ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 серпня 2015 року м. Львів № 813/1687/15
14 год. 49 хв.
Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Клименко О.М. за участю секретаря судового засідання Рехліцької Ю.Р. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник Прокуда Н.М.;
відповідача: представник Зошій Ю.Й.;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Жовківському районі Львівської області до Сільськогосподарського підприємства «Добробут» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю про стягнення заборгованості,-
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Жовківському районі Львівської області (далі - УПФУ в Жовківському районі) звернулося до суду з позовом до Сільськогосподарського підприємства «Добробут» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (далі - СГП «Добробут» у формі ТОВ), в якому просить стягнути заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених працівникам відповідача на підставі пунктів «б»-«з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» з лютого 2015 року на загальну суму 7363,81 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач покликається на те, що п. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» визначено, що розмір сум до відшкодування для пільгових пенсій, призначених за списком №2 становить 100%. В даному випадку понесених позивачем витрат на виплату і доставку пільгових пенсій відповідач не відшкодовував, що і зумовило появу заборгованості, про стягнення якої заявлено позов.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала повністю, просила позов задовольнити з підстав, викладених в позовній заяві.
Представник відповідача проти позову заперечив, подав письмові заперечення від 21.04.2015 року та 15.05.2015 року, в яких зазначив, що за змістом абзацу 5 підпункту 1 пункту 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» виплата пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів «в» - «е» та «ж» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, а відтак і витрати на виплату та доставку пільгових пенсій покриваються за рахунок ПФУ та Державного бюджету України відповідно. Крім цього, просить врахувати Постанову Верховного Суду України від 12.06.2012 року.
Таким чином, представник відповідача вважає, що позовні вимоги є необґрунтованими, а відтак, просив у задоволенні позову відмовити повністю.
Суд заслухав пояснення сторін, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази, оцінив їх в сукупності та вважає, що позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Відповідно до п. 1, 2 ст. 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є: суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників; філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, зазначених у пункті 1 цієї статті, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж платник зборів, територіальної громади.
Згідно із п. 1 ст. 2 зазначеного Закону для платників збору, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Стаття 4 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» визначає, що розмір збору по фактичних витратах на виплату та доставку пільгових пенсій становить 100% від об'єкта оподаткування.
Відповідно до вимог ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах, і не менше 20 років у жінок, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах, та за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 30 років у чоловіків, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах, і не менше 25 років у жінок, з них не менше 10 років на зазначених роботах (далі - список №1, список № 2).
Відповідно до п.2 Прикінцевих та перехідних положень Закону «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» Пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення». При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
За правилами абзацу четвертого підпункту 1 пункту 2 Прикінцевих положень Закону № 1058-IV підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до ПФУ плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком № 1, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.
В абзаці п'ятому цього ж підпункту зазначено, що виплата пенсій особам, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників, за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та особам, пенсії яким призначені відповідно до пунктів «в»-«е» та «ж» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», здійснюється до 1 січня 2005 року за рахунок коштів ПФУ, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону.
Аналіз наведених положень дає підстави для висновку про те, що витрати на виплату та доставку пенсій особам, які були зайняті на роботах за списком №1, покриваються підприємствами та організаціями.
Порядок відшкодування підприємствами витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, встановлено розділом шостим Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України» (далі - Інструкція).
Відповідно до п.6.4 Інструкції, розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій. Згідно п.6.7 Інструкції, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах
СГП «Добробут» у формі ТОВ зареєстроване, як юридична особа, 04.11.1992 року, що підтверджується копією Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Судом встановлено, що СГП «Добробут» у формі ТОВ до 01.01.2015 року перебувало на фіксованому сільськогосподарському податку, тому не здійснювало відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «в»-«е» та «ж» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення».
Проте, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу та деяких законодавчих актів щодо податкової реформи» від 28 грудня 2014 року №71-VIII (далі - Закон №71-VIII), який набрав чинності 01 січня 2015 року, главу 2 «Фіксований сільськогосподарський податок» виключено та внесено зміни до пункту 281.3 статті 281 Податкового кодексу України, а саме, слова «фіксованого сільськогосподарського податку» замінено словами «єдиного податку четвертої групи».
Отже, фіксований сільськогосподарський податок виключено з переліку загальнодержавних податків і зборів.
Таким чином, у платників фіксованого сільськогосподарського податку, які з набранням чинності Законом №71-VIII набули статусу платників єдиного податку четвертої групи, зокрема, у СГП «Добробут» у формі ТОВ, з 01 січня 2015 року виникає обов'язок щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Для платників єдиного податку виключень щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, чинним законодавством не передбачено.
Відтак, твердження відповідача, що фактичні витрати на виплату і доставку пільгових пенсій для працівників СГП «Добробут» у формі ТОВ, покриваються за рахунок ПФУ та Державного бюджету України відповідно, суд не приймає до уваги.
Склад витрат на виплату та доставку пенсій, призначених працівникам відповідача за списком №2 відповідно до пунктів «б»-«з» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» з лютого 2015 року та факт їх понесення управліннями Пенсійного фонду України підтверджується розрахунком фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» №б/н з лютого 2015 року та повідомленням №62 від 03.02.2015 року. Зазначений розрахунок отриманий відповідачем 08.02.2015 року, що підтверджується копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.
Так, отримавши розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», не надавши на нього до УПФУ в Жовківському районі заперечень та не оскарживши його у суді, відповідач фактично узгодив такий розрахунок.
Позивач також долучив документи, що підтверджують наявність підстав для призначення пільгових пенсій працівникам відповідача: протоколи про призначення пільгової пенсії за віком на пільгових умовах; довідки про підтвердження трудового стажу; довідки про виплату пенсій; (а.с. 14-37, 87-111).
Покликання представника відповідача на Постанову Верховного Суду України від 12.06.2012 року, суд не приймає до уваги у відповідності до ч. 1 ст. 244-2 КАС України, оскільки в даній постанові Верховний Суд України зазначає, що порядок за якого витрати на виплату та доставку пільгових пенсій покриваються з січня 2005 року за рахунок коштів Державного бюджету України стосується лише витрат на доставку та виплату пенсій, призначених на підставі ст. 14 Закону України №1788, а в даній справі пенсії пенсіонерам, щодо виплати яких виставлено розрахунки на відшкодування витрат, призначені відповідно до ст. 13 Закону №1788.
Як вбачається з картки особового рахунку СГП «Добробут» у формі ТОВ по відшкодуванню виплачених пільгових пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» з лютого 2015 року, загальна сума фактичних витрат позивача на виплату та доставку пільгових пенсій, яка підлягає відшкодуванню, становить 7363,81 грн.
Оскільки станом на дату судового розгляду справи заборгованість відповідача в сумі 7363,81 грн. не погашена, позовні вимоги УПФУ в Жовківському районі є обґрунтованими, документально підтвердженими, тому підлягають до задоволення.
З урахуванням положень ст. 94 КАС України судові витрати у формі судового збору у даній справі з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163, 183-2 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Сільськогосподарського підприємства «Добробут» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю (с. Волиця, Жовківський район, Львівська область, 80300, код ЄДРПОУ 19164276) на користь Управління Пенсійного фонду України в Жовківському районі Львівської області (вул. Воїнів УПА, 10, м. Жовква, Львівська область, 80300, код ЄДРПОУ 20847170) заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій в сумі 7363 (сім тисяч триста шістдесят три) грн. 81 коп.
Судовий збір зі сторін стягувати не слід.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Повний текст постанови складено та підписано 12.08.2015 року.
Суддя Клименко О.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2015 |
Оприлюднено | 18.08.2015 |
Номер документу | 48383164 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гінда Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Гінда Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні