кодексу за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій.
Відповідно до пункту 58.1. статті 58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що відповідач - ОСОБА_1 є фізичною особою-підприємцем, зареєстрована Гайворонською РДА 02.03.1998 року (а.с.3) та знаходиться на спрощеній системі оподаткування (а.с.5-6).
Відповідно до положень ст. 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» мінімальна заробітна плата становить 1218 грн. та відповідно до положень ст. 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» мінімальна заробітна плата становить 1147 грн.
З огляду на викладене відповідач за 2014 рік щомісячно повинен сплачувати єдиний податок у розмірі 243,60 грн. за кожен місяць, за 2013 рік щомісячно повинен сплачувати єдиний податок у розмірі 121,80 грн. за кожен місяць
І тому ставка єдиного податку становить 20 % до розміру мінімальної заробітної плати, а тому ставка податку становила у 2013 році 229,40 (1147 грн. х 20%) у 2014 році становить 243,60 грн. (1218 грн. х 20%) за календарний місяць.
З урахуванням переплати, за період серпень -грудень 2013 року, а також січень-вересень 2014 року відповідачу необхідно було сплатити 3253,69 грн.
За порушення термінів сплати єдиного податку нараховано пеню у розмірі 1,11 грн. (а.с.7).
Відповідачу вручена 02.09.2013 року податкова вимога від 27.08.2014 року № 174-25, однак зазначений захід не призвів до погашення заборгованості (а.с. 6).
Згідно з пп.. 14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Підпунктом 14.1.39 п.14.1 ст.14 ПК України визначено, що грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
У відповідності до п.59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення - рішення.
30.12.2013 року контролюючим органом винесено податкову вимогу №174-17 від, яку відповідач отримав особисто під підпис (а.с.15).
У відповідності до п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Згідно п.95.1. ст.95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
На час розгляду справи доказів добровільної сплати відповідачем суми заборгованості суду не надано, а тому вона підлягає примусовому стягненню на користь позивача.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167, 183-2 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов - задовольнити.
Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (ін. код - НОМЕР_1) податковий борг в розмірі 3253,69 (три тисячі двісті п'ятдесят три) грн. 69 коп. користь Державного бюджету України в особі Гайворонської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Кіровоградській області (Код ЄДРПОУ - 38492069).
Судові витрати віднести за рахунок держави.
Постанову піддати негайному виконанню.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі її апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний строк апеляційної скарги з дня проголошення постанови, а у разі відкладення складання постанови в повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, -протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду ОСОБА_2
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2014 |
Оприлюднено | 12.08.2015 |
Номер документу | 48052145 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
В.С. Мирошниченко
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
В.С. Мирошниченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні