Суддя ОСОБА_1
Справа № 644/4998/15-к
Провадження № 1-кс/644/337/15
12.05.2015
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 травня 2015 року
Орджонікідзевський районний суд м. Харкова у складі: слідчого судді ОСОБА_1 , при секретарі - ОСОБА_2 , за участю прокурора - ОСОБА_3 ,
розглянувши в залі судового засідання в приміщенні Орджонікідзевського районного суду м. Харкова клопотання прокурора прокуратури Орджонікідзевського району м. Харкова про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 4201522050000014 від 11.03.2015 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 191 КК України,
в с т а н о в и в :
08 травня 2015 року до Орджонікідзевського районного суду м. Харкова надійшло клопотання прокурора прокуратури Орджонікідзевського району м. Харкова про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 4201522050000014 від 11.03.2015 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 191 КК України.
В обґрунтування поданого клопотання прокурор посилається на те, що 07.05.2015 року слідчим СВ Орджонікідзевського РВ ХМУ ГУМВС України в Харківській області винесена постанова про призначення позапланової виїзної ревізії по даному кримінальному провадженню.
Так, 17.01.2014 року Комунальним закладом «Обласна спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Обдарованість»» Харківської обласної ради укладено договір з ТОВ Фірма «Хазар» ЛТД на закупівлю масла вершкового від 72 % жирності, фасоване по 0,2 кг. у загальній кількості 1867 кг. Закупівля проведена шляхом запиту цінових пропозицій при наявності 3 учасників. Запропонована переможцем ціна складає 122568,55 грн., однак, іншим учасником, ТОВ «Фудснаб» надана цінова пропозиція в розмірі 102685,00 грн. Різниця складає 20 тис. грн.
Однак, останній суб`єкт господарювання був виключений з переліку учасників за результатами оцінки кваліфікаційних критеріїв як такий що не зміг підтвердити досвід роботи щодо поставки продуктів харчування закладам освіти протягом 2 років, хоча ст. 16 Закону України «Про здійснення державних закупівель» містить виключний перелік кваліфікаційних критеріїв при здійсненні процедур закупівель, який не передбачає встановлення строку, протягом якого учасник закупівлі повинен був виконувати аналогічні з предметом закупівлі дії на підтвердження свого досвіду у певній сфері діяльності.
Більш того, відповідно до ч. 3 вищевказаної статті замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують подану учасниками або учасниками попередньої кваліфікації інформацію про відповідність їх таким критеріям, у разі проведення процедури запиту цінових пропозицій.
Отже, враховуючи вищевикладене, укладення Комунальним закладом «Обласна спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Обдарованість»» Харківської обласної ради договору закупівлі продуктів харчування з ТОВ Фірма «Хазар» ЛТД, як переможцем з найкращою ціновою пропозицією, не відповідає вимогам діючого законодавства та порушує основні принципи здійснення державних закупівель.
Аналогічна ситуація спостерігається при закупівлі вищезгаданим закладом освіти м`яса свійської птиці (код 10.12.2) в загальній кількості 3719 кг. Закупівля здійснена шляхом запиту цінових пропозицій, переможець ТОВ Фірма «Хазар» ЛТД, ціна договору 102852, 00 грн. Одночасно ТОВ «Фудснаб» запропоновано 102325.10 грн. Різниця складає 0,5 тис. грн.
17.01.2014 з ТОВ Фірма «Хазар» ЛТД укладено договір на закупівлю сиру твердого від 50% жирності «Російський» 840.0 кг., сиру кисломолочного 9 % жирності фасованого по 1 кг. 2092.0 кг. на загальну суму 149090,40 грн.
Поряд з цим, ТОВ «Фудснаб» запропоновано ціну в розмірі 111084,00 грн. Різниця складає 38 тис. грн.
Більш того, встановлено, що ТОВ Фірма «Хазар» ЛТД є платником податку на додану вартість, однак питання включення його у вартість вищевказаних цінових пропозицій не обумовлено, що може у подальшому привести до збільшення вартості продукту закупівлі ще на 20 %.
Разом з цим, рішенням Адміністративної колегії Харківського обласного територіального відділення № 248-р/к від 23.12.2014 у справі № 3/01-248-14 ТОВ Фірма «Хазар» ЛТД визнано винним у порушенні вимог п. 4 ч. 2 ст. 6, п. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів.
На підставі ч. 2 ст. 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за вищевказані порушення ТОВ Фірма «Хазар» ЛТД притягнуто до відповідальності шляхом накладення штрафу.
Стаття 17 Закону України «Про здійснення державних закупівель» передбачає, що замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов`язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації) у разі, якщо суб`єкт господарювання (учасник або учасник попередньої кваліфікації) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).
Однак, в порушення вищевказаної норми, після притягнення ТОВ Фірма «Хазар» ЛТД до відповідальності за ч. 2 ст. 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», останнє приймало участь у процедурі запиту цінових пропозицій щодо придбання Комунальним закладом «Обласна спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Обдарованість»» свіжемороженої риби: оселедець с/с, в/г - 300,0 кг.; шпроти в олії, в/г, фасовані в з\б : 0,16 кг. -250,08 кг.; консерви рибні в олії: скумбрія або сардини, в/г, фасовані в з/б : 0,25 кг. 450,0 кг.; скумбрія с/с, в/г 475,0 кг.; горбуша, с/с, в/г 140,0 кг.; ікра червона, в/г, фасована в з\б : 0,13кг. 50,05 кг. Більш того, з ТОВ Фірма «Хазар» ЛТД 19.01.2015 укладено договір на суму 153 420,35 грн. (з ПДВ)
Крім того, 05.01.2015 вищевказаним закладом освіти з ТОВ Фірма «Хазар» ЛТД укладено договір на прибдання хлібобулочних виробів на суму 143561,02 грн. (з ПДВ).
Враховуючи вищевикладене, попередня сума збитків, заподіяних посадовими особами Комунального закладу «Обласна спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Обдарованість»» Харківської обласної ради в наслідок неефективного використання бюджетних коштів становить більше 350 тис. грн.
Разом з цим встановлено, що остання ревізія фінансово - господарської діяльності Комунального закладу «Обласна спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Обдарованість»» Харківської обласної ради спеціалістами Державної фінансової інспекції в Харківській області проводилась за період з 01.07.2011 по 01.12.2013, яка була оформлена актом № 031-11/3 від 28.03.2014.
В клопотання ставиться питання, щодо надання дозволу Державній фінансовій інспекції в Харківській області на проведення упродовж 15 робочих днів, а саме, з 18 травня по 08 червня 2015 року, позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Комунального закладу «Обласна спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Обдарованість»» Харківської обласної ради (код ЄДРПОУ 23004348; 61047, м. Харків, вул. Миру, буд. 102-А) за період з 01.01.2014 по повний звітний період 2015 року до початку ревізії з метою з`ясування наступних питань:
дотримання вимог чинного законодавства при витрачанні бюджетних коштів на закупівлю продуктів харчування учнів, в тому числі, щодо наявності різниці між середньою ринковою вартістю продуктів харчування та їх ціною за укладеними договорами;
дотримання вимог чинного законодавства під час проведення процедур закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти, передбачених Законом України «Про здійснення державних закупівель»
дотримання вимог чинного законодавства при взятті на облік зобов`язань, стан розрахункової дисципліни та виконання господарських угод;
дотримання вимог чинного законодавства під час використання придбаних продуктів харчування згідно добових норм харчування на одну дитину.
В судовому засіданні прокурор підтримала подане клопотання та просила його задовольнити.
Слідчий суддя, вивчивши документи та матеріали, якими прокурор обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання, приходить до висновку про наявність підстав для задоволення клопотання.
Відповідно до п.4 Положення про Державну фінансову інспекцію України, затвердженого Указом Президента України №499/2011 від 23 квітня 2011 року, Держфінінспекція України здійснює державний фінансовий контроль за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, ефективним використанням коштів і майна, за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів; дотриманням законодавства про державні закупівлі тощо.
Відповідно до ст. ст. 91, 92 КПК України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням. Обов`язок доказування покладається на слідчого, прокурора.
Згідно ч.2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до вимог ст. 36 КПК України прокурор уповноважений призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.
Відповідно до ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» позапланова ревізія проводиться у разі надходження доручення щодо проведення ревізії у підконтрольних установах від органів прокуратури, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю. Позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду.
Так, слідчим суддею встановлено, що 11.03.2015 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №4201522050000014 внесено інформацію, за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ст. 191 ч. 2 КК України, відносно посадових осіб Комунального закладу «Обласна спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Обдарованість»» Харківської обласної ради за ч. 2 ст. 191 КК України за фактом розтрати чужого майна шляхом зловживання службовим становищем.
Встановлено, що досудове розслідування здійснюється СВ Орджонікідзевського РВ ХМУ ГУМВС України в Харківській області.
07.05.2015 року слідчим СВ Орджнікідзевського РВ ХМУ ГУМВС України в Харківській області винесена постанова про призначення позапланової виїзної ревізії по даному кримінальному провадженню.
Як вбачається із поданого клопотання, остання ревізія фінансово господарської діяльності Комунального закладу «Обласна спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Обдарованість»» Харківської обласної ради спеціалістами Державної фінансової інспекції в Харківській області проводилась за період з 01.07.2011 по 01.12.2013. Тому на даний час, у кримінальному провадженні виникла необхідність у проведенні позапланової ревізії в діяльності Комунального закладу «Обласна спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Обдарованість» Харківської обласної ради за період з 01.07.2011 по повний звітний період 2015 року з метою встановлення істини по справі та встановлення наявності або відсутності складу злочину відповідно до ст. 191 ч.2 КК України.
Слідчий суддя, вважає, що прокурором доведено ту обставину, що існують наявні підстави для проведення позапланової виїзної ревізії, що підтверджено матеріалами досудового провадження, а отримання доказів в даному кримінальному провадженні, взагалі, неможливе без проведення позапланової ревізії в діяльності Управління освіти адміністрації Орджонікідзевського району Харківської міської ради. При цьому, слідчим суддею перевірено, що питання, які пропонує поставити прокурор на вирішення ревізії є коректними, відповідають вимогам порушеного кримінального провадження, а також, не лише нормам діючого Закону, але і Методичним рекомендаціям, щодо здійснення інспектування органами Державної фінансової інспекції України, затверджених Наказом Державної фінансової інспекції України 14.12.2011 N 90,а також Наказу Держфінінспекції України14 березня 2014 року N 80 про затвердження примірних програм ревізії фінансово - господарської діяльності. При цьому, під час проведення позапланової виїзної ревізії слід вирішити наступні питання:
дотримання вимог чинного законодавства при витрачанні бюджетних коштів на закупівлю продуктів харчування учнів, в тому числі, щодо наявності різниці між середньою ринковою вартістю продуктів харчування та їх ціною за укладеними договорами;
дотримання вимог чинного законодавства під час проведення процедур закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти, передбачених Законом України «Про здійснення державних закупівель»
дотримання вимог чинного законодавства при взятті на облік зобов`язань, стан розрахункової дисципліни та виконання господарських угод;
дотримання вимог чинного законодавства під час використання придбаних продуктів харчування згідно добових норм харчування на одну дитину.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 40,91,92,93,99,110 КПК України, ст. 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та п.п. 4, 6 Положення про Державну фінансову інспекцію України, затвердженого Указом Президента України №499/2011 від 23.04.2011слідчий суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання прокурора прокуратури Орджонікідзевського району м. Харкова ОСОБА_3 по кримінальному провадженню № 4201522050000014 від 11.03.2015 року про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії задовольнити.
Надати дозвіл Державній фінансовій інспекції в Харківській області (61022, м. Харків, Держпром, 4 під`їзд, 10 поверх) на проведення упродовж 15 робочих днів, а саме з 18 травня 2015 року по 08 червня 2015 року, позапланової виїзної ревізії фінансово господарської діяльності Комунального закладу «Обласна спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Обдарованість» Харківської обласної ради (код ЄДРПОУ 23004348; 61047, м. Харків, вул. Миру, буд. 102-А) за період з 01.01.2014 по повний звітний період 2015 року до початку ревізії, з наступних питань:
дотримання вимог чинного законодавства при витрачанні бюджетних коштів на закупівлю продуктів харчування учнів, в тому числі, щодо наявності різниці між середньою ринковою вартістю продуктів харчування та їх ціною за укладеними договорами;
дотримання вимог чинного законодавства під час проведення процедур закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти, передбачених Законом України «Про здійснення державних закупівель»
дотримання вимог чинного законодавства при взятті на облік зобов`язань, стан розрахункової дисципліни та виконання господарських угод;
дотримання вимог чинного законодавства під час використання придбаних продуктів харчування згідно добових норм харчування на одну дитину.
У розпорядження Державної фінансової інспекції в Харківській області надати матеріали кримінального провадження.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя : ОСОБА_1
Суд | Орджонікідзевський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2015 |
Оприлюднено | 20.03.2023 |
Номер документу | 48096653 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Орджонікідзевський районний суд м.Харкова
Ізмайлов І. К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні