Постанова
від 06.08.2015 по справі 820/6827/15
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                                                                                  

Харківський окружний адміністративний суд

61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

06 серпня 2015 р.                                                                                 Справа № 820/6827/15

          Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кучми Ю.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комфорт-плюс" про стягнення суми, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом, в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт-плюс» (юридична адреса: 61070 м. Харків, вул.. Академіка Проскури, буд. 1, код ЄДРПОУ 32596066 МФО 321842, р/р 26002060297642 Київське ГРУ «Приватбанк») на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, Держпром, 1 під., 1 пов., к.16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: р\р 31219230700003, МФО 851011, код одержувача: 37999654, УДКСУ у Дзержинському районі м. Харкова) адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця призначені для працевлаштування інвалідів, та пеню в сумі 8196,65грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідно до звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2014 рік форми 10-ПІ середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства у 2014 році становила 13 осіб. Відповідно до ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" №875-ХП від 21.03.1991 року (далі - Закон України №875-ХІІ), у відповідача в 2014 році норматив для працевлаштування інвалідів складає 1 робоче місце, а фактично середньооблікова чисельність працюючих інвалідів складає 0 осіб. Також, відповідачем в супереч вимог вищезазначеного закону, не подавались до державної служби зайнятості інформація, необхідна для організації працевлаштування інвалідів та протягом 2014року та не працевлаштовано жодної особи з обмеженими фізичними можливостями за направленням Харківського міського центру зайнятості. Таким чином, сума адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів у 2014 році, становить 8196,65 грн. Оскільки, станом на день звернення до суду відповідачем добровільно не відшкодована сума заборгованості, то позивач змушений звернутись до суду із даним позовом.

Представник відповідача у судове засідання 06.08.2015 року не прибув, проте надав клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, у зазначене судове засідання не прибув. Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку розглядати справу за наявними в ній матеріалами у порядку письмового провадження.

Згідно приписів ч.1 ст.41 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України), у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Частиною 6 ст. 128 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на повному, всебічному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з наступного.

Основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантії їм рівних з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами визначені Законом України №875-ХП.

Відповідно до ст.19 Закону України №875-ХІІ встановлено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік. Після самостійного розрахунку кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою вищевказаної статті, здійснюється та забезпечується працевлаштування інвалідів.

Згідно зі ст.18 Закону України №875-ХП, підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, станом на 22.07.2015 року, вбачається, що місцезнаходження (юридична адреса) Товариства з обмеженою відповідальністю "Комфорт-плюс": 61070, Харківська обл., м. Харків, Київський р-н, вул. Проскури, буд. 1 (а.с. 13-14).

20.04.2015 року Харківським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів було направлено лист № 03-204/386 на адресу Харківського міського центру зайнятості, з метою отримання інформації стосовно відповідача, а саме: чи надавало Товариство з обмеженою відповідальністю "Комфорт-плюс" (код ЄДРПОУ 32596066) протягом 2014 року інформацію про наявність вільних робочих місць для інвалідів (форма 3-ПН "Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) з вказанням вакансій для інвалідів"; чи були протягом 2014 року працевлаштовані інваліди на цьому підприємстві; чи були відмови збоку цього підприємства у працевлаштуванні інвалідів і скільки; скільки інвалідів було на обліку в центрі зайнятості у 2014 році (а.с. 25).

Згідно відповіді Харківського міського центу зайнятості (лист від 23.04.2015 року № ХМЦЗ-08-5579-26/15) станом на 23.04.2015 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Комфорт-плюс" (код ЄДРПОУ 32596066) на обліку в Харківському міському центрі зайнятості не перебуває. Згідно бази даних ЄІАС(.NET) зазначене підприємство обліковується в Святошинському РЦЗ м. Київ (а.с. 26).

Судом встановлено, що відповідно до Звіту Товариства з обмеженою відповідальністю "Комфорт-плюс" (код ЄДРПОУ 32596066) від 17.02.2015 року про зайнятість та працевлаштування інвалідів, форми 10-ПІ затвердженої Наказом Міністерства праці України №42 від 10.02.2007 року, за 2014 рік середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу підприємства склала 13 осіб, з них інвалідів - 0 осіб, а чисельність інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів повинна становити 1 особу (а.с. 8).

Відповідно до листа Святошинського районного центру зайнятості (орган, в якому відповідач перебував на обліку в 2014 році) від 16.06.2015 року № 03-08/2188, протягом 2014 року ТОВ "Комфорт-плюс" (код ЄДРПОУ 32596066) не надавало інформацію про попит на робочу силу (вакансії) за формою № 3-ПН ( з позначкою "вакансії для інвалідів") (а.с. 16).

Статтею 20 Закону України №875-ХП визначено обов'язок підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою ст. 19 цього Закону.

Таким чином, законодавством передбачена обов'язковість подання підприємствами, установами і організаціями незалежно від форми власності звітності про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, до місцевих центрів зайнятості.

Відповідачем не надано до суду доказів того, що він взагалі надавав звіти за формою 3-ПН (про наявність вакансій, в тому числі вакансій для інвалідів) до РЦЗ. Вказані обставини дають підстави зробити висновок, що відповідачем не вжиті у повному обсязі всі передбачені чинним законодавством заходи по забезпеченню працевлаштування інвалідів, що суд оцінює як неналежне виконання відповідачем вимог ст.ст. 18,19,20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про неналежне виконання відповідачем у 2014 році свого обов'язку щодо інформування центру зайнятості про наявність вільних робочих місць на його підприємстві, потреби у направленні йому центром зайнятості інвалідів для працевлаштування, що полягало в тому, що відповідачем не подавалась державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, а також не було працевлаштовано жодної особи з обмеженими фізичними можливостями за направленням центру зайнятості.

Факт неподання відповідачем впродовж 2014 року звітів форми 3-ПН підтверджується також листом Святошинського районного центру зайнятості від 16.06.2015 року за № 03-08/2188. Таким чином, за наявності офіційно оприлюднених нормативних актів, про які керівництво відповідача зобов'язано було знати, відповідач протиправно не вчинив дій, передбачених законодавством щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, що свідчить про наявність вини відповідача як умови настання господарсько-правової відповідальності у вигляді адміністративно-господарських санкцій.

Представником відповідача під час розгляду справи не було надано жодних пояснень та належних доказів, які б обґрунтовували підстави відмови у працевлаштуванні інвалідів.

Зважаючи на викладене, відповідач мав самостійно розрахувати та сплатити позивачеві адміністративно-господарські санкції у загальному розмірі 8196,65 грн. (із урахуванням суми пені у розмірі 492,80 грн.) згідно вимог статті 20 вищезазначеного Закону.

Окремо суд зазначає, що жодним нормативно правовим актом, регулюючим спірні правовідносини не встановлено залежність суми адміністративно - господарських санкцій за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування інвалідів від кількості поданих до служби зайнятості звітів за формою 3-ПН. В даному випадку враховуються лише обставини щодо виконання обов'язку своєчасного та повного інформування уповноважених органів про наявність вказаних вакансій.

Вказаний висновок узгоджується з позицією Вищого адміністративного суду України, викладеною в ухвалі по справі № К-13265/10 та ухвалі по справі № К-862/10.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів документально і нормативно обґрунтовані та підлягають задоволенню.

Відповідно ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витрати з відповідача не стягуються.

          На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 9, 11, 94, 128, 159, 160– 163,186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комфорт-плюс" про стягнення суми - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Комфорт-плюс" (юридична адреса: 61070 м. Харків, вул.. Академіка Проскури, буд. 1, код ЄДРПОУ 32596066 МФО 321842, р/р 26002060297642 Київське ГРУ «Приватбанк») на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харків, Держпром, 1 під., 1 пов., к.16, код ЄДРПОУ 14070760, одержувач: р\р 31219230700003, МФО 851011, код одержувача: 37999654, УДКСУ у Дзержинському районі м. Харкова) адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця призначені для працевлаштування інвалідів, та пеню в сумі 8196 (вісім тисяч сто дев'яносто шість) грн. 65грн.

          Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

          Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя                                                                                                    Кучма Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.08.2015
Оприлюднено13.08.2015
Номер документу48128156
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/6827/15

Постанова від 06.08.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кучма Ю.В.

Ухвала від 06.07.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кучма Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні