Постанова
від 24.12.2013 по справі 808/7773/13-а
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 грудня 2013 року (09 год. 30 хв.) Справа № 808/7773/13-а м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Максименко Л.Я.

розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу

за позовною заявою: Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, м. Київ

до: Кредитної спілки «Берегиня», м. Енергодар

про: стягнення штрафу, -

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач або Нацкомфінпослуг) звернулась із адміністративним позовом до Кредитної спілки «Берегиня» (далі - відповідач або КС «Берегиня»), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача до Державного бюджету України штраф у сумі 3 400,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовуються приписами Закону України «Про фінансові послуги та державне рулювання ринків фінансових послуг» від 12.07.2001 № 2664-III (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Закон України № 2664-III). В адміністративному позові зазначено, що за порушення відповідачем вимог Закону України № 2664-III, а також Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України від 25.12.2003 № 177 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 19.01.2004 за № 69/8668 (далі - Порядок № 177) позивачем складено Акт про правопорушення від 27.03.2013 № 50/15/3, за результатами розгляду якого винесено постанову про застосування штрафної санкції в сумі 3 400,00 грн. за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 17.04.2013 № 60/15/3. Вказує, що на момент пред'явлення позову, до Нацкомфінпослуг не надходило документів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови, у зв'язку з чим позивач просить стягнути з відповідача штраф у сумі 3 400,00 грн. у судовому порядку.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 25.10.2013 було відкрито скорочене провадження у справі.

Ухвала про відкриття скороченого провадження направлялась на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення. Однак, поштова кореспонденція повернулась до суду 12.12.2013 з відміткою відділення поштового зв'язку - «за закінченням терміну зберігання».

Враховуючи те що, поштова кореспонденція, як і передбачено Кодексом адміністративного судочинства (далі - КАС України), направлялась відповідачу за адресою місцезнаходження, що зазначена в реєстраційних документах, то згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України вважається, що відповідач був належним чином повідомлений про порушення щодо нього адміністративної справи та необхідність надання відзиву на позовну заяву.

Станом на 24.12.2013 заперечення проти позову та докази на їх обґрунтування відповідачем до суду не надавались.

За правилами частин 1, 6 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.

Суддя, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, вирішив продовжити розгляд справи у порядку скороченого провадження і встановив наявність достатніх підстав для задоволення позову виходячи з наступного.

Відносини, що виникають між учасниками ринків фінансових послуг під час здійснення операцій з надання фінансових послуг регулюються Законом України № 2664-ІІІ.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України № 2664-III фінансова установа - це юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Судом встановлено, що Кредитна спілка «Берегиня» (код ЄДРПОУ 26569660) внесена до державного реєстру фінансових установ, та зареєстрована за адресою: 71502, Запорізька область, м. Енергодар, вул. Радянська, буд. 19, оф. 108-А.

За приписами ч. 2 ст. 2 Закону України № 2664-III фінансові установи в Україні діють відповідно до цього Закону з урахуванням норм законів України, які встановлюють особливості їх діяльності.

Згідно з ч. 1 ст. 14 Закону України № 2664-III фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України «Про кредитні спілки» від 20.12.2001 № 2908-ІІІ (далі Закон України № 2908-ІІІ), кредитна спілка подає Уповноваженому органу фінансову звітність та інші звітні дані в обсягах, формах та у строки, встановлені Уповноваженим органом, а також надає на запити Уповноваженого органу необхідні пояснення щодо звітних даних.

Правила складання та подання звітності кредитними спілками визначені Порядком № 177.

Згідно положень п.п. 2.2.2 п. 2.2 Розділу 2 Порядку № 177, звітним періодом для складання форм звітних даних, які надаються до Нацкомфінпослуг, є календарний рік. Форми звітних даних складаються щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного періоду. Кредитні спілки складають звітні дані за станом на кінець останнього дня кварталу (року).

Звітні дані за квартал подаються не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, звітні дані за рік - не пізніше 20 лютого року, наступного за звітним роком.

У разі якщо останній день подання форм звітних даних є неробочим, термін подання продовжується до першого, після неробочого, робочого дня включно.

У разі надання звітності безпосередньо до Нацкомфінпослуг датою подання є дата реєстрації паперових форм звітності у Нацкомфінпослуг. При надходженні звітності поштою дата подання визначається за поштовим штемпелем підприємства (відділення) зв'язку, що обслуговує відправника. При невиконанні цих умов звітні дані вважаються поданими несвоєчасно.

За правилами п.п. 2.2.3 п. 2.2 Розділу 2 Порядку № 177, звітні дані подаються в електронній та паперовій формах та обсязі, які встановлені цим Порядком у форматі, визначеному Нацкомфінпослуг. Звітні дані подаються в електронній та паперовій формах та обсязі, які встановлені цим Порядком у форматі, визначеному Нацкомфінпослуг.

Пунктом 4.1 Розділу 4 Порядку № 177 встановлено, що державний нагляд за своєчасністю, повнотою та правильністю подання звітних даних здійснює Нацкомфінпослуг.

Відповідно до п. 1 Положення «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг», затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070/2011 (далі - Положення № 1070/2011), державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством, здійснює Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг).

Частиною 1 ст. 27 Закону України № 2664-III та п. 3 Положення № 1070/2011 передбачено, що основними завданнями національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг є здійснення державного регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг та додержанням законодавства у цій сфері, захист прав споживачів фінансових послуг шляхом застосування у межах своїх повноважень заходів впливу з метою запобігання і припинення порушень законодавства на ринку фінансових послуг.

Як вбачається з матеріалів справи, 27.03.2013 позивачем, відповідно наданих повноважень та згідно з Положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 № 2319 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.2012 за № 2112/22424, було складено Акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги КС «Берегиня» № 50/15/3.

Даним Актом виявлено порушення відповідачем вимог ст. 22 Закону України № 2664-III, п.п. 2.2.2 та п.п. 2.2.3 п. 2.2 Розділу 2 Порядку № 177 в частині несвоєчасного подання звітних даних за 2012 рік та неподання звітних даних за 2012 рік в електронному вигляді відповідно. Зокрема, в Акті зазначено, що до Нацкомфінпослуг надійшли звітні дані КС «Берегиня» за 2012 рік (вх. 635 З/КУ від 26.02.2013), однак відповідно до поштового штемпеля підприємства (відділення) зв'язку, що обслуговує відправника, а саме відповідача, дата подання звітніх даних - 22.02.2013, а також зазначено, що станом на 27.03.2013 звітні дані в електронній формі до Нацкомфінпослуг відповідачем не подано.

У зв'язку з чим, Нацкомфінпослуг на адресу відповідача було направлено Акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги КС «Берегиня» від 27.03.2013 № 50/15/3 разом з листом від 28.03.2013 № 2184/15-8 щодо повідомлення про розгляд справи. Проте поштова кореспонденція повернулася на адресу позивача з відміткою відділення поштового зв'язку - «за закінченням терміну зберігання».

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 28 Закону України № 2664-ІІІ, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону України № 2664-III Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такий захід впливу, як накладення штрафу в розмірах, передбачених статями 41 і 43 цього Закону.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 41 Закону України № 2664-III передбачено, що Уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ч. 1 ст. 42 Закону України № 2664-III, штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою Уповноваженого органу, його заступниками, директорами департаментів чи головою відповідного територіального управління після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.

Судом встановлено, що за результатами розгляду справи про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, провадження у якій розпочато згідно Акту від 27.03.2013 № 50/15/3, директором департаменту регулювання та нагляду за кредитними установами та бюро кредитних історій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг Дмитренком Г.В. прийнято постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 17.04.2013 № 60/15/3 (далі - Постанова від 17.04.2013 № 60/15/3), якою встановлені порушення відповідачем таких вимог законодавства, як:

- вимоги абзацу другого частини першої статті 22 Закону України «Про кредитні спілки»;

- вимоги абзацу другого підпункту 2.2.2 пункту 2.2 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003 № 177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 за № 69/8668 (далі - Порядок);

- вимоги абзацу четвертого підпункту 2.2.2 пункту 2.2 розділу 2 Порядку;

- абзаців першого та четвертого підпункту 2.2.3 пункту 2.2 розділу 2 Порядку.

Так, відповідно до вищезазначеної постанови позивачем застосовані до КС «Берегиня» заходи впливу у вигляді накладення штрафної санкції у розмірі 3 400,00 грн.

Згідно резолютивної частини даної постанови, термін сплати суми штрафу встановлено до 15.05.2013, також відповідача було зобов'язано письмово повідомити позивача у термін до 29.05.2013 про виконання або відмову від добровільного виконання постанови з одночасним наданням у разі сплати штрафу підтверджуючих документів (оригіналу квитанції або іншого платіжного документу).

Постанова від 17.04.2013 № 60/15/3 направлялась на адресу відповідача засобами поштового зв'язку, а саме листом від 17.04.2013 вих. № 2875/15-8, та була отримана уповноваженою особою КС «Берегиня» 20.05.2013, що підтверджується наявною в матеріалах справи копією повідомлення про вручення поштового відправлення.

Доказів оскарження вищевказаної постанови відповідачем суду не надано.

Частиною 3 ст. 41 Закону України № 2664-III передбачено, що штрафи, накладені Уповноваженим органом, стягуються у судовому порядку.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідачем не надано суду доказів на підтвердження сплати штрафу або заперечень проти позовних вимог та доказів, які б спростовували доводи позивача.

Таким чином, на момент розгляду справи в суді, сума штрафу у розмірі 3 400,00 грн. відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг є доведеними, обґрунтованими та таким, що підлягають задоволенню.

Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Враховуючи вищезазначене, та керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 158-163, 183-2 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Кредитної спілки «Берегиня» про стягнення штрафу - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Кредитної спілки «Берегиня» (71502, Запорізька область, м. Енергодар, вул. Радянська, буд. 19, оф. 108-А, код ЄДРПОУ 26569660) до Державного бюджету України (на рахунок ТУ ДКС України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106) штраф у сумі 3 400,00 (три тисячі чотириста гривень 00 коп.) грн.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Л.Я. Максименко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2013
Оприлюднено18.08.2015
Номер документу48382572
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/7773/13-а

Постанова від 24.12.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 25.10.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 02.10.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні