КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/4626/15 Головуючий у 1-й інстанції: Погрібніченко І.М.
Суддя-доповідач: Бєлова Л.В.
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 серпня 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого: Бєлової Л.В.
суддів: Гром Л.М.
Міщука М.С.
при секретарі: Строй Ю.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕРАС» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2015 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕРАС» до Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити певні дії, визнання незаконною та скасування довідки,
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «ВЕРАС» звернулись до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві про:
визнання протиправними дій відповідача щодо проведення зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01 червня 2013 року по 31 травня 2014 року, за результатами якої складено довідку від 08 липня 2014 року №360/26-56-22-04-04/19363745 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» (ЄДРПОУ 19363745) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01 червня 2013 року по 31 травня 2014 року»;
визнання протиправними дій відповідача по оформленню результатів зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» у формі довідки від 08 липня 2014 року №360/26-56-22-04-04/19363745 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» (ЄДРПОУ 19363745) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01 червня 2013 року по 31 травня 2014 року»;
визнання незаконною та скасування довідки від 08 липня 2014 року №360/26-56-22-04-04/19363745 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» (ЄДРПОУ 19363745) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01 червня 2013 року по 31 травня 2014 року»;
зобов'язання відповідача вилучити з автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок», зокрема, у підсистемі «Аналітична система», довідку від 08 липня 2014 року №360/26-56-22-04-04/19363745 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» (ЄДРПОУ 19363745) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01 червня 2013 року по 31 травня 2014 року».
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2015 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись із зазначеною постановою, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій просять скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2015 року та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити, мотивуючи свої вимоги тим, що судом неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, порушено норми матеріального та процесуального права.
Заслухавши в судовому засіданні суддю доповідача, перевіривши матеріали справи колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню частково з наступних підстав.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 202 КАС України, суд апеляційної інстанції скасовує постанову суду першої інстанції та приймає нову постанову, якщо суд першої інстанції допустив порушення норм матеріального чи процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Судом першої інстанції встановлено, що ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві на підставі п. 73.5 статті 73 ПК України та п. 4.4 Наказу ДПА України від 22.04.2011р. №236 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок» здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» за результатами якої 08 липня 2014 року складено довідку №360/26-56-22-04-04/19363745 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» (ЄДРПОУ 19363745) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01 червня 2013 року по 31 травня 2014 року» (далі - Довідка).
Від ОУ ДПІ у Подільському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві отримано довідку від 08 липня 2014року про встановлення фактичного місцезнаходження (місце проживання) платника податків, згідно даної довідки встановлено, що дане підприємство не знаходиться за своєю податковою адресою.
У зв'язку з тим, що підприємство не знаходиться за податковою адресою: м. Київ, вул. Бестужева, 36, про що складено Повідомлення №3041/9/26-56-18-05-20 від 08 липня 2014року про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням та Довідку №394/07 від 08 липня 2014року про встановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків, відповідачем проведено звірку за результатами аналізу даних АІС «Реєстр платників податків», «Єдиний реєстр податкових накладних», згідно деталізованої інформації по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України.
Звіркою встановлено відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (послуг) за період з 01 червня 2013року по 31 травня 2014 року, які підпадають під визначення ст.ст. 185, 198 ПК України та податкові зобов'язання сформовані за перевіряємий період на загальну суму 1 771 181грн. підлягають зменшенню до 0. Податковий кредит сформований за перевіряємий період на суму 1 771 181грн. підлягає зменшенню до 0.
З Довідки вбачається, що вказані порушення виникли у зв'язку з невнесенням ТОВ «Євроспецгран» податкових накладних в Єдиний реєстр податкових накладних за перевіряємий період, на підставі чого відповідач дійшов висновку про фіктивність операцій між позивачем та вказаним контрагентом.
Суд першої інстанції, відмовляючи у задоволенні позову виходив з того, що висновки, викладені в Довідці, є лише відображенням фактичних дій податкових інспекторів-ревізорів та не створюють жодних правових наслідків для позивача.
Дії податкового органу по проведенню перевірки та складанню довідки є способом реалізації наданої суб'єкту владних повноважень компетенції, а сам акт перевірки не є рішенням (актом індивідуальної дії) в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України і є лише носієм інформації, встановленої під час проведення перевірки, та не порушує права платника.
Дії відповідача по проведенню перевірки та складанню довідки не порушують права платників податків безвідносно до змісту таких актів, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення позовних вимог щодо протиправності довідки.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Вищого адміністративного суду України від 13 березня 2014 року №К/800/51574/13.
Колегія суддів, враховуючи доводи апеляційної скарги, погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позовних вимог про про визнання незаконною та скасування довідки від 08 липня 2014 року №360/26-56-22-04-04/19363745 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» (ЄДРПОУ 19363745) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01 червня 2013 року по 31 травня 2014 року».
Проте, з матеріалів справи вбачається, що ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у м. Києві було проведено зустрічну звірку ТОВ «ВЕРАС», а не перевірку, як це передбачено нормами чинного законодавства.
Відповідно до приписів п. 61.1 статті 61 ПК України податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Статтею 62 ПК України передбачено, що податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Згідно з приписами статті 72 ПК України - для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла, зокрема, від платників податків, податкових агентів, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Національного банку України, банків, інших фінансових установ, органів влади інших держав, міжнародних організацій або нерезидентів, підрозділів податкової служби та митних органів.
З метою отримання податкової інформації, враховуючи положення абз.1 п. 73.5 статті 73 ПК України, органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.
При цьому, в силу приписів абз. 3 п. 73.5 статті 73 ПК України - зустрічні звірки проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 2 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок , затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 , зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.
Згідно з п. 4.4 розділу 4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України № 236 від 22 квітня 2011 року - у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема, у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання.
Таким чином, податковий орган, з метою отримання податкової інформації має право проводити зустрічні звірки та надсилати поштою чи особисто вручати відповідний письмовий запит. За результатами проведення зустрічної звірки податковим органом складається довідка, а у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема, у зв'язку із встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), складається акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог ТОВ «ВЕРАС» про визнання протиправними дій відповідача по оформленню результатів зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» у формі довідки від 08 липня 2014 року №360/26-56-22-04-04/19363745 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» (ЄДРПОУ 19363745) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01 червня 2013 року по 31 травня 2014 року»;
Відповідно до ст. 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах органів державної податкової служби або безпосередньо посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом державної податкової служби.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій та завдань.
Відповідно до п. 86.1 ст. 86 Податкового кодексу України результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Згідно із п. 58.1 ст. 58 та п. 86.8 ст. 86 Податкового кодексу України на підставі акта перевірки податковим органом приймається податкове повідомлення-рішення.
Тобто, до інформаційних баз даних органів доходів і зборів мають включатися дані, задекларовані платником податків (самостійно узгоджені) або показники, визначені контролюючим органом, але які пройшли відповідну процедуру узгодження в адміністративному порядку.
Будь-які зміни до облікових даних платника податків, а також до інформаційних баз, мають визнаватися протиправними, якщо відповідні дані не співпадають із узгодженими сумами грошових зобов'язань.
Висновок щодо правильності (або недостовірності) задекларованих платником даних податкового обліку як підстави для внесення змін до вказаної бази даних може бути зроблений податковим органом після визначення платникові податкових зобов'язань та їх узгодження у встановленому законом порядку.
Аналогічна правова позиція викладена в постанові Вищого адміністративного суду України від 08 липня 2014 року № К/800/42050/13.
Враховуючи протиправність дій відповідача щодо внесення до автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок» відомостей про довідку від 08 липня 2014 №360/26-56-22-04-04/19363745, вимога позивача щодо зобов'язання відповідача вилучити з автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок», зокрема, з підсистеми «Аналітична система», довідку від 08 липня 2014 року №360/26-56-22-04-04/19363745 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» (ЄДРПОУ 19363745) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01 червня 2013 року по 31 травня 2014 року» - підлягає задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідачем як суб'єктом владних повноважень не доведено правомірності прийнятих ним рішень.
Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що порушення норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, призвели до неправильного вирішення справи, тому постанова Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2015 року підлягає скасуванню у частині відмови у задоволенні позовних вимог щодо визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві по оформленню результатів зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» у формі довідки від 08 липня 2014 року №360/26-56-22-04-04/19363745 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» (ЄДРПОУ 19363745) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01 червня 2013 року по 31 травня 2014 року» та щодо зобов'язання ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у місті Києві вилучити з автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок», зокрема, з підсистеми «Аналітична система», довідку від 08 липня 2014 року №360/26-56-22-04-04/19363745 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» (ЄДРПОУ 19363745) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01 червня 2013 року по 31 травня 2014 року» з прийняттям у цій частині нової постанови по справі, якою необхідно позовні вимоги ТОВ «ВЕРАС» - задовольнити частково.
Керуючись ст. ст. 160, 198, 202, 207 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕРАС» на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2015 року - задовольнити частково.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2015 року - скасувати у частині відмови у задоволенні позовних вимог щодо визнання протиправними дій відповідача по оформленню результатів зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» у формі довідки від 08 липня 2014 року №360/26-56-22-04-04/19363745 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» (ЄДРПОУ 19363745) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01 червня 2013 року по 31 травня 2014 року» та щодо зобов'язання ДПІ у Подільському районі ГУ Міндоходів у місті Києві вилучити з автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок», зокрема, з підсистеми «Аналітична система», довідку від 08 липня 2014 року №360/26-56-22-04-04/19363745 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» (ЄДРПОУ 19363745) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01 червня 2013 року по 31 травня 2014 року».
Прийняти у цій частині нову постанову, якою позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕРАС» в цій частині - задовольнити.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві по оформленню результатів зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» у формі довідки від 08 липня 2014 року №360/26-56-22-04-04/19363745 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» (ЄДРПОУ 19363745) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01 червня 2013 року по 31 травня 2014 року».
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Подільському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві вилучити з автоматизованої інформаційної системи «Податковий блок», зокрема, з підсистеми «Аналітична система», довідку від 08 липня 2014 року №360/26-56-22-04-04/19363745 «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ВЕРАС» (ЄДРПОУ 19363745) щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків за період з 01 червня 2013 року по 31 травня 2014 року»
В решті постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 травня 2015 року - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення.
Постанову може бути оскаржено в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України шляхом подання касаційної скарги протягом двадцяти днів після набрання постановою законної сили.
Постанову складено в повному обсязі - 06.08.2015 р.
Головуючий суддя Л.В. Бєлова
Судді: Л.М. Гром,
М.С. Міщук
Головуючий суддя Бєлова Л.В.
Судді: Гром Л.М.
Міщук М.С.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2015 |
Оприлюднено | 11.08.2015 |
Номер документу | 48064677 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Бєлова Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні