ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 липня 2015 року м.Київ К/800/60074/14
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючий суддя Голяшкін О.В. (доповідач),
судді Маслій В.І.,
Стрелець Т.Г.,
розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Київської міжрегіональної митниці Міндоходів на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 15 серпня 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 11 листопада 2014 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Теспро» до Київської міжрегіональної митниці Міндоходів про визнання дій протиправними та скасування рішень від 09 грудня 2013 року №КТ-100000003-0142-2013, -
ВСТАНОВИВ:
У червні 2014 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Теспро» звернулося з позовом до Київської міжрегіональної митниці Міндоходів, в якому просило визнати протиправними дії та скасувати рішення про визначення коду товару від 09 грудня 2013 року №КТ-100000003-0142-2013.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив про невірне визначення митницею коду ввезених ним лікарських засобів.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15 серпня 2014 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 11 листопада 2014 року, позов задоволено частково; визнано протиправним та скасовано рішення відділу по контролю за класифікацією та кодуванням товарів Київської міжрегіональної митниці Міндоходів про визначення коду товару від 09 грудня 2013 року №КТ-100000003-0142-2013; в задоволенні інших позовних вимог відмовлено.
В частині задоволення позовних вимог рішення судів першої та апеляційної інстанцій мотивовані необґрунтованістю та протиправністю спірного рішення митного органу щодо визначення коду товарів, оскільки висновок відповідача про належність товарів до товарної позиції 3926 та 3924 УКТЗЕД є помилковим. Відмовляючи у задоволенні позовних вимог про визнання протиправними дій щодо винесення рішення про визначення коду товару, суди зазначили про їх безпідставність та недоведеність позивачем порушення відповідачем законодавчих процедур.
Не погоджуючись із вказаними рішеннями, Київська міжрегіональна митниця Міндоходів звернулася до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій та ухвалити нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог позивачу відмовити повністю.
Заперечення на касаційну скаргу не надходили.
Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
Як вбачається із матеріалів справи та встановлено судами попередніх інстанцій, 07 вересня 2013 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Теспро» та PLASTI LAB S.A.R.L. (Ліван) укладено контракт 07/09/TESPLAST, предметом якого є постачання виробів медичного призначення.
Відповідно до митної декларації від 04 грудня 2013 року №100250004/2013/410360 позивачем задекларовано товар:
- ємності для забору сечі URI-BOX New з РР кришкою, паперовою етикеткою, в індивідуальній упаковці - (1) 120 мл. стерильна, арт. SCPT-152 - 16000 шт.; (2) 60 мл. стерильна, арт. SCPT-642 - 16000 шт.; (3) 60 мл. нестерильна, арт. SCPT-641 - 93500 шт.; (4) 60 мл. нестерильна, арт. SSPT-671 - 13500 шт.; (5) 120 мл. нестерильна, арт. SCPT-151 - 93250 шт.; (6) 150 мл. стерильна, арт. SCPT-552 - 42750 шт.; (7) 150 мл. нестерильна, арт. SCPT-551 - 26500 шт. - за кодом 3923 30 1000;
- лоток медичний ниркоподібний, 500 мл. (з РР, градуйований, що автоклавується), арт. KD - 100 шт.; Штатив з PS, для пробірок діаметром 12 мм, 50 місць, що автоклавується. арт. RТ-500 - 210 шт. - за кодом 3926 90 9790;
- кришка для стаканчика медичного з РР, арт. МС - 101 - 5000 шт. - за кодом 3923 50 9000;
- стаканчик для прийому ліків 30 мл ( з РР, градуйований, без кришки) арт. МС 100 - 10000 шт.- за кодом 3923 30 1000.
Київською міжрегіональною митницею Міндоходів у митному оформленні вказаного товару відмовлено, про що 09 грудня 2013 року складена картка відмови №100250004/2013/00010 та прийнято рішення про визначення коду товару № КТ-00000003-0142-2013, яким змінено заявлений позивачем код товарів на наступний:
- ємності для забору сечі URI-BOX New з РР кришкою, паперовою етикеткою, в індивідуальній упаковці - (1) 120 мл. стерильна, арт. SCPT-152 - 16000 шт.; (2) 60 мл. стерильна, арт. SCPT-642 - 16000 шт.; (3) 60 мл. нестерильна, арт. SCPT-641 - 93500 шт.; (4) 60 мл. нестерильна, арт. SSPT-671 - 13500 шт.; (5) 120 мл. нестерильна, арт. SCPT-151 - 93250 шт.; (6) 150 мл. стерильна, арт. SCPT-552 - 42750 шт.; (7) 150 мл. нестерильна, арт. SCPT-551 - 26500 шт. - новий код 3926909790 .
- лоток медичний ниркоподібний, 500 мл. (з РР, градуйований, що автоклавується), арт. KD - 100 шт.; Штатив з PS, для пробірок діаметром 12 мм, 50 місць, що автоклавується. арт. RТ-500 - 210 шт. - код 3926909790;
- кришка для стаканчика медичного з РР, арт. МС-101 - 5000 шт. - новий код 3924100000;
- стаканчик для прийому ліків 30 мл ( з РР, градуйований, без кришки) арт. МС 100 - 10000 шт.- новий код 3924100000.
Відповідно до ст.313 Митного кодексу України класифікація товарів, тобто їх віднесення до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД здійснюється митними органами. Рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими для підприємств і громадян.
Для цілей класифікації товарів митні органи використовують Українську класифікацію товарів зовнішньоекономічної діяльності, що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України від 05 квітня 2001 року №2371-ІІІ «Про Митний тариф України», яка побудована на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів, запровадженої Всесвітньою митною організацією та Комбінованої номенклатури Європейського Союзу.
Класифікація товарів згідно з УКТЗЕД провадиться з урахуванням визначальних характеристик товару та Основних правил інтерпретації класифікації товарів та пояснень до УКТЗЕД.
Пунктами 1, 4, 6 Основних правил інтерпретації УКТЗЕД передбачено, що назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються. Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень, положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
Відповідно розділу VII групи 39 Додатку до Закону України «Про митний тариф України» до товарів товарної позиції 3923 належать: вироби з пластмаси для транспортування та пакування товарів; пробки, кришки, ковпаки та інші вироби з пластмаси для герметизації, закупорювання: 3923 30 10 - вмістом не більш як 2 л.
До товарної підпозиції 3923 30 належать: бутлі, пляшки, фляги та аналогічні вироби; до товарної підкатегорії 3923 10 00 належать: коробки, ящики, кошики та аналогічні вироби.
До товарної підпозиції 3923 50 належать: пробки, кришки, ковпачки та інші пристосування для герметизації, закупорювання, 3923 50 9000 - інші.
До товарної позиції 3924 УКТЗД включаються: «Посуд та прибори столові або кухонні, інші речі домашнього вжитку, гігієнічні або туалетні вироби з пластмас: 3924 10 00 00 - посуд та прибори столові або кухонні».
До товарної позиції 3926 УКТЗЕД включаються: «Інші вироби з пластмас та вироби з інших матеріалів товарних позиції 3901-3914»
Згідно свідоцтва про державну реєстрацію лікарських засобів №12972/2013 та додатків №1-2 до нього імпортовані позивачем: ємності для забору сечі URI-BOX New з РР кришкою, паперовою етикеткою, в індивідуальній упаковці - (1) 120 мл. стерильна, арт. SCPT-152; (2) 60 мл. стерильна, арт. SCPT-642; (3) 60 мл. нестерильна, арт. SCPT-641; (4) 60 мл. нестерильна, арт. SSPT-671; (5) 120 мл. нестерильна, арт. SCPT-151; (6) 150 мл. стерильна, арт. SCPT-552; (7) 150 мл. нестерильна, арт. SCPT-551; стаканчик для прийому ліків 30 мл ( з РР, градуйований, без кришки) арт. МС 100; кришка для стаканчика медичного з РР, арт. МС - 101; лоток медичний ниркоподібний, 500 мл. (з РР, градуйований, що автоклавується), арт. KD; Штатив з PS, для пробірок діаметром 12 мм, 50 місць, що автоклавується. арт. RТ-500, належать до медичних виробів з пластмаси для транспортування і зберігання біологічних рідин і зразків. Вказані вироби пройшли державну санітарно-епідеміологічну експертизу, що підтверджується висновком Державної санітарно-епідеміологічної служби від 27 листопада 2013 року №05.03.02-03/108099.
Вказане також підтверджується висновком повторної комісійної судової товарознавчої експертизи №12274 від 11 березня 2014 року.
Отже, товар - контейнери (ємності) з пластмаси для забору біологічних рідин та стаканчик пластиковий градуйований на 30 мл для прийому ліків, наданий позивачем до митного оформлення, є медичними виробами, мають всі характеристики, які належать до товарної позиції 39233010 УКТЗЕД та більш конкретно підпадають під описання як вироби з пластмаси для транспортування та пакування товарів; пробки, кришки, ковпаки та інші вироби з пластмас для герметизації, закупорювання бутлі, пляшки, фляги та аналогічні вироби вмістом не більш як 2 л, та правильно класифікований позивачем за кодом 3923301000, не є посудом кухонним або приборами столовими або іншими виробами з пластмас, не відповідають характеристикам товарних позицій 3924 та 3926 УКТЗЕД. Товар - кришка для стаканчика медичного обґрунтовано класифікована позивачем за кодом 3923 50 9000, віднесення його митницею до товарної позиції 3924 (посуд та прибори столові або кухонні) є безпідставним. Класифікація декларантом та митницею товарів позиції 2 співпадає.
За вказаних обставин колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про правильність класифікації поданого позивачем у митній декларації товару та безпідставність і протиправність оскаржуваного рішення митниці про визначення коду товару, що є підставою для його скасування.
Доводи касаційної скарги встановлених обставин справи та висновків судів першої та апеляційної інстанцій не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
Відповідно до ч.1 ст.224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Керуючись ст.ст.220, 222, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Київської міжрегіональної митниці Міндоходів залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 15 серпня 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 11 листопада 2014 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, передбачених статтями 237 - 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2015 |
Оприлюднено | 10.08.2015 |
Номер документу | 48116253 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Голяшкін О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні