ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 серпня 2015 року 16 год. 30 хв. Справа № 808/319/15 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Р.В. Сацького,
при секретарі судового засідання А.С. Ярошенко,
за участі представників сторін
від позивача: Малахова Г.О.
від відповідача 1: не прибув
від відповідача 2: Таранов А.С.
від третьої особи 1: не прибув
від третьої особи 2: не прибув
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Запоріжжя адміністративну справу
за позовною заявою: Товариства з обмеженою відповідальністю «МОРСПАС»
до відповідачів:
1. Державний кадастровий реєстратор відділу Держземагентства у Якимівському районі Запорізької області Савченка Дмитра Володимировича
2. Відділу Держземагентства у Якимівському районі Запорізької області
Третя особа 1 без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів: Кирилівська селищна рада Якимівського району Запорізької області
третя особа 2 яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів: товариство з обмеженою відповідальністю «Агрориболовецьке підприємство «Сини моря - Мотор Січ»
про: визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
20.01.2015 до Запорізького окружного адміністративного суду звернувся ТОВ «МОРСПАС» адміністративним позовом до Державного кадастрового реєстратора відділу Держземагентства у Якимівському районі Запорізької області Савченко Дмитра Володимировича, Відділу Держземагентства у Якимівському районі Запорізької області, третіх осіб на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Кирилівська селищна рада Якимівського району Запорізької області, ТОВ «Агрориболовецьке підприємство «Сини моря - Мотор Січ», в якому остаточно просить визнати протиправним та скасувати рішення державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагентства у Якимівському районі Запорізької області Савченко Дмитра Володимировича від 11.09.2014 №РВ-23000071182014 про відмову ТОВ «МОРСПАС» у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо здійснення державної реєстрації земельної ділянки розміром 0,0952 га на підставі проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для розміщення рятувальної станції № 1 (для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудов) по вул. Калініна, 108-А в смт. Кирилівка, Якимівського району, Запорізької області. Свої вимоги мотивує тим, що рішенням відповідача від 11.09.2014 №РВ-23000071182014 ТОВ «МОРСПАС» було відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, в зв'язку із: знаходженням в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини. Вказане рішення відповідача-1 вважає протиправним та таким, яке підлягає скасуванню, оскільки відповідачем-1 було необґрунтовано, всупереч статтям 123, 124 Земельного кодексу України та статті 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» внесено відомості до Державного земельного кадастру та зареєстровано земельну ділянку, що має кадастровий номер 2320355400:01:003:0527 та яка накладається на заявлену позивачем земельну ділянку на 86,043%.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі та просила їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві. Від заявленого у позові клопотання про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, яке полягає у забороні Кирилівській селищній раді Якимівського району Запорізької області вчиняти дії щодо надання дозволів, погодження, затвердження будь-якої технічної документації (проектів) із землеустрою на земельну ділянку, яка розташована в смт Кирилівка Якимівського району Запорізької області та має кадастровий номер 2320355400:01:003:0527 відмовився. Відмову прийнято судом.
Державний кадастровий реєстратор відділу Держземагентства у Якимівському районі Запорізької області Савченко Дмитро Володимирович у судове засідання не прибув, про причини неприбуття не повідомив, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи.
Представник Відділу Держземагентства у Якимівському районі Запорізької області в судовому засіданні просив відмовити у задоволенні позову. Вважає, що відповідачі діяли на підставі, у межах та у спосіб, передбачений чинним законодавством України.
Представник третьої особи Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області в судове засідання не з'явився. Третя особа про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином, надала суду письмову заяву про те, що проти позову не заперечує, просить розглянути справу без її участі.
Представник третьої особи ТОВ «Агрориболовецьке підприємство «Сини моря - Мотор Січ» в судове засідання не з'явився. Третя особа про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином. Через канцелярію суду третя особа надала клопотання про зупинення провадження у справі до розгляду Якимівським районним судом Запорізької області адміністративної справи № 330/1223/15-а за позовом ТОВ «Агрориболовецьке підприємство «Сини моря - Мотор Січ» до Кирилівської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області № 11 від 18.08.2009.
Згідно частини 2 статті 128 КАС неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи. Клопотання про відкладення розгляду справи від осіб, що не з'явилися в судове засідання суду не надійшло.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності відповідача-1 та третіх осіб.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача-2, розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Рішенням тридцять другої сесії п'ятого скликання Кирилівської селищної Якимівського району Запорізької області ради від 18.08.2009 № 11 надано дозвіл ТОВ «МОРСПАС» на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 0,1 га, яка розташована по вул. Калініна, 108-А в смт. Кирилівка, Якимівського району, Запорізької області для розміщення рятувальної станції № 1, в довгострокову оренду на 49 років за рахунок земель житлової та громадської забудови смт. Кирилівка.
Позивачем замовлено проект із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у Запорізькій регіональній філії ДП «Центр державного земельного кадастру Державного агентства земельних ресурсів України. В подальшому у 2013 році проектною організацією виготовлено проект із землеустрою, визначена площа земельної ділянки, яка становить 0,0952 га та ділянці присвоєно кадастровий номер 2320355400:01:003:0445. Цільове призначення вказаної земельної ділянки визначено для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (для розміщення рятувальної станції № 1).
11.09.2014 позивач звернувся до відповідача-2 Відділу Держземагентства у Якимівському районі Запорізької області заявою про державну реєстрацію земельної ділянки відповідно до Земельного кодексу та Закону України «Про Державний земельний кадастр».
Як встановлено з оскаржуваного рішення, 11.09.2014 заява ТОВ «МОРСПАС» зареєстрована за №3В-2301200732014.
11.09.2014 рішенням державного кадастрового реєстратора відділу Держземагентства у Якимівському районі Запорізької області Савченко Д.В. № РВ-2300071182014 відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру у зв'язку знаходженням в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки з кадастровим номером 2320355400:01:003:0527, площа якої на 86,043% співпадає із заявленою земельною ділянкою.
Вважаючи оскаржуване рішення протиправним та таким, яке підлягає скасуванню позивач звернувся до суду за захистом своїх порушених прав та інтересів.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Спірні правовідносини регулюються нормативно-правовими актами чинними на час виникнення спірних правовідносин.
Питання виникнення права власності або права користування земельними ділянками урегульовані Земельним Кодексом України від 25.10.2001 №2768-III.
Так, згідно з частинами 1,2 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Відповідно до частини 2 статті 120 Земельного кодексу України якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об'єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.
Статтею 377 Цивільного кодексу України встановлено, що до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача).
Отже, законодавством визначено, що з виникненням права власності на будівлю чи споруду до власника переходить право користування на частину земельної ділянки, на якій розташована належна йому на праві власності будівля чи споруда, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.
Як встановлено з матеріалів справи, позивачу на праві власності належить нежитлова будівля рятувальної станції № 1, що знаходиться за адресою: вул. Калініна, 108-А в смт. Кирилівка, Якимівського району, Запорізької області на підставі договору купівлі-продажу рятувальної станції від 02.08.2002, укладеного позивачем з Кирилівською селищною радою та зареєстрованого КП «Якимівське бюро технічної інвентаризації за № 1040. Земельна ділянка, на якій розташована рятувальна станція знаходиться в межах населеного пункту смт. Кирилівка та у відповідності до ст.83 Земельного кодексу України належить на праві комунальної власності територіальній громаді смт. Кирилівка. Тобто оскільки продавець нерухомості за вказаним договором є Кирилівська селищна рада, то до покупця перейшло право користування ділянкою у розмірах, визначених рішенням Кирилівської селищної ради. Перехід права користування землею до нового власника рятувальної станції передбачено п.7 договору купівлі-продажу нерухомості.
Згідно положень ст. 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися та розпоряджатися своєю власністю.
В силу приписів статті 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру, регулюються Законом України від 07.07.2011 №3613-VІ «Про Державний земельний кадастр» (далі - Закон №3613-VІ) та Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 (далі - Порядок №1051) .
Відповідно до статті 1 Закону № 3613-VІ державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
Статтею 6 Закону № 3613-VІ встановлено, що ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Держателем Державного земельного кадастру є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Адміністратором Державного земельного кадастру є державне підприємство, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, і здійснює заходи із створення та супроводження програмного забезпечення Державного земельного кадастру, відповідає за технічне і технологічне забезпечення, збереження та захист відомостей, що містяться у Державному земельному кадастрі.
Згідно частини 2 статті 7 Закону № 3613-VІ до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належать, зокрема, ведення та адміністрування Державного земельного кадастру; внесення до Державного земельного кадастру та надання відомостей про землі, розташовані у межах державного кордону України, територій Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, районів, сіл, селищ, міст; здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні; ведення поземельних книг та надання витягів із Державного земельного кадастру про земельні ділянки.
Статтею 9 Закону № 3613-VІ встановлено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Державний кадастровий реєстратор здійснює, зокрема, реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки. Державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки здійснюються Державними кадастровими реєстраторами, які здійснюють свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки (район, місто республіканського значення Автономної Республіки Крим, місто обласного значення).
Частинами 2 та 4 статті 24 Закону № 3613-VІ встановлено, що державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки; документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документ; документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації земельної ділянки.
Частиною 5 та 6 статті 24 Закону № 3613-VІ передбачено, що державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації. Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.
Відповідно до статті 24 Закону № 3613-VІ, пункту 110 Порядку №1051 в редакції, що діяли на лату звернення позивача до державного кадастрового реєстратора, для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстраторові, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява про державну реєстрацію земельної ділянки; оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації); електронний документ; документ, що підтверджує оплату послуг з державної реєстрації земельної ділянки (крім випадку, передбаченого в абзаці четвертому пункту 86 цього Порядку, коли зазначається реєстраційний номер попередньої заяви або подається її копія).
Згідно пункту 111 Порядку №1051 за результатами перевірки Державний кадастровий реєстратор виконує одну з таких дій, зокрема, приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77 - 85 цього Порядку в разі: невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам законодавства; розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини; розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі.
Як встановлено з матеріалів справи, позивачем надано державному кадастровому реєстратору повний пакет документів, які передбачені пунктом 110 Порядку № 1051. Документи відповідають вимогам Закону України "Про Державний земельний кадастр", оскільки рішення кадастрового реєстратора від 11.09.2014 не містить таку підставу для відмови у проведенні реєстраційних дій як невідповідність наданих документів вимогам законодавства.
Що стосується підстави для відмови у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру, а саме: знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини, суд вважає її необґрунтованою, оскільки відповідачами не надано протокол проведення перевірки електронного документа від 11.09.2014 на підтвердження того, що в межах земельної ділянки площею 0,0952 га, яка розташована за адресою: вул. Калініна, 108-А на території Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області, знаходиться інша земельна ділянка.
Пунктом 74 Порядку № 1051 встановлено обов'язок Державного кадастрового реєстратора перевірити електронний документ на відповідність:
1) даним Державного земельного кадастру (геодезичній та картографічній основам, даним кадастрових карт (планів);
2) вимогам до змісту, структури і технічних характеристик такого документа згідно з додатком 1;
3) даним документації із землеустрою та оцінки земель.
Пунктом 1 Порядку № 1051 передбачено, що у разі невідповідності електронного документа вимогам, зазначеним у пункті 74 цього Порядку,. Державний кадастровий реєстратор складає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру протокол проведення перевірки електронного документа за формою згідно з додатком 16.
Інших доказів, які б підтверджували знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини, відповідачами суду не надано.
Навпаки, як встановлено з матеріалів, що містяться у проекті із землеустрою земельної ділянки, заявленої для державної реєстрації позивачем, не існувало зареєстрованої іншої земельної ділянки, яка б накладалася на земельну ділянку позивача. До того, на земельній ділянці площею 0,0952 га розташовані об'єкти нерухомого майна, які належать позивачеві на праві власності.
Так, проект із землеустрою, що надавався позивачем державному кадастровому реєстратору разом із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки містить довідку, видану відповідачем-2 Відділом Держземагентства у Якимівському районі Запорізької області від 16.12.2013 № 1925, що була дійсна станом на 11.09.2014, - дату звернення позивача з вказаною заявою. Довідка видана з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями (за даними форми 6-зем), містить присвоєний земельній ділянці площею 0,0952 га кадастровий номер 232035540001:003:0445. В довідці не зазначено, що на заявлену земельну ділянку існують права будь-яких інших осіб.
Відділ Держземагентства у Якимівському районі Запорізької області надав позивачу 12.05.2014 позитивний висновок про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0952 га, який також свідчить про відсутність прав інших осіб на цю земельну ділянку.
Також, проект із землеустрою містить кадастровий план земельної ділянки, складовою частиною якого є кадастровий номер земельної ділянки 2320355400:01:003:0445, опис меж ділянки, таблиця координат та інше. Кадастровий план земельної ділянки складено станом на 05.09.2014, тобто за шість днів до винесення рішення відповідачем-1, що оскаржується. Цей кадастровий план складений з відома відповідача-2, про що свідчить підпис начальника відділу Держземагентства в Якимівському районі М.О. Шпиганович та печатка відповідача-2.
На плані-схемі рятувальної станції № 1 ТОВ «МОРПАС» на земельній ділянці площею 0,0952 га в смт. Кирилівка, вул. Калініна, 108-А фактично розташовано об'єкти нерухомості, що належать позивачеві, а саме: будівля рятувальної станції № 1 площею 60,0 кв.м. згідно технічного паспорту БТІ та допоміжні споруди компресорної, кухні, майстерні, складу спостерігача, підсобного приміщення, приміщення відпочинку, приміщення обслуговуючого персоналу, складу ГСМ, вбиральні та сторожки.
Відповідно до пункту 24 Порядку № 1051 до Державного земельного кадастру вносяться такі відомості про земельні ділянки:
1) кадастровий номер згідно з пунктом 30 цього Порядку;
2) місцезнаходження (адреса);
3) опис меж із зазначенням суміжних земельних ділянок, їх власників, користувачів суміжних земельних ділянок державної чи комунальної власності;
4) площа;
5) міри ліній по периметру;
6) координати поворотних точок меж;
7) дані про прив'язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі із зазначенням пунктів прив'язки;
8) дані про якісний стан земель та бонітування ґрунтів згідно з підпунктами 7 і 9 пункту 22 цього Порядку;
9) відомості про інші об'єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка, згідно з пунктами 21 - 23 цього Порядку;
10) цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель) та інше.
Вказані відомості містить вищезазначений кадастровий план земельної ділянки, що погоджений відповідачем-2.
За приписами пункту 64 Порядку № 1051 невід'ємною складовою частиною Поземельної книги є кадастровий план земельної ділянки - картографічний документ, який створюється за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру за формою згідно з додатком 11 під час:
1) формування земельної ділянки;
2) надання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
Згідно пункту 65 Порядку № 1051 кадастровий план земельної ділянки складається в електронній (цифровій) та паперовій формі у масштабі, який забезпечує обов'язкове чітке відображення відомостей, визначених статтею 34 Закону України «Про Державний земельний кадастр».
У відповідності до пунктів 26-29 Порядку № 1051 кадастровий номер є ідентифікатором земельної ділянки у Державному земельному кадастрі та присвоюється за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру також під час формування земельної ділянки, так як вказується у кадастровому плані.
Пунктами 50-51 Порядку № 1051 визначено, що внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру є внесенням відомостей до Поземельної книги в електронній (цифровій) формі. Поземельна книга в електронній (цифровій) формі відкривається шляхом її формування за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру з використанням даних електронного документа. Номером Поземельної книги є кадастровий номер земельної ділянки.
З аналізу вказаних положень Порядку № 1051 встановлено, що кадастровий номер земельній ділянки присвоюється до моменту внесення відомостей до Поземельної книги, чим спростовуються твердження відповідача-2 про те, що кадастровий номер визначається автоматично під час внесення державним кадастровим реєстратором відомостей до Державного земельного кадастру.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
При вирішенні даної справи судом враховані положення частини 3 статті 2, частини 1 статті 11 та частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідачами не доведено правомірність відмови позивачеві у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру при здійсненні дій щодо державної реєстрації земельної ділянки розміром 0,0952 га, яка розташована по вул. Калініна, 108-А в смт. Кирилівка, Якимівського району Запорізької області.
Крім того, судом встановлено, що державним кадастровим реєстратором Відділу Держземагентства у Якимівському районі Запорізької області Савченко Д. В. було порушено положення Закону № 3613-VІ та Порядку №1051 при проведенні дій щодо державної реєстрації земельної ділянки площею 2,6 га, яка розташована в смт. Кирилівка, Якимівського району, Запорізької області та який присвоєно кадастровий номер 2320355400:01:003:0527.
Так, за приписами статті 21 Закону № 3613-VІ відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру на підставі відповідної документації із землеустрою.
Відомості про межі земельної ділянки, яка має кадастровий номер 2320355400:01:003:0527 були внесені державним кадастровим реєстратором відповідача-2 на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення господарства на території Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області. Замовник документації ТОВ «Агрориболовецьке підприємство «Сини моря - Мотор Січ». Документація розроблена на підставі державного акту на право постійного користування землею серії ЗП № 001287, виданого 01.12.1995 Колективному риболовецькому підприємству «Сини моря» Якимівською райдержадміністрацією ради народних депутатів Якимівського району Запорізької області.
Державний акт видано на земельну ділянку загальною площею 573,9 га для ведення господарства в межах згідно з планом землекористування, в тому числі на земельну ділянку площею 3,4 га, яка розташована в смт. Кирилівка. Розроблена на замовлення третьої особи технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), відповідно до якої внесені відомості до Державного земельного кадастру за ТОВ «Агрориболовецьке підприємство «Сини моря - Мотор Січ» визначає площу цієї ділянки розміром 2,6 га. Змінилася не тільки площа, але й візуально конфігурація цієї земельної ділянки, тобто в процесі виконання землевпорядних робіт сформована нова земельна. В такому випадку, у відповідності до приписів частини 1 статті 123 Земельного Кодексу України розробляється проект із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
На державного кадастрового реєстратора під час проведення дій з державної реєстрації земельної ділянки частиною 4 статті 9, частиною 5 статті 24 Закону № 3613-VІ покладено обов'язок проводити перевірку відповідності поданих заявником документів (в тому числі документації із землеустрою) вимогам законодавства. Тільки за результатами такої перевірки державний кадастровий реєстратор здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.
Як встановлено з наданих відповідачем-2 на письмову вимогу сулу документів, що надавалися державному кадастровому реєстратору ТОВ «Агрориболовецьке підприємство «Сини моря - Мотор Січ» документи не містять проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,6 га, а тому вони не відповідають вимогам законодавства.
До того, ж державному кадастровому реєстратору товариством не було надано документів на підтвердження свого правонаступництва щодо права користування земельною ділянкою від Колективного риболовецького підприємству «Сини моря», якому Якимівською райдержадміністрацією ради народних депутатів Якимівського району Запорізької області надавався державний акт на право постійного користування постійного користування землею серії ЗП № 001287 від 01.12.1995.
За таких обставин, державний кадастровий реєстратор Відділу Держземагентства у Якимівському районі Запорізької області, не маючи на це законних підстав, провів дії щодо внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо здійснення державної реєстрації земельної ділянки розміром 2,6 га для ведення господарства ТОВ «Агрориболовецьке підприємство «Сини моря - Мотор Січ» на території Кирилівської селищної ради Якимівського району Запорізької області за адресою: смт.Кирилівка, Кирилівська селищна рада, Якимівського району Запорізької області.
Відповідач-2 не навів жодних аргументів того, чому він не перевірив надані заявником ТОВ «Агрориболовецьке підприємство «Сини моря - Мотор Січ» документи під час реєстрації земельної ділянки.
Відповідно до пункту 60 Порядку №1051 запис у Поземельній книзі скасовується державним кадастровим реєстратором на підставі рішення суду.
Таким чином, суд дійшов висновку, що адміністративний позов ТОВ «МОРСПАС» до державного кадастрового реєстратора Саченко Дмитра Володимировича, відділу Держземагентства у Якимівському районі Запорізької області, третіх осіб на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Кирилівська селищна рада Якимівського району Запорізької області, ТОВ «Агрориболовецьке підприємство «Сини моря - Мотор Січ» про визнання протиправним та скасування рішення та зобов'язання вчинити дії є обґрунтованим та підлягає задоволенню повністю.
За наслідками розгляду справи суд вважає, що відповідачі, як суб'єкти владних повноважень, не надали суду достатніх і беззаперечних доказів на підтвердження правомірності прийнятого рішення від 11.09.2014 № РВ-2300071182014 про відмову у внесені відомостей до Державного земельного кадастру, а також правомірності дій щодо внесення відомостей до Державного земельного кадастру стосовно земельної ділянки площею 2,6 га, яка зареєстрована за ТОВ «Агрориболовецьке підприємство «Сини моря - Мотор Січ» та має кадастровий номер 2320355400:01:003:0527.
Спірне рішення не ґрунтується на нормах чинного законодавства, а тому є протиправним і підлягає скасуванню.
Визначаючи спосіб захисту порушеного права ТОВ «МОРСПАС», суд зазначає, що таке можливо відновити, зобов'язавши державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагентства у Якимівському районі Запорізької області Савченко Д.В. внести відомості до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки позивача, а також скасувавши державну реєстрацію земельної ділянки, що має кадастровий номер 2320355400:01:003:0527, яка розташована в смт. Кирилівка, Якимівського району, Запорізької області та зареєстрована за ТОВ «Агрориболовецьке підприємство «Сини моря - Мотор Січ».
Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).
Керуючись статтями 2, 4, 7 - 12, 17, 69 - 72, 94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагентства у Якимівському районі Запорізької області Савченко Дмитро Володимировича від 11.09.2014 № РВ-2300071182014 про відмову ТОВ «МОРСПАС» у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо здійснення державної реєстрації земельної ділянки розміром 0,0952 га для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови (для розміщення рятувальної станції № 1) по вул. Калініна, 108-А в смт. Кирилівка, Якимівського району Запорізької області.
3. Зобов'язати державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Якимівському районі Запорізької області скасувати державну реєстрацію земельної ділянки розміром 2,6 га, що має кадастровий номер 2320355400:01:003:0527 та розташована в смт. Кирилівка, Якимівського району, Запорізької області.
4. Зобов'язати державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Якимівському районі Запорізької області внести відомості до Державного земельного кадастру щодо земельної ділянки розміром 0,0952 га, яка розташована по вул. Калініна, 108-А в смт. Кирилівка, Якимівського району, Запорізької області на підставі проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ «МОРСПАС».
5. Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «МОРСПАС» витрати на сплату судового збору у сумі 341 (триста сорок одну) грн. 04 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення її в повному обсязі, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Р.В. Сацький
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2015 |
Оприлюднено | 14.08.2015 |
Номер документу | 48247370 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні