1
1
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
22 вересня 2009 р.
м. Полтава
Справа № 2а-44431/09/1670
Полтавський
окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Ф.Ф. Соколенко,
при секретарі - Н.С.Саченко
за участю:
представника позивача:
розглянувши у відкритому судовому
засіданні в м. Полтаві справу за позовом
Управління Пенсійного фонду України в Лубенському районі Полтавської
області до Мгарської сільської територіальної виборчої
комісії про стягнення боргу по сплаті
страхових внесків, -
В С Т А Н О В
И В:
02 квітня
2009 р. Управління Пенсійного фонду
України в Лубенському районі Полтавської області звернулося до Полтавського окружного
адміністративного суду з адміністративним позовом до Мгарської сільської територіальної виборчої
комісії про стягнення боргу по сплаті
страхових внесків в сумі 1039,75 грн., посилаючись на те, що відповідно до ст.ст.
14 та 15 Закону України" Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"
Відповідач є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне
пенсійне страхування. Статтею 20 Закону України “Про загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування" передбачено, що страхувальники зобов'язані
сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період,
не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду,
шляхом перерахування безготівкових сум з їх банківських рахунків. Але в
порушення вказаних норм відповідач своєчасно не сплатив страхові внески, в
зв'язку з чим утворилась заборгованість в сумі 1039,75 грн. за період з серпня
2006 року по вересень 2006 року. За несвоєчасну сплату страхових внесків
позивач застосував до відповідача штрафні санкції які частково сплачені
відповідачем на даний час заборгованість по штрафним санкціям становить 1039,75
грн.
Позивач надав
суду заяву про розгляд справи без його участі.
Відповідач
заперечення на позов не надав, в судове засідання не з'явився, ухвала та
повістки направлені відповідачу на адресу: АДРЕСА_1, повернулись до суду з
відміткою поштового відділення про відсутність адресата за вказаною адресою.
Відповідно до витягу Державного реєстратора Лубенської районної державної
адміністрації №257996 серія АА від 16.07.2009 року відповідач зареєстрований за
вищезазначеною адресою та відомості про зміну свого місця знаходження
державному реєстратору не надавав.Згідно із ч.8 ст. 35 КАС України вважається,
що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною
до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її
представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
Зважаючи, що
доставка ухвали та повістки суду на адресу відповідача згідно із даними в ЄДР
підтверджується підписом листоноші, виходячи з викладеного суд виконав свій
обов'язок щодо повідомлення відповідача про час та місце розгляду справи. Таким
чином, суд вважає можливим розглянути справу у відсутність відповідача на
підставі наявних в ній доказів.
Суд, вивчивши
та дослідивши матеріали справи, повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на
яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення
для розгляду справи і вирішення спору по суті,
приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних
підстав.
Судом
встановлено що, Мгарська сільська територіальна виборча комісія зареєстрована
як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа, ідентифікаційний код
НОМЕР_1
Відповідно до
ст. 14, 15, Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"
від 09.07.2003 року № 1058-IV відповідач є страхувальником - платником
страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та перебуває на обліку як платник страхових
внесків в Управлінні Пенсійного фонду України в Лубенському районі Полтавської
області.
Відповідно до
п. 6 ч. 2 ст. 17 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування" страхувальники зобов'язані нараховувати, обчислювати та
сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Згідно ст. 18
Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування" передбачено, що страхові внески є цільовим
загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в
порядку, встановленому цим Законом. Страхові внески не включаються до складу
податків, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування. На
ці внески не поширюється податкове законодавство, а також не можуть
встановлюватися пільги з нарахування та сплати страхових внесків або звільнення
від їх сплати.
Порядок
нарахування, обчислення та сплати страхових внесків передбачено ст.ст. 19,20
Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування" та розділом 5 Інструкції про порядок обчислення і сплати
страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої
постановою Пенсійного фонду України від 19.12.2003 р. № 21-1 та зареєстрованої
в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 р. за № 64/8663 (надалі -
Інструкція).
Розмір
страхових внесків встановлений Законом України "Про збір на обов'язкове
державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 р. № 400, а саме 33,2% від фонду оплати праці та 2%, що
утримуються із заробітної плати працюючих.
Частиною 6
ст. 19 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування" визначено, що страхові внески нараховуються на суми,
зазначені в частинах першій та другій цієї статті, незалежно від джерел їх
фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно
від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до
сплати.
Згідно з п. 11.11 Інструкції, платники щомісяця
складають у двох примірниках розрахунки суми страхових внесків
на загальнообов'язкове державне
пенсійне страхування, у якому зазначають
самостійно обчислені суми страхових внесків.
Як вбачається
із матеріалів справи, Відповідачем було складено та подано до Управління
Пенсійного фонду України в Лубенському
районі району Полтавської області розрахунки сум страхових внесків на
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за
період з серпня по вересень 2006 року.
12.09.2006
року у відповідача було проведено перевірку своєчасності, достовірності,
повноти нарахування та сплати страхових внесків за результатами якої складено
акт №181. Даною перевіркою встановлено факт не обчислення та не сплати
страхових внесків. В результаті зазначеної перевірки відповідачу було
донараховано заборгованість із страхових внесків. Відповідач отримав вказаний
акт перевірки, але незгоди з розрахунком суми недоїмки не виявив, недоїмку не
узгодив та не оскаржив вимогу про її сплату в порядку визначеному ст. 106
Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
Відповідно до
ч. 6 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування" страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески,
нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20
календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітнім періодом для
Мгарської сільської територіальної виборчої комісії є календарний місяць.
В порушення
зазначених нормативно-правових актів Відповідач сплату страхових внесків до Пенсійного фонду України
не здійснив, в зв'язку чим утворилась заборгованість за період з серпня по
вересень 2006 року в сумі 496,87 грн.
Відповідно до
п.9 ст.106 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування” за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне
перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі до нарахованих
страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається
штраф залежно від строку затримки платежу в розмірах:
- 10 відсотків своєчасно не сплачених
зазначених сум -у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів
включно;
- 20 відсотків зазначених сум - у разі затримки
їх сплати у строк до 90 календарних днів включно;
- 50 відсотків зазначених сум - у разі
затримки їх сплати понад 90 календарних
днів.
Одночасно на
суми своєчасно не сплачених страхових внесків і фінансових санкцій
нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за
кожний день прострочення платежу.
Рішеннями
Управління ПФУ в Лубенському районі Полтавської області (долучені до матеріалів
справи) до Відповідача застосовані штрафні санкції та пеня на загальну суму
542,88 грн. Доказів скасування вказаних рішень в адміністративному порядку чи
визнання їх недійсними в судовому порядку, відповідач суду не надав.
Таким чином,
відповідач свої зобов'язання по перерахуванню страхових внесків на
загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та фінансових санкцій за
період з серпня по вересень 2006 року в
сумі 1039,75 грн. не виконав.
Суд
проаналізувавши матеріали справи, оцінивши надані докази, суд дійшов висновку,
що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та
підлягають задоволенню.
Згідно ч. 4
ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а
відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем,
з відповідача не стягуються.
На підставі
викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9,
10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О
В И В:
Позов задовольнити.
Стягнути з Мгарської сільської
територіальної виборчої комісії, (37536, Полтавська область, Лубенський район,
с.Мгар, вул.Леніна, 109-а, ідентифікаційний код НОМЕР_1, інші відомості р/р
26002194 в Лубенській філії АБ "Полтава-банк", МФО 331508) на користь
Управління Пенсійного фонду України в Лубенському районі Полтавської області
(37500, Полтавська область, м.Лубни, вул.Шевченка, 8, ідентифікаційний код
22532370, р/р 25600301285, в ОПЕРВ ПО ВАТ “Державний ощадний банк України”, МФО
331467) - 1039 (тисяча тридцять дев'ять) грн. 75 коп. -заборгованості зі
страхових внесків за період з серпня по вересень 2006 року та фінансових
санкцій.
Копію постанови направити сторонам.
Постанова, відповідно до статті 254 Кодексу
адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення
строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом,
якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне
оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом
адміністративного судочинства, постанова набирає законної сили після закінчення
цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не
скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова
може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через
Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне
оскарження в 10-денний термін з дня складання постанови в повному обсязі та подачі
апеляційної скарги у 20-денний термін після подачі заяви про апеляційне
оскарження в порядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст
постанови виготовлено 25.09.2009 року.
Суддя Ф.Ф. Соколенко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2009 |
Оприлюднено | 07.10.2009 |
Номер документу | 4816809 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Соколенко Ф.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні