Постанова
від 29.05.2015 по справі 804/4995/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 травня 2015 р. справа № 804/4995/15 Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Прудник С.В., одноособово розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Політичної партії Інгулецька районна організація партії "Демократичний союз" про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ :

08 квітня 2015 року Криворізька південна об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області на виконання своїх владних повноважень звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Політичної партії Інгулецька районна організація партії "Демократичний союз" про припинення юридичної особи (а.с. 3).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач порушує вимоги діючого законодавства, а саме, з 06.04.2000 р. не подає до Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, за місцем своєї реєстрації як платник податків, податкових декларацій та бухгалтерської звітності, що є підставою для припинення юридичної особи.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо припинення за зверненням суб'єкта владних повноважень юридичних осіб чи підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців у випадках, передбачених законом, чи відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.04.2015 р., відповідно до ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України, справу призначено до розгляду в порядку скороченого провадження (а.с. 2).

З матеріалів справи вбачається, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, що 22.04.2015 р. уповноваженим представником позивача отримано копію ухвали суду від 14.04.2015 р. про відкриття скороченого провадження у справі (а.с. 18).

З юридичної адреси відповідача 29.04.2015 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду повернувся конверт із направленим вкладенням копії ухвали суду від 14.04.2015 р. про відкриття скороченого провадження у справі з довідкою Укрпошти із зазначенням "за закінченням терміну зберігання" (а.с. 19).

Всупереч вимогам ч. 1 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (зі змінами та доповненнями) від 15.05.2003 р. № 755-IV, щодо іншої адреси місцезнаходження відповідача відомості відсутні, про зміну місцезнаходження відповідач контролюючі органи не повідомив, відповідних змін до Єдиного державного реєстру внесено не було.

Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Отже, суд вважає, що вжив усі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача про відкриття скороченого провадження у справі, тому відповідач вважається повідомленим належним чином.

Станом на 29.05.2015 р. відповідачем не подано до суду заперечень проти позову, або заяви про визнання позовних вимог. Отже, суд вважає, що відповідачу надано достатньо часу з 14.04.2015 р. по 29.05.2015 р. для подання до суду письмових заперечень проти позову.

Відповідно до ч. 4 ст. 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

За результатами розгляду справи у скороченому провадженні, дослідивши матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд вважає достатньо підстав для прийняття законного рішення, яким позовні вимоги позивача задовольнити повністю, виходячи з наступного.

Згідно із п.п. 20.1.37 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" від 05.04.2001 р. № 2365-III (далі - Закон України № 2365-III), політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Політична партія Інгулецька районна організація партії "Демократичний союз" зареєстрована 18.02.2000 р. реєстраційною службою Криворізького міського управління юстиції Дніпропетровської області, про що внесено реєстраційний запис за № 12271760000014016 (а.с. 4-6), та перебуває на податковому обліку в Криворізькій південній об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області з 06.04.2000 р. за № 3012 (а.с. 7).

Згідно із ст. 11 Закону України № 2365-III, після реєстрації політична партія набуває статусу юридичної особи.

Так, відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 р. № 755 - IV, підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Статтею 17 Закону України № 2365-III визначено, що політичні партії ведуть бухгалтерську звітність у встановленому порядку.

Згідно із п.п. 16.1.3 п.16.1 ст.16, та п. 49.2 ст. 49 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755 - VI, платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Довідкою № 1571/10/15-02 від 27.01.2015 р., складеною Криворізькою південною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області підтверджується, що відповідачем з моменту взяття на облік не подавалось звітність до податкового органу, тобто, з 06.04.2000 р. (а.с. 11).

Пунктом 1 ст. 3 Закону України № 755-IV визначено, що дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців, в п. 2 цієї ж статті зазначається, що законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Пунктом 3 ст. 3 Закону України № 755-IV передбачено, що об'єднання громадян, благодійні організації, політичні партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.

Способи та порядок припинення діяльності політичної партії врегульовано положеннями ст. 23 Закону України № 2365-III, а саме зазначено, що політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України.

Аналіз наведених положень законодавчих приписів дає підстави для висновку про те, що норми Закону України № 755-IV є загальними відносно спеціальних норм Закону № 2365-III, які регулюють питання реєстрації політичних партій, припинення їх діяльності та не суперечать загальним нормам.

Таким чином, підстави припинення юридичної особи, визначені ст. 38 Закону № 755-IV, є незалежними від випадків заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва, передбачених додатково ст. 23 Закону України № 2365-III, враховуючи те, що чинним законодавством передбачено обов'язок платника податків і зборів подавати звітність до контролюючого органу в порядку та строки визначені нормативно - правовими актами України.

Аналогічна правова позиція викладена в ухвалах Вищого адміністративного суду України від 29.09.2014 р. по справі № К/9991/34700/11 (№ 2а-15840/09/0470), від 16.09.2014 р. по справі № К/9991/76661/12 (№ 1570/4682/2012), від 14.10.2014 р. по справі № К/800/49264/14 (№ 804/15165/13).

Отже, враховуючи, що відповідач більше року не подає органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, це є підставою для припинення юридичної особи.

Також, відповідно до пункту 11.30 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 9 грудня 2011 року №1588 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 року за № 1562/20300, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та у разі неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів податкової звітності, керівник органу державної податкової служби приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків - про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Згідно довідки Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про стан розрахунків з бюджетом, станом на 27.01.2015 р. відповідач не має заборгованості перед бюджетом (а.с. 9-10), та не має відкритих розрахункових рахунків в установах банків (а.с. 8).

Частиною 1 п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.

Судом встановлено, що начальником Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області В.В. Лідер, прийнято рішення у вигляді розпорядження № 3-р від 19.01.2015 р. "Про підготовку матеріалів для звернення до Дніпропетровського окружного адміністративного суду щодо припинення юридичних осіб" щодо припинення юридичної особи Політичної партії Інгулецька районна організація партії "Демократичний союз", яка не звітує більше року, що є підставою для скасування державної реєстрації (а.с. 12-13).

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України № 755-IV, державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Згідно ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Отже, наданих Криворізькою південною об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області доказів достатньо для прийняття законного судового рішення про припинення юридичної особи Політичної партії Інгулецька районна організація партії "Демократичний союз", тому, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Суд не вирішує питання щодо розподілу судових витрат, враховуючи, що відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 18, 94, 158 - 163, 183 2 , 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Політичної партії Інгулецька районна організація партії "Демократичний союз" про припинення юридичної особи - задовольнити.

Припинити юридичну особу Політичну партію Інгулецька районна організація партії "Демократичний союз", код ЄДРПОУ 25800434, зареєстровану 18.02.2000 р. реєстраційною службою Криворізького міського управління юстиції Дніпропетровської області, про що внесено реєстраційний запис за № 12271760000014016, за місцезнаходженням: 50000, Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, Центрально-Міський район, вулиця Леніна, будинок 69-Б.

Копію постанови направити позивачу, відповідачу, та до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Реєстраційної служби для внесення державним реєстратором відповідного запису до Єдиного державного реєстру.

Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки. Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя С. В. Прудник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.05.2015
Оприлюднено13.08.2015
Номер документу48156437
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/4995/15

Постанова від 29.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 11.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні