ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"24" грудня 2010 р. Справа № 2a-4123/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Лучко О.О.
при секретарі Круглій О.М.,
за участю сторін:
прокурора: не з"явився,
представника позивача: ОСОБА_1,
представника відповіжача: не з"явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом: Заступника прокурора м. Івано-Франківська в інтересах Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Івано-Франківській області
до відповідача: Приватного підприємства "Експо-Груп"
про стягнення адміністративно-господарських санкцій в сумі 1000,00 грн,-
ВСТАНОВИВ:
22 листопада 2010 року заступник прокурора м.Івано-Франківська в інтересах регіонального управління департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Івано-Франківській області звернувся в суд з адміністративним позовом до приватного підприємства "Експо-Груп" про стягнення адміністративно-господарських санкцій в розмірі 1000,00 грн.
Прокурор в судове засідання не з'явився, хоча належним чином повідомлявся про розгляд справи.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та пояснив, що 11.06.2010 року посадовими особами регіонального управління департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Івано-Франківській області була проведена перевірка обВ»єкту роздрібної торгівлі -магазину (вул.Шевченка,104, с. Гошів, Долинський район, Івано-Франківська область), що належить приватному підприємству В«Експо-ГрупВ» , якою встановлено факт роздрібної торгівлі алкогольними напоями вітчизняного виробництва за цінами, нижчими від встановлених мінімальних роздрібних цін на такі напої та факт зберігання алкогольних напоїв і тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання. Виявлені перевіркою факти є порушенням вимог Постанови КМУ В«Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництваВ»та порушенням статті 15 Закону України В«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ» . Виявлені порушення зафіксовані в акті перевірки №92/32-05/36498/00 від 11.06.2010 р. За наслідками розгляду вказаного акту 17.06.2010 року винесено рішення за №090318 про застосування до відповідача фінансових санкцій в розмірі 1000 гривень. У передбачений законом строк сума застосованих фінансових санкцій в розмірі 1000 гривень відповідачем добровільно не сплачена, а тому підлягає стягненню в судовому порядку. Просив позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не зВ»явився з невідомих суду причин, хоча належним чином повідомлявся про розгляд справи за адресою, вказаною в ЄДРПОУ. Поштове повідомлення про вручення кореспонденції повернулось на адресу суду із відміткою В«за закінченням терміну зберіганняВ» . Згідно правил ч.4 ст.33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців. Наступне повідомлення відповідача здійснювалось за допомогою телефонного зв'язку. Таким чином, за таких обставини суд не вбачає підстав для відкладення розгляду справи.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши подані докази, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено , що 11.06.2010 року посадовими особами регіонального управління департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Івано-Франківській області проводилась перевірка об'єктів роздрібної торгівлі - магазину (вул.Шевченка,104, с. Гошів, Долинський район, Івано-Франківська область), що належить приватному підприємству В«Експо-ГрупВ» . В результаті перевірки виявлено порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України В«Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництваВ» та порушення вимог статті 15 Закону України В«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ» , а саме: здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями вітчизняного виробництва за цінами, нижчими від встановлених мінімальних роздрібних цін на такі напої (реалізовано одну пляшку вина В«ПанночкаВ» 0,7 л по ціні 11,60 грн., одну пляшку вина В«Добра паніВ» 0,7 л по ціні 10.40 грн.), та факт зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного державного реєстру місць зберігання (на місці відсутні довідки про включення місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів до Єдиного державного реєстру місць зберігання). Дані порушення зафіксовані в акті перевірки за №92/32-05/36498/00 від 11.06.2010 року. За наслідками перевірки позивачем відповідно до статті 17 Закону України В«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ» винесено рішення за №090318 про застосування до відповідача фінансових санкцій в розмірі 1000 гривень за роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених мінімальних цін. Відповідачем вказана сума фінансових санкцій не сплачена.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України врегульовані Законом України В«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ» .
Контроль за дотриманням державної дисципліни цін суб'єктами підприємницької діяльності всіх форм власності, які здійснюють оптову і роздрібну торгівлю алкогольними напоями за наявності у них ліцензій здійснюється Міністерством економіки, Державною податковою адміністрацією та іншими державними установами в межах їх компетенції.
У відповідності до положень постанови Кабінету Міністрів України за №1698 від 14.11.2000 року у складі Державної податкової адміністрації створено Департамент контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів як самостійний функціональний підрозділ з правами юридичної особи, у складі державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, місті Києві та Севастополі - регіональні управління Департаменту з правами юридичної особи та їх територіальні підрозділи для здійснення контролю за додержанням законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
Відповідно до ч.10 ст.18 Закону України В«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ»Кабінету Міністрів України надано право встановлювати мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на алкогольні напої.
Постановою Кабінету Міністрів України В«Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництваВ»від 30.10.2008р. №957 встановлено розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв вітчизняного виробництва згідно з додатком.
Згідно додатку до вказаної постанови Кабінету Міністрів України розмір відпускної роздрібної ціни на алкогольний напій В«виноВ»у скляній тарі місткістю 0,7 л становить 12 гривень.
Відповідно до ч.2 ст.17 Закону України В«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ»до суб'єктів підприємницької діяльності за оптову або роздрібну торгівлю коньяком, алкогольними напоями, виготовленими за коньячною технологією, горілкою та лікеро-горілчаними виробами за цінами, нижчими від встановлених мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін на коньяк, алкогольні напої, виготовлені за коньячною технологією, горілку та лікеро-горілчані вироби застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 1000 гривень.
Як встановлено судом, відповідачем реалізовано одну пляшку вина В«ПанночкаВ» 0,7 л по ціні 11,60 грн., одну пляшку вина В«Добра паніВ» 0,7 л по ціні 10.40 грн. Дані обставини підтверджуються актом перевірки, письмовим поясненням продавця магазину -ОСОБА_2, фіскакльними чеками. Рішенням позивача від 17.06.2010 року до відповідача на підставі ст.17 Закону України В«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ» застосовано мінімальну штрафну санкцію у розмірі 1000 гривень за роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами, нижчими від встановлених мінімальних цін.
Відповідно до ч.3 ст.17 Закону України В«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробівВ» зазначений штраф спрямовується до бюджету згідно з чинним законодавством.
Рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України (ч.4 ст.17 Закону).
У разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій статті 17 Закону, сума штрафу стягується на підставі рішення суду. Дії органів, які мають право контролю за реалізацією норм цього Закону, можуть бути оскаржені в місячний термін у судовому порядку.
Стосовно законності проведення перевірки, то суд зазначає, що відповідно до ч.7 ст.11-1 Закону України В«Про державну податкову службу в УкраїніВ» позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених законами України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", а в інших випадках - за рішенням суду. Вказана перевірка проводилась відповідно до наказу начальника управління департаменту САТ ДПА України в Івано-Франківській області №47 від 07.06.2010 року та на підставі направлення на перевірку №92 від 07.06.2010року.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем -фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного підприємства "Експо-Груп" (код ЄДРПОУ 36498100, вул.Вовчинецька,167/62, м.Івано-Франківськ, 76018) в дохід бюджету фінансові санкції згідно рішення про застосування фінансових санкцій №090318 від 17.06.2010р. в розмірі 1000 грн.(одна тисяча гривень).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку і строки, визначені ст.254 КАС України.
Суддя: Лучко О.О.
Постанова складена в повному обсязі 29.12.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2010 |
Оприлюднено | 14.08.2015 |
Номер документу | 48247583 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Лучко О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні