Постанова
від 05.03.2007 по справі а30/62-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А30/62-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

  

05.03.07р.

Справа № А30/62-07

16 год. 40 хв.

За позовом: Дніпропетровської обласної санітарно-епідеміологічної станції (м. Дніпропетровськ)

до  Державної інспекції з контролю за цінами у Дніпропетровській області (м. Дніпропетровськ)

про визнання нечинним рішення від 07.12.2006 року №417

Суддя: Євстигнеєва Н.М.

Секретар судового засідання: Ворошило О.М.

Представники:

Від позивача: Гаркуша Т.Г., довіреність №12/20 від 06.02.2007 року, посвідчення №246 від 10.02.2004 року, провідний юрисконсульт; Біла Н.І., довіреність №13/37 від 08.02.2007 року, головний бухгалтер

Від відповідача: Романенко Л.С., довіреність №344 від 17.02.2006 року, посвідчення №232 від 13.04.2005 року, головний юрисконсульт

СУТЬ СПОРУ:

Дніпропетровська обласна санітарно-епідеміологічна станція, (м. Дніпропетровськ) просить визнати нечинним рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Дніпропетровській області, (м. Дніпропетровськ) від 07.12.2006 року №417 повністю; в порядку забезпечення позову просить заборонити відповідачеві вчиняти будь-які дії стосовно виконання рішення від 07.12.2006 року №417, відшкодувати судові витрати.

Позивач вважає, що рішення державної інспекції з контролю за цінами у Дніпропетровській області є незаконним і винесене з порушенням вимог діючого законодавства. Термін застосування постанови Кабінету міністрів України від 11.05.2006 року №662 почався у позивача згідно з вимогами чинного законодавства.

Державна інспекція з контролю за цінами у Дніпропетровській області, (м. Дніпропетровськ) проти позову заперечує та зазначає, що Дніпропетровська обласна санітарно-епідеміологічна станція почала застосовувати тарифи, введені в дію з 11.05.2006 року з 05.06.2006 року у зв'язку з чим отримала необґрунтовану виручку в сумі 93593,77грн. Рішенням №417 від 07.12.2006 року  до позивача застосовано економічні санкції 187 187,54грн. та стягнено необґрунтовано отриману виручку  в сумі 93593,77грн.

Запис розгляду справи здійснюється за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу «Діловодство суду»на диск CD-R, серійний номер 5154147RA38427.

У справі оголошувалась перерва з 08.02.2007 року на 19.02.2007 року. Розгляд справи було відкладено на 05.03.2007 року.

При розгляді справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, господарський суд, -

В С Т А Н О В И В:

07 грудня 2006 року Державною інспекцією з контролю за цінами у Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ прийнято рішення №417 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, відповідно до якого вирішено вилучити у Дніпропетровської обласної санітарно-епідеміологічної станції, (м. Дніпропетровськ) у дохід державного бюджету 95593,77грн. та штраф у сумі 187 187,54грн.

          Рішення про застосування економічних санкцій (як зазначено в рішенні) прийнято в зв'язку з порушенням Дніпропетровською обласною санітарно-епідеміологічною станцією постанови Кабінету Міністрів України від 11.05.2006 року №662 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 15.10.2002 року №1544 від 27.08.2003 року №1351».

Обставини порушення зафіксовані в Акті від 22 листопада 2006 року перевірки порядку встановлення і застосування цін, тарифів.

В період з 24.10.2006 року по 20.11.2006 року начальником відділу Петровською А.О., старшим державним інспектором Савченко Н.В., здійснено перевірку дотримання Дніпропетровською обласною санітарно-епідеміологічною станцією порядку встановлення і застосування цін, тарифів. Період, що перевірявся, - 2005 рік та 9 місяців 2006 року. 22.11.2006 року складено Акт перевірки б/н.

Згідно Акту перевірки встановлено, що Дніпропетровською обласною санітарно-епідеміологічною станцією було завищено тарифи на платні послуги в порушення постанови Кабінету Міністрів України №1351 від 27.08.2003 року «Про затвердження тарифів (прейскурантів на роботи і послуги, що виконуються і надаються за плату установами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби), постанови Кабінету Міністрів України №662 від 11.05.2006 року «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 15.10.2002 року №1544 і від 27.08.2003 року №1351».

За результатами перевірки встановлено, що Дніпропетровська обласна санітарно-епідеміологічна станція почала застосовувати тарифи, введені в дію з 11.05.2006 року, з 05.06.2006 року, у зв'язку з чим отримано необґрунтовану виручку в сумі 93 593,77грн. Детальний перелік порушень наведено в Зведенні про суму додаткової виручки, одержаної Дніпропетровською обласною санітарно-епідеміологічною станцією, що є Додатком до акту перевірки. Рахунки на оплату, виставлені Дніпропетровською обласною санітарно-епідеміологічною станцією, наведені в Додатку 35 до акту перевірки.

Постанова Кабінету  Міністрів України № 662 від 11 травня 2006 року була опублікована 31.05.2006 року у газеті «Урядовий кур'єр»№100.

Відповідач вважає, що тарифи, введені постановою КМУ №662 від 11.05.2006 року позивач повинен був застосовувати з 11.05.2006 року, тобто з дати прийняття цієї постанови. Оскільки позивач почав застосовувати цю постанову з 05.06.2006 року, відповідачем нарахована необґрунтована виручка та застосовано економічну санкцію за період з 11.05.2006 року по 05.06.2006 року, проти чого заперечує позивач, що є причиною виникнення спору.

Згідно Указу Президента України від 10.06.1997 року №503 «Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності»закони України,  інші акти Верховної Ради України, акти  Президента  України,  Кабінету Міністрів України не пізніш як у п'ятнадцятиденний строк  після   їх   прийняття   у встановленому порядку і підписання підлягають оприлюдненню державною мовою в офіційних друкованих виданнях. Офіційними друкованими виданнями є: "Офіційний вісник України"; газета "Урядовий кур'єр.

Нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо більш пізній строк набрання ними чинності не передбачено в цих актах.  Акти  Кабінету міністрів України, які визначають права і обов'язки громадян, набирають чинності не раніше дня їх опублікування в офіційних друкованих виданнях (п.5 Указу).

Громадяни, державні органи, підприємства, установи, організації під час здійснення своїх прав і обов'язків повинні застосовувати закони України, інші акти Верховної Ради України, акти президента України і Кабінету Міністрів України, опубліковані в офіційних друкованих виданнях або одержані у встановленому порядку від органу, який їх видав (п.3 Указу).

Про наявність постанови КМУ №662 позивач дізнався на підставі листа від Центральної санепідстанції МОЗ України від 30.05.2006 року №02/1159 (лист отримано 31.05.2006 року), яким до відома доводилося про те, що постановою КМУ від 11.05.2006 року №662 внесені зміни у діючи постанови КМУ від 15.10.2002 року та від 27.08.2003 року №1351.

Отже, до офіційного оприлюднення спірної постанови позивач не мав можливості дізнатися про її наявність та застосовувати, тобто вини в застосуванні  тарифів, що діяли до набрання чинності цієї постанови в діях позивача не має.

Однак, після опублікування постанови №662 від 11.05.2006 року в офіційному виданні 31.05.2006 року позивач зобов'язаний застосовувати тарифи, визначені цією постановою, що не було зроблено.

За період з 01.06.2006 року по 05.06.2006 року позивачем нараховано  та отримано необґрунтовану виручку в сумі 2779,76грн. (зазначена сума підтверджується розрахунком відповідача за цей період), у зв'язку з чим підлягає нарахуванню економічна санкція в розмірі подвійної отриманої виручки.

Таким чином сума безпідставно одержаної виручки складає 2779,76грн. і підлягає до вилучення в державний бюджет на підставі статті 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення». Також підлягає вилученню сума штрафу в двократному розмірі необґрунтовано отриманої суми виручки 5558,00грн., а всього 8339,28грн.

Отже, рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Дніпропетровській області №417 від 07.12.2006 року підлягає визнанню нечинним частково, в частині вилучення необґрунтовано отриманої виручки в розмірі 90 814,01грн. та штрафу в двократному розмірі необґрунтовано отриманої суми виручки 181 628,02грн.

В решті рішення підлягає залишенню без змін.

Начало формы

Згідно статті  13  Закону  України "Про  ціни  і  ціноутворення" державний контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці  функції покладено Урядом  України.

Відповідно до пункту 3 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами,  затвердженого постановою  Кабінету  Міністрів України  від 13.12.2000 N 1819, з подальшими змінами, організація  та здійснення   контрольно-наглядових  функцій  з  питань  додержання центральними  та  місцевими  органами  виконавчої   влади,   Радою міністрів Автономної Республіки Крим,  підприємствами,  установами та  організаціями   вимог   щодо   формування,   встановлення   та застосування цін і тарифів визначені основними завданнями  Державної інспекції з контролю за цінами.

Відповідно до підпункту 5 пункту 5 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами інспекція має право приймати рішення про вилучення до відповідного бюджету сум всієї  необґрунтовано   одержаної    підприємством,    установою, організацією  виручки  у результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу у двократному  її  розмірі,  а також звертатись  з позовами   до  судів  про  стягнення  з  підприємств,  установ  та організацій зазначених  сум  у  разі  невиконання   ними   рішень державних інспекцій з контролю за цінами.

Порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами визначає відповідна Інструкція про порядок застосування,  затверджена наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України 03.12.01 N 298/519, зареєстрована в Міністерстві  юстиції України 18.12.2001 р. за N 1047/6238.

Відповідно до  пункту  3.1 названої Інструкції Державна інспекція з контролю за цінами та  державні  інспекції  з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим,  областях, містах Києві  та  Севастополі  приймають  рішення   про   вилучення   сум економічних   та фінансових  (штрафних)   санкцій   у  порядку, передбаченому законодавством.  Підставою для прийняття рішень  про вилучення  сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій є акти перевірок,  які складаються посадовими особами органів  державного контролю за цінами.

Відповідно ж до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Складення Акту перевірки та прийняття рішення про застосування економічних санкцій на підставі цього Акту перевірки вчинено в межах повноважень відповідача, але з порушенням вимог діючого законодавства.

Відповідно           до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується  принципом  законності, відповідно  до  якого  органи державної влади,  органи місцевого самоврядування,  їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі,  в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на викладене позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати стягуються на користь позивача з Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 9, 71, 94, 104, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд, -

                                                            П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати нечинним рішення про застосування економічної санкції за порушення державної дисципліни цін Державної інспекції з контролю за цінами в Дніпропетровській області від 07.12.2006 року №417 в частині вилучення необґрунтовано отриманої виручки в розмірі 90 814,01грн. та штрафу в двократному розмірі необґрунтовано отриманої суми виручки 181 628,02грн.

В іншій частині рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Дніпропетровській області від 07.12.2006 року №417 залишити без змін.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Дніпропетровської обласної санітарно-епідеміологічної станції (49006, м. Дніпропетровськ, вул. Філософська,39А, р/р35223003000376 в УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012, ЗКПО 01984033) судовий збір у розмірі 3,4грн.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного господарського суду шляхом подання до господарського суду Дніпропетровської області заяви на протязі 10 днів із дня складання постанови у повному обсязі або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви на апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили у відповідності до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                                       Н.М. Євстигнеєва

(Дата складання постанови у повному обсязі відповідно до

вимог статті 163 КАС України, - 07.03.2007 року)

Дата ухвалення рішення05.03.2007
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу483478
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а30/62-07

Ухвала від 26.04.2007

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Кузнецова І.Л.

Постанова від 05.03.2007

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Євстигнеєва Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні