ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" грудня 2010 р. Справа № 2а-4062/10/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого судді Боброва Ю.О.,
за участю секретаря Дмитрашко О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в м. Коломия та Коломийському районі
про стягнення заборгованості в сумі 1824,88 грн., -
В С Т А Н О В И В:
17.11.2010 року відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в м. Коломиї та Коломийському районі (далі –позивач) звернулося з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване ремонтно-монтажне пуско-налагоджувальне підприємство "Монтажрембуд" (далі –відповідач) про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків в сумі 1824,88 грн.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, проте направив на адресу суду клопотання про розгляд справи без участі їх уповноваженого представника, вказав, що позовні вимоги підтримує повністю з підстав, викладених в позовній заяві. Просив позов задовольнити повністю.
Відповідач, який не є суб'єктом владних повноважень повторно в судове засідання не з'явився, хоча належним чином повідомлявся про час, дату та місце розгляду справи, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень, наявними в матеріалах справи. Своїм правом на подання заперечення проти адміністративного позову не скористався. Клопотання про відкладення справи або заяви про розгляд справи за його відсутності суду не подав.
Згідно частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України в разі повторного неприбуття відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття, розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин, суд розглянув справу за відсутності сторін.
Розглянувши позовну заяву, дослідивши та оцінивши подані докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та задоволення позову з наступних підстав.
Судом установлено що, відповідно до розрахунку позовних вимог та акту перевірки правильності нарахування, повноти і своєчасності перерахування страхових внесків, за ІІІ квартал 2010 року відповідачем, встановлена недоїмка зі сплати страхових внесків в розмірі 6604,55 грн. (а.с. 9, 12-14).
Стягнення заборгованості в розмірі 4779,67 грн. перебуває на стадії примусового виконання, а тому різниця суми яку належить стягнути становить 1824,88 грн., що підтверджується розрахунком позовних вимог (а.с. 9).
Згідно ч. 1 ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до вимог ст.ст. 5, 10, 45, 46 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності” (далі - Закон) страхувальники (роботодавці) зобов'язані своєчасно та повністю сплачувати в установленому законом порядку страхові внески до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві.
Згідно ст. 47 Закону страхові внески визначені як цільовий загальнообов'язковий платіж, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом. Розміри страхових внесків страхувальників обчислюються: для роботодавців –у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, на інші заохочувальні і компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закон України “Про оплату праці”, які підлягають обкладенню податком з доходів фізичних осіб, а для добровільно застрахованих –у відсотках до мінімальної заробітної плати.
Відповідно до ч. 4 ст. 47 Закону страхові внески нараховуються в межах граничної суми заробітної плати (доходу), що встановлюється щороку на рівні п'ятнадцяти розмірів прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб та є розрахунковою величиною при обчислені страхових виплат.
Згідно ч. 10 ст. 47 Закону страхувальник здійснює страховий внесок у Фонд у порядку і строки, які визначаються страховиком.
Крім цього, органи Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві мають право проводити в порядку, визначеному законодавством України, планові та позапланові виїзні перевірки фінансово-господарської діяльності суб'єктів підприємницької діяльності щодо сплати та цільового використання ними збору на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасних випадків, а також застосовувати фінансові санкції, передбачені цим Законом (ч. 15 ст. 47 Закону).
Відповідно до п.п. 2.1.3 п. 2.1 ст. 2 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетними та державними цільовими фондами»від 21.12.2000 року № 2181-III, Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України є контролюючим органом стосовно внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві у межах своєї компетенції встановленої законом.
Згідно абз. 1 п. 4.12 Інструкції «Про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань», яка затверджена Постановою правління Фонду від 14.05.2001 року № 12 (далі –Інструкція), погодженою з Міністерством Фінансів України 14.05.2001 року та Національним банком України 31.05.2001 року, зі змінами та доповненнями, страхові внески сплачуються юридичними особами – в день одержання коштів на оплату праці в установах банків, а при проведенні оплати праці з готівкової виручки чи натурплатою –платники зобов'язані не пізніше наступного дня після здійснення виплат подати до установи банку платіжне доручення на перерахування страхових внесків до Фонду.
Приписами п. 5.1 Інструкції передбачено, що не внесені страхувальниками у встановлений строк страхові внески до Фонду вважаються недоїмкою і стягуються у порядку, передбаченому законодавством, з нарахуванням пені. Пеня нараховується із сум недоїмки за кожний прострочений день і обчислюється, виходячи із 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь строк.
Згідно з п. 8.1 ст. 8 Інструкції робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюють контроль за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою перерахування та надходження страхових внесків, інших платежів до Фонду, а також за цільовим і правильним витрачанням його коштів. Планові перевірки проводяться не частіше одного разу на рік. Позапланові перевірки здійснюються у разі реорганізації, зміни місцезнаходження або ліквідації підприємства, установи, організації, при знятті з обліку фізичної особи-підприємця або фізичної особи, яка не має статусу підприємця, у разі наявності в страхувальника недоїмки зі сплати страхових внесків та в інших випадках передбачених законодавством.
Відповідно до п. 8.2 ст. 8 Інструкції контроль проводиться шляхом перевірки бухгалтерських документів про нарахований заробіток та інші виплати, повноти нарахування страхових внесків, платіжних доручень про перерахування сум внесків та інших платежів на рахунок Фонду, розрахункових документів на проведені виплати, відповідності фінансових звітів за коштами Фонду балансовим рахункам "Розрахунки за страхуванням".
Перевірці підлягають документи за весь період з моменту проведення попередньої перевірки. Якщо перевірка не проводилась або в разі ліквідації, реорганізації страхувальника, виявлення порушень або зловживань перевірці підлягають документи як за поточний рік, так і за попередні періоди, починаючи з 1 квітня 2001 року.
За умови наявності акта списання або знищення бухгалтерських документів попередніх років перевірці підлягають документи за останні три роки.
Згідно п. 8.5 Інструкції за результатами перевірки складається акт у двох примірниках і підписується особами, які проводили перевірку, та керівником і головним бухгалтером страхувальника і скріплюється печаткою страхувальника в разі її наявності.
Відповідно до ст. 14 Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування страхові фонди є органами, які здійснюють керівництво та управління окремими видами загальнообов'язкового державного соціальне страхування, проводять збір та акумуляцію страхових внесків, контроль за використання коштів, забезпечують фінансування виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням та здійснюють інші функції згідно з затвердженими статутами.
Таким чином, сума заборгованості відповідача перед відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в м. Коломиї та Коломийському районі становить 1824,88 грн., станом на день розгляду справи не погашена, а тому підлягає стягненню в судовому порядку.
Відповідно до частини 2 статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають в державі. Відповідно до Рішення Конституційного Суду України № 15-рп/2002 від 09.07.2002 року дане положення слід розуміти так, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами. Таким чином, право суб'єкта владних повноважень на звернення до суду визначено в частини 2 статті 124 Конституції України.
Виходячи з викладеного, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст.ст. 158 – 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване ремонтно-монтажне пуско-налагоджувальне підприємство "Монтажрембуд" (ідент. код ЄДРПОУ 22174858) на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в м. Коломия та Коломийському районі заборгованість зі сплати страхових внесків в розмірі 1824 (одна тисяча вісімсот двадцять чотири) гривні 88 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Бобров Ю.О.
Постанова в повному обсязі складена 30.12.2010 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2010 |
Оприлюднено | 14.08.2015 |
Номер документу | 48247607 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Бобров Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні