34/587-06-13902А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"26" лютого 2007 р. Справа № 34/587-06-13902А
26 лютого 2007р. о 12год.50хв. господарський суд Одеської області
у складі судді Фаєр Ю.Г.
при секретарі судового засідання Артем'євій В.В.,
за участю представників від прокуратури Суворовського району м. Одеси: Форманюка О.М., діючого на підставі посвідчення №867 від 25.09.06р.; від ДПІ у Суворовському районі м.Одеси: Некислого В.О. - державного податкового інспектора сектору інформаційно-аналітичного забезпечення та звітності юридичного відділу ДПІ у Суворовському районі м.Одеси, діючого на підставі довіреності №24820/10-006 від 12.12.05р.;
розглянув у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань господарського суду Одеської області №416 в м. Одесі адміністративну справу №34/587-06-13902А
за позовом Заступника прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси
до відповідача Приватного підприємства "АГРЕКС"
про стягнення на суму 15742,48грн.
СУТЬ СПОРУ: Заступник прокурора Суворовського району м. Одеси в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси звернувся до суду із позовом, в якому просить стягнути з відповідача заборгованість по штрафним санкціям у вигляді пені за порушення термінів розрахунків в сфері ЗЕД, застосованим на підставі ст.4 Закону України „Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті” від 23.09.1994р. (із змінами та доп.) на суму 15485,12грн., по фінансовим санкціям у вигляді штрафу за порушення термінів декларування валютних цінностей, застосованим на підставі ст.16 Декрету Кабінету Міністрів України «Про систему валютного регулювання і валютного контролю»№15-93 від 19.02.1993р. (із змінами та доп.), п.2.7 «Положення про валютний контроль», затвердженого постановою Правління НБУ №49 від 08.02.2000р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.04.2000р. за №209/4430 (із змінами та доп.) на суму 153грн. та по штрафним санкціям по податку на додану вартість на суму 104,36грн.
Відповідач в судове засідання не з'явився, відзив на позов та витребувані судом документи не надав у зв'язку з чим справа розглядається по наявним в ній матеріалам.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив.
13.02.2006р. Державною податковою інспекцією у Суворовському районі м.Одеси була проведена позапланова тематична документальна перевірка Приватного підприємства "АГРЕКС" з питання дотримання вимог валютного законодавства при здійсненні зовнішньоекономічних операцій згідно листа уповноваженого банку №17/2 від 03.01.06р., за результатами якої складено акт перевірки №593/22-00/32402996.
Перевіркою встановлено порушення відповідачем вимог ст.1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" від 23.09.1994р. (із змінами та доп.) в частині несвоєчасного надходження валютної виручки на адресу Приватного підприємства "АГРЕКС" у сумі 14812 дол. США по контракту №01-08-05 від 15.05.2005р., укладеного між відповідачем та ТОВ «Імпекс-2005»(Грузія).
На підставі цього акту перевірки Державною податковою інспекцією у Суворовському районі м.Одеси прийнято рішення від 23.02.2006р. №0000062200/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 15485,12грн.
Відповідно до ст.1 Закону України „Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті” від 23.09.94р. (із змінами та доп.) виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у терміни виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 90 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності.
Статтею 4 цього Закону передбачено, що порушення резидентами термінів, передбачених статтями 1 і 2 зазначеного Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка суми неодержаної виручки (митної вартості недопоставленої продукції) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості.
Державною податковою інспекцією у Суворовському районі м.Одеси були направлені відповідачу перша податкова вимога №1/202 від 23.03.2006р. та друга №2/248 від 26.04.2006р., які отримані директором відповідача.
22.09.2006р. Державною податковою інспекцією у Суворовському районі м.Одеси була проведена позапланова невиїзна документальна перевірка Приватного підприємства "АГРЕКС" за період з 20.02.06р. по 01.03.06р. з питання дотримання термінів декларування валютних цінностей та майна, що належить резиденту України та знаходяться за її межами. Згідно інформації Управління НБУ в Одеській області, за результатами якої складено акт перевірки №8593/22-00/32402996.
Перевіркою встановлено порушення відповідачем вимог ст.9 Декрету Кабінету Міністрів України «Про систему валютного регулювання і валютного контролю»№15-93 від 19.02.1993р. (із змінами та доп.), внаслідок порушення термінів декларування валютних цінностей та майна, що належить резиденту України та знаходяться за її межами на 9 календарних днів - за період з 20.02.2006р.(термін подання валютної декларації) по 01.03.2006р. (дата подання Декларації до територіального управління НБУ в Одеській області).
На підставі цього акту перевірки Державною податковою інспекцією у Суворовському районі м.Одеси прийнято рішення від 05.10.2006р. №0000272200/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 153грн.
Відповідно до ч.1 ст.9 Декрету Кабінету Міністрів України «Про систему валютного регулювання і валютного контролю»№15-93 від 19.02.1993р. (із змінами та доп.) валютні цінності та інше майно резидентів, яке перебуває за межами України, підлягає обов'язковому декларуванню у Національному банку України.
Відповідно спільного листа Державної митної служби України №11/3-16-2171 від 20.03.2001р. та Державної податкової адміністрації України №4137/7/22-2116 від 29.03.2001р. встановлено єдині строки подання квартальної фінансової звітності, а саме: не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річної - не пізніше 20 лютого наступного за звітним роком.
Відповідно до абз.7 ч.2 ст.16 зазначеного Декрету Кабінету Міністрів України до резидентів, нерезидентів, винних у порушенні правил валютного регулювання і валютного контролю, застосовуються такі міри відповідальності (фінансові санкції): за невиконання резидентами вимог щодо декларування валютних цінностей та іншого майна, передбачених статтею 9 цього Декрету, - штраф у сумі, що встановлюється Національним банком України
Відповідно до п.2.7 «Положення про валютний контроль», затвердженого постановою Правління НБУ №49 від 08.02.2000р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.04.2000р. за №209/4430 (в ред. чинній на момент перевірки) порушення строків декларування валютних цінностей та іншого майна тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян за кожний день порушення.
Матеріалами перевірок підтверджено факти зазначених порушень. По кожним із фактів відображених в актах порушення, встановлених на момент перевірок, чітко викладено зміст порушень з посиланням на конкретні статті та пункти законодавчих актів.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає правомірним застосування до позивача штрафних санкцій у вигляді пені на загальну суму 15485,12грн. згідно рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 23.02.2006р. №0000062200/0 та фінансових санкцій у вигляді штрафу на суму 153грн. згідно рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 05.10.2006р. №0000272200/0.
Крім того, Державною податковою інспекцією у Суворовському районі м.Одеси складено акт №2634/15-00 від 23.05.2006р. про порушення податкового законодавства в якому встановлено порушення відповідачем терміну подання декларації по податку на додану вартість за березень 2006р. (фактичне подання 23.05.2006р.), на підставі якого позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0002581502/0/31.07 від 26.05.06р. про визначення податкового зобов'язання по штрафним (фінансовим) санкціям по податку на додану вартість на суму 170грн.
Згідно преамбули Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000р. (із змінами і доп.) цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Відповідно до п.1.3 ст.1 названого закону податковий борг (недоїмка) –це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), узгоджене платником податків або встановлене судом (господарським судом), але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання. При цьому у п.1.2 ст.1 цього закону встановлено поняття податкового зобов'язання, яким є зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Відповідно до п.1.5 ст.1 названого Закону штрафна санкція (штраф) - плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених відповідними законами.
Відповідно до п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000р. (із змінами і доп.) активи платника податків (кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання) можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань виключно за рішенням суду (господарського суду).
Враховуючи наявність переплати на особовому рахунку відповідача по податку на додану вартість у розмірі 65,64грн., станом на 24.02.2007р., за ним рахується заборгованість по штрафним санкціям по податку на додану вартість у розмірі 104,36грн.
Вказана заборгованість не сплачена відповідачем, про що свідчать дані карток особового рахунку відповідача по штрафним санкціям та пені за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД, по податку на додану вартість, які ведуться в органах державної податкової служби згідно з Інструкцією про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 18.07.2005р №276 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02.08.2005р. за №843/11123).
Доказів скасування в адміністративному порядку оскарження або визнання недійсними скасування чи визнання нечинними судом вказаних рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, податкового повідомлення-рішення, податкових вимог Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси відповідач суду не надав.
Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом, забезпечення податкової політики держави, згідно з частиною 3 статті 116 Конституції України, віднесено до компетенції органів виконавчої влади.
Враховуючи вищезазначене, позовні вимоги Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси підлягають задоволенню повністю.
При вирішенні питання розподілу судових витрат суд виходить з наступного.
Відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Покладення на відповідача держмита у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, даною статтею не передбачено. На підставі викладеного, суд не знаходить підстав для покладення на відповідача обов'язку сплачувати держмито за розгляд даної справи.
Керуючись ст.ст. 71, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги Державної податкової інспекції у Суворовському районі м. Одеси задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного підприємства "Агрекс" (код 32402996; адреса: 65053, м.Одеса, 9-а Лінія, 21; р/р26003310761501 в АБ „Південний” м. Одеса, МФО 328209) на користь бюджету (р/р31115029600009, одержувач -ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код 23213460, банк ГУДКУ в Одеській області) через ДПІ у Суворовському районі м. Одеси, заборгованість по штрафним санкціям по податку на додану вартість на суму 104(сто чотири)грн.36коп.
3. Стягнути з Приватного підприємства "Агрекс" (код 32402996; адреса: 65053, м.Одеса, 9-а Лінія, 21; р/р26003310761501 в АБ „Південний” м. Одеса, МФО 328209) на користь бюджету (р/р31114105600009, одержувач -ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, код 23213460, банк ГУДКУ в Одеській області) через ДПІ у Суворовському районі м. Одеси, заборгованість по штрафним санкціям у вигляді пені за порушення термінів розрахунків в сфері ЗЕД, застосованим на підставі ст.4 Закону України „Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті” від 23.09.1994р. (із змінами та доп.) на суму 15485(п'ятнадцять тисяч чотириста вісімдесят п'ять)грн.12коп. та по фінансовим санкціям у вигляді штрафу за порушення термінів декларування валютних цінностей, застосованим на підставі ст.16 Декрету Кабінету Міністрів України «Про систему валютного регулювання і валютного контролю»№15-93 від 19.02.1993р. (із змінами та доп.), п.2.7 «Положення про валютний контроль», затвердженого постановою Правління НБУ №49 від 08.02.2000р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.04.2000р. за №209/4430 (із змінами та доп.) на суму 153(сто п'ятдесят три)грн.
4. Виконавчі листи видати після набрання постановою законної сили в разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.
Постанова господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого КАС України, якщо таку заяву не було подано; якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку.
Про апеляційне оскарження рішення суду (постанови) першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Фаєр Ю.Г.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 483192 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Фаєр Ю.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні