Рішення
від 07.09.2010 по справі 2-5347/10
ДОБРОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

м. Добропілля, вул. Радянська, 39, 85004, (06277) 2-88-25

РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

7 вересня 2010 року Добропільський міськрайонний суд

Донецької області в складі:

головуючого - судді Тітової Т.А.

при секретарі Михайловській Т.П.

представника відповідача управління Пенсійного фонду України в м.Добропілля ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Добропілля цивільну справу за позовом ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в м. Добропілля про стягнення недоплаченої державної соціальної допомоги,

Встановив:

Позивач ОСОБА_2 звернувся до суду 3 червня 2010 року з даним позовом до відповідача управління Пенсійного фонду України в м. Добропілля про стягнення на його користь щомісячної державної соціальної допомоги як дитині війни в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком за 2007-2009 роки.

8 обґрунтування вимог позивач зазначив, що народився у 1936 році, і йому згідно зі ст.ст.1, 6 Закону України № 2195-1У від 18 листопада 2004 року «Про соціальний захист дітей війни» повинна виплачуватися щомісячна соціальна допомога у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. Але така допомога не виплачувалась, виплати проводились у значно менших розмірах, а саме: з 1 січня по 31 березня 2008 року - 47,00 грн., з 1 квітня по 30 червня 2008 року - 48,10 грн., з 1 липня по 30 вересня 2008 року - 48,20 грн., з 1 жовтня 2008 року - 49,80 грн. на місяць.

Мінімальний розмір пенсії визначений у відповідності до ст. 28 Закону України «Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування» в розмірі прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб. Тому соціальна допомога має бути визначена від цієї величини.

Позивач посилається також на правову позицію Конституційного Суду України, який неодноразово розглядав питання щодо конституційності положень законів України про бюджет у частині обмеження пільг, компенсацій і гарантій.

В подальшому позивач ОСОБА_2 уточнив позовні вимоги і просить стягнути недоплачену державну соціальну допомогу як дитині війни за періоди з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та з 1 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року.

Позивач ОСОБА_2 не був присутнім в судовому засіданні. Від нього надійшла письмова заява про розгляд справи за його відсутності, підтримує уточнені позовні вимоги.

Представник відповідача ОСОБА_3 Пенсійного фонду України в місті Добропіллі ОСОБА_1 позов не визнала. Посилається на те, що у 2006 році Урядом України не був впроваджений порядок надання пільг, передбачених ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни». Законом України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» дію ст.6 вказаного Закону було зупинено на 2007 рік, а підвищення до пенсії цій категорії громадян проводилось відповідно до ст. 111 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» в розмірі 50 % від розміру надбавки, встановленої для учасників війни. Після прийняття Конституційним Судом України 9 липня 2007 року рішення № 6-рп\2007 щодо конституційності зупинення норми закону питання фінансування підвищення пенсії у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком в законодавчому порядку не було врегульоване, тоді як фінансове забезпечення соціальних гарантій здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету. Між тим, відповідно до Закону України «Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування» ст.18 п.5 страхові внески не можуть вилучатися з Пенсійного та Накопичувального фонду і використовуватися на цілі, не передбачені цим Законом. Відповідно до постанови КМУ від 28 травня 2008 року № 530 «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян» п. 8 дітям війни до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, проводиться виплата підвищення у встановлених твердих розмірах: з 22 травня - 48,10 грн. з 1 липня - 48,20 грн., з 1 жовтня - 49,80 грн. Виплата допомоги дітям війни у 2009 році здійснена в розмірі 49,80 грн. щомісячно згідно зазначеної постанови, оскільки іншого нормативного акту не приймалось.

Вислухавши представника відповідача ОСОБА_3 Пенсійного фонду України в м. Добропілля, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з таких підстав.

Обставинами справи встановлено, що позивач ОСОБА_2 є пенсіонером/, згідно пенсійного посвідчення № 4323, має статус «дитина війни».

Правовий статус дітей війни, який має позивач, визначає основи їх соціального захисту та гарантії соціальної захищеності шляхом надання пільг і державної соціальної підтримки, які встановлені Законом України № 2195 - 1У від 18 листопада 2004 року «Про соціальний захист дітей війни» .

Відповідно до ст.6 названого Закону дітям війни пенсії або щомісячне довічне утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" ст.71 була зупинена вказана норма Закону України "Про соціальний захист дітей війни". Статтею 111 цього Закону встановлено, що у 2007 році підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії, відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» виплачується особам, які є інвалідами (крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»), у розмірі 50 відсотків від. розміру надбавки, встановленої для учасників війни.

Однак рішенням Конституційного Суду України № 6-рп \2007 від 9 липня 2007 року положення ст.71 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" щодо зупинення дії закону визнані такими, що не відповідають Конституції України.

Це означає, що у 2007 році положення ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" були відновлені і чинними з 9 липня по 31 грудня.

Стосовно позовних вимог ОСОБА_2 про виплату недоплаченої соціальної допомоги дитині війни у 2009 році відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", суд зазначає наступне.

Законом України від 26 грудня 2008 року № 835-У1 "Про Державний бюджет України на 2009 рік" в ст.54 ч.2 передбачено, що розміри державних соціальних гарантій на 2009 рік, що визначаються залежно від прожиткового мінімуму, встановлюються відповідними законами України, цим Законом та нормативно - правовими актами» Кабінету Міністрів України. А статтею 71 цього Закону Кабінету Міністрів України було надане право у 2009 році встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах в межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами.

Але в 2009 році Кабінетом Міністрів України не приймалось окремої постанови про встановлення розміру доплати до пенсії особам, віднесеним до категорії дитина війни .

Згідно постанови КМУ від 22 травня 2008 року № 530 "Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян" із змінами, внесеними згідно з постановою КМУ від 14 квітня 2009 року № 355, яка є чинною з 22 травня 2008 року, п.8, дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та "Про жертви нацистських переслідувань") до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, підвищення проводиться у таких розмірах: з 22 травня -48,10 грн., з 1 липня - 48,20 грн., з 1 жовтня - 49,80 грн. Розмір підвищення до пенсії з 1 січня 2009 року даною постановою не визначений, і змін до постанови щодо розміру доплати цій категорії у 2009 році не вносилось.

Суд приходить до висновку, що у 2009 році з 1 січня є діючою стаття 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", якою встановлена державна соціальна доплата дітям війни в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

З довідки, виданої відповідачем 18 березня 2010 року слідує, що надбавка до пенсії ОСОБА_2 як дитині війни виплачена в розмірі 47,00 грн. з 1 січня по 31 березня 2008 року; 48,10 грн. з 1 квітня по 30 червня 2008 року; 48,20 грн. з 1 липня по 30 вересня 2008 року; 49.80 грн. з 1 жовтня 2008 року і довічно щомісячно.

Таким чином, суд задовольняє вимоги позивача щодо виплати доплати до пенсії дитині війни у 2007 році у період з 9 липня по 31 грудня, у 2009 році з 1 січня по 31 грудня, враховуючи фактично отримані суми.

Згідно із Законом України № 1691-У1 від 18 лютого 2010 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвідомчості справ, пов»язаних із соціальними виплатами», який є чинним з 10 березня 2010 року, розгляд спорів з приводу соціальних виплат визначено в порядку цивільного судочинства.

Відповідно до ст. 4 ЦПК України, здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб у спосіб, визначений законами України.

Статтею 2 ч.І ЦК України передбачено, що цивільне законодавство не застосовується, якщо інше не встановлено законом, до майнових відносин, заснованих на адміністративному або іншому владному підпорядкуванні однієї сторони другій стороні.

Тому вирішуючи спір із соціальних правовідносин з виплати позивачу доплати до пенсії, який носить публічно - правовий характер, дійшовши до висновку про незаконність дій управління Пенсійного фонду,,України в м. Добропілля у відмові виплати соціальну допомогу в розмірі, встановленому Законом України «Про соціальний захист дітей війни», суд приймає рішення про зобов»язання управління Пенсійного фонду України м. Добропілля провести нарахування та виплату позивачу належних сум відповідно до закону .

На підставі Закону України «Про соціальний захист дітей війни», керуючись ст. ст. 10, 57, 60, 209 ЦПК України, суд

Вирішив:

Покласти зобов"язання на управління Пенсійного фонду України в м.Добропілля нарахувати та виплатити на користь ОСОБА_2 як дитині війни підвищення до пенсії у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 1 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року, з урахуванням фактично отриманих сум.

На рішення може бути подана апеляція в апеляційний суд Донецької області через Добропільський міськрайоний суд Донецької області протягом 10 днів з дня отримання його копії.

Суддя Тітова Т.А.

СудДобропільський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення07.09.2010
Оприлюднено19.08.2015
Номер документу48372739
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-5347/10

Ухвала від 01.10.2010

Цивільне

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Самоткан Н. Г.

Рішення від 21.06.2010

Цивільне

Рівненський міський суд Рівненської області

Ореховська К. Е.

Рішення від 04.11.2010

Цивільне

Ленінський районний суд м. Миколаєва

Костюченко Г. С.

Ухвала від 27.09.2010

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Павелко І. Л.

Рішення від 12.08.2010

Цивільне

Приморський районний суд м.Маріуполя

Пантелєєв Д. Г.

Ухвала від 05.10.2010

Цивільне

Балаклійський районний суд Харківської області

Носов Г. С.

Рішення від 07.09.2010

Цивільне

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

Тітова Т. А.

Ухвала від 23.07.2010

Цивільне

Київський районний суд м. Полтави

Калько О. С.

Рішення від 29.09.2010

Цивільне

Київський районний суд м. Полтави

Калько О. С.

Ухвала від 12.08.2010

Цивільне

Київський районний суд м. Полтави

Калько О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні