Ухвала
від 17.11.2011 по справі 33/110-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"17" листопада 2011 р. Справа № 33/110-09

вх. № 4311/3-33

Суддя господарського суду: Савченко А.А.

при секретарі судового засідання: Яковенко К.І.

За участю представників сторін:

позивача(заявника): ОСОБА_1, дов. №2519 від 13.12.10р.

відповідача: не з’явився

ВДВС: не з’явився

розглянувши скаргу ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" на дії Червонозаводського ВДВС Харківського МУЮ по справі за позовом ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України", м. Київ

до ВАТ по газопостачанню та газифікації "Харківміськгаз" м. Харків

про стягнення 491876,66 грн.

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарського суду Харківської області від 18.08.2009р. по справі № 33/110-09 присуджено до стягнення з Відкритого акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Харківміськгаз" на користь Дочірньої компанії „УкртрансгазВ» Національної акціонерної компанії „Нафтогаз УкраїниВ» 317800,30грн. - основного боргу, 67255,20грн. - пені, 42774,42грн. - інфляційних витрат, 8965,61грн. - 3% річних, витрати по сплаті державного мита у сумі 4367,87грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 277,50грн. Після набрання рішенням законної сили видано наказ на примусове стягнення зазначених сум.

06.10.2011р. ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" звернулася до суду зі скаргою на дії Червонозаводського ВДВС Харківського МУЮ щодо закінчення виконавчого провадження з виконання наказу господарського суду Харківської області від 01.09.2009р. по справі № 33/110-09 незаконними, та просить суд скасувати постанову від 30.06.2011р. Червонозаводського ВДВС Харківського МУЮ про закінчення виконавчого провадження з виконання наказу господарського суду Харківської області № 33/110-09 від 01.09.2009р.

В судовому засіданні представник скаржника підтримує заявлену скаргу в повному обсязі, просить суд її задовольнити.

Представник відповідача у призначене судове засідання не з*явився, відзиву на скаргу не надав.

Представник ВДВС у призначене судове засідання не з*явився, відзиву на скаргу не надав.

Суд, вислухавши пояснення представника позивача (скаржника), дослідивши матеріали скарги в їх сукупності, встановив наступне.

На виконання рішення Господарського суду Харківської області від 18.08.2009р. по справі № 33/110-09 видано наказ, який стягувачем було пред'явлено для примусового виконання до Червонозаводського ВДВС Харківського МУЮ. На підставі зазначеного наказу виконавчою службою було відкрито виконавче провадження.

Як вбачається з матеріалів скарги державним виконавцем Червонозаводського ВДВС Харківського МУЮ 30.06.11 р. було винесено постанову № 21044362 про закінчення виконавчого провадження на підставі п.14 ст. 49 Закону України "Про виконавче провадження" - у зв*язку із списанням, згідно із Законом України "Про деякі питання заборгованості за спожитий природний газ та електричну енергію", заборгованості, встановленої рішенням суду, яке підлягало виконанню на підставі виконавчого документа.

У вищезазначеній постанові про закінчення виконавчого провадження, державний виконавець посилається на п.2.1.1 ст.2 Закону України «Про деякі питання заборгованості за спожитий газ та електричну енергію», яким визначено механізм списання заборгованості за природний газ (у тому числі реструктуризована) підприємств, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, суб'єктів господарювання, що здійснюють постачання природного газу за регульованим тарифом, Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» та її дочірніх підприємств, що обліковується станом на 1 січня 2010 року і не сплачена станом на дату набрання чинності цим законом.

Тобто, мова йдеться про транспортування та постачання теплової енергії та постачання природного газу.

Статтею 1 Закону України «Про засади функціонування ринку природного газу» чітко визначено, що постачанням природного газу вважається господарська діяльність на ринку природного газу, що підлягає ліцензуванню і полягає в наданні послуг та пов'язана з реалізацією природного газу безпосередньо споживачам на підставі укладених з ними договорів.

Газопостачальним підприємством (постачальником) є суб'єкт господарювання, що на підставі ліцензії здійснює постачання природного газу безпосередньо споживачам згідно з укладеними договорами.

Відповідно до п. 9 ст. 1 України «Про засади функціонування ринку природного газу» - газотранспортним підприємством вважається суб'єкт господарювання, що на підставі ліцензії здійснює транспортування природного газу магістральними газопроводами, що перебувають у його власності чи користуванні, та виконує щодо них функції оперативно-технологічного управління.

Транспортування природного газу - це господарська діяльність на ринку природного газу, що підлягає ліцензуванню і пов'язана з переміщенням природного газу трубопроводами з метою його подальшого зберігання, розподілу або доставки безпосередньо споживачам та замовникам, окрім транспортування внутрішньопромисловими трубопроводами (приєднаними мережами).

Згідно з Указом Президента України від 15 лютого 1998 р. № 151 "Про реформування нафтового комплексу України" та постанови Кабінету Міністрів України від 24 липня 1998 р. № 1173 "Про розмежування функцій з видобування, транспортування, зберігання і реалізації природного газу" на Дочірню компанію "Укртрансгаз" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" покладено функції з транспортування і зберігання природного газу. Іншими видами господарської діяльності (постачанням газу, транспортуванням та постачанням електроенергії) ДК «Укртрансгаз» не займається.

Таким чином, норми Закону України «Про деякі питання заборгованості за спожитий газ та електричну енергію» не розповсюджуються на заборгованість, що виникла внаслідок несвоєчасних розрахунків за транспортування природного газу, а тому вказана заборгованість, відповідно до положень вищезазначеного закону України не підлягає списанню.

Окрім того, відповідно до п.2.5 ст.2 Закону України "Про деякі питання заборгованості за спожитий природний газ та електричну енергію" визначено, що списання заборгованості відповідно до цього Закону здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.3 ст.3 зазначеного Закону Кабінету Міністрів України доручено у двотижневий термін з дня набрання чинності цим Законом затвердити порядок списання заборгованості за спожитий природний газ та електричну енергію.

На виконання вищезазначеного Закону, 08.08.11 р. Кабінетом Міністрів України було видано постанову № 894 "Про затвердження Порядку списання заборгованості за природний газ та електричну енергію".

Відповідно до цього порядку для списання заборгованості кожен учасник процедури списання утворює комісію з питань списання заборгованості, до складу якої обов'язково входить керівник такого учасника як голова комісії та головний бухгалтер, і яка визначає обсяг заборгованості, що підлягає списанню, у розмірі контрагентів. Списання заборгованості проводиться на підставі протоколів зазначеної комісії, затверджених її головою. Датою списання заборгованості є дата затвердження протоколу.

Учасники процедури списання подають протягом 10 днів після затвердження зазначеного в пункті 6 цього Порядку протоколу, але не пізніше 31 грудня 2011 р. кредиторам інформацію про суми списаної заборгованості (основної заборгованості, пені, штрафних та фінансових санкцій) в розрізі договорів щодо постачання природного газу, а також видів заборгованості.

Однак як стверджує скаржник, у нього відсутні будь-які відомості щодо списання заборгованості боржника, стягнутої за рішенням господарського суду Харківської області по справі № 33/110-09 у відповідності до положень Закону України "Про деякі питання заборгованості за спожитий газ та електричну енергію".

Статтею 12 Закону України «Про засади функціонування ринку природного газу» встановлено, що постачання природного газу здійснюється відповідно до договору, за яким постачальник зобов'язується поставити споживачеві природний газ, якісні характеристики якого визначено стандартами, в обсязі та порядку, передбачених договором, а споживач зобов'язується сплачувати вартість прийнятого природного газу в розмірі, строки та порядку, передбачених договором. Обов'язкові умови договору між гарантованим постачальником та споживачем природного газу за регульованим тарифом встановлюються в типовому договорі про постачання природного газу.

Стаття 13 вищевказаного Закону визначає, що транспортування природного газу здійснюється відповідно до договору. За договором транспортування природного газу газотранспортне підприємство зобов'язується транспортувати природний газ, довірений йому замовником, магістральними трубопроводами до пункту приймання-передачі газу та передати його замовнику, а замовник зобов'язується сплатити газотранспортному підприємству встановлену в договорі вартість транспортування.

Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов висновку, що законодавством України чітко визначено розмежування функцій дочірніх підприємств НАК «Нафтогаз України» на ринку постачання, транспортування, зберігання природного газу. Підприємство стягувача є газотранспортним підприємством, яке створено та функціонує з метою транспортування природного газу магістральними газопроводами відповідно до укладених з контрагентами договорів на транспортування газу, і не є ліцензіатом з постачання природного газу у взаємовідносинах із відповідачем (боржником).

Таким чином, прийняття 30.06.2011р. постанови № 21044362 про закінчення виконавчого провадження по виконанню наказу господарського суду Харківської області від 01.09.2009р. є безпідставним та таким, що здійснено з порушенням вимог чинного законодавства.

Окрім того, ВДВС порушено ст. 49 Закону України "Про виконавче провадження" якою встановлено, що копія постанови про закінчення виконавчого провадження у триденний строк надсилається сторонам, оскільки постанова про закічення виконавчого провадження від 30.06.2011р. № 21044362 була направлена стягувачу лише 07.09.2011р., про що свідчить наявна у матеріалах справи копія поштового конверту, що позбавило стягувача можливості вчасно вжити заходи щодо захисту своїх законних прав та інтересів.

За таких обставин, суд вважає дії Червонозаводського ВДВС, які полягають у винесенні постанови від 30.06.2011р. № 21044362 про закінчення виконавчого провадження незаконними, у зв*язку з чим постанова Червонозаводського ВДВС Харківського МУЮ від 30.09.2011р. № 21044362 про закінчення виконавчого провадження з виконання наказу господарського суду Харківської області № 33/110-09 від 01.09.2009р. підлягає скасуванню.

Враховуючи вищевикладене, та керуючись ст.ст. 86, 121 2 ГПК України,

УХВАЛИВ:

Скаргу ДК "Укртрансгаз" НАК "Нафтогаз України" на дії Червонозаводського ВДВС Харківського МУЮ по справі № 33/110-09 задовольнити.

Визнати дії Червонозаводського ВДВС Харківського МУЮ щодо закінчення виконавчого провадження з виконання наказу господарського суду Харківської області № 33/110-09 від 01.09.2009р. незаконними.

Скасувати постанову Червонозаводського ВДВС Харківського МУЮ від 30.06.2011р. № 21044362 про закінчення виконавчого провадження з виконання наказу господарського суду Харківської області № 33/110-09 від 01.09.2009р.

Суддя Савченко А.А.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення17.11.2011
Оприлюднено14.08.2015
Номер документу48162682
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —33/110-09

Ухвала від 15.04.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 10.06.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 14.05.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 27.05.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 22.04.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 03.06.2013

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 17.11.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 01.11.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 06.10.2011

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Судовий наказ від 08.05.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудовська І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні