10/776-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"13" березня 2007 р. Справа №10/776-А
за позовом Прокурор Теофіпольського району в інтересах держави в особі Управління Пенсійного Фонду України в Теофіпольському районі Хмельницької області смт. Теофіполь
до Виробничого сільськогосподарського кооперативу "Злагода" с. Човгузів Теофіпольського району
про стягнення 23939,45 грн. заборгованості
Суддя Виноградова В.В. Секретар судового засідання Матущак В.В.
Представники сторін:
позивача Казюк А.Л. –за довіреністю №120/07 від 18.01.2006р.
відповідача не з'явився
за участю прокурора відділу прокуратури Хмельницької області –Шкадько В.В.
Суть спору:
Прокурор в інтересах позивача звернувся до суду з позовом про стягнення у відповідності до вимог Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” з відповідача на користь управління Пенсійного фонду України в Теофіпольському районі 23939,45 грн. заборгованості (в т.ч. 15334,45 грн. штрафних санкцій та 8604,59 грн. пені), що виникла станом на 16.01.2007р. за березень-вересень 2006р.
В підтвердження позовних вимог подав рішення про застосування штрафних санкцій, картки особового рахунку, розрахунок суми позову.
Відповідач в судове засідання повноважного представника не направив, про причини неприбуття не повідомив, письмових заперечень щодо позову та доказів про сплату заборгованості суду не надав, процесуальним правом не скористався. Відповідача було належним чином повідомлено про дату, час і місце судового розгляду (ухвалу про відкриття провадження в адміністративній справі та призначення судового засідання, про відкладення судового розгляду справи разом із повістками направлено за юридичною адресою.( вручено 17.02.2007р. згідно поштового повідомлення про вручення).
Розглядом наданих матеріалів справи встановлено :
Виробничий сільськогосподарський кооператив „Злагода” с. Човгузів Теофіпольського району зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа 11.12.1997р., про що видано свідоцтво про державну реєстрацію №250, включений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, що підтверджується довідкою Хмельницького обласного управління статистики №7187, згідно до ст.ст.1,14 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування згідно поданої заяви, реєстраційний №329.
У відповідача станом на 16.01.2007р. утворилася заборгованість в сумі 23939,45 грн., яка складається із заборгованості по штрафних санкціях в розмірі 15334,45 грн. та заборгованості по пені в розмірі 8604,59 грн.
Вказана заборгованість підтверджується рішеннями від 08.06.2006р. №217,№218 від 27.07.2006р. №300, від 21.08.2006р. №336 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені, які отримані відповідачем розрахунком заборгованості, картками особового рахунку платника за вказаний період.
Оскільки заборгованість до Пенсійного фонду України в розмірі 23939,45 грн. (в т.ч. 15334,45 грн. штрафних санкцій та 8604,59 грн. пені) в добровільному порядку відповідачем не сплачена, прокурором в інтересах позивача подано позов до суду.
Досліджуючи надані докази, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається наступне.
Відповідно ст.1 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” (надалі –Закону), страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування; страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.
Відповідно до п. 1 ст. 14 Закону страхувальниками є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб-суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.
Згідно п.6 ст.17 вказаного Закону платник страхових внесків зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Частиною 2 ст. 106 Закону визначено, що суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Законом передбачено повноваження виконавчих органів Пенсійного фонду застосовувати до страхувальників фінансові санкції. Зокрема відповідно до п. 2 ч.9 ст. 106 Закону та п.п. 9.6, 9.7, 9.8 Інструкції „Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України” від 19.12.2003 р. №21 (затвердж. постановою правління Пенсійного фонду України) передбачено, що виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі: 10 відсотків своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно; 20 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 90 календарних днів включно; 50 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних днів.
Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
Згідно чючю13,14 ст. 106 вказаного Закону про нарахування пені та накладення штрафів посадові особи виконавчих органів Пенсійного фонду в порядку, встановленому правлінням Пенсійного фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаються страхувальнику, банку чи організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.
Суми пені та штрафів підлягають сплаті страхувальником, банком чи організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, протягом десяти робочих днів з дня одержання відповідного рішення. При цьому в цей же строк страхувальник, банк чи організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пенсійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це відповідного виконавчого органу Пенсійного фонду, яким прийнято це рішення.
Рішення органу Пенсійного фонду про нарахування пені або накладення штрафу, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статті, є виконавчим документом.
Пунктом 10.5 вказаної Інструкції передбачено, що рішення про нарахування пені посадові особи органів Пенсійного фонду виносять одночасно з прийняттям рішення про застосування фінансових санкцій, зазначених у підпункті 9.3.2 пункту 9.3 цієї Інструкції за формою згідно з додатком 14 цієї Інструкції, яке протягом трьох робочих днів із дня його винесення надсилається страхувальнику з повідомленням про вручення.
Як вбачається з матеріалів справи позивачем відповідно до вищевказаних вимог винесено рішення про застосування до відповідача штрафних санкцій та нарахування пені від 08.06.2006р. №217,№218. від 27.07.2006р. №300, від 21.08.2006р.Дані рішення відповідач отримав згідно поштових повідомлень та відміток про отримання відповідно 09.06.2006р., 29.07.2006р., 23.08.2006р.
Судом зважається на те, що вказані рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені не оскаржувались та не скасовані, доказів про сплату сум штрафних санкцій та пені суду не подано. На підтвердження позовних вимог позивачем надано необхідні докази про наявність заборгованості відповідача та вжиття заходів її стягнення з врахуванням вимог Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”.
За таких обставин, позовні вимоги обґрунтовані, підтвердженні матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов прокурора Новоушицького району в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в Теофіпольського району смт. Теофіполь до Виробничого сільськогосподарського кооперативу „Злагода” с. Човгузів Теофіпольського району про стягнення 23939,45 грн. заборгованості задоволити.
Стягнути з Виробничого сільськогосподарського кооперативу „Злагода” с. Човгузів Теофіпольського району (код 30066427) на користь управління Пенсійного фонду України в Теофіпольському районі Хмельницької області смт. Теофіполь, вул. Щорса,25 (код 04864507) 15334,45 грн. (п'ятнадцять тисяч триста тридцять чотири гривні 45 коп.) штрафних санкцій, 8604,59 грн. (вісім тисяч шістсот чотири гривні 59 коп.) пені.
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Житомирського апеляційного господарського суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя В.В. Виноградова
Віддрук. 5 прим. :
1 - до справи,
2 - позивачу,
3 - відповідачу.
4,5-в прокуратуру
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 483049 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Виноградова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні