cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" серпня 2015 р.Справа № 916/1843/15
Господарський суд Одеської області
У складі судді Желєзної С.П.
Секретаря судових засідань Воробйова А.В.
За участю представників сторін:
Прокурор: Шарандак О.І. /посвідчення/;
Від позивача: Хрипко М.Ю. за довіреністю № 4589/02 від 05.01.2015р.; Філатов Д.М. за довіреністю № 1705/02 від 31.07.2015р.
Від відповідача: Старченко С.А. за довіреністю від 02.06.2015р.
Від третьої особи: не з'явився.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом прокурора Балтського району Одеської області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Одеській області до приватного підприємства „Балтські каналізаційні мережі", за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Балтської міської ради Одеської області, про стягнення 9 478,74 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Балтського району Одеської області звернувся до господарського суду Одеської області із позовом в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Одеській області до приватного підприємства „Балтські каналізаційні мережі" (далі по тексту - ПП „Балтські каналізаційні мережі") про стягнення в дохід держави шкоди, заподіяної внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в розмірі 9 478,74 грн. Позовні вимоги обґрунтовані фактом вчинення відповідачем порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища у вигляді здійснення наднормативних скидів забруднюючих речових у водний об'єкт.
Позивачем заявлені позовні вимоги були підтримані у повному обсязі.
В судовому засіданні, яке відбулось 03.08.2015р., представник відповідача повідомив суд про визнання позову.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи та пояснення учасників судового процесу, суд встановив наступне.
Як вбачається із матеріалів справи, Державною екологічною інспекцією в Одеській області було проведено перевірку дотримання ПП „Балтські каналізаційні мережі" вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами, за результатами якої було складено відповідний акт перевірки від 17.10.2014р., в розділі щодо перевірки дотримання природоохоронного законодавства у галузі водних ресурсів зазначено наступне.
ПП „Балтські каналізаційні мережі" отримано ліцензію Одеської обласної державної адміністрації серії АВ № 542206 від 24.01.2011р. на централізоване водовідведення терміном дії до 24.01.2016р. Між Балтською міською радою (Орендодавець) та ПП „Балтські каналізаційні мережі" (Орендар) було укладено договір оренди комунального майна, що належить територіальній громаді м. Балта в особі Балтської міської ради від 01.07.2010р., за умовами якого Орендодавець передає цілісний комплекс, а Орендар приймає в строкове платне користування окреме індивідуально визначене комунальне майно, яке необхідне для здійснення водовідведення стічних вод міста Балта відповідно до акту приймання-передачі від 01.07.2010р., розміщене за адресою: вул. Ломоносова, 20б, м. Балта. Термін дії договору встановлений до 30.06.2035р. включно. В користування ПП „Балтські каналізаційні мережі" передано наступні основні засоби: Будівля насосної станції КНС вул. Ломоносова; будівля підстанції трансформаторної КНС вул. Ломоносова; три колектори трубних самотічних; колектор напірний; внутрішньо будівельна ділянка вул. Ломоносова; внутріділянкові каналізаційні мережі вул. Ломоносова; лінії каналізаційні; насос ФГ 144-46 з електродвигуном - 4 шт; решето пробидка; насос дренажний вул. Ломоносова - 2 шт.; мережі внутрішньо-будинкові каналізаційні; вентилятори - 2 шт. вул. Ломоносова. Відповідно до акту прийому передачі від 01.07.2011р. на баланс ПП „Балтські каналізаційні мережі" з метою оренди передано комунальні споруди, інженерні каналізаційні мережі, які знаходять на території колишнього військового містечка м. Балта, у т.ч. дві КНС, очисні споруди, десять каналізаційних мереж.
В порушення Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Держбуду України від 19.02.2002р. № 37 та зареєстрованих в Мінюсті України 26.04.2002р. за №403/6691 ПП „Балтські каналізаційні мережі" „Правила приймання стічних вод підприємств у міську комунальну систему каналізації" не розроблено та не затверджено рішенням виконавчого комітету Балтської міської ради.
Послуги на приймання стічних вод до комунальної каналізації надаються відповідно до договорів. Всього укладено 92 договори з підприємствами та організаціями та 1702 з населенням.
На розгляд наданий типовий договір про надання послуг з централізованого водовідведення № 113/4 від 03.02.2014р., укладений з КЗ „Балтська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 1 І-ІІ ступенів". Відповідно до договору Виконавець зобов'язується своєчасно надавати споживачеві відповідної якості послуги з приймання господарсько-побутових та виробничих стоків. Згідно п. 4 договору у разі відсутності у споживача засобів обліку на каналізаційних випусках кількість стічних вод визначається за кількістю води, що надходить з мереж централізованого водопостачання та з інших мереж.
Підприємства та організації, які мають споруди попередньої очистки зворотних вод на території Балтської міської ради відсутні. Виробничий інструментально-лабораторний контроль за якістю скидів стічних вод підприємств та організацій не здійснюється, що є порушенням Правил приймання-стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України.
Крім того, ПП „Балтські каналізаційні мережі" здійснює прийом нечистот в приймальне приміщення міської каналізаційної станції з асенізаційних машин. Представлено договір про надання послуг по прийому нечистот від 03.01.2013р., укладений між ПП „Балтські каналізаційні мережі" (Виконавець) з ПП „Балтаводоканал" (Замовник), за умовами якого Виконавець зобов'язується за завданням Замовника надати послуги по прийому нечистот з очисткою на очисних спорудах ВАТ „БМКК". Облік прийнятих стічних вод здійснюється побічним методом.
Представлено договір на очистку фекальних стоків без номеру від 07.12.2011р., укладений ПП „Балтські каналізаційні мережі" (Замовник) з ВАТ „Балтський молочноконсервний комбінат дитячих продуктів" (Виконавець). Термін дії договору закінчився 31.12.2012р. Предметом зазначеного договору було надання Виконавцем послуг по очищенню фекальних стоків.
Договором № 01/09/12 від 01.09.2012р. про відшкодування витрат, пов'язаних з незабезпеченням роботи очисних споруд ВАТ „Балтського молочноконсервний комбінат дитячих продуктів" передбачено, що ПП „Балтські каналізаційні мережі" на виконання рішення виконавчого комітету Балтської міської ради від 31.08.2012р. № 153 з метою недопущення епідемічних ускладнень та негативного спливу на навколишнє природне середовище зобов'язується скидати фекальні стоки міста на очисні споруди ВАТ „Балтський молочноконсервний комбінат дитячий продуктів" та відшкодовувати витрати, які пов'язані з забезпеченням роботи очисних споруд (вартість витраченої електроенергії очисними спорудами за показниками лічильників). Термін дії договору встановлено 31.12.2012р., а додатковою угодою строк дії даного договору продовжено до 31.12.2014р.
За результатами проведеної перевірки Державною екологічною інспекцією в Одеській області було виявлено наступні порушення природоохоронного законодавства:
1. Правила приймання стічних вод підприємств у міську комунальну систему каналізації не розроблено та не затверджено рішенням виконавчого комітету Балтської міської ради, що є порушенням Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Держбуду України від 19.02.2002р. № 37 та зареєстрованих в Мінюсті України від 26.04.2002р. № 403/6691;
2. Виробничий інструментально-лабораторний контроль за якістю скидів стічних вод підприємств та організацій не здійснюється, що є порушенням Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Держбуду України від 19.02.2002р. № 37 та зареєстрованих в Мінюсті України від 26.04.2002р. № 403/6691;
3. Виробничий інструментально-лабораторний контроль за якістю скидів стічних вод підприємств та організацій не здійснюється, що є порушенням Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Держбуду України від 19.02.2002р. № 37 та зареєстрованих в Мінюсті України від 26.04.2002р. № 403/6691;
4. На час перевірки стічні води надходили на недіючі очисні споруди ВАТ „Балтський МКК" та без очистки скидалися на грунт, що є порушенням ст. 35 Закону України „Про охорону земель";
5. Дозвіл на спеціальне водокористування відсутній, що є порушенням п. 9 ст. 44 Водного кодексу України;
6. Нормативи гранично допустимого скиду речовин у водний об'єкт із зворотними водами не розроблено, що є порушенням п. 8 ст. 44, ст. 77 Водного кодексу України;
7. Контроль за якістю і кількістю скинутих у водний об'єкт зворотних вод і забруднюючих речових не ведеться, що є порушенням п. 7 ст. 44 Водного кодексу України;
8. Вимоги припису від 24.06.2014р. не виконано, що є порушенням ст. 20-2 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища".
Примірник акту було вручено представнику ПП „Балтські каналізаційні мережі", яким даний документ було підписано без будь-яких зауважень.
Крім того, з метою контролю за дотриманням нормативів гранично допустимих скидів, на виконання наказу Державної екологічної інспекції України від 14.10.2014р. № 157 представниками позивача було виконано відбір проб зворотних вод ПП „Балтські каналізаційні мережі" за адресою: м. Балта, вул. Ломоносова, 20б. Відбір проб був здійснений 16.10.2014р. о 16:30 із останнього каналізаційного колодязю перед скидом на очисні споруди. Про проведення відбору проб був складний відповідний акт відбору проб № 30 від 16.10.2014р. Вказана проба була доставлена для лабораторного аналізу, проведення якого підтверджується протоколом вимірювань показників складу та властивостей вод № 9 від 22.10.2014р.
В подальшому, у зв'язку із окремим дорученням начальника Державної екологічної інспекції України від 12.12.2014р., на підставі наказу Державної екологічної інспекції в Одеській області № 1026 від 12.12.2014р. „Про проведення позапланової перевірки" було вирішено провести позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства в частині проведення інструментально-лабораторного контролю стічних вод ПП „Балтські каналізаційні мережі" за адресою: м. Балта, вул. Ломоносова, 20А, Балтського району Одеської області, у зв'язку з чим, позивачем було видано відповідне посвідчення на проведення позапланової перевірки на термін з 17.12.2014р. по 22.12.2014р.
На виконання названого наказу, представниками позивача було проведено два відбори проб зворотних вод ПП „Балтські каналізаційні мережі" за адресою: м. Балта, вул. Ломоносова, 20б, із останнього каналізаційного колодязю перед скидом на очисні споруди, факт проведення чого зафіксований в актах № 36 від 17.12.2014р. та № 37 від 18.12.2014р. Вказані проби були доставлені для лабораторного аналізу, проведення якого підтверджується протоколами вимірювань показників складу та властивостей вод №11 від 22.12.2014р. та № 12 від 23.12.2014р.
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 001528 від 17.12.2014р., складеного інспектором Державної екологічної інспекції в Одеській області, було зафіксовано факт вчинення Хоміч Миколою Юрійовичем, що працює на посаді начальника каналізаційної дільниці ПП „Балтські каналізаційні мережі" адміністративного правопорушення, передбаченого ст.ст. 44, 70, 95 Водного кодексу України., що укладається у наступному. 17.12.2014р. о 14 год. 20 хв. за результатами проведеної з 16.10.2014р. по 17.10.2014р. Державною екологічною інспекцією України позапланової передвіки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони водних та земельних ресурсів на ПП „Балтські каналізаційні мережі" встановлено, що підприємством при здійсненні виробничої діяльності по прийому стічних вод та подальшого передачею на очисні споруди не здійснюється контроль за якістю скидів стічних вод до недіючих очисних споруд ВАТ „Балтський МКК" та не здійснюється проведення виробничого інструментально-лабораторного контролю за якістю стічних вод підприємств та організацій. Відповідно до постанови № 001528, Хомича М.Ю. було визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 110 Водного кодексу України, та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в сумі 136 грн., який був сплачений винною особою у добровільному порядку.
З метою відшкодування шкоди, що була завдана відповідачем навколишньому природному середовищу внаслідок допущеного ним порушення вимог природоохоронного законодавства, Державною екологічною інспекцією в Одеській області було направлено на адресу ПП „Балтські каналізаційні мережі" претензію № 7 від 26.01.2015р. на суму 9 478,74 грн., яка була залишена відповідачем без виконання.
У зв'язку із викладеними обставинами, а саме відмовою ПП „Балтські каналізаційні мережі" здійснити відшкодування суми збитків, завданих навколишньому природному середовищу у зв'язку із нездійсненням контролю за якістю скидів стічних вод до недіючих очисних споруд та нездійсненням проведення виробничого інструментально-лабораторного контролю за якістю стічних вод, прокурор був змушений звернутись до суду із даним позовом в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Одеській області.
Вирішуючи питання про обґрунтованість заявлених прокурором в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Одеській області позовних вимог, господарський суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до ст.ст. 68, 69 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища" від 25 червня 1991 року1264-XII (з наступними змінами та доповненнями; далі по тексту - Закон України „Про охорону навколишнього природного середовища") порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність. Застосування заходів дисциплінарної, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від компенсації шкоди, заподіяної забрудненням навколишнього природного середовища та погіршенням якості природних ресурсів. Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.
Вирішуючи даній спір господарський суд бере до уваги положення п. 1.1 роз'яснень Вищого арбітражного суду України „Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням законодавства про охорону навколишнього природного середовища" від 27.06.2001р. № 02-5/744, у відповідності до яких відносини у галузі охорони навколишнього природного середовища в Україні регулюються Конституцією України, міжнародними угодами України, Цивільним кодексом України (далі - Цивільний кодекс), Законом України "Про охорону навколишнього природного середовища" (далі - Закон), а також розроблюваним відповідно до нього земельним, водним, лісовим законодавством, законодавством про надра , про охорону атмосферного повітря, про охорону і використання рослинного і тваринного світу та іншим спеціальним законодавством. У вирішенні спорів, пов'язаних із застосуванням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, слід керуватися нормами природноресурсового, природоохоронного законодавства про забезпечення екологічної безпеки, а з питань, не врегульованих цим законодавством, - відповідними правилами цивільного законодавства.
Враховуючи заявлену прокурором в інтересах держави в особі позивача вимогу про відшкодування збитків, завданих державі внаслідок порушення відповідачем природоохоронного законодавства, що є вимогою про застосування цивільно-правових наслідків названого екологічного правопорушення, господарський суд вважає за необхідне звернутись до приписів цивільного законодавства, яким врегульовано загальні підстави виникнення у особи обов'язку відшкодування збитків.
Відповідно до вимог ст. 22 ЦК України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. При цьому, збитками є витрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).
Виходячи з положень статей глави 82 ЦК України чинним законодавством України під майновою шкодою розуміється в тому числі будь-яке знецінення блага, що охороняється правом, що, в свою чергу, тягне за собою негативні майнові наслідки для правопорушника. Зобов'язання, що регулюються нормами даної глави відносяться до числа позадоговірних, тобто суб'єкти даних правовідносин не перебувають у будь-яких договірних відношеннях. Отже, зобов'язанням із заподіяння шкоди (деліктне зобов'язання) є зобов'язання в силу якого особа, яка заподіяла майнову або немайнову шкоду іншій особі (громадянину, організації), зобов'язано дану шкоду відшкодувати.
Так, згідно зі ст. 1166 ЦК України, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.
При цьому, для настання деліктної відповідальності необхідна наявність складу цивільного правопорушення, а саме: вина особи, яка заподіяла шкоду; протиправна поведінка заподіювача шкоди; наявність шкоди; причинний зв?язок між шкодою та протиправною поведінкою заподіювача. Відсутність одного з елементів складу цивільного правопорушення, які утворюють склад цивільного правопорушення, звільняє боржника від відповідальності за заподіяну шкоду, оскільки його поведінка не може бути кваліфікована як правопорушення.
Аналогічну правову позицію висловлено у п. 1.3 роз'яснень Вищого арбітражного суду України „Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних із застосуванням законодавства про охорону навколишнього природного середовища" від 27.06.2001р. № 02-5/744, згідно з яким розглядаючи справи про відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок порушення природноресурсового, природоохоронного законодавства про забезпечення екологічної безпеки, господарські суди повинні обов'язково враховувати наявність таких умов відповідальності, як безпосередній причинний зв'язок між відповідними діями (бездіяльністю) і шкодою та вина відповідача.
При цьому, у п. 1.6 названих роз'яснень наголошено, що вирішуючи спір про відшкодування шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, господарському суду слід виходити з презумпції вини правопорушника. Отже позивач не повинен доводити наявність вини відповідача у заподіянні шкоди навколишньому природному середовищу, навпаки, відповідач повинен довести, що у діях його працівників відсутня вина у заподіянні шкоди.
З огляду на здійснений судом правовий аналіз приписів чинного законодавства, якими визначені правові підстави для відшкодування завданої особою майнової шкоди, господарський суд вважає за необхідне при вирішенні даного спору встановити факт наявності або відсутності у діях ПП „Балтські каналізаційні мережі" елементів складу цивільного правопорушення, які, в даному випадку, збігаються з елементами складу екологічного правопорушення.
Згідно зі ст. 40 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища" використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища. При використанні природних ресурсів має забезпечуватися виконання й інших вимог, встановлених цим Законом та іншим законодавством України.
Відповідно до ст. 38 Водного кодексу України нормативи гранично допустимого скидання забруднюючих речовин встановлюються з метою поетапного досягнення екологічного нормативу якості води водних об'єктів.
Положеннями ст. 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території;
Приписами ст. 70 Водного кодексу України визначено, що скидання стічних вод у водні об'єкти допускається лише за умови наявності нормативів гранично допустимих концентрацій та встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин. Водокористувачі зобов'язані здійснювати заходи щодо запобігання скиданню стічних вод чи його припинення, якщо вони за обсягом скидання забруднюючих речовин перевищують гранично допустимі нормативи.
Згідно зі ст. 95 Водного кодексу України усі води (водні об'єкти) підлягають охороні від забруднення, засмічення, вичерпання та інших дій, які можуть погіршити умови водопостачання, завдавати шкоди здоров'ю людей, спричинити зменшення рибних запасів та інших об'єктів водного промислу, погіршення умов існування диких тварин, зниження родючості земель та інші несприятливі явища внаслідок зміни фізичних і хімічних властивостей вод, зниження їх здатності до природного очищення, порушення гідрологічного і гідрогеологічного режиму вод.
Положеннями п.п. 1.4, 2.4 Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України, від 19 лютого 2002 р. N 37, дані правила поширюються на комунальні підприємства водопровідно-каналізаційного господарства міст і селищ України та інші підприємства, що мають на балансі системи місцевого водопроводу та каналізації (далі - Водоканали), та на всі підприємства, установи, організації незалежно від форм власності й відомчої належності, які скидають свої стічні води в системи каналізації населених пунктів (далі - Підприємства). Підприємства зобов'язані здійснювати регулярний лабораторний контроль за якістю, кількістю, режимом скиду стічних вод та на вимогу Водоканалу надавати відповідні звітні дані.
В порушення наведених вимог законодавства відповідач не здійснював контроль за якістю скидів стічних вод до недіючих очисних споруд та не здійснював проведення виробничого інструментально-лабораторного контролю за якістю стічних вод, що підтверджено актом перевірки від 17.10.2014р., протоколом про адміністративне правопорушення № 001528 від 17.12.2014р. та постановою про адміністративне правопорушення № 001528, актами відбору проб та протоколами їх лабораторних вимірювань. Наведеними доказами підтверджується факт протиправної поведінки відповідача у спірних правовідносинах.
Як свідчить наявна у матеріалах справи довідка, складена ПП „Балтські каналізаційні мережі", протягом періоду з 16.10.2014р. по 18.12.2014р. відповідачем було перекачано стоків з м. Балта в об'ємі 22 800 куб.м. На підставі вказаних даних, керуючись Методикою розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженою наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009р. № 389. позивачем було здійснено розрахунок, у відповідності до якої сума збитків, завданих навколишньому природному середовищу внаслідок протиправної поведінки відповідача складає 9 478,74 грн. Вказаний розрахунок відповідає приписам чинного законодавства та визнається судом обґрунтованим.
Розглядаючи питання наявності причинно-наслідкового зв'язку між вчиненим ПП „Балтські каналізаційні мережі" порушенням природоохоронного законодавства та заподіяними збитками, господарський суд виходить з того, що допущене відповідачем порушення природоохоронного законодавства мало місце в результаті здійснення відповідачем своєї господарської діяльності, неналежна організація якої стала підставою для притягнення відповідача до відповідальності у спірних правовідносинах. Викладені обставини, за переконанням суду, підтверджують необхідний причинно-наслідковий зв'язок між здійсненим порушенням та завданими ним збитками.
При цьому, як було зазначено вище, вина правопорушника при притягненні особи до деліктної відповідальності законодавчо презумується та може бути спростована самим порушником. Проте, всупереч положенням ст.ст. 32, 33 ГПК України відповідачем не було доведено суду факту відсутності його вини у вчиненні спірного екологічного правопорушення.
Таким чином, господарський суд доходить висновку про наявність у діях ПП „Балтські каналізаційні мережі" всіх необхідних елементів складу цивільного (екологічного) правопорушення у спірних правовідносинах, у зв'язку з чим, із відповідача слід стягнути на користь держави компенсацію шкоди, завданої державі внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища в сумі 9 478,74 грн.
Підсумовуючи всі вищевикладені обставини, відповідно до ст.ст. 40, 68, 69 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища" від 25 червня 1991 року1264-XII (з наступними змінами та доповненнями), ст.ст. 22, 1166 ЦК України, ст.ст. 38, 44, 70, 95 Водного кодексу України, .п. 1.4, 2.4 Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України, від 19 лютого 2002 р. N 37, позов прокурора, пред'явлений в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Одеській області, підлягає задоволенню у повному обсязі шляхом присудження до стягнення із ПП „Балтські каналізаційні мережі" на користь держави компенсації шкоди, завданої державі внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища в сумі 9 478,74 грн.
Судові витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача відповідно до ст.ст. 44, 49 ГПК України шляхом присудження відповідної суми до стягнення в дохід державного бюджету.
Керуючись ст. ст. 32 - 35, 43, 44, 49, 75, 82-85 ГПК України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з приватного підприємства „Балтські каналізаційні мережі" /66101, Одеська область, м. Балта, вул. Ломоносова, 20-а, код ЄДРПОУ 36642947/ на користь держави шкоду, заподіяну державі внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища в розмірі 9 478 грн. 74 коп. /дев'ять тисяч чотириста сімдесят вісім грн. 74 коп./, на рахунок № 33116331700058, банк отримувача ГУДКС в Одеській області, одержувач - УД у Балтському районі, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37343087, код бюджетної класифікації 24062100, балансовий рахунок 3311, символ звітності 331. Наказ видати.
3. Стягнути з приватного підприємства „Балтські каналізаційні мережі" /66101, Одеська область, м. Балта, вул. Ломоносова, 20-а, код ЄДРПОУ 36642947/ до державного бюджету України по коду бюджетної класифікації 22030001, рахунок №31210206783008, отримувач - Управління державної казначейської служби у м. Одеса, код ЄДРПОУ 38016923, банк отримувача - ГУДКУ в Одеській області, код ЄДРПОУ господарського суду Одеської області 03499997, через Балтську об'єднану державну податку інспекцію Головного управління ДФС в Одеській області судовий збір в сумі 1 827 грн. 00 коп. /одна тисяча вісімсот двадцять сім грн. 00 коп./. Наказ видати.
Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 85 ГПК України.
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Відповідно до ст. ст. 91, 93 ГПК України сторони у справі, прокурор, треті особи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення місцевого господарського суду, яке не набрало законної сили. Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення місцевим господарським судом. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 цього Кодексу.
Повний текст рішення підписано 07.08.2015р.
Суддя С.П. Желєзна
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2015 |
Оприлюднено | 18.08.2015 |
Номер документу | 48338383 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Желєзна С.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні