25/6-07-33А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"12" березня 2007 р. Справа № 25/6-07-33А
За позовом: Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики
до відповідача: ПП “Зебра-спорт”
про стягнення штрафу в сумі 16593,05 грн.
Суддя: Малярчук І.А.
В засіданнях приймали участь представники:
Позивача: Обод М.П., довіреність №10920-2-4/18 від 07.12.06 р.
Відповідача: не з'явився.
В судовому засіданні 12.03.07 р. приймали участь представники:
Позивача: не з'явився.
Відповідача: не з'явився.
Суть спору: про стягнення штрафу за порушення законодавства про рекламу в сумі 16593,05 грн.
Представник позивача на заявлених позовних вимогах наполягає, надав суду доповнення до адміністративної позовної заяви від 14.02.07 р. вх.№3700, в яких надав обґрунтування, в чому полягає публічно-правовий спір та виклав обґрунтований розрахунок заявленої до стягнення суми штрафу.
Відповідач у судове засідання не з'явився, заперечення або пояснення стосовно заявлених позивачем позовних вимог не надав.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доводи представників сторін, суд встановив наступне:
Відповідно до п.1 Положення про Державний комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики, затвердженого Указом Президента України від 18.03.03 р. №225/2003, Державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Держспоживстандарт України є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів, стандартизації, метрології, підтвердження відповідності.
Головне Одеське управління у справах захисту прав споживачів підпорядковується Державному комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та є його територіальним органом згідно п.1 Положення про Головне управління у справах захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, головні обласні, обласні, Севастопольське міське управління у справах захисту прав споживачів та Департамент у справах захисту прав споживачів у місті Києві, затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 09.10.03 р. №169.
Головним Одеським обласним управлінням у справах захисту прав споживачів 18.04.06 р. було проведено перевірку ПП “Зебра-спорт” стосовно додержання законодавства про рекламу. За результатами проведеної перевірки позивачем було складено акт №00000520, в якому встановлено ознаки порушення законодавства про рекламу щодо змісту реклами з боку замовника реклами ПП “Зебра-спорт”, зокрема в порушення вимог ст.ст.6, 7,10 Закону України „Про рекламу” на зовнішніх рекламних конструкціях в м. Одесі розповсюджено рекламну інформацію щодо послуг фітнес-клубу „Зебра” з відсутньою інформацією про дату початку зниження цін на послуги та дату закінчення зниження; текстом реклами, виконаним тільки російською мовою без наявності української мови; інформацію, яка має ознаки неточності та недостовірності, що вводить в оману споживачів (зниження на окремі послуги фітнес-клубу при укладенні договору з членом клубу на термін 1 рік). Крім того, в друкованій продукції (листовках), у порушення вимог ст.ст.6, 7, 8, 10 Закону України „Про рекламу”, розповсюджено рекламну інформацію щодо послуг фітнес-клубу „Зебра” без посилання на номер чинної ліцензії, дату її видачі та найменування органу, який видав ліцензію; з відсутньою інформацією про дату початку зниження цін на послуги та дату закінчення зниження; текстом реклами, викладеним виключно російською мовою; інформацією, яка має ознаки неточності та недостовірності, що вводить в оману споживачів.
На підставі вищезазначеного акту перевірки, 03.05.06р. службовою особою Головного Одеського обласного управління у справах захисту прав споживачів головним спеціалістом Корнєвою Л.Є. складено протокол про порушення законодавства про рекламу.
Таким чином, на підставі акту перевірки №00000520 від 18.04.06 р., протоколу від 03.05.06 р. Головним Одеським обласним управлінням у справах захисту прав споживачів було прийнято рішення про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу від 25.05.06 р.
22.09.06 р. Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики було прийнято рішення №0015 про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу, яким за недотримання встановлених законом вимог щодо змісту реклами, а саме відсутність відомостей про дату початку і закінчення зниження цін у рекламі про знижки у відповідності до вимог п.4 ст.27 Закону України “Про рекламу” накладено на ПП „Зебра-спорт” штраф у розмірі 16593,05 грн. та зобов'язано останнього у 10-денний термін з дня отримання рішення сплатити у встановленому порядку штраф у зазначеному розмірі до державного бюджету України.
Однак, відповідачем не було сплачено штраф у встановленому порядку, що стало підставою для Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики звернутися до господарського суду з даним позовом.
Проаналізувавши наявні в матеріалах справи документи та положення чинного законодавства, суд дійшов висновку про правомірність заявлених позивачем позовних вимог з огляду на наступне.
Відповідно до п.п.8, 11 ст.1 Закону України “Про рекламу” від 03.07.1996 р. №270/96-ВР реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару. Рекламодавець - особа, яка є замовником реклами для її виробництва та/або розповсюдження.
ПП „Зебра-спорт” є рекламодавцем, а замовлена ним та подалі розповсюджена інформація на зовнішніх рекламних конструкціях, а також друкована продукція (листівки), що містить інформацію щодо зниження цін на послуги фітнес-центру „Зебра” є рекламою в розумінні п.8 ст.1 Закону України “Про рекламу”.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст. 7 Закону України „Про рекламу” основними принципами реклами є: законність, точність, достовірність, використання форм та засобів, які не завдають споживачеві реклами шкоди. Реклама не повинна підривати довіру суспільства до реклами та повинна відповідати принципам добросовісної конкуренції.
Вищевказаним актом №00000520 від 18.04.06 р. було зафіксовано недодержання ПП „Зебра-спорт” встановлених законом вимог щодо змісту реклами, а саме відсутність відомостей про дату початку і закінчення зниження цін у рекламі про знижки, що не відповідає основним принципам точності та достовірності реклами, встановленим ст.7 Закону України „Про рекламу”.
Статтею 10 Закону України „Про рекламу” визначено, що недобросовісна реклама забороняється. Відповідальність за недобросовісну рекламу несе винна особа. Рішення щодо визнання реклами недобросовісною приймають органи державної влади, визначені у статті 26 цього Закону.
Крім того, як вбачається із наданої в матеріали справи копії друкованої продукції (листівки), а також наявного зображення зовнішньої рекламної конструкції, які містять рекламну інформацію щодо зниження цін на послуги фітнес-центру „Зебра”, текст в листовці та зовнішній рекламній конструкції викладений виключно на російській мові.
Частиною 1 ст.6 Закону України “Про рекламу” визначено, що застосування мови у рекламі здійснюється відповідно до чинного законодавства України про мови.
Згідно ст.36 Закону України „Про мови в Українській РСР„ №8312-11 від 28.10.1989 р. тексти офіційних оголошень, повідомлень, плакатів, афіш, реклами та ін. виконуються українською мовою. Поряд з текстом, викладеним українською мовою, може бути вміщено його переклад іншою мовою.
Звідси, розповсюдження відповідачем реклами російською мовою є порушенням наведених норм законодавства.
Актом перевірки №00000520 від 18.04.06р. також зафіксовано розповсюдження ПП „Зебра-спорт” рекламної інформації щодо послуг фітнес-клубу „Зебра” без посилання на номер чинної ліцензії, дату її видачі та найменування органу, який видав ліцензію, що є порушенням вимог Закону України “Про рекламу”.
Відповідно до ч.4 ст.8 Закону України „Про рекламу” реклама видів діяльності, які відповідно до законодавства потребують спеціального дозволу, ліцензії, повинна містити посилання на номер спеціального дозволу, ліцензії, дату їх видачі та найменування органу, який видав спеціальний дозвіл, ліцензію.
Відповідно до ч.ч.2, 3 ст. 26 Закону України „Про рекламу” на вимогу органів виконавчої влади, на які покладено контроль за дотриманням законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов'язані надавати документи, усні чи письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю. Органи державної влади зобов'язані повідомляти рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справ про порушення ними законодавства про рекламу не пізніш як за три дні до такого розгляду, а у невідкладних випадках - не пізніш як за один день. Рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами під час розгляду питання про порушення цього Закону мають право: бути присутніми на засіданні органу державної влади під час розгляду питання про порушення ними цього Закону; подавати необхідні документи, давати пояснення; отримувати копію протоколу засідання та рішення органу державної влади, прийнятого щодо них; оскаржувати дії чи бездіяльність виконавчого органу контролю та його посадових осіб до суду.
В матеріалах справи наявна пояснювальна записка ПП „Зебра-спорт” від 22.05.06 р. за вих.№12, в якій зазначається про необізнаність необхідності зазначати період дії знижок, у зв'язку з чим ПП „Зебра-спорт” зобов'язується змінити текст реклами у відповідності із Законом України „Про рекламу”
Відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть: рекламодавці, винні: у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами; у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно.
Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі за поданням органів державної влади, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладають штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на: рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, - у розмірі п'ятикратної вартості розповсюдженої реклами. Вартість розповсюдженої реклами визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості без урахування суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов'язкових платежів), які встановлені Законом України "Про систему оподаткування" (пп.пп. 4, 5 п.1 ч.2, п.1 ч.4, ч.5 ст.27 Закону України „Про рекламу”).
З огляду на наявні в матеріалах справи розрахунки штрафних санкцій згідно ст.27 Закону України “Про рекламу”, що є додатками до акту перевірки від 18.04.06 р., загальна сума штрафних санкцій була визначена позивачем на підставі Договору про проведення рекламної компанії №25/03 від 25.03.06 р., укладеного між ПТВП „Новий час” та ПП „Зебра-спорт” та додатків до цього договору №№2, 5, 6, 7, а також рахунку-фактури №2500/06, виставленого ПТВП „Новий час” відповідачу, за розміщення трьох рекламних конструкцій та за виготовлення друкованої рекламної продукції, та склала 16593,05 грн.
Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги те, що відповідачем, як рекламодавцем розповсюджено рекламу на зовнішніх рекламних конструкціях, а також у вигляді листівок з недодержанням вимог ч.1 ст.6, ст.7, 10 Закону України “Про рекламу”, суд вважає правомірним прийняття Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики рішення №0015 від 22.09.06 р. про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу штрафу в розмірі 16593,05 грн.
Вищевказане рішення було одержане відповідачем 11.10.06 р., однак протягом 10 днів не було виконано останнім у визначеному порядку та не оскаржено у встановленому законом порядку, у зв'язку з чим, суд вважає правомірними заявлені позивачем позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь держави штрафу в сумі 16593,05 грн., що є підставою для їх задоволення в повному обсязі.
Згідно ч. 1 ст.69 КАСУ доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Частиною 1 ст. 71 КАСУ передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ст. 86 КАСУ суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Таким чином, суд вважає заявлені позивачем позовні вимоги щодо стягнення з відповідача на користь держави штрафу в сумі 16593,05 грн. обґрунтованими та правомірними, що є підставою для їх задоволення.
Згідно ч.4 ст. 94 КАС України понесені позивачем судові витрати не підлягають стягненню з відповідача.
Керуючись ст.ст. 94, 161-164 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
1. Задовольнити позов повністю.
2. Стягнути з ПП “Зебра-спорт” (65037, м. Одеса, пр-т Свободи,113, код ЄДРПОУ 34253876) 16593 (шістнадцять тисяч п'ятсот дев'яносто три) грн. 05 коп. штрафу на користь державного бюджету України, код платежу 23030300, банк УДК в Одеській області, на р/р 31117106600005, МФО 828011, отримувач ВДК у м. Одеса у Київському районі, код ЄДРПОУ 23213460.
Постанова може бути оскаржена в порядку ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили у порядку ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Малярчук І.А.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 483220 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Малярчук І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні