Постанова
від 05.08.2015 по справі 802/1731/15-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

05 серпня 2015 р. Справа № 802/1731/15-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Комара Павла Анатолійовича,

розглянувши в порядку письмового провадження матеріали справи

за позовом: Бершадської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області Чечельницьке відділення

до: відкритого акціонерного товариства Чечельницьке районне підприємство "Агромаш"

про: надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Бершадська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Вінницькій області (далі - Бершадська ОДПІ) до відкритого акціонерного товариства Чечельницьке районне підприємство «Агромаш» (далі - ВАТ «Агромаш» ) про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Позовні вимоги мотивовано тим, що ВАТ «Агромаш» має непогашений податковий борг перед бюджетом у розмірі 196831,23 грн., тому, на підставі положень ст. 95 Податкового кодексу України податкова інспекція вимушена звернутися до суду з позовом щодо надання дозволу на погашення суми податкового боргу, наявного у відповідача.

Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 19.06.2015 року відкрито провадження у даній справі та призначено до судового розгляду.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, проте надав заяву про розгляд справи за його відсутності, окремо зазначивши, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач, також, подав заяву щодо розгляду справи без його участі в порядку письмового провадження. Зокрема, зазначив, що позовні вимоги визнає повністю.

Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи те, що від позивача та відповідача надійшли заяви про розгляд справи без їх участі, а також відсутності потреби заслуховувати свідка чи експерта, суд вирішив розглянути справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши надані у справу докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ВАТ «Агромаш» зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 25.02.1997 р. №11711200000000011 (а. с . 26) та взято на облік в органи ДПС.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 12.05.2015 року в адміністративній справі № 802/720/15-а задоволено позовні вимоги Бершадської ОДПІ про стягнення з ВАТ «Агромаш» податкового боргу.

Податковим керуючим Чечельницького відділення Бершадської МДПІ було складено акти опису майна, на які поширюється право податкової застави від 31.01.2014 р. за №1/14 на загальну суму 30367,76 грн. від 16.01.2015 р. №1/15 на загальну суму 99000,00 грн. та від 26.05.2015 р. №3/15 на загальну суму 65000,00 грн. Активи зазначені в даних актах є додатковими джерелами погашення податкового боргу.

Станом на 05.08.2013 р. заборгованість боржника по податках та зборах становить 196831,23 грн., що підтверджується самостійно поданими відповідачем податковими деклараціями.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог та наданих у справу доказів, суд виходить з наступного.

Згідно із п.п. 88.1. та 88.2. ст. 88 Податкового кодексу України (далі - ПК України), метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.

Підпунктом 14.1.155 п. 14.1 ст. 14 ПК України встановлено, що податкова застава - це спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов'язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах, встановлених цим Кодексом.

В силу п. 89.3.ст. 89 ПК України, майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом державної податкової служби.

Відповідно до п.п.95.1, 95.3 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Частиною 1 ст. 9 КАС України передбачено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Задовольняючи позовні вимоги, суд також врахував повне визнання позову відповідачем.

Частиною 1 ст. 136 КАС України встановлено, що позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресований суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.

Відповідно до ч.3 ст.136 КАС України, судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

Згідно з ч. ч. 3, 4 ст. 112 КАС України, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.

Як видно з матеріалів справи визнання відповідачем адміністративного позову не суперечить закону і не порушує чиї-небудь права, свободи та інтереси, у зв'язку з чим підлягає прийняттю судом та є підставою для постановлення рішення про задоволення позову.

З урахуванням викладеного, оцінивши надані позивачем докази, суд дійшов висновку, що вимоги позивача обґрунтовані, відповідають обставинам справи та наявним матеріалам, визнаються відповідачем, у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню відповідно до чинного законодавства та у межах заявлених вимог.

Частиною 4 ст. 94 КАС України передбачено, що у справах, в яких позивачем є суб'єкт владний повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу в сумі 196831,23 грн. (сто дев'яносто шість тисяч вісімсот тридцять одна гривня 23 коп.) за рахунок майна платника податків відкритого акціонерного товариства Чечельницьке районне підприємство "Агромаш" (вул. Леніна (ОСОБА_1), 60, смт Чечельник, Вінницька область, код ЄДРПОУ 03567486), що перебуває у податковій заставі, на підставі актів опису майна за №1/14 від 31.01.2014 р., №1/15 від 16.01.2015 р. та №3/15 від 26.05.2015 р.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Комар Павло Анатолійович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2015
Оприлюднено13.08.2015
Номер документу48114282
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/1731/15-а

Постанова від 05.08.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

Ухвала від 01.07.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

Ухвала від 19.06.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні