КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 серпня 2015 року (16:20) м.Київ 810/2699/15
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., за участю секретаря: Касьянової О.В., представника позивача Огієнко О.Ф. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Фастівської міжрайонної прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства «Унавське» про стягнення штрафних санкцій
Суть спору: Фастівська міжрайонна прокуратура Київської області в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Публічного акціонерного товариства «Унавське» про стягнення штрафних санкцій у сумі 17 000, 00 грн.
Ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 30.06.2015 відкрито провадження в адміністративній справі, закінчено підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду.
Позовні вимоги вмотивовані несплатою у встановлені законом строки штрафних санкцій, застосованих Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відповідача постановою № 1601-ЦД-1-Е від 05.11.2014 року, у зв'язку з порушенням останнім вимог Закону України «Про акціонерні товариства».
Представник позивача в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задовольнити з підстав, викладених у позові.
Відповідач письмових заперечень на адміністративний позов під час судового розгляду справи не надав, у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням з відміткою про вручення, про причини неявки суд не повідомив.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
За таких обставин суд дійшов висновку про відсутність поважних причин неявки представника відповідача та можливість розгляду справи за даної явки осіб, що беруть участь у справі.
Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно та об'єктивно дослідивши матеріали справи, та оцінивши їх у сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 р. № 448/96-ВР визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Згідно зі ст.1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до ст. 3 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; пруденційний нагляд за професійними учасниками фондового ринку в межах діяльності, яка проводиться такими учасниками на підставі виданої Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку ліцензії; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.
Положеннями ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 7 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Матеріалами справи встановлено, що Центральним територіальним департаментом Національної комісії цінних паперів та фондового ринку було винесено рішення «Щодо зупинення внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів та до системи депозитарного обліку цінних паперів, випущених ВАТ «Унавське» № 576 від 09.04.2013, зі змісту якого вбачається, що відповідачем не було приведено у відповідність до норм Закону України статут та внутрішні положення, що є порушенням п. 5 Розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» зазначеного закону.
Згідно з п. 5 Розділу XVII Закону України «Про акціонерні товариства» статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом. Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій: 1) внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що
кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства; 2) приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону.
Відповідно до вищевказаного рішення, було зобов'язано відповідача здійснити повідомлення Центрального територіального департаменту комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушень норм п. 5 Розділу XVII Закону України «Про акціонерні товариства» протягом 5 днів з моменту усунення з доданням копій відповідної документації.
У зв'язку з тим, що у визначений термін відповідач не виконав зазначені вимоги, позивачем було винесено постанову від 08.10.2014 р., відповідно до якої позивачем було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Публічного акціонерного товариства «Унавське» та зобов'язано відповідача з'явитися для підписання акта про правопорушення та надання письмових пояснень 21.10.2014 року о 10:10 за адресою: 03680, м. Київ, вул. Горького, 51, кім. 815.
21.10.2014 р. на підставі складеного акта № 1560-ЦД-1-Е та у зв'язку з виявленими за результатами перевірки порушеннями, позивачем винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 21.10.2014 р., якою розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Публічного акціонерного товариства «Унавське» призначено на 05.11.2014 р. о 10:08 за адресою: 03680, м. Київ, вул. Горького, 51, кім. 807.
05.11.2014 р. Центральним територіальним департаментом Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку 05.11.2014 року винесено постанову № 1601-ЦД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: за несвоєчасне виконання Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 09.04.2013 року № 576 «Щодо зупинення внесення до системи реєстру власників іменних цінних паперів та до системи депозитарного обліку цінних паперів, випущених ВАТ «Унавське» накладено штрафні санкції у розмірі 17 000, 00 грн. та роз'яснено, що штрафні санкції необхідно сплатити протягом 15-ти днів з моменту отримання постанови, а копію платіжного доручення направити до Центрального територіального департаменту Національної комісії цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в України» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Положеннями п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Як вбачається з матеріалів справи, вищевказана постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів була направлена відповідачу рекомендованою кореспонденцією разом із супровідним листом Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (вих. № 03/02/5101/ПН від 10.11.2014 р.), що підтверджується фіскальним чеком від 11.11.2014 р. № 7916 та реєстром рекомендованих відправлень № 703 від 11.11.2014 з печаткою поштового відділення зв'язку.
Всупереч положенням ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України відповідачем не було надано доказів оскарження вищевказаної постанови або сплати штрафних санкцій, у зв'язку з чим штраф у розмірі у сумі 17000,00 грн. підлягає стягненню з відповідача.
За таких обставин суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, оскільки відповідають чинному законодавству та підтверджуються матеріалами справи.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, і відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
У судовому засіданні 11.08.2015 оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Повний текст постанови складений та підписаний 12.08.2015.
Керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1 . Адміністративний позов Фастівської міжрайонного прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити.
2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Унавське» (08500, Київська обл., місто Фастів, вулиця Фомічова, будинок 1-А, ідентифікаційний код-00448746) на користь Державного бюджету України штрафні санкції у розмірі 17000 грн. (сімнадцять тисяч гривень).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.08.2015 |
Оприлюднено | 18.08.2015 |
Номер документу | 48382824 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Дудін С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні