А30/62-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
05.03.07р.
Справа № А30/62-07
16 год. 40 хв.
За позовом: Дніпропетровської обласної санітарно-епідеміологічної станції (м. Дніпропетровськ)
до Державної інспекції з контролю за цінами у Дніпропетровській області (м. Дніпропетровськ)
про визнання нечинним рішення від 07.12.2006 року №417
Суддя: Євстигнеєва Н.М.
Секретар судового засідання: Ворошило О.М.
Представники:
Від позивача: Гаркуша Т.Г., довіреність №12/20 від 06.02.2007 року, посвідчення №246 від 10.02.2004 року, провідний юрисконсульт; Біла Н.І., довіреність №13/37 від 08.02.2007 року, головний бухгалтер
Від відповідача: Романенко Л.С., довіреність №344 від 17.02.2006 року, посвідчення №232 від 13.04.2005 року, головний юрисконсульт
СУТЬ СПОРУ:
Дніпропетровська обласна санітарно-епідеміологічна станція, (м. Дніпропетровськ) просить визнати нечинним рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Дніпропетровській області, (м. Дніпропетровськ) від 07.12.2006 року №417 повністю; в порядку забезпечення позову просить заборонити відповідачеві вчиняти будь-які дії стосовно виконання рішення від 07.12.2006 року №417, відшкодувати судові витрати.
Позивач вважає, що рішення державної інспекції з контролю за цінами у Дніпропетровській області є незаконним і винесене з порушенням вимог діючого законодавства. Термін застосування постанови Кабінету міністрів України від 11.05.2006 року №662 почався у позивача згідно з вимогами чинного законодавства.
Державна інспекція з контролю за цінами у Дніпропетровській області, (м. Дніпропетровськ) проти позову заперечує та зазначає, що Дніпропетровська обласна санітарно-епідеміологічна станція почала застосовувати тарифи, введені в дію з 11.05.2006 року з 05.06.2006 року у зв'язку з чим отримала необґрунтовану виручку в сумі 93593,77грн. Рішенням №417 від 07.12.2006 року до позивача застосовано економічні санкції 187 187,54грн. та стягнено необґрунтовано отриману виручку в сумі 93593,77грн.
Запис розгляду справи здійснюється за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу «Діловодство суду»на диск CD-R, серійний номер 5154147RA38427.
У справі оголошувалась перерва з 08.02.2007 року на 19.02.2007 року. Розгляд справи було відкладено на 05.03.2007 року.
При розгляді справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.
У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, господарський суд, -
В С Т А Н О В И В:
07 грудня 2006 року Державною інспекцією з контролю за цінами у Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ прийнято рішення №417 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, відповідно до якого вирішено вилучити у Дніпропетровської обласної санітарно-епідеміологічної станції, (м. Дніпропетровськ) у дохід державного бюджету 95593,77грн. та штраф у сумі 187 187,54грн.
Рішення про застосування економічних санкцій (як зазначено в рішенні) прийнято в зв'язку з порушенням Дніпропетровською обласною санітарно-епідеміологічною станцією постанови Кабінету Міністрів України від 11.05.2006 року №662 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 15.10.2002 року №1544 від 27.08.2003 року №1351».
Обставини порушення зафіксовані в Акті від 22 листопада 2006 року перевірки порядку встановлення і застосування цін, тарифів.
В період з 24.10.2006 року по 20.11.2006 року начальником відділу Петровською А.О., старшим державним інспектором Савченко Н.В., здійснено перевірку дотримання Дніпропетровською обласною санітарно-епідеміологічною станцією порядку встановлення і застосування цін, тарифів. Період, що перевірявся, - 2005 рік та 9 місяців 2006 року. 22.11.2006 року складено Акт перевірки б/н.
Згідно Акту перевірки встановлено, що Дніпропетровською обласною санітарно-епідеміологічною станцією було завищено тарифи на платні послуги в порушення постанови Кабінету Міністрів України №1351 від 27.08.2003 року «Про затвердження тарифів (прейскурантів на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби), постанови Кабінету Міністрів України №662 від 11.05.2006 року «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 15.10.2002 року №1544 і від 27.08.2003 року №1351».
За результатами перевірки встановлено, що Дніпропетровська обласна санітарно-епідеміологічна станція почала застосовувати тарифи, введені в дію з 11.05.2006 року, з 05.06.2006 року, у зв'язку з чим отримано необґрунтовану виручку в сумі 93 593,77грн. Детальний перелік порушень наведено в Зведенні про суму додаткової виручки, одержаної Дніпропетровською обласною санітарно-епідеміологічною станцією, що є Додатком до акту перевірки. Рахунки на оплату, виставлені Дніпропетровською обласною санітарно-епідеміологічною станцією, наведені в Додатку 35 до акту перевірки.
Постанова Кабінету Міністрів України № 662 від 11 травня 2006 року була опублікована 31.05.2006 року у газеті «Урядовий кур'єр»№100.
Відповідач вважає, що тарифи, введені постановою КМУ №662 від 11.05.2006 року позивач повинен був застосовувати з 11.05.2006 року, тобто з дати прийняття цієї постанови. Оскільки позивач почав застосовувати цю постанову з 05.06.2006 року, відповідачем нарахована необґрунтована виручка та застосовано економічну санкцію за період з 11.05.2006 року по 05.06.2006 року, проти чого заперечує позивач, що є причиною виникнення спору.
Згідно Указу Президента України від 10.06.1997 року №503 «Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності»закони України, інші акти Верховної Ради України, акти Президента України, Кабінету Міністрів України не пізніш як у п'ятнадцятиденний строк після їх прийняття у встановленому порядку і підписання підлягають оприлюдненню державною мовою в офіційних друкованих виданнях. Офіційними друкованими виданнями є: "Офіційний вісник України"; газета "Урядовий кур'єр.
Нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо більш пізній строк набрання ними чинності не передбачено в цих актах. Акти Кабінету міністрів України, які визначають права і обов'язки громадян, набирають чинності не раніше дня їх опублікування в офіційних друкованих виданнях (п.5 Указу).
Громадяни, державні органи, підприємства, установи, організації під час здійснення своїх прав і обов'язків повинні застосовувати закони України, інші акти Верховної Ради України, акти президента України і Кабінету Міністрів України, опубліковані в офіційних друкованих виданнях або одержані у встановленому порядку від органу, який їх видав (п.3 Указу).
Про наявність постанови КМУ №662 позивач дізнався на підставі листа від Центральної санепідстанції МОЗ України від 30.05.2006 року №02/1159 (лист отримано 31.05.2006 року), яким до відома доводилося про те, що постановою КМУ від 11.05.2006 року №662 внесені зміни у діючи постанови КМУ від 15.10.2002 року та від 27.08.2003 року №1351.
Отже, до офіційного оприлюднення спірної постанови позивач не мав можливості дізнатися про її наявність та застосовувати, тобто вини в застосуванні тарифів, що діяли до набрання чинності цієї постанови в діях позивача не має.
Однак, після опублікування постанови №662 від 11.05.2006 року в офіційному виданні 31.05.2006 року позивач зобов'язаний застосовувати тарифи, визначені цією постановою, що не було зроблено.
За період з 01.06.2006 року по 05.06.2006 року позивачем нараховано та отримано необґрунтовану виручку в сумі 2779,76грн. (зазначена сума підтверджується розрахунком відповідача за цей період), у зв'язку з чим підлягає нарахуванню економічна санкція в розмірі подвійної отриманої виручки.
Таким чином сума безпідставно одержаної виручки складає 2779,76грн. і підлягає до вилучення в державний бюджет на підставі статті 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення». Також підлягає вилученню сума штрафу в двократному розмірі необґрунтовано отриманої суми виручки 5558,00грн., а всього 8339,28грн.
Отже, рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Дніпропетровській області №417 від 07.12.2006 року підлягає визнанню нечинним частково, в частині вилучення необґрунтовано отриманої виручки в розмірі 90 814,01грн. та штрафу в двократному розмірі необґрунтовано отриманої суми виручки 181 628,02грн.
В решті рішення підлягає залишенню без змін.
Начало формы
Згідно статті 13 Закону України "Про ціни і ціноутворення" державний контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено Урядом України.
Відповідно до пункту 3 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 N 1819, з подальшими змінами, організація та здійснення контрольно-наглядових функцій з питань додержання центральними та місцевими органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, підприємствами, установами та організаціями вимог щодо формування, встановлення та застосування цін і тарифів визначені основними завданнями Державної інспекції з контролю за цінами.
Відповідно до підпункту 5 пункту 5 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами інспекція має право приймати рішення про вилучення до відповідного бюджету сум всієї необґрунтовано одержаної підприємством, установою, організацією виручки у результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу у двократному її розмірі, а також звертатись з позовами до судів про стягнення з підприємств, установ та організацій зазначених сум у разі невиконання ними рішень державних інспекцій з контролю за цінами.
Порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами визначає відповідна Інструкція про порядок застосування, затверджена наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України 03.12.01 N 298/519, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 18.12.2001 р. за N 1047/6238.
Відповідно до пункту 3.1 названої Інструкції Державна інспекція з контролю за цінами та державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі приймають рішення про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій у порядку, передбаченому законодавством. Підставою для прийняття рішень про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складаються посадовими особами органів державного контролю за цінами.
Відповідно ж до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Складення Акту перевірки та прийняття рішення про застосування економічних санкцій на підставі цього Акту перевірки вчинено в межах повноважень відповідача, але з порушенням вимог діючого законодавства.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на викладене позовні вимоги підлягають задоволенню частково.
Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати стягуються на користь позивача з Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 9, 71, 94, 104, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати нечинним рішення про застосування економічної санкції за порушення державної дисципліни цін Державної інспекції з контролю за цінами в Дніпропетровській області від 07.12.2006 року №417 в частині вилучення необґрунтовано отриманої виручки в розмірі 90 814,01грн. та штрафу в двократному розмірі необґрунтовано отриманої суми виручки 181 628,02грн.
В іншій частині рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Дніпропетровській області від 07.12.2006 року №417 залишити без змін.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Дніпропетровської обласної санітарно-епідеміологічної станції (49006, м. Дніпропетровськ, вул. Філософська,39А, р/р35223003000376 в УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, ЗКПО 01984033) судовий збір у розмірі 3,4грн.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного господарського суду шляхом подання до господарського суду Дніпропетровської області заяви на протязі 10 днів із дня складання постанови у повному обсязі або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви на апеляційне оскарження.
Постанова набирає законної сили у відповідності до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.М. Євстигнеєва
(Дата складання постанови у повному обсязі відповідно до
вимог статті 163 КАС України, - 07.03.2007 року)
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2007 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 483478 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Євстигнеєва Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні