ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"02" грудня 2010 р. Справа № 2a-3669/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Лучко О.О.
при секретарі Круглій О.М.,
за участю сторін:
представників позивача: ОСОБА_1, ОСОБА_2,
представника відповідача: не з"явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Державної інспекції України з контролю за цінами в Івано-Франківській області
до відповідача: Приватного підприємства "Аркадія"
про стягнення економічних санкцій в сумі 750,00 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
19.10.2010 року Державна інспекція з контролю за цінами в Івано-Франківській області звернулась до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства "Аркадія" про стягнення економічних санкцій згідно рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №163 від 22.09.2009 року в розмірі 750 гривень.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем протиправно, в порушення положень Закону України В«Про ціни та ціноутворенняВ» , вимог Розпорядження ОДА №254 від 05.05.2008 року В«Про внесення змін до розпоряджень облдержадміністраціїВ» , яким встановлено граничний рівень рентабельності при виробництві хліба з суміші борошна простої рецептури допущено завищення ціни на хліб і необгрунтовано одержано дохід на суму 833,95 грн., внаслідок чого до останнього застосовано штраф в розмірі 1667,90 грн., з яких 750 грн. не сплачено в дохід державного бюджету.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав, наведених в позовній заві. Просили позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не зВ»явився з невідомих суду причин, хоча про розгляд справи належним чином повідомлений, про що свідчить поштове повідомлення про вручення останньому кореспонденції.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представників позивача, дослідивши та оцінивши докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення, виходячи із таких підстав.
Судом встановлено, що відповідач є юридичною особою, зареєстрований виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради 11.11.1992 року, основним видом діяльності якого є виробництво хлібобулочних виробів.
18.09.2009 року позивачем, у відповідності до статті 13 Закону України В«Про ціни і ціноутворенняВ» , постанови Кабінету Міністрів України В«Питання Державної інспекції з контролю за цінамиВ»за №1819 від 13.12.2000 року та п.3.1.3 Плану роботи проведено перевірку відповідача на предмет формування та застосування цін (тарифів) на хліб.
За результатами перевірки складено акт від 18.09.2009 року, в якому зазначено, що відповідач період з 15.10.2008 року по 18.09.2009 року в порушення Закону України В«Про ціни та ціноутворенняВ» , вимог Розпорядження ОДА №254 від 05.05.2008 року В«Про внесення змін до розпоряджень облдержадміністраціїВ» при формуванні оптово-відпускної ціни на хліб допустив завищення ціни на хліб, перевищивши 5%-ий граничний рівень рентабельності при виробництві хліба з суміші борошна простої рецептури, внаслідок чого необгрунтовано одержав дохід на суму 833,95 грн.
22.09.2009 року позивачем, на підставі вказаного акту прийнято рішення за №163 про застосування до відповідача економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, яким вирішено вилучити у відповідача в дохід державного бюджету 833,85 гривень необґрунтовано отриманої виручки та стягнути штраф у подвійному розмірі - 1667,90гривень відповідно до ст.14 Закону України В«Про ціни та ціноутворенняВ» .
Платіжними дорученнями №281 від 12.10.2009 року, №294 від 19.10.2009 року, №370 від 08.12.2009 року та №68 від 15.03.2010 року відповідачем частково заборгованість сплачено в добровільному порядку, несплаченою залишилась заборгованість в розмірі 750 грн.
У відповідності до статті 8 Закону України В«Про ціни і ціноутворенняВ» державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення державних фіксованих цін (тарифів) та граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів. Стаття 9 вказаного Закону України передбачає, що державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи встановлюються державними органами України.
Статтею 4 даного Закону встановлені повноваження Кабінету Міністрів України в галузі ціноутворення, згідно абзацу 1 частини 1 якої Кабінет Міністрів України забезпечує здійснення державної політики цін.
У відповідності до ч.1 ст.14 вказаного Закону вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необгрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
Підприємства, організації та інші юридичні і фізичні особи мають право оскаржити до суду порушення цін з боку державних органів, підприємств, організацій, кооперативів та інших юридичних і фізичних осіб і вимагати відшкодування завданих їм збитків у випадках реалізації їм товарів та послуг з порушенням вимог чинного законодавства (ч.2 ст.14 Закону).
Постановою Кабінету Міністрів України «Питання Державної інспекції з контролю за цінами»N 1819 від 13.12.2000 року визначено основні завдання Держцінінспекції, а саме: організація та здійснення відповідно до законодавства функцій з контролю та нагляду за дотриманням центральними та місцевими органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, суб'єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування цін (тарифів).
Відповідно до п.4 постанови Держцінінспекція відповідно до покладених на неї завдань у межах своєї компетенції здійснює перевірки додержання порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічного обґрунтування; вживає відповідно до законодавства заходів за порушення суб'єктами господарювання порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також невиконання вимог органів державного контролю за цінами; застосовує відповідно до законодавства адміністративно-господарські санкції за порушення порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів) тощо.
Держцінінспекція вправі приймати відповідно до законодавства рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення порядку формування, встановлення та застосування цін (тарифів); проводити перевірку правильності розрахунків щодо застосування цін (тарифів), на які запроваджене державне регулювання; звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету сум у разі застосування відповідних адміністративно-господарських санкцій, зобов'язання вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення (п.5 постанови).
Згідно з п.6 даної постанови начальники державних інспекцій з контролю за цінами та їх заступники від імені органів державного контролю за цінами приймають рішення про вилучення до відповідного бюджету сум всієї необґрунтовано одержаної суб'єктом господарювання виручки у результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу у двократному її розмірі, а також розглядають справи про адміністративні правопорушення і накладають адміністративні стягнення.
Судом встановлено, що відповідно до вимог розпорядження Івано-Франківської облдержадміністрації №254 від 05.05.2008 року В«Про внесення змін до розпоряджень облдержадміністраціїВ» встановлено 5%-ий граничний рівень рентабельності при виробництві хліба з суміші борошна простої рецептури. Економічно-обгрунтована ціна хліба, розрахована за виключенням вартості солоду та вантажно-розвантажувальних робіт, сформована із граничною рентабельністю пВ»ять відсотків і повинна становити 1,93 грн. за 1 шт. В порушення зазначеного відповідачем оптово-відпускна ціна на хліб сформована в розмірі 2,06 грн. за 1 шт., що забезпечило підприємству рентабельність в розмірі 12,4 %.
Враховуючи викладене, суд вважає правомірним рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін за №163 від 22.09.2009 року, винесене державною інспекції з контролю за цінами в Івано-Франківській області стосовно приватного підприємства В«АркадіяВ» , а, відтак, з урахуванням часткової сплати відповідачем сум необгрунтовано одержаної виручки та штрафу, позовні вимоги про стягнення 750 грн. підлягають задоволенню.
Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути за рахунок активів приватного підприємства "Аркадія" (код ЄДРПОУ 19391339, вул.Героїв УПА, 6/70, м.Івано-Франківськ, 76018) в дохід державного бюджету (ГУДКУ в Івано-Франківській області, ДБ код 2108110, розрахунковий рахунок 31100106700002, код ЗКПО 20568100) економічні санкції в розмірі 750 грн. (сімсот п"ятдесят гривень).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до ьвівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франівський окружний адміністративний суд.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку і строки визначені ст.254 КАС України.
Суддя: Лучко О.О.
Постанова складена в повному обсязі 07.12.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2010 |
Оприлюднено | 13.08.2015 |
Номер документу | 48127798 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Лучко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні