ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
17.09.09 Справа №2а-10104/09/4/0170
Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим у складі :
Головуючого судді Циганов ої Г.Ю.,
при секретарі судового зас ідання Заєвській Н.В.,
За участю представників ст орін:
від позивача - не з' явивс я,
від відповідача - не з' я вився,
розглянув адміністративну справу
за позовом ДПІ у м. Феодосії ,
до відповідача Садового то вариства «Лагуна»,
про припинення юридичної о соби,
Суть спору: Позивач - ДПІ у м. Феодосії (далі - позивач ), на підставі ст.38 Закону Украї ни „ Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців” звернувс я до Окружного адміністратив ного суду АР Крим з позовом пр о припинення юридичної особи Садового товариства «Лагуна » (далі - відповідач), у зв' я зку з ненаданням відповідаче м більше року у податкову інс пекцію документів фінансово ї звітності та декларацій в п орушення вимог Закону Україн и „Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами ” та За кону України „Про систему оп одаткування”.
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, н аправив клопотання про розгл яд справи без участі предста вника, позовні вимоги підтри мав у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засіданні не з' явив ся, надіслав письмові поясне ння на позов, у якому підтверд ив, що він не надає податкової звітності,господарської та економічної діяльності не ве де, не заперечує проти задово лення позову.
В зв'язку з тим, що необхідни х для вирішення спору доказі в, наявних в матеріалах справ и достатньо, суд вважає можли вим розглядати справу за від сутністю сторін за наявними в ній матеріалами.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази в їх сук упності, суд
ВСТАНОВИВ:
Порядок та підстави реєстр ації, припинення реєстрації юридичних осіб визначаються Законом України "Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в" від 15.05.2003 №755-IV, із змінами і допо вненнями.
Відповідно до ч.1 ст.4 даного З акону державна реєстрація юр идичних осіб - це засвідчення факту створення або припине ння юридичної особи, а також в чинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Зако ном, шляхом внесення відпові дних записів до Єдиного держ авного реєстру.
Судом встановлено, що відпо відач 28.07.1993 р. зареєстрований рі шенням виконавчого комітету Феодосійської міської ради, включений до ЄДР юридичних о сіб з ідентифікаційним номер ом 22282890.
Таким чином, судом встановл ено, що відповідач є суб' єкт ом господарювання, юридичною особою, зобов' язане викону вати обов' язки, покладені н а нього законами у зв' язку з і здійсненням господарської діяльності та на нього розпо всюджується дія Закону Укра їни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців», у тому чи слі в частині перереєстрації та припинення реєстрації.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
Здійснюючі господарську д іяльність юридичні особи - платники податків відповідн о до пунктів 2, 3 частини1 статті 9 Закону України “Про систему оподаткування”№1251-ХІІ від 25.06.19 91, із змінами і доповненнями, з обов' язані подавати до держ авних податкових органів та інших державних органів відп овідно до законів декларації , бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, п ов'язані з обчисленням і спла тою податків і зборів (обов'яз кових платежів); сплачувати н алежні суми податків і зборі в (обов'язкових платежів) у вст ановлені законами терміни.
Порядок, строки та умови над ання декларацій та фінансово ї звітності встановлені спец іальними податковими закона ми, зокрема Законом України "П ро порядок погашення зобов'я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами" від 21.12.2000 №2181-ІII, із змінами і доповненнями.
Відповідно до пп. а,б,в п. 4.1.4. ст .4 Закону №2181 податкові деклара ції подаються за базовий под атковий (звітний) період, що до рівнює календарному місяцю - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календ арним днем звітного місяця; к алендарному кварталу або кал ендарному півріччю - протяг ом 40 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем звітного кварталу (піврі ччя), та інше.
Судом встановлено, що відпо відач як платник податків зн аходиться на обліку у ДПІ у м. Феодосії та зобов' язаний по давати декларації у порядку та строки, встановлені закон одавством.
Судом встановлено, що відпо відач з 2003р. не надає до податко вих органів податкові деклар ації, що підтверджується дов ідкою позивача №б/н від 14.08.09р.
Згідно даних лицевих рахун ків відповідач заборгованос ті перед бюджетом не має, що пі дтверджується довідкою ДПІ у м. Феодосії.
Відповідно до ч.2 ст. 38 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців» пі дставою для постановлення су дового рішення щодо припинен ня юридичної особи, що не пов'я зано з банкрутством юридично ї особи, зокрема є неподання п ротягом року органам державн ої податкової служби податко вих декларацій, документів ф інансової звітності відпові дно до закону.
Приймаючи до уваги, що відпо відач декларацій, документів фінансової звітності до орг анів державної податкової сл ужби не надає, у суду є підстав и для припинення юридичної о соби.
Згідно з п. 17 ст. 11 Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні" від 04.12.1990 року № 50 9-ХІІ, із змінами і доповненням и, органи державної податков ої служби в установленому за коном порядку мають право зв ертатись до суду з заявою (поз овною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єк та підприємницької діяльнос ті.
Відповідно до підпункту 8.6 п ункту 8 Інструкції про порядо к обліку платників податків, затвердженої наказом Держав ної податкової адміністраці ї України від 19.02.98 №80, зареєстро ваної в Міністерстві юстиції України 16.03.98 за №172/2612, якщо платни к податків не має заборгован ості перед бюджетом, та в разі неподання протягом одного р оку в органи державної подат кової служби податкових декл арацій, документів податково ї звітності, то керівник орга ну державної податкової служ би приймає рішення у вигляді розпорядження відносно плат ника податків - про звернення до суду із заявою (позовною за явою) про скасування державн ої реєстрації суб'єкта підпр иємницької діяльності, поста новлення судового рішення пр о припинення юридичної особи .
Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти, як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи-підприємця на під ставі Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців».
Такий висновок можливо зро бити на підставі аналізу пол ожень п.3 ч.1 ст.10 Закону України “Про державну податкову слу жбу в Україні”, відповідно до якого до функцій податкових органів належить контролюва ння своєчасності подання пла тниками податків бухгалтерс ьких звітів і балансів, подат кових декларацій, розрахункі в та інших документів,
пов'язаних з обчисленням по датків, інших платежів, а тако ж перевіряють достовірність цих документів щодо правиль ності визначення об'єктів оп одаткування і обчислення под атків, інших платежів. Застос ування наслідків, передбачен их Законом України “Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців” за неподання декларацій та фінансової звітності мож ливо лише на підставі рішенн я суду.
Крім того, відповідно до при кінцевих положень зазначено го Закону, який набрав чиннос ті з 1 липня 2004 року, закони та но рмативно-правові акти, прийн яті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що н е суперечить цьому закону.
Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами про припинення юридичн ої особи.
За таких обставин, суд вважа є, що в судовому засіданні зна йшли підтвердження всі підст ави для припинення юридичної особи відповідача.
Частиною 2 ст.33 Закону Украї ни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб підприємців» встановлен о, що юридична особа є такою, щ о припинилася з дати внесенн я до Єдиного державного реєс тру запису про державну реєс трацію припинення юридичної особи.
Відповідно до ч.1 ст.105 Цивіль ного кодексу України, учасни ки юридичної особи, суд або ор ган, що прийняв рішення про пр ипинення юридичної особи, зо бов'язані негайно письмово п овідомити про це орган, що зді йснює державну реєстрацію, я кий вносить до Єдиного держа вного реєстру відомості про те, що юридична особа перебув ає у процесі припинення.
Відповідно до ч.1 ст.38 Закону України «Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб підприємців» суд, як ий постановив рішення про пр ипинення юридичної особи в д ень набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратор у за місцем реєстрації юриди чної особи для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про судове рішення.
Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, у яких позивачем є су б' єкт владних повноважень, і відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються. Тому судові витрати по справі не п ідлягають стягненню з відпов ідача.
На підставі викладеного, ке руючись ст.94, 158-163 КАС України,
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний по зов задовольнити.
2. Припинити юридичну о собу - Садового товариства «Лагуна» (зареєстровано ріше нням виконавчого комітету Фе одосійської міської ради 28.07.1 993р., за адресою: м. Феодосія, смт . Приморський, вул. Савченкова ,13; ЄДРПОУ 22282890).
3. Копію постанови в де нь набрання нею законної сил и направити державному реєст ратору за місцем реєстрації юридичної особи для внесенн я до Єдиного державного реєс тру запису про судове рішенн я щодо припинення юридичної особи.
Постанова набирає законн ої сили через 10 днів з дня прог олошення у разі неподання за яви про апеляційне оскарженн я (апеляційної скарги).
Якщо після подачі зая ви про апеляційне оскарження апеляційна скарга не подана , постанова набирає законної сили через 20 днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Протягом 10 днів з дня прогол ошення до Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду через Окружний адм іністративний суд АР Крим мо же бути подана заява про апел яційне оскарження, після под ачі якої протягом 20 днів може бути подана апеляційна скарг а.
Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження (10 днів).
Суддя Циганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 4820696 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні