ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 лютого 2011 р. Справа № 2а/0470/639/11 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська до товариства з обмеженою відповідальністю "Мар" про звернення стягнення на активи в рахунок погашення податкового боргу у загальній сумі 1995,54 гривень, -
ВСТАНОВИВ :
Лівобережна міжрайонна державна податкова інспекція м.Дніпропетровська звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Мар» про звернення стягнення на активи в рахунок погашення податкового боргу.
В обґрунтування позову зазначено, що відповідачем в порушення вимог ст. 67 Конституції України, Закону України «Про систему оподаткування» та Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» не сплачено податкові зобов'язання з податку на додану вартість та податку з транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у встановлені законом строки. В добровільному порядку суму податкового боргу відповідач не сплачує, що стало підставою для звернення податкового органу до суду з даним позовом.
Позивач в судове засідання не з'явився, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином відповідно до вимог ч. 8 ст. 35 КАС України.
Відповідач в судове засідання не прибув, про день, час та місце розгляду справи був повідомлений відповідно до вимог ч. 8 ст. 35 КАС України шляхом направлення судової повістки на адресу відповідача, зазначену в ЄДРПОУ, однак, на адресу суду 17.01.2011р. повернувся конверт з приміткою поштового відділення про причини невручення адресату - «відмова від одержання».
За даних обставин суд, керуючись положеннями ч. 6 ст.128 КАС України, вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження.
Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю «Мар» (код ЄДРПОУ 19089698) зареєстрований як юридична особа рішенням Виконавчого комітету Самарської районної ради від 24.07.1992р., що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Відповідач з перебуває на обліку в Лівобережній міжрайонній державній податковій інспекції м.Дніпропетровська, як платник окремих видів податків, в тому числі, податку на додану вартість.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування» до загальнодержавних належать такі податки і збори (обов'язкові платежі), зокрема, податок на додану вартість.
Згідно до пп. 7.8.1 п.7.8 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» №168/97 - ВР від 03.04.1997 року, податковим періодом для сплати податку на додану вартість є один календарний місяць.
Відповідно до абз. „а" пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000 р. (далі - Закон України № 2181) податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно абз. «б» п.п. 4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181 від 21.12.2000р., податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181-ІІІ від 21.12.2000 року, платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації і в такому випадку обчислена сума податкового зобов'язання вважається узгодженою та не може бути оскаржена в адміністративному порядку.
Відповідно до п.5.1 ст.5 Закону України № 2181-III податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання податкової декларації. Згідно аб.1 пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 зазначеного Закону платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 цього Закону для подання податкової декларації.
У відповідності до ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності; достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори, крім Національного банку України та його установ.
31.03.2008р. уповноваженими особами Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська відповідно до ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та інших нормативно правових актів була проведена перевірка з питань своєчасності подання товариством з обмеженою відповідальністю «Мар» податкової звітності з податку на додану вартість. За результатами даної перевірки складено акт № 2327/15-02/19089698 від 31.03.2008р.
В ході перевірки виявлено порушення положень п.п. 4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме: відповідачем не подано декларації з податку на додану вартість за січень - лютий 2008 року.
Відповідно до пп.17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Платник податків сплачує один із зазначених у цьому підпункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були застосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1- 17.1.6 цього пункту, чи ні.
На підставі Акту № 2327/15-02/19089698 від 31.03.2008р. та відповідно до пп.17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» позивачем щодо відповідача було винесено 08.04.2008р. податкове повідомлення-рішення № 0009541501/0 про застосування штрафних санкцій у сумі 340,00 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення вручене відповідачу 16.04.2008 року, проте, податкове зобов'язання відповідачем сплачено не було.
10.06.2008р. уповноваженими особами Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська відповідно до ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та інших нормативно правових актів була проведена перевірка з питань своєчасності подання товариством з обмеженою відповідальністю «Мар» податкової звітності з податку на додану вартість. За результатами даної перевірки складено акт № 4354/15-2/19089698 від 10.06.2008р.
В ході перевірки виявлено порушення положень п.п. 4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме: відповідачем не подано декларації з податку на додану вартість за квітень 2008 року та несвоєчасно подано декларацію з податку на додану вартість за березень 2008р.
На підставі Акту № 4354/15-2/19089698 від 10.06.2008р. та відповідно до пп.17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» позивачем щодо відповідача було винесено 19.06.2008р. податкове повідомлення-рішення № 0012111501/0 про застосування штрафних санкцій у сумі 340,00 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення через неможливість вручення відповідачу було розміщено 07.07.2008 року на дошці оголошень податкового органу, проте, податкове зобов'язання відповідачем сплачено не було.
28.01.2009р. уповноваженими особами Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська відповідно до ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та інших нормативно правових актів була проведена перевірка з питань своєчасності подання товариством з обмеженою відповідальністю «Мар» податкової звітності з податку на додану вартість. За результатами даної перевірки складено акт № 467/15-2/19089698 від 28.01.2009р.
В ході перевірки виявлено порушення положень п.п. 4.1.1 п.4.1 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», а саме: відповідачем не подано декларації з податку на додану вартість за серпень - грудень 2008 року.
На підставі Акту № 467/15-2/19089698 від 28.01.2009р. та відповідно до пп.17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» позивачем щодо відповідача було винесено 10.02.2009р. податкове повідомлення-рішення № 0001061501/0 про застосування штрафних санкцій у сумі 850,00 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення через неможливість вручення відповідачу було розміщено 19.02.2009 року на дошці оголошень податкового органу, проте, податкове зобов'язання відповідачем сплачено не було.
15.03.2010р. уповноваженими особами Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська відповідно до ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" та інших нормативно правових актів була проведена перевірка з питань затримки у поверненні свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість товариством з обмеженою відповідальністю «Мар». За результатами даної перевірки складено акт № 1813/15-2/19089698 від 15.03.2010р.
В ході перевірки виявлено порушення положень п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану вартість», а саме: відповідачем не повернено до податкового органу свідоцтва платника податку на додану вартість.
На підставі Акту № 1813/15-2/19089698 від 15.03.2010р. та відповідно до пп.17.1.7 п.17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» позивачем щодо відповідача було винесено 30.03.2010р. податкове повідомлення-рішення № 0003071501/0 про застосування штрафних санкцій у сумі 170,00 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення через неможливість вручення відповідачу було розміщено 05.05.2010 року на дошці оголошень податкового органу, проте, податкове зобов'язання відповідачем сплачено не було.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про податок з власників транспортних засобів та інших машин і механізмів» N 1963-ХІІ від 11.12.1991 р. платниками податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є підприємства, установи та організації. які є юридичними особами, іноземні юридичні особи (далі - юридичні особи), а також громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства (далі - фізичні особи), які здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстрацію, перереєстрацію транспортних засобів та/або зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби, які відповідно до статті 2 цього Закону є об'єктами оподаткування.
Згідно із ст.6 зазначеного Закону податок з власників транспортних засобів та інших машин і механізмів обчислюється юридичними особами на підставі звітних даних про транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів станом на 1 січня поточного року.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про податок з власників транспортних засобів та інших машин і механізмів» N 1963-ХІІ від 11.12.1991 р. податок з власників транспортних самохідних машин і механізмів сплачується юридичними особами щоквартально рівними частинами до 15 числа місяця, що настає за звітним кварталом.
Відповідачем до Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська було подано Розрахунок суми податку з транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів № 4440, відповідно до якого сума податку, що підлягає сплаті, складає 436,50 грн.
У встановлені строки не сплачено суму податкових зобов'язань, зазначених у Розрахунку суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів.
Згідно пп. 5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені законом строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Таким чином, сума податку на додану вартість та податку з транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, є узгодженою, і набула статусу податкового боргу платника податків.
Відповідно до пункту «а» пп. 6.2.3 пункту 6.2 ст. 6 закону України № 2181, перша податкова вимога надсилається платнику податків контролюючим органом не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк.
Друга податкова вимога, у відповідності до пункту "б" пп. 6.2.3 пункту 6.2 ст. 6 Закону України № 2181, направляється платнику податків не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) йому першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Позивачем відповідно до пп. 6.2.1 п.6.2 ст. 6 Закону України № 2181, було відправлено відповідачу поштою першу податкову вимогу № 1/572 від 16.05.2008р. (розміщена на дошці оголошень податкового органу 29.05.2008р.) та другу податкову вимогу № 2/781 від 04.07.2008р. (розміщена на дошці оголошень податкового органу 09.07.2008р.).
Проте, податковий борг відповідачем сплачений не був. Про наявність податкового боргу свідчить довідка про стан розрахунків з бюджетом від 15.11.2010 року.
Згідно пункту 11 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу України", державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднанні державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
У відповідності до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. Закону України № 2181, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду, що відповідно до п. 1.6 ст. 1 цього ж Закону, є зверненням на активи платника податків в рахунок погашення податкового боргу.
У відповідності до пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону України № 2181, джерелами погашення податкового боргу платника податків за рішенням органу стягнення є будь-які активи платника податків (його філій, відділень, інших відокремлених підрозділів) з урахуванням обмежень, визначених цим Законом, а також іншими законами.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України, до компетенції адміністративного суду віднесено розгляд справ за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
З огляду на викладене, суд доходить висновку про обґрунтованість позовних вимог, та необхідність їх задоволення.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 86, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська до товариства з обмеженою відповідальністю «Мар» про звернення стягнення на активи в рахунок погашення податкового боргу - задовольнити.
Звернути стягнення на активи товариства з обмеженою відповідальністю «Мар» на користь держави в рахунок погашення заборгованості у сумі 1995 (одна тисяча дев'ятсот дев'яносто п'ять) грн. 54 коп., а саме:
- з податку на додану вартість у сумі 1559 (одна тисяча п'ятсот п'ятдесят дев'ять) грн. 04 коп. на р/р 31113029700010 - податок на додану вартість, код платежу 14010111, одержувач - Управління Державного казначейства Індустріального району, код ЄДРПОУ 24232376, банк одержувача - ГУДКУ в Дніпропетровській області, МФО 805012;
- з податку з транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у сумі 436 (чотириста тридцять шість) грн. 50 коп. на р/р 33214807700010 - податок з власників наземних транспортних засобів, код платежу 12020100, одержувач - Управління Державного казначейства Індустріального району, код ЄДРПОУ 24232376, банк одержувача - ГУДКУ в Дніпропетровській області, МФО 805012.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.В ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2011 |
Оприлюднено | 14.08.2015 |
Номер документу | 48156549 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні