Ухвала
від 11.08.2015 по справі 904/10352/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

11.08.15р. Справа № 904/10352/14

Суддя господарського суду Дніпропетровської області Камша Н.М.

при секретарі судового засідання Штефан В.П.

за участю представників сторін:

від кредитора:Никитенко Є.В. - довіреність № 1959/04-62-10-026 від 08.07.2015р., представник ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області

від боржника: Яковлєва А.В. - довіреність № 08/12-1 від 08.12.2014р., представник ліквідатора

розглянувши справу

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРЕМ'ЄР ОІЛ", м. Дніпропетровськ

до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРЕМ'ЄР ОІЛ", м. Дніпропетровськ, вул. Свєтлова, буд. 34 (код ЄДРПОУ 38433972)

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "ПРЕМ'ЄР ОІЛ", м. Дніпропетровськ, вул. Свєтлова, буд. 34 (код ЄДРПОУ 38433972) порушено ухвалою господарського суду 13.01.15р. відповідно до процедури, передбаченої статтею 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 20.01.15р. боржника Товариство з обмеженою відповідальністю "ПРЕМ'ЄР ОІЛ", м. Дніпропетровськ визнано банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура строком до 20.04.15р., ліквідатором банкрута призначено голову ліквідаційної комісії Моря В.В.

21.07.15р. до господарського суду надійшло клопотання кредитора Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області про зобов'язання представників, ТОВ "Прем'єр ОІЛ" надати ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська документи фінансово-господарської діяльності і бухгалтерського обліку ТОВ "ПРЕМ'ЄР ОІЛ" за період його діяльності за останні 3 роки та не затверджувати звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс по справі № 904/10352/14 до проведення ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська позапланової перевірки та надання до суду доказів, які підтвердять факт проведення перевірки.

Ухвалою від 21.07.15р. строк ліквідаційної процедури продовжено до 04.08.15р., зобов'язано ліквідатора подати відзив на клопотання ДПІ та докази в обґрунтування заперечень.

Відзив ліквідатора на клопотання ДПІ надійшов до господарського суду Дніпропетровської області 03.08.15р., у якому ліквідатор просив відмовити податковому органу в задоволенні його клопотання та повідомив про те, що у нього були викрадені документи, необхідні для проведення податкової перевірки.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 04.08.15р. строк ліквідаційної процедури продовжено до 11.08.15р., розгляд клопотання відкладено на 11.08.15р., явку ліквідатора, представника Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області визнано обов'язковою.

10.08.15р. до господарського суду ліквідатором подані додаткові пояснення, у яких зазначено, що самостійне визначення ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська податкових зобов'язань за результатами проведення позапланової податкової перевірки, після визнання ТОВ "ПРЕМ'ЄР ОІЛ" банкрутом, на думку ліквідатора є протиправним, оскільки після введення ліквідаційної процедури у банкрута не може виникати жодних нових зобов'язань.

Крім того, представник ліквідатора посилався на наступне.

Пунктом 11.2. Порядку обліку платників податків та зборів (обов'язкових платежів), затвердженого Наказом Мінфіну № 1588 від 09.12.2011р. "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів" встановлено, що у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):

- заяви ф. № 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу;

- відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ним органу про припинення юридичної особи;

- судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

Відповідно до пп. 78.1.7 ст. 78 Податкового Кодексу України початок процедури припинення юридичної особи та порушення провадження у справі про банкрутство платника податків є підставою для проведення документальної позапланової перевірки податковим органом.

Згідно зі ст. 78.4 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення позапланової перевірки.

Доказів, які б підтверджували вручення податковим органом ліквідатором наказу про проведення перевірки ТОВ "ПРЕМ'ЄР ОІЛ" ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська не надано.

Таким чином, підстав для зобов'язання ліквідатора надати документацію банкрута для перевірки до податкового органу не вбачається.

Представник ліквідатора також посилався на те, що статтею 35 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців", яка визначає порядок внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, встановлено, що державний реєстратор за відсутності підстав для залишення документів, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, без розгляду повинен у день надходження цих документів внести до Єдиного державного реєстру запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості про внесення такого запису.

Повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.

Відомості про дату публікації повідомлення, яке містить інформацію про строк заявлення вимог кредиторів щодо юридичної особи, що припиняється, надаються органам державної податкової служби, Пенсійного фонду України не пізніше наступного дня з дати публікації такого повідомлення.

Враховуючи вищенаведене, представник ліквідатора вважає, що ДПІ у Бабушкінському районі була повідомлена про ліквідацію підприємства ТОВ "ПРЕМ'ЄР ОІЛ" у встановленому порядку, два рази державним реєстратором, один раз боржником (докази повідомлення містяться в матеріалах справи), і два рази - господарським судом при винесенні ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство та при винесенні постанови господарського суду Дніпропетровської області про визнання ТОВ "ПРЕМ'ЄР ОІЛ" банкрутом.

Однак, ДПІ у Бабушкінському районі не скористалась своїм правом і не повідомила про початок проведення позапланової перевірки боржника (в особі ліквідатора) та відповідно до ст. ст. 78 Податкового Кодексу України не направило на адресу ліквідатора копію наказу про проведення перевірки.

Також представник ліквідатора посилався на те, що відповідно до ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури.

Окрім цього, відповідно до підпункту 11.2.2. "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів", затвердженого наказом Міністерства фінансів України із змінами і доповненнями станом на 27.03.2013р. передбачено, що при проведенні заходів, пов'язаних з припинення платника податків, органи державної податкової служби організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють органи державної податкової служби, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог.

Тому представник ліквідатора вважає, що ДПІ у Бабушкінському районі повинна була провести перевірку в період з 11.09.2014р. (дата направлення ДПІ форми 8-ОПП про припинення платника податків) до 20.01.2015р. (винесення постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури).

Враховуючи те, що в зазначений період ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області не здійснила перевірку, починаючи з 20.01.2015р. будь-яке проведення перевірки не буде мати юридичних наслідків, бо будь-яке податкове повідомлення-рішення винесене на адресу ТОВ "ПРЕМ'ЄР ОІЛ" після 20.01.2015р. тягне за собою виникнення зобов'язання щодо сплати податків та зборів, а відповідно до ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури.

Присутній у судовому засіданні представник ДПІ у Бабушкінському районі наполягав на необхідності проведення податкової перевірки, зобов'язанні ліквідатора відновити втрачені документи, виклику ліквідатора для надання особистих пояснень, які стосуються втрати документів.

Господарський суд не вбачає підстав для задоволення заявленого клопотання враховуючи таке.

Згідно зі ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, зокрема, якщо розпочато процедуру припинення юридичної особи, порушено провадження у справі про банкрутство. Про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Рішення про припинення юридичної особи даного боржника прийнято власниками боржника 09.09.14р., призначено ліквідатора.

11.09.14р. державним реєстратором внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Повідомлення про ліквідацію боржника опубліковано в Бюлетні державної реєстрації від 18.09.14р. № 295, встановлено строк на заявлення вимог кредиторів до 19.11.14р.

11.09.14р. боржник направив до ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська заяву про припинення платника податків - ТОВ "ПРЕМ'ЄР ОІЛ" за формою 8-ОПП.

25.12.14р. до ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська направлено проміжний ліквідаційний баланс.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 13.01.15р. порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ"ПРЕМ'ЄР ОІЛ", м. Дніпропетровськ за процедурою, передбаченою ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 20.01.15р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатора.

Згідно зі ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з дня прийняття господарським судом постанови про визначення боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури.

Однак, наказ про проведення податкової перевірки боржника видано ДПІ не до 20.01.15р. - дати визнання боржника банкрутом, а вже після визнання боржника банкрутом - 25.01.15р., коли згідно із ст. 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у банкрута в силу Закону не виникають жодні додаткові зобов'язання (у т.ч. зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).

Крім того, наказ від 25.01.15р. про проведення податкової перевірки не вручено під розписку ліквідатору банкрута, що передбачено ст. 78 Податкового кодексу України, тому право на проведення документальної позапланової перевірки - відсутнє.

Як зазначив Верховний Суд України в постанові від 27.01.15р. по справі №21-425а14 з наказом про перевірку, відомостями про дату її початку та місце проведення платник має бути ознайомлений у встановлений законом спосіб до її початку.

Зважаючи на те, що наказ про проведення податкової перевірки прийнято після визнання боржника банкрутом, що унеможливлює виникнення зобов'язань зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), наказу не вручено ліквідатору, господарський суд не вбачає підстав для задоволення клопотання ліквідатора.

Що стосується клопотання ДПІ про незатвердження звіту ліквідатора до проведення ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська позапланової перевірки та надання до господарського суду доказів в підтвердження факту проведення перевірки, то ця вимога не ґрунтується на нормах чинного законодавства, а акт перевірки податкового органу не визначений законодавством про банкрутство як документ, без якого неможливо розглядати та затверджувати звіт ліквідатора у справі про банкрутство господарським судом.

Вищеозначене свідчить про недоцільність виклику у судове засідання ліквідатора банкрута для надання особистих пояснень щодо обставин втрати документів банкрута у липні 2015 року.

Керуючись ст. 86 ГПК України, ст.ст. 40, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд,-

УХВАЛИВ:

Клопотання Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області - відхилити.

Суддя Н.М. Камша

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення11.08.2015
Оприлюднено18.08.2015
Номер документу48336506
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/10352/14

Ухвала від 27.08.2015

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чередко Антон Євгенович

Ухвала від 11.08.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Ухвала від 11.08.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Ухвала від 11.08.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Ухвала від 04.08.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Ухвала від 04.08.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Ухвала від 04.08.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Ухвала від 24.07.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Ухвала від 24.07.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

Ухвала від 21.07.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Камша Ніна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні