Постанова
від 18.02.2011 по справі 2а/0470/678/11
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 січня 2011 р. Справа № 2а/0470/678/11 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Ількова В.В. , розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська до приватного підприємства "Еліга" про стягнення заборгованості зі сплати штрафних (фінансових) санкцій з податку на прибуток у сумі 21100,22 гривень та з податку на додану вартість у сумі 16089,47 гривень , -

ВСТАНОВИВ :

Державна податкова інспекція у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до приватного підприємства Еліга про стягнення заборгованості.

В обґрунтування позову зазначено, що відповідачем в порушення вимог ст. 67 Конституції України, Закону України Про систему оподаткування та Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами є заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств, податку на додану вартість. В добровільному порядку суму податкового боргу відповідач не сплачує, що стало підставою для звернення податкового органу до суду з даним позовом.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином відповідно до вимог ч. 8 ст. 35 КАС України шляхом направлення на адресу зазначену в ЄДРПОУ судової повістки та ухвали про відкриття провадження, однак, на адресу суду повернувся конверт з приміткою поштового відділення про причини невручення поштового відправлення адресату - не розшуканий .

За даних обставин суд, керуючись положеннями ч. 6 ст.128 КАС України, вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, дослідивши подані до суду докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи, суд встановив наступне.

Відповідач - приватне підприємство Еліга (код ЄДРПОУ 20222858) зареєстрований як юридична особа рішенням Виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради від 06.12.2005р., що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відповідач з перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська, як платник окремих видів податків, в тому числі, податку на прибуток приватних підприємств, податку на додану вартість.

У відповідності до ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності; достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори, крім Національного банку України та його установ.

12.03.2010р. уповноваженими особами Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська відповідно до ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та інших нормативно правових актів була проведена перевірка з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2007р. по 30.09.2009р., валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2007р. по 30.09.2009р. приватним підприємством Еліга . За результатами даної перевірки складено акт № 1456/23-1-12/20222858 від 12.03.2010р.

В ході перевірки виявлено порушення положень п.п. 5.1. п.5.3 ст. 5, п.п. 11.2.3. п. 11.2 ст. 11 Закону України Про оподаткування прибутку підприємств та п.п. 7.4.1 п.п. 7.4.4. п. 7.4 ст. 7 Про податок на додану вартість , а саме: встановлено заниження податку на прибуток підприємств на загальну суму 14114,00 грн. та податку на додану вартість на загальну суму 10874 грн.

Згідно з ч. 1 ст. 14 Закону України Про систему оподаткування №334/94-ВР від 28.12.1994р. (з подальшими змінами), податок на прибуток підприємств належить до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до п. 11.1 ст. 11 Закону України Про оподаткування прибутку підприємств податковими періодами для сплати податку на прибуток підприємств є календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Податковий період починається з першого календарного дня податкового періоду і закінчується останнім календарним днем податкового періоду.

Відповідно до п. 16.4. ст. 16 Закону України Про оподаткування прибутку підприємств податок за звітній період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду. Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітній період. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 Закону України Про систему оподаткування до загальнодержавних належать такі податки і збори (обов'язкові платежі), зокрема, податок на додану вартість.

Згідно до пп. 7.8.1 п.7.8 ст.7 Закону України Про податок на додану вартість №168/97 - ВР від 03.04.1997 року, податковим періодом для сплати податку на додану вартість є один календарний місяць.

Згідно абз. б п.п. 4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами № 2181 від 21.12.2000р., податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Відповідно до статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-ІІІ від 21.12.2000 року, платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації і в такому випадку обчислена сума податкового зобов'язання вважається узгодженою та не може бути оскаржена в адміністративному порядку.

Відповідно до пп.17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Платник податків сплачує один із зазначених у цьому підпункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були застосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1- 17.1.6 цього пункту, чи ні.

На підставі Акту № 1456/23-1-12/20222858 від 12.03.2010р. позивачем щодо відповідача були винесені податкові повідомлення-рішення:

- № 0000732301/0 від 16.06.2010р.: сума податкового зобов'язання за основним платежем - 10872,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 5436,00 грн. (через неможливість вручення адресату розміщено на дошці оголошень податкового органу 30.06.2010р.);

- № 0000722301/0 від 16.06.2010р.: сума податкового зобов'язання за основним платежем - 14114,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 7057,00 грн. (через неможливість вручення адресату розміщено на дошці оголошень податкового органу 30.06.2010р.).

Крім того, на підставі Акту № 00869/1502/20222858 від 25.05.2010р. позивачем щодо відповідача було винесено податкове повідомлення-рішення № 0004581502/0 від 25.05.2010р.: сума податкового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями - 170,00 грн. (через неможливість вручення адресату розміщено на дошці оголошень податкового органу 06.09.2010р.).

Проте, суми податкового зобов'язання відповідачем сплачені не була.

Отже, враховуючи все вищевикладене, податкові зобов'язання, які підлягають сплаті відповідачем становлять:

- із податку на прибуток (з урахуванням переплати у сумі 70,78 грн.) - у сумі 21100,22 грн.;

- із податку на додану вартість (з урахуванням переплати у сумі 388,53 грн.)- у сумі 16089,47 грн.

У встановлені законодавством граничні строки вищезазначені податкові зобов'язання відповідачем у добровільному порядку сплачені не були.

Згідно пп. 5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами , узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені законом строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Таким чином, сума податку на прибуток, податку на додану вартість, є узгодженими, і набули статусу податкового боргу платника податків.

Відповідно до пункту а пп. 6.2.3 пункту 6.2 ст. 6 закону України № 2181, перша податкова вимога надсилається платнику податків контролюючим органом не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк.

Друга податкова вимога, у відповідності до пункту "б" пп. 6.2.3 пункту 6.2 ст. 6 Закону України № 2181, направляється платнику податків не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) йому першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Позивачем відповідно до пп. 6.2.1 п.6.2 ст. 6 Закону України № 2181, було відправлено відповідачу поштою першу податкову вимогу № 1/374 від 16.07.2010р. (через неможливість вручення адресату розміщено на дошці оголошень податкового органу 21.07.2010р.) та другу податкову вимогу № 2/428 від 25.08.2010р. (через неможливість вручення адресату розміщено на дошці оголошень податкового органу 25.08.2010р.).

Проте, податковий борг відповідачем сплачений не був. Про наявність податкового боргу свідчить довідка про стан розрахунків з бюджетом від 08.11.2010 року.

Згідно пункту 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу України", державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднанні державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

У відповідності до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. Закону України № 2181, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду, що відповідно до п. 1.6 ст. 1 цього ж Закону, є зверненням на активи платника податків в рахунок погашення податкового боргу.

У відповідності до пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону України № 2181, джерелами погашення податкового боргу платника податків за рішенням органу стягнення є будь-які активи платника податків (його філій, відділень, інших відокремлених підрозділів) з урахуванням обмежень, визначених цим Законом, а також іншими законами.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України, до компетенції адміністративного суду віднесено розгляд справ за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

З огляду на викладене, суд доходить висновку про обґрунтованість позовних вимог, та необхідність їх задоволення.

Керуючись ст.ст. 14, 70, 71, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська до приватного підприємства Еліга про стягнення заборгованості - задовольнити.

Стягнути з приватного підприємства Еліга на користь державного бюджету суму штрафних (фінансових) санкцій:

- з податку на прибуток у сумі 21100 (двадцять одна тисяча сто) грн. 22 коп. на р/р 31112009700008, КБК 11021000, в УДК у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська, МФО 805012;

- з податку на додану вартість у сумі 16089 (шістнадцять тисяч вісімдесят дев'ять) грн. 47 коп. на р/р 31114029700008, КБК 14010100, в УДК у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська, МФО 805012.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя В.В Ільков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.02.2011
Оприлюднено14.08.2015
Номер документу48156546
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0470/678/11

Постанова від 18.02.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 10.01.2011

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні