ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-4379/10/2370
10.11.2010 р. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Гаврилюка В. О.,
секретар судового засідання -Хоменко О. О.,
за участю представників:
позивача -ОСОБА_1,
відповідача -ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом приватного підприємства В«Ават і КВ» до державної податкової інспекції у місті Черкаси про скасування податкового повідомлення-рішення,
встановив:
Приватне підприємство В«Ават і КВ» подало позов про скасування податкового повідомлення-рішення державної податкової інспекції у місті Черкаси № 00002962301/0 від 01.09.2010р. про визначення суми податкового зобов'язання по податку на додану вартість в розмірі 158 211 грн., в тому числі 105 474 грн. основного платежу та 52 737 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ним правомірно було включено до складу податкового кредиту суми податку на додану вартість за отриманими від ПП В«Авакс-2006В» податковими накладними, які відповідають вимогам законодавства щодо їх оформлення, оскільки відповідач в акті перевірки не вказує на наявність недоліків в оформленні таких податкових накладних.
Крім того, позивач вказує на те, що в описовій частині акту перевірки зазначено про виявлення відхилень (різниці) між задекларованими податковими зобов'язаннями ПП В«Авакс-2006В» та податковим кредитом позивача, у зв'язку з чим зроблено висновок про не відображення ПП В«Авакс-2006В» у податковій звітності з податку на додану вартість податкових зобов'язань по операціях з реалізації товарів позивачу, на підставі якого зазначено про спростування зазначених у виданих податкових накладних відомостей.
Також позивач зазначає, що ПП В«Авакс-2006В» подавало до державної податкової інспекції у місті Черкаси податкову звітність та відобразило у даних п'ятого додатку до декларацій податкові зобов'язання по операціях з реалізації товарів позивачу.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити. Додатково повідомив, що про проведення невиїзної документальної перевірки позивач не був повідомлений, а також в акті перевірки від 12.08.2010р. відсутнє посилання на безпосередній зв'язок між завищенням позивачем податкового кредиту по податку на додану вартість та висновком податкового органу про нікчемність правочинів, укладених з ПП В«Авакс-2006В» .
В письмових запереченнях на адміністративний позов відповідач просив відмовити в задоволенні адміністративного позову повністю зазначивши при цьому, що невиїзна документальна перевірка проведена у відповідності до законодавства та в межах компетенції податкового органу; угоди, укладені ПП В«Авакс-2006В» з позивачем, згідно акту невиїзної документальної перевірки від 29.06.2010р. визнані нікчемними, тобто такими, що не створюють інших юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з їх недійсністю, а тому в позивача відсутнє право на відображення в податковому обліку таких господарських операцій; у зв'язку з видачею податкових накладних в платника податків повинні виникнути податкові зобов'язання, які він має відобразити в податковій декларації з податку на додану вартість, однак по операціях з позивачем податкові зобов'язання ПП В«Авакс-2006В» становлять 0 (нуль) гривень.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив повністю з підстав, викладених в письмових запереченнях.
Заслухавши пояснення представників сторін, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд прийшов до такого висновку.
Приватне підприємство В«Ават і КВ» , як суб'єкт господарювання -юридична особа, ідентифікаційний код 25208306, зареєстроване виконавчим комітетом Черкаської міської ради 11.11.1997р., взяте на облік як платник податків 08.07.1998р., є платником податку на додану вартість.
За результатами проведеної невиїзної документальної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства за результатами відносин з приватним підприємством В«Авакс-2006В» за період з 01.01.2008р. по 31.03.2010р. складено акт від 12.08.2010р. № 1811/ 23-2/25208306.
В акті перевірки зазначено, що невиїзна документальна перевірка проведена в приміщенні ДПІ у м. Черкаси з використанням наявних документів: особова справа платника; податкові декларації; дані АІС В«АудитВ» , Бест звіт, системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України; акт невиїзної документальної перевірки ПП В«Авакс-2006В» від 29.06.2010р. № 1472/23-2/34076821 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2008р. по 31.03.2010р. Крім того, вказано те, що на письмові вимоги ДПІ у м. Черкаси ПП В«Ават і КВ» первинні бухгалтерські документи до перевірки не надано, про початок проведення перевірки ПП В«Ават і КВ» повідомлено листом від 07.07.2010р. № 6573/23-215.
В пункті 3.1.2. акту перевірки від 12.08.2010р. № 1811/23-2/25208306 зазначено про встановлення завищення позивачем податкового кредиту на загальну суму 105 474 грн., оскільки встановлено відхилення між задекларованими податковими зобов'язаннями ПП В«Авакс-2006В» та задекларованим податковим кредитом ПП В«Ават і КВ» , а саме: податкові зобов'язання ПП В«Авакс-2006В» за березень, квітень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, грудень 2009 року, лютий 2010 року становлять 0 (нуль) гривень, а податковий кредит ПП В«Ават і КВ» по операціях з ПП В«Авакс-2006В» становить за березень 2009 року - 15 833 грн., за квітень 2009 року - 6 986 грн., за червень 2009 року - 24 358 грн., за липень 2009 року - 15 929 грн., за серпень 2009 року - 6 643 грн., за вересень 2009 року - 10 086 грн., за жовтень 2009 року - 12 913 грн., за грудень 2009 року - 7 864 грн., за лютий 2010 року - 5 072 грн.
Із вказаного податковий орган зробив висновок, що у зв'язку з видачею податкових накладних у ПП В«Авакс-2006В» повинні виникнути податкові зобов'язання з їх відображенням в податкових деклараціях, які разом з додатками є документами, що підтверджують факти виникнення податкових зобов'язань та правомірності і законності видачі податкових накладних. У випадку не відображення ПП В«Авакс-2006В» податкових зобов'язань в податкових деклараціях або їх неподання, дані такої податкової декларації та додатку 5 до неї спростовують відомості, наведені в податковій накладній, а тому така податкова накладна не може підтверджувати права позивача на податковий кредит.
На підставі акту від 12.08.2010р. № 1811/23-2/25208306, згідно з пп. В«бВ» пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4, пп. 7.2.3, 7.2.4 п. 7.2 ст. 7, пп. 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» відповідачем прийняте податкове повідомлення-рішення від 1 вересня 2010 року № 00002962301/0 про визначення позивачу суми податкового зобов'язання по податку на додану вартість в розмірі 158 211 грн., в тому числі 105 474 грн. основного платежу та 52 737 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
Платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету визначає Закон України В«Про податок на додану вартістьВ» від 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР (далі -Закон № 168/97-ВР).
Згідно пунктів 1.6, 1.7 статті 1 Закону № 168/97-ВР податкове зобов'язання - загальна сума податку, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді, що визначена згідно з цим Законом; податковий кредит - сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов'язання звітного періоду, визначена згідно з цим Законом.
Відповідно до частини 1 підпункту 7.4.1 пункту 7.4 статті 7 Закону № 168/97-ВР податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8 1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Згідно підпункту 7.5.1 пункту 7.5 статті 7 Закону № 168/97-ВР датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій: або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Як свідчать матеріали справи, позивач в березні, квітні, червні, липні, серпні, вересні, жовтні, грудні 2009 року, лютому 2010 року отримав від ПП В«Авакс-2006В» податкові накладні із зазначенням загальної суми податку на додану вартість в розмірі 105 474 грн., які відповідали вимогам, передбаченим підпунктом 7.2.1 пункту 7.2 статті 7 Закону № 168/97-ВР щодо їх належного оформлення. На момент видачі цих податкових накладних ПП В«Авакс-2006В» було зареєстроване платником податку на додану вартість, про що свідчить акт невиїзної документальної перевірки ПП В«Авакс-2006В» від 29.06.2010р. № 1472/23-2/34076821.
Посилання відповідача на те, що не відображення контрагентами платника податків податкових зобов'язань в декларації з податку на додану вартість спростовує відомості, наведені в податкових накладних, які у зв'язку з цим не можуть підтверджувати права платника податків на податковий кредит є помилковим, оскільки підпунктом 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону № 168/97-ВР передбачено, що не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
Крім того, дослідженням письмових доказів, які містяться в матеріалах справи, а саме: податкових декларацій, розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток 5 до податкової декларації), уточнених розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок та доданих до них розшифровок податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, також встановлений факт декларування ПП В«Авакс-2006В» своїх податкових зобов'язань в розмірі 105 474 грн. по операціях з позивачем.
Додатково суд зауважує, що в пункті 1.3 статті 1 Закону № 168/97-ВР платника податку визначено як особу, яка згідно із цим Законом зобов'язана здійснювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особу, яка імпортує товари на митну територію України.
Згідно з пунктом 10.2 статті 10 Закону № 168/97-ВР платники податку, визначені у підпунктах В«аВ» , В«вВ» , В«гВ» , В«дВ» пункту 10.1 цієї статті, відповідають за дотримання достовірності та своєчасності визначення сум податку, а також за повноту і своєчасність його внесення до бюджету відповідно до закону.
Із наведеного випливає, що не відображення контрагентами платника податків -продавцями -податкових зобов'язань в декларації з податку на додану вартість в разі фактичного здійснення господарської операції не впливає на формування податкового кредиту покупцем, а даному випадку -позивачем.
Також суд вважає за необхідне зазначити, що під час проведення документальної невиїзної перевірки податкових декларацій з податку на додану вартість відповідач використовував лише дані податкових декларацій позивача з відповідними додатками, дані системи співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України, а також акт невиїзної документальної перевірки ПП В«Авакс-2006В» від 29.06.2010р. № 1472/23-2/34076821 з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2008р. по 31.03.2010р.
Будь-які інші первинні бухгалтерські документи відповідачем не перевірялись та не досліджувались. Докази надіслання та отримання позивачем письмових вимог щодо подання таких документів, як зазначено в акті перевірки, а також докази повідомлення позивача про початок проведення перевірки відповідач до матеріалів справи не надав.
Крім того, в акті перевірки від 12.08.2010р. № 1811/23-2/25208306 відповідачем не встановлено безпосереднього зв'язку між завищенням позивачем податкового кредиту по податку на додану вартість та висновком податкового органу, викладеним в акті від 29.06.2010р. № 1472/23-2/34076821, про нікчемність правочинів, укладених з ПП В«Авакс-2006В» .
Відповідно до частин 1, 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення; в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суд при вирішенні питання правомірності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення враховує приписи статті 2, відповідно до якої у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, добросовісно, розсудливо та безсторонньо, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
постановив:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Скасувати податкове повідомлення-рішення державної податкової інспекції у місті Черкаси від 1 вересня 2010 року № 00002962301/0.
Стягнути з Державного бюджету України на користь приватного підприємства В«Ават і КВ» 3 (три) грн. 40 коп. судового збору.
Постанова набирає законної сили відповідно до вимог статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку, передбачені статтями 185-187 цього Кодексу.
Суддя В.О. Гаврилюк
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2010 |
Оприлюднено | 14.08.2015 |
Номер документу | 48249053 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.О. Гаврилюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні