ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" березня 2011 р. Справа № 2a-542/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Кафарського В.В.
за участю секретаря Барчук Т.Г.
представників:
від прокурора: не з"явився.
від позивача: не з"явився.
від відповідача: не з"явився.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Заступника прокурора м.Івано-Франківська в інтересах держави в особі ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго"
до відповідача: Закритого акціонерного товариства "Триком-ІВА"
про стягнення штрафу в сумі 5950,00 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Заступник прокурора м.Івано-Франківська в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі ВП "Держенергонагляд у Західному регіоні" ДП НЕК "Укренерго" 09.02.2011 року звернувся до суду з адміністративним позовом до закритого акціонерного товариства "Триком-ІВА" про стягнення штрафу в розмірі 5950,00 грн.
Представник прокуратури та представник позивача в судове засідання не з'явилися, однак на адресу суду направили клопотання про розгляд справи без їхньої участі, позовні вимоги підтримали в повному обсязі, з підстав, наведених у позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився повторно, надіслані документи повернулися до суду з відміткою Укрпошти «за зазначеною адресою не проживає». Згідно правил ч.4 ст.33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином. За таких обставин суд вбачає за можливе розглянути справу за його відсутності на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши подані письмові докази, суд приходить до висновку, що позов обґрунтований та підлягає до задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Івано-Франківській області було проведено обстеження з питань технічного стану та організації електроустановок закритого акціонерного товариства "Триком-ІВА" а саме технічного стану ТП-71 на підставі звернення ТзОВ "Мальва Пасаж" до прокуратури м.Івано-Франківська, інспекції Держенергонагляду та Івано-Франківського РЕМ щодо незадовільного електропостачання об"єктів субспоживачів, яким встановлено порушення Правил користування електричною енергією, що було відображено в акті обстеження № 44-13/10 від 08.06.2010 року, який був складений в присутності енергетика ОСОБА_1 та винесено припис № 45-13/10 від 08.06.2010 року. Вимоги даного припису відповідачем не виконано, на підставі чого складено акт № 03/30-009/0092 від 02.12.2010 року та винесено постанову № 19 від 07.12.2010 року про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в розмірі 5950,00грн.
При огляді було встановлено ряд порушень, а саме: не відремонтовані зовнішні та внутрішні стіни ТП-71; не відремонтовані двері всіх приміщень ТП-71; електрообладнання РУ-10 кВ не почищено від іржі та не покрито антикорозійним покриттям; на кабелях 10 кВ не встановлено бірки; на секційному роз"єднювачі не замінено пошкоджений ізолятор; поверхню приводів вимикачів, роз"єднювачів не змащено низькотемпературними маслами; в приміщенні РУ-10 кВ не прибрано сторонні предмети; електрообладнання РУ-0,4 кВ не почищено від іржі та не покрито антикорозійним покриттям; губки рубильників не почищено від слідів окислення; кабельний перехід в стіні в РУ-0,4 кВ не ущільнений; в приміщенні РУ-0,4 кВ не прибрано від порохів та павутиння; не надано підтверджуючих документів щодо проведення випробувань та вимірювань електрообладнання (опір ізоляції кабельних ліній, опір ізоляції збірних шин, контуру заземлення).
На підставі Акту обстеження № 44-13/10 від 08.06.2010 року Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Івано-Франківській області було винесено припис № 45-13/10 від 08.06.2010 р., за яким зобов"язано голову правління закритого акціонерного товариства "Триком-ІВА" ОСОБА_2 приписано усунути у визначений строк усі виявлені порушення.
Акт обстеження та припис було вручено відповідачу, про що свідчить підпис голови правління та печатка .
02.12.2010 р. Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Івано-Франківській області була проведена перевірка дотримання Відповідачем законодавства про електроенергетику та встановлено невиконання припису № 45-13/10 від 08.06.2010 р., про що складено Акт перевірки № 03/30-009/0092, який вручено відповідачу про, що свідчить підпис генерального директора на акті перевірки.
На підставі Акту перевірки від 02.12.2010 р. Державною інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Івано-Франківській області 07.12.2010 р. винесено постанову № 19 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, у відповідності до якої на закритого акціонерного товариства "Триком-ІВА" за невиконання припису про усунення порушень нормативно-правових актів накладено штраф у розмірі триста п"ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5950,00грн. Згідно поштового повідомлення відповідач 07.12.2010 р. отримав Постанову від 07.12.2010 р.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про електроенергетику»державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики.
Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення вимог нормативно-правових актів.
Відповідно до ст. 14 Закону України «Про теплопостачання»державний нагляд у сфері теплопостачання здійснюють державні інспекції та інші органи у порядку, встановленому законом.
Державні інспектори мають право: надсилати приписи керівникам теплогенеруючих або теплопостачальних організацій про приведення засобів та обладнання у відповідність із нормами та стандартами у сфері теплопостачання; застосовувати в установленому законом порядку санкції до суб'єктів відносин у сфері теплопостачання за порушення вимог нормативно-правових.
Відповідно до п. 1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 року N 929 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2006 року N 131), державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії.
Відповідно до Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії та Положення про державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії державним інспектором України з енергетичного нагляду, Інспекція Держенергонагляду в межах покладених на неї завдань, проводить обстеження суб'єктів електроенергетики з питань дотримання режимів споживання електричної та теплової енергії; контролює усунення виявлених порушень вимог законодавства.
Начальник Інспекції, його заступники та державні інспектори мають право видавати в межах компетенції обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень вимог законодавства про електроенергетику, накладати на суб'єктів електроенергетики штрафи.
Згідно із ст. 27 Закону України «Про електроенергетику»за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність у вигляді штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Санкції застосовуються в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
У відповідності до п. 2 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 р. N 1312, накладати на суб'єктів господарської діяльності штрафи мають право державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Згідно з пунктами 7 та 8 вказаного Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарської діяльності, складеного посадовими особами Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Пунктом 10 Положення визначено, що суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Таким чином, суд приходить до висновку, що Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Івано-Франківській області діяла на підставі, у межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України, з використанням наданих повноважень, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо та добросовісно.
Крім того, згідно з п. 15 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії законні вимоги посадових осіб Держенергонагляду є обов'язковими для виконання керівниками та посадовими особами суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії незалежно від форми власності. А п. 14. цього Положення передбачає, що приписи, постанови або подання посадових осіб Держенергонагляду можуть бути оскаржені до Держенергонагляду або в судовому порядку.
Як свідчать матеріали справи, відповідачем не було оскаржено в установленому порядку припис № 44-13/10 від 08.06.2010 р. про усунення виявлених порушень та Постанова Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в івано-Франківській області про накладення на відповідача штрафу .
З урахуванням викладеного, Постанова № 19 від 07.12.2010 р. є обов'язковою та підлягає виконанню.
Відповідач не надав суду докази, які свідчили б про відсутність підстав для сплати заборгованості перед Державним бюджетом України по штрафним санкціям за порушення ним законодавства про електроенергетику, або про відсутність такого порушення.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи Позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з закритого акціонерного товариства "Триком-ІВА", вул.Новгородська, 39-А, м.Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 30983543 в дохід Державного бюджету України шраф в розмірі 5950 (п"ять тисяч дев"ятсот п"ятдесят) грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Кафарський В.В.
Постанова складена в повному обсязі 09.03.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2011 |
Оприлюднено | 19.08.2015 |
Номер документу | 48382700 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні