31/398пн
донецький апеляційний господарський суд
Постанова
Іменем України
15.03.2007 р. справа №31/398пн
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого:
суддів
За участю представників сторін:
від позивача – Лукащук Т.М. –старший державний податковий інспектор, довіреність №3 від 09.01.2007р.
від відповідача –не з'явився
Розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Жовтневої міжрайонної державної податкової інспекції м. Маріуполя
на рішення
господарського суду Донецької області
від 26.12.2006p.
по справі № 31/398 пн (суддя Ушенко Л.В.)
за позовом Жовтневої міжрайонної державної податкової інспекції м. Маріуполя
до відповідача –Жовтневої районної організації Соціал-демократичної партії України(об'єднаної) м. Маріуполь
про припинення юридичної особи
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду Донецької області від 26.12.2006р. по справі № 31/398 пн (суддя Ушенко Л.В.) в задоволенні позову відмовлено.
Рішення суду мотивоване тим, що відповідачем по справі є політична партія і питання про (примусове) припинення діяльності політичної партії покладено законом на орган який її зареєстрував, то у Жовтневій МДПІ м. Маріуполя відсутні повноваження на звернення до суду щодо припинення діяльності політичної партії і крім того, підстави такого припинення не доведені.
Оскаржуючи рішення суду, позивач просить його скасувати та задовольнити позовні вимоги, посилаючись на те, що згідно ч. 1 ст. 3 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців”, його дія розповсюджується на державну реєстрацію всіх юридичних осіб, незалежно від організаційно-правової форми та форми власності, підпорядкування тощо.
Виходячи зі змісту ст. 27 Закону України “Про об'єднання громадян”, відповідальність за його порушення може передбачатися Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців”.
Оскільки об'єднання громадян –політична партія є юридичною особою з моменту реєстрації, незалежно від того, в якому державному органі зареєстроване, воно не має переваг перед іншими юридичними особами в частині відповідальності за порушення законодавства, згідно конституційних принципів щодо рівності перед законом.
Позивач в межах своїх повноважень, передбачених п. 17 ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” правомірно звернувся до суду із законними вимогами припинити юридичну особу шляхом скасування державної реєстрації.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, судова колегія встановила.
Рішенням виконкому Маріупольської міської ради № 378/6 від 17.11.1999р. зареєстровано Жовтневу районну організацію Соціал-демократичної партії України (об'єднаної) м. Маріуполь, яку внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України за № 30612739, що підтверджується довідкою Донецького обласного управління статистики.
Статтею 11 Закону України “Про політичні партії” визначено, що реєстрація політичних партій здійснює Міністерство юстиції України, а районні організації або інші структурні утворення політичної партії підлягають реєстрації відповідними органами Міністерства юстиції України.
У зв'язку з неподанням з 23.10.2003р. Жовтневою районною організацією СДПУ(о) до Жовтневої МДПІ м. Маріуполя податкової звітності, чим порушено п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, останньою складено відповідний акт № 395/15-114-2 від 01.12.2006р. та подано до господарського суду Донецької області позовну заяву про припинення юридичної особи.
Статтею 51 Господарського кодексу України встановлено, що підприємницька діяльність припиняється: з власної ініціативи підприємця; у разі закінчення строку дії ліцензії; у разі припинення існування підприємця; на підставі рішення суду у випадках, передбачених цим кодексом та іншими законами.
Частина 2 статі 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців” № 755-ІУ від 15.05.2003р. встановлює, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Згідно п. 3 ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” на Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції покладено,
зокрема, функцію щодо контролю своєчасності подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірки достовірності цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.
За змістом пункту 17 частини першої статті 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” позови про скасування державної реєстрації у випадках неподання необхідних документів вправі подавати органи цієї служби.
Таким чином, органи Державної податкової адміністрації України є суб'єктами владних повноважень, які у відповідності із підпунктом 4 пункту 1 статті 17 Кодексу Адміністративного судочинства України мають право звертатись з адміністративними позовами у випадках, встановлених законом.
Згідно пункту 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції –це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Як встановлено господарським судом та підтверджується наявними у справі документами, відповідачем з 23.10.2003р. по теперішній час податкова звітність до державної податкової інспекції не подається.
Відповідно до ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані зокрема подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Статтею 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” передбачено, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Аналіз суб'єктного складу та характеру правовідносин свідчить, що дана справа є справою адміністративної юрисдикції, а в розумінні пункту 7 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України Жовтнева міжрайонна державна податкова інспекція є суб'єктом владних повноважень.
З 01 вересня 2005 року набрав чинності Кодекс адміністративного судочинства України. У відповідності з пунктом 6 та 7 розділу "Прикінцеві та перехідні положення" цього Кодексу до початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року вирішуються відповідним господарським судом за правилами Кодексу адміністративного судочинства України, а заяви і скарги у справах, що виникають з адміністративно-правових відносин, а також апеляційні та касаційні скарги (подання) розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом.
На порушення цих вимог господарський суд розглянув справу керуючись положеннями Господарського процесуального кодексу України.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 80 ГПК України визначено, що господарський суд припиняє провадження у справі, якщо спір не підлягає вирішенню в господарських судах України.
З огляду на наведене, судова колегія вважає, що рішення суду не відповідає матеріалам справи, вимогам чинного законодавства та підлягає скасуванню.
Керуючись ч.1 п.3 ст. 103, ч. 1 п.4 ст.104, ст. 105 ГПК України, судова колегія,
ПОСТАНОВИЛА:
Рішення господарського суду Донецької області від 26.12.2006р. по справі № 31/398пн скасувати.
Провадження по справі № 31/398пн припинити.
Надруковано:
Головуючий
Судді:
Надруковано:
1. позивачу
2.відповідачу
3.господарському суду Донецької області
4.у справу
5.ДАГС
Надруковано: 5 прим.
1. позивачу
2. відповідачу
3 у справу
4 ДАГС
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2007 |
Оприлюднено | 29.08.2007 |
Номер документу | 482709 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
М'ясищев А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні