ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-5106/10/2370
23.11.2010 р. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Гаврилюка В. О.,
секретар судового засідання -Хоменко О. О.,
за участю:
представника позивача -ОСОБА_1,
відповідача -не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у Лисянському районі Черкаської області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 про стягнення штрафних (фінансових) санкцій,
встановив:
Державна податкова інспекція у Лисянському районі Черкаської області подала позов про стягнення з фізичної особи -підприємця ОСОБА_2 штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 1 455 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що до відповідача за порушення вимог Закону України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» згідно рішення № НОМЕР_1 від 25.08.2010р. застосовані штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1 455 грн., які відповідачем у встановлений ст. 22 зазначеного Закону строк не сплачені, а тому позивач просив стягнути їх в судовому порядку.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити.
Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи в судове засідання не з'явився, заперечення на позов не надав, а тому суд вирішив розглянути справу без його участі на підставі наданих документів.
Заслухавши пояснення представника позивача, повно, всебічно, об'єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд прийшов до такого висновку.
Відповідач, як фізична особа -підприємець, ідентифікаційний номер НОМЕР_2, зареєстрований Лисянською районною державною адміністрацією Черкаської області 14.02.2008р., взятий на облік в органах державної податкової служби 15.02.2008р., на час розгляду справи перебуває на обліку в державній податковій інспекції у Лисянському районі Черкаської області.
Законом який визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг є Закон України В«Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послугВ» від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР (далі -Закон № 265/95-ВР).
Відповідно до статті 15 Закону № 265/95-ВР контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Згідно наявного в матеріалах справи плану проведення перевірок застосування реєстраторів розрахункових операцій, торгових патентів та правил реалізації і зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, затвердженого головою Державної податкової адміністрації в Черкаській області, перевірка відповідача була запланована на серпень 2010 року.
Судом встановлено, що 11.08.2010р. в магазині В«ОрхідеяВ» , розташованому за адресою: Черкаська область, Лисянський район, с. Будище, в якому здійснює діяльність відповідач, посадовими особами Державної податкової адміністрації в Черкаській області проведена перевірка за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.
В результаті перевірки встановлено факт реалізації товару на загальну суму 18 грн., продавець отримав готівку, видав товар та здачу, проте розрахункову операцію через РРО не провів, не виписав та не видав відповідну розрахункову квитанцію.
Крім того, здійснено перевірку готівкових коштів на місці проведення розрахунків (коробка під прилавком, звідки проведено розрахунок) та встановлено, що фактично на час перевірки рахується 223 грн., а відповідно до розрахункових квитанцій, виписаних з початку робочого дня, повинно рахуватись 0 грн. 00 коп., невідповідність складає 223 грн. без урахування придбаного товару.
Результати перевірки зафіксовані в акті (зареєстрований в органі ДПС за місцем здійснення діяльності суб'єкта господарювання 11.08.2010р. за № 1195/23/23/23/НОМЕР_2) на підставі якого та згідно Закону № 265/95-ВР позивачем 25.08.2010р. прийнято рішення № НОМЕР_1 про застосування до відповідача 1 455 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
З актом перевірки продавець ознайомлений, від його підписання відмовився про що свідчить акт № 003769 від 11.08.2010р. за підписом осіб, які здійснювали перевірку.
Заперечень збоку відповідача щодо неправомірності здійснення перевірки, відсутності зафіксованого в акті перевірки порушення та необґрунтованого застосування штрафних санкцій немає. Рішення № НОМЕР_1 від 25.08.2010р. отримане відповідачем 07.09.2010р., яке ним до податкових органів чи суду не оспорене.
Статтею 3 Закону № 265/95-ВР передбачено, що суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані, зокрема:
2) видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції;
5) у разі незастосування реєстраторів розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, проводити розрахунки з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки з додержанням встановленого порядку їх ведення, крім випадків, коли ведеться облік через електронні системи прийняття ставок, що контролюються у режимі реального часу Державним казначейством України;
13) забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Згідно пункту 3 статті 17 Закону № 265/95-ВР за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невикористання при здійсненні розрахункових операцій у випадках, визначених цим Законом, розрахункової книжки чи книги обліку розрахункових операцій, або використання незареєстрованої належним чином розрахункової книжки чи порушення встановленого порядку її використання, або використання незареєстрованих чи непрошнурованих книг обліку розрахункових операцій, або незберігання книг обліку розрахункових операцій чи розрахункових книжок протягом встановленого терміну;
Стаття 22 Закону № 265/95-ВР передбачає, що у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Відповідно до статті 25 Закону № 265/95-ВР суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до відповідного місцевого бюджету за місцем їх реєстрації в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
З огляду на вимоги пункту 11 статті 11 Закону України В«Про державну податкову службу в УкраїніВ» , органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
За вказаних обставин, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати, здійснені позивачем - суб'єктом владних повноважень, з відповідача не стягуються.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
постановив:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з фізичної особи -підприємця ОСОБА_2 (19323, Черкаська область, Лисянський район, с. Будище, ідентифікаційний номер НОМЕР_2) в дохід бюджету через державну податкову інспекцію у Лисянському районі Черкаської області (19300, Черкаська область, смт. Лисянка, вул. Кірова, 25, ідентифікаційний код 34324276) штрафні (фінансові) санкції в розмірі 1 455 (одна тисяча чотириста п'ятдесят п'ять) грн.
Постанова набирає законної сили відповідно до вимог статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у строки та порядку, передбачені статтями 185-187 цього Кодексу.
Суддя В.О. Гаврилюк
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2010 |
Оприлюднено | 19.08.2015 |
Номер документу | 48334231 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.О. Гаврилюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні