Постанова
від 05.08.2015 по справі 823/1705/15
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 серпня 2015 року справа № 823/1705/15

15 год. 25 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Рідзеля О.А.,

при секретарі судового засідання - Педані О.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції головного управління ДФС у Черкаській області до фермерського господарства «Весна» про стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, на суму податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Золотоніська об'єднана державна податкова інспекції головного управління ДФС у Черкаській області (далі - позивач) звернулася до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом про стягнення коштів з рахунків у банках, що обслуговують фермерське господарство «Весна» (далі - відповідач), на суму податкового боргу 32 470 грн. 57 коп.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач зареєстрований як суб'єкт господарювання та перебуває на обліку в контролюючих органах, всупереч вимог чинного законодавства, не виконує податкові зобов'язання, внаслідок чого за ним обліковується податковий борг з орендної плати за землю на загальну суму 32 470 грн. 57 коп.

Позивач, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи в судове засідання не з'явився, на адресу суду направив клопотання, в якому просить суд провести засідання без участі представника інспекції, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач, повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи за адресою, визначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: 19934, Черкаська область, Чорнобаївський район, с. Мельники, в судове засідання не з'явився, на адресу суду направив клопотання, згідно якого позовні вимоги Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції головного управління ДФС у Черкаській області визнає в повному обсязі, проти стягнення 32 470 грн. 57 коп. не заперечує, розгляд справи просить провести без участі представника відповідача.

Згідно з частини 1 статті 41 КАС України не здійснювалось фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, у зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

З письмових доказів у справі суд встановив, що фермерське господарство «Весна» зареєстроване як юридична особа 21.03.2001, ідентифікаційний код 31396133, вид діяльності 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур, 01.13 вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів, 01.25 вирощування ягід, горіхів, інших плодових дерев і чагарників, 10.39 інші види перероблення та консервування фруктів і овочів, 46.31 оптова торгівля фруктами й овочами, 47.81 роздрібна торгівля з лотків і на ринках харчовими продуктами, напоями та тютюновими виробами, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 23.06.2015 р. (а.с. 4-5).

Отже, відповідач, зважаючи на вищевказане та вимоги частини 8 статті 19, частин 1, 2 статті 55, частини 1 статті 58 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV (далі - ГК України), визнається суб'єктом господарювання та зобов'язаний вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи, складати та подавати відповідно до вимог закону статистичну інформацію та інші дані, визначені законом, а також вести (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які провадять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці) бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством.

Відповідно до статті 67 Конституції України від 28 червня 1996 року № 254к/-96-ВР кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (надалі за текстом - ПК України).

Положеннями пункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Пунктом 54.1 статті 54 ПК України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно з пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків. (п. 56.11 ст. 56 ПК України).

Відповідно до пункту 286.2 статті 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно з пунктом 286.3 статті 286 ПК України платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

Пунктом 287.3 статті 287 ПК України передбачено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до пункту 126.1 статті 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Згідно з підпунктом 20.1.4. пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

Результати перевірки контрольованих операцій оформляються у формі акта (довідки), що складається у двох примірниках, підписується посадовими особами, які проводили перевірку та платником податків або його представником

Відповідно до пункту 86.8 статті 86 ПК України податкове повідомлення-рішення приймається керівником контролюючого органу (його заступником) протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків акта перевірки у порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу.

Згідно з пунктами 58.2, 58.3. статті 58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

З письмових доказів у справі суд встановив, що згідно поданих фермерським господарством «Весна»:

- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 05.02.2014р., відповідачем самостійно обчислено розмір орендної плати за землю державної та комунальної власності за 2014 рік, що з урахуванням розбивки річної суми на рівні частки за місяцями становить 4 867 грн. 12 коп. щомісяця.

- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 09.04.2015р., відповідачем самостійно обчислено розмір орендної плати за землю державної та комунальної власності за 2015 рік, що з урахуванням розбивки річної суми на рівні частки за місяцями становить 6 079 грн. 03 коп. щомісяця.

Однак, означені вище суми самостійно розрахованих податкових зобов'язань зі сплати земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності відповідачем в установлені чинним законодавством терміни в повному обсязі не сплачено.

11.12.2014 року Золотоніською об'єднаною державною податковою інспекцією головного управління ДФС у Черкаській області на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 та статей 75, 76 та 86 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку податкової звітності по платі за землю за 2013-2014 року фермерським господарством «Весна».

Перевіркою встановлено порушення ч. 2 п. 126.1 статті 126 Податкового кодексу України.

За результатами проведеної перевірки складено акт № 677/1500/31396133 від 11.12.2014 р., який вручений відповідачу, що підтверджується підписом керівника фермерського господарства «Весна» (а.с. 14 зворотній бік).

На підставі висновків вищевказаного акту перевірки позивачем прийняті:

- податкове повідомлення-рішення від 11.12.2014 р. № 0002771500, яким відповідачу нарахована сума грошового зобов'язання у розмірі 733 грн. 12 коп.;

- податкове повідомлення-рішення від 11.12.2014 р. № 0002781500, яким відповідачу нарахована сума грошового зобов'язання у розмірі 2 164 грн. 47 коп. Дані податкові повідомлення-рішення отримані уповноваженою особою відповідача 11.12.2014р.

Дані податкові повідомлення-рішення не оскаржувалися, а отже вважаються узгодженими, податкові зобов'язання в повному обсязі не сплачені.

У зв'язку з несплатою узгодженої суми грошового зобов'язання позивач прийняв та надіслав податкову вимогу форми «Ю» від 11.12.2014 р. № 105-22. Вказана вимога отримана відповідачем 12.12.2014р., що підтверджується підписом посадової особи відповідача на її корінці (а.с. 18 зворотній бік).

В установленому законом порядку відповідач вимогу не оскаржив і до часу судового розгляду справи узгоджені зобов'язання в повному обсязі не сплатив.

Відповідно до пунктів 95.2, 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті передбачено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, не спростовані відповідачем, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.

Судові витрати з відповідача не стягуються, оскільки згідно з частиною 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем-фізична чи юридична особа, судові витрати здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 160, 162, 163, 167, 185-187, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з фермерського господарства «Весна» (19934, Черкаська область, Чорнобаївський район, с. Мельники, ідентифікаційний код 31396133) на користь Держаного бюджету України через Золотоніську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Черкаській області (19700, Черкаська область, м. Золотоноша, вул. Шевченка, 153, ідентифікаційний код 39494512) кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків на суму податкового боргу 32 470 (тридцять дві тисячі чотириста сімдесят) грн. 57 коп.

Копію постанови направити сторонам.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку, передбаченому статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.А. Рідзель

Повний текст постанови виготовлений 07 серпня 2015 року.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.08.2015
Оприлюднено13.08.2015
Номер документу48157787
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1705/15

Постанова від 05.08.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

О.А. Рідзель

Ухвала від 15.07.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

О.А. Рідзель

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні