Постанова
від 22.02.2007 по справі 10/100-на
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

10/100-НА

   

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "22" лютого 2007 р.                                                     Справа № 10/100-НА

Господарський суд Житомирської області у складі:

Судді Будішевської Л.О.

при секретарі Осіпчук О.В.

за участю представників сторін

від позивача Кабанова Р.С., дов.б/н від 17.11.06р.; Чірко А.Є., дов.б/н від 17.11.06р.;

від відповідача Крилова Т.М., дов.№22/К/10 від 10.04.06р.

 

Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за позовом Селянського (фермерського) господарства "Оріяна" (с.Левків Житомирського району)  

до Державної податкової інспекції у Житомирському районі (м.Житомир)

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

СФГ "Оріяна" пред'явлено позов про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ у Житомирському районі від 28.07.06р. №000007170/0/20411030 та від 28.09.06р. №0000010370/2/20411030 з підстав невідповідності їх вимогам чинного законодавства.

Представники позивача свої позовні вимоги підтримали в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві.

Відповідач проти позову заперечив, подав відзив на позовну заяву від 07.11.06р. (а.с.58,59), у якому навів доводи та обґрунтування щодо правомірності донарахування податку з власників транспортних засобів та застосування штрафних санкцій.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши наявні в матеріалах справи докази, господарський суд,

ВСТАНОВИВ:

Позивач - СФГ "Оріяна" 11.05.94р. зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності Житомирською районною державною адміністрацією та  як платник податків перебуває на обліку в ДПІ у Житомирському районі.

В період з 03.07.06р. по 14.07.06р. працівниками ДПІ у Житомирському районі було проведено виїзну планову перевірку СФГ "Оріяна" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.04р. по 31.03.06р., за результатами якої складено акт перевірки від 19.07.06р. №80/2300/20411030 (а.с.13-32).

За результатами проведеної перевірки, на підставі акта перевірки, ДПІ у Житомирському районі прийняте податкове повідомлення-рішення від 28.07.06р. №000007170/0/20411030 (а.с.33) про донарахування позивачу 16831,40грн. податку з власників транспортних засобів та застосування 3366,28грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Підставою для донарахування податку з власників транспортних засобів та застосування штрафних (фінансових) санкцій, за висновком перевіряючих, стало порушення позивачем вимог ст.ст.3, 6 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" зі змінами і доповненнями та Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів".

За результатами апеляційного оскарження податкове повідомлення-рішення ДПІ у Житомирському районі від 28.07.06р. №000007170/0/20411030 залишено без змін. Крім того, рішенням ДПА у Житомирській області від 04.09.06р. №4608/Т-С/25-009 про результати розгляду скарги (а.с.44-47) позивачу додатково застосовані штрафні санкції по податку з власників транспортних засобів в сумі 5049,42грн. та зобов'язано ДПІ у Житомирському районі на вказану суму штрафних (фінансових) санкцій винести додаткове повідомлення-рішення.

На виконання вказівок ДПА у Житомирській області відповідачем було винесено додаткове повідомлення-рішення за №0000010370/2/20411030 від 28.09.06р. (а.с.12) про застосування 5049,42грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд дійшов висновку про обґрунтованість вимог позивача виходячи з наступного.

Як зазначено в акті перевірки СФГ "Оріяна" не зроблено перерахунок суми податку з власників транспортних засобів, не здано уточнений розрахунок в зв'язку із збільшенням ставок податку, встановлених згідно Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" від 25.03.05р. №2505-IV. Перерахунку, за висновком контролюючого органу, підлягають суми податкових зобов'язань по податку з власників транспортних засобів і інших самохідних машин і механізмів по строках сплати, які не настали, а саме: 15.07.05р.; 15.10.05р.; 15.01.06р.

Таким чином, за висновком перевіряючих, позивачем порушені вимоги ст.ст.3, 6 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" зі змінами і доповненнями та Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів", в зв'язку з чим донарахований податок з власників транспортних засобів в сумі 16831,40грн.

Такий висновок ДПІ у Житомирському районі суперечить вимогам чинного законодавства та спростовується матеріалами справи.

Відповідно до ст.6 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" від 11 грудня 1991 року №1963-XII, зі змінами та доповненнями, податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів обчислюється юридичними особами на підставі звітних даних про кількість транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів станом на 1 січня поточного року. Обчислення податку з власників наземних транспортних засобів провадиться виходячи з об'єму циліндрів або потужності двигуна кожного виду і марки транспортних засобів. Юридичні особи на основі бухгалтерського звіту (балансу) у строки, визначені законом для річного звітного періоду, подають відповідному органу державної податкової служби за місцем реєстрації транспортних засобів розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на поточний рік за формою, затвердженою центральним податковим органом України.

Підпунктом 4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" визначені строки подання податкових  декларацій для річного звітного періоду - протягом 60 календарних  днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Відповідно до вимог вищезазначеного законодавства позивачем в установленому порядку та строки 11.01.05р. подано розрахунок податку з власників транспортних засобів на 2006 рік, що не заперечується відповідачем.

Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" від 25.03.05р.  №2505-IV були внесені зміни до ст.3 Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" в частині розміру ставок податку.

Вищевказаний Закон про внесення змін набрав чинності з моменту його опублікування - 31.03.05р. ("Урядовий кур'єр").

Ні вказаний Закон, ні інші нормативно-правові акти не визначав механізм перерахунку і доплати податку в 2005 році та не встановлював терміни подання будь-яких додаткових розрахунків.

Статтею 3 Закону України "Про систему оподаткування" зі змінами та доповненнями визначено принципи побудови системи оподаткування в Україні. Одним із таких принципів є стабільність - забезпечення незмінності податків і зборів (обов'язкових платежів) і їх ставок, а також податкових пільг протягом бюджетного року. Статтею 1 вказаного вказано, що зміни і доповнення до цього Закону, інших законів України про оподаткування стосовно надання пільг, зміни податків, зборів (обов'язкових платежів), механізму їх сплати вносяться до цього Закону, інших законів України про оподаткування не пізніше, ніж за шість місяців до початку нового бюджетного року і набирають чинності з початку нового бюджетного року.

Відповідно до 58 Конституції України Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

Таким чином, нові ставки по податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, відповідно до чинного законодавства, повинні були розпочати дію з 1 січня 2006 року.

Посилання відповідача на податкові роз'яснення ДПА України від 31.03.05р., 25.06.05р. та від 02.11.05р., згідно яких ДПА України були протлумачені внесені зміни до Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" є безпідставним та не обґрунтованим, оскільки вказані роз'яснення не є нормативно-правовими актами, не пройшли реєстрацію в Міністерстві юстиції України та носять рекомендаційний характер для використання в роботі.

Таким чином, позивач у 2005 році не зобов'язаний був подавати уточнений розрахунок по податку з власників транспортних засобів та додатково сплачувати цей податок.

За таких обставин позовні вимоги позивача обґрунтовані, підтверджені документально матеріалами справи та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати по справі стягуються з Державного бюджету України на користь позивача.

Відповідно до Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" від 11 грудня 1991 року №1963-XII, Закону України "Про систему оподаткування" від 25 червня 1991 року №1251-XII, керуючись ст.ст.94, 158-163, 167, 254, п.6 Прикінцевих та перехідних  положень КАС України, господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Житомирському районі:

- від 28.07.06р. №000007170/0/20411030;

- від 28.09.06р. №0000010370/2/20411030.

3. Стягнути з Державного бюджету України через Управління Державного казначейства у Житомирській області, 10014, м.Житомир бульвар Новий, 5 на користь Селянського (фермерського) господарства "Оріяна", 12405, Житомирська область, Житомирський район, с.Левків, ідентифікаційний код 20411030 - 3грн. 40коп. державного мита.

Постанова господарського суду Житомирської області набирає законної сили в строки, встановлені ст.254 КАСУ.

Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції в порядку та строки, встановлені ст.186 КАСУ.

Суддя                                                                       Будішевська Л.О.  

Дата виготовлення: "27" лютого 2007 року.

Віддрукувати: 3пр.

1 - в справу

2 - позивачу;

3 - відповідачу;

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення22.02.2007
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу480708
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/100-на

Постанова від 22.02.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Будішевська Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні