cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
"04" серпня 2015 р.Справа № Б-48/188-07
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Усатого В.О.
При секретарі судового засідання Мазуренко А.О.
За участю:
ліквідатора - Мішин С.І. , свідоц. № 724 від 15.04.2013 р.,
представника Харківської міської ради - не з"явився
розглянувши справу
за заявою Публічне АТ по газопостачанню та газифікації "Харківміськгаз" м. Харків до ЗАТ "Жилкомсервіс" м. Харків про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду від 21.04.2008 р. ЗАТ „Жилкомсервіс" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Мішина С.І.
До суду від ліквідатора надійшло клопотання (вх. № 15077 від 16.04.2015 р.), в якому він просить суд зобов"язати територіальну громаду міста Харкова в особі Харківської міської ради прийняти до комунальної власності м.Харкова житловий будинок, який знаходиться за адресою: м.Харків, вул.Полтавський шлях, б.190/6 від ЗАТ "Жилкомсервіс" без додаткових умов.
Розглянувши надане клопотання, суд призначив його до розгляду в судовому засіданні 09.06.2015 р.
В судовому засіданні 09.06.2015 р. ліквідатор просив задовольнити його клопотання та зазначив, що невиконання Харківської міської ради вимог закону затягує процедуру ліквідації.
В дане судове засідання представник Харківської міської ради не з"явився, проте до суду надійшли пояснення, в яких рада зазначає, що не має правових підстав для прийняття до комунальної власності м.Харкова житловий будинок, який знаходиться за адресою: м.Харків, вул.Полтавський шлях, б.190/6 від ЗАТ "Жилкомсервіс" у зв"язку з відсутнісю документів на будинок.
Враховуючи нез"явлення представника Харківської міської ради, суд відклав розгляд клопотання ліквідатора на 30.06.2015 р.
В судовому засіданні представник Харківської міської ради зазначив, що для прийняття спірного майна до комунальної власності необхідний відповідний пакет документів.
Ліквідатор повідомив, що на частину будівлі вже зареєстровано право власності , проте не за окремими приміщеннями, а по метрам, тому існують певні труднощі з документами та реєстрацією.
Заслухавши учасників процесу, враховуючи необхідність здійснення ліквідатором додаткових заходів щодо спірного питання, суд відклав розгляд клопотання ліквідатора на 23.07.2015 р.
В судовому засіданні 23.07.2015 р. ліквідатор просив відкласти розгляд його клопотання з причин необхідності підготовки документів.
Представник Харківської міської ради в дане судове засідання не з"явився.
Заслухавши ліквідатора, приймаю до уваги його клопотання про відкладання, суд відклав розгляд клопотання ліквідатора на 04.08.2015 р.
В судовому засіданні 04.08.2015 р. ліквідатор просив задовольнити його клопотання.
Представник Харківської міської ради в дане судове засідання не з"явився, хоча Харківська міська рада була повідомлена належним чином про дату та час судового засідання.
Заслухавши ліквідатора, дослідивши надані до клопотання документи, суд зазначає наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, на балансі підприємства ЗАТ «Жилкомсервіс» обліковується житловий будинок, який знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Полтавський шлях, 190/6, який побудований у 1936 році, має чотири поверхи та один під'їзд, загальна площа будинку складає 2339,9 кв.м., в якому проживає понад 100 осіб.
За час ліквідаційної процедури, ліквідатором здійснено наступні дії щодо передачі зазначеного будинку до комунальної власності м. Харкова, а саме :
-Листом №996/0/90 від 02.03.2009 р. Департамент житлового господарства Харківської міської ради надає інформацію про неналежність житлового будинку по вул. Полтавський шлях, 190/6, до комунальної власності м. Харкова.
-Листом №4-21/2-364 від 07.09.2009 р. Департамент бюджету та фінансів Харківської міської ради повідомляє, що виділення коштів на проведення поточної інвентаризації будинків ЗАТ «Жилкомсервіс» є неможливим.
-Листом №10663 від 19.10.2009 р. Управління комунального майна та приватизації Харківської міської ради повідомляє, що об'єкти відомчого житлового фонду приймаються до комунальної власності м. Харкова виключно на підставі «Положення про порядок передачі в комунальну власність загальнодержавного житлового фонду, що знаходиться у повному господарському віданні або в оперативному управлінні підприємств, установ та організацій» затвердженого постановою КМУ №891 від 6 листопада 1995 року.
-Листом №6084/0/90-09 від 24.11.2009 р. Департамент житлового господарства Харківської міської ради, зазначає, що при передачі житлового фонду до комунальної власності повинен бути доданий документ що встановлює право власності на нього.
-Листом №4893 від 26.08.2010 р. КП «Харківське міське БТІ», зазначає про необхідність проведення поточної технічної інвентаризації будинку, для розгляду питання про реєстрацію права власності на нього.
-Листом №4390/0/90-10 від 06.09.2010 р. Департамент житлового господарства Харківської міської ради, повідомляє що прийняття будинку без свідоцтва про право власності на нього унеможливить здійснення його експлуатацію в подальшому.
-Листом №5165 від 06.05.2011 р. управління комунального майна та приватизації Харківської міської ради, зазначає, що питання про надання попередньої згоди на прийняття будинку до комунальної власності буде винесено на розгляд сесії Харківської міської ради лише після надання підприємством пакету документів, який включає свідоцтво про право власності на будинок.
-Листом №5426 від 13.05.2011 р. управління комунального майна та приватизації Харківської міської ради підтверджує необхідність надання свідоцтва про право власності на будинок для розгляду питання надання попередньої згоди на прийняття будинку по вул. Полтавський шлях, 190/6 до комунальної власності міста.
-Листом №01-24/337 від 15.11.2011 р. Державний архів Харківської області повідомляє, що відомості про відведення земельної ділянки для будівництва будинку по вул. Полтавський шлях, 190/6 та акту вводу в експлуатацію вказаного будинку не виявлено.
-Листом №01-29/10 від 16.01.2012 р. Державний архів Харківської області надає інформацію про відсутність рішення про присвоєння поштової адреси будинку по вул. Полтавський шлях 190/6.
-Листом №200/0/45-12 від 12.04.2012 р., заступником голови Харківської міської ради Фатєєвим М.І., надана згода на виготовлення технічної документації на будинок по вул. Полтавський шлях, 190/6, безкоштовно.
20.12.2012 р. до Харківської міської ради подана заява про видачу свідоцтва про право власності на житловий будинок по вул. Полтавський шлях, 190/6, яка не розглянута та відповідь ліквідатором не отримана.
18.07.2014 р державним реєстратором прав на нерухоме майно Луценко П.Г., винесено рішення про відмову у державний реєстрації прав та їх обтяжень, яким відмовлено у проведенні державної реєстрації права власності на житловий будинок по вул. Полтавський шлях, 190/6.
11.06.2014 р. керівником відділу реєстрації речових прав на нерухоме майно Харківського міського управління юстиції на особистому прийомі повідомлено, що реєстрація права власності на житловий будинок по вул. Полтавський шлях, 190/6 за підприємством ЗАТ «Жилкомсервіс» є неможливим на підставі відсутності правовстановлюючого документу.
Листом №11052/9-14 від 17.09.2014 р. юридичний департамент Харківської міської ради відмовляється виносити на розгляд сесії питання щодо прийняття до комунальної власності міста будинку без свідоцтва про право власності на нього.
Листом №11352 від 17.10.2014 р. підприємству в черговий раз відмовлено у наданні згоди на прийняття будинку до комунальної власності міста на підставі відсутності свідоцтва про право власності на нього.
Підприємство ЗАТ «Жилкомсервіс» займається виключно експлуатаційним обслуговуванням житлового будинку.
На підставі ч. 1 ст. 26 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у редакції Закону, яка діяла на момент відкриття ліквідаційної процедури), усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, за винятком об'єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об'єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.
Цей порядок врегульований, зокрема, положеннями, зокрема, ст. 8 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду", а також нормами Положення про порядок передачі в комунальну власність державного житлового фонду, що перебував у повному господарському віданні або оперативному управлінні підприємств, установ та організацій, яке затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 06.11.1995 року № 891
Між тим, виходячи з того, що норми ч.1 ст.26 Закону, по-перше, є спеціальними нормами у процедурі банкрутства підприємства, а по-друге імперативними, наявність та необхідність дотримання визначеного порядку передачі житлового фонду в разі банкрутства підприємства не є передумовою та не ставить в залежність факт та необхідність передачі виявлених у ході ліквідаційної процедури підприємства банкрута об'єктів житлового фонду до комунальної власності відповідних територіальних громад.
При цьому слід звернути увагу на те, що відповідно до вимог ч. 1 ст. 26 Закону, передача виявлених в ході ліквідаційної процедури підприємства-банкрута об'єктів житлового фонду до комунальної власності відповідних територіальних громад здійснюється без додаткових умов.
Слід також зазначити, що ліквідаційна процедура у справі про банкрутство обмежена строком у 18 місяців (ч. 2 ст. 22 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»). Наявність на балансі банкрута майнових активів, які не підлягають включенню до ліквідаційної маси, перешкоджає завершенню ліквідаційної процедури. Більш того, знаходження такого майна у ліквідатора потребує додаткових витрат на його утримання, що призводить до зменшення ліквідаційної маси, за рахунок якої відбувається погашення вимог кредиторів.
Подібної правової позиції дотримується Вищий господарський суд України у своїх постановах по справах №5/161б від 03.03.2010 р., №10/1474 від 13.01.2010 р., №10/48-09 від 22.12.2010 р., № 18/187/12 від 19.11.2013 р.
Враховуючи викладене, у зв'язку з тим, що ліквідаційну процедуру підприємства необхідно завершити та враховуючи те, що ліквідатором виконано усі інші ліквідаційні заходи на підприємстві, суд вважає, що вимоги ліквідатора ЗАТ «Жилкомсервіс» Мішина С.І. про зобов'язання територіальну громаду міста Харкова в особі Харківської міської ради прийняти до комунальної власності м.Харкова житловий будинок, який знаходиться за адресою: м.Харків, вул.Полтавський шлях, б.190/6 від ЗАТ "Жилкомсервіс" без додаткових умов є обґрунтованим та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 22-34 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст.38, 86 ГПК України,
УХВАЛИВ:
Задовольнити клопотання ліквідатора (вх. № 15077 від 16.04.2015 р.).
Зобов"язати територіальну громаду міста Харкова в особі Харківської міської ради прийняти до комунальної власності м.Харкова житловий будинок, який знаходиться за адресою: м.Харків, вул.Полтавський шлях, б.190/6 від ЗАТ "Жилкомсервіс" без додаткових умов.
Ухвалу направити ліквідатору, територіальній громаді міста Харкова в особі Харківської міської ради.
Суддя Усатий В.О.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2015 |
Оприлюднено | 14.08.2015 |
Номер документу | 48217511 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Усатий В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні