Постанова
від 10.08.2015 по справі 817/1871/15
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/1871/15

10 серпня 2015 року 09год. 05хв. м. Рівне

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Сало А.Б. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Кузнецовську Рівненської області доСільськогосподарського виробничого кооперативу "Чаква" про стягнення капіталізованих платежів,

ВСТАНОВИВ :

Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Кузнецовську Рівненської області (далі - ВВД ФСС НВВПЗУ у м.Кузнецовську) звернулося до суду з позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Чаква" (далі - СВК "Чаква") про стягнення капіталізованих платежів у сумі 84378,92 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за СВК "Чаква" рахується заборгованість зі сплати капіталізованих платежів у сумі 84378,92 грн. Вказаний борг у добровільному порядку відповідачем не сплачений.

У судове засідання позивач не прибув, у поданому суду клопотанні позовні вимоги підтримав повністю та просив розглянути справу за відсутності представника.

Відповідач заперечень суду не надав, у поданій суду заяві просив розглянути справу за відсутності представника.

Відповідно до ч. 3 ст.122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.

За таких обставин, розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.

Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до положень ч.6 ст.12 КАС України, повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не забезпечується.

Повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до задоволення повністю з огляду на наступне.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 перебуває на обліку у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань як потерпілий, який отримав трудове каліцтво внаслідок нещасного випадку на виробництві, що стався з ним під час роботи на СВК "Чаква".

У зв'язку з ліквідацією СВК "Чаква" ВВД ФСС НВВПЗУ у м.Кузнецовську направило йому розрахунок по капіталізації платежів, необхідних для проведення страхових виплат потерпілому від нещасного випадку на виробництві на загальну суму 84378,92 грн.

Проте, Головою ліквідаційної комісії СВК "Чаква" повідомлено позивача про невизнання вимог, так як Порядком капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань суб'єкта підприємницької діяльності - банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, передбачено сплату коштів лише підприємством банкрутом та не передбачено право Фонду щодо стягнення таких виплат з організацій, що ліквідуються не за процедурою банкрутства.

Ці обставини підтверджені дослідженими у судовому засіданні доказами: заявою про визнання кредитором від 14.05.2015 №01-09/181, розрахунком потреби в капіталізації коштів для розрахунку з потерпілими на виробництві станом на 01.05.2015, листом СВК "Чаква " від 24.06.2015 № 72 , постановою від 27.01.2015 про призначення ОСОБА_1 щомісячної страхової виплати, довідкою СВК „Чаква від 02.09.2002 № 136 про правонаступництво.

Правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які призвели до втрати працездатності або загибелі застрахованих на виробництві, визначено Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 №1105-XIV , в редакції Закону від 28.12.2014 № 77- VII (далі - Закон № 77-VII).

Основними принципами страхування від нещасного випадку, зокрема є: своєчасне та повне відшкодування шкоди страховиком; обов'язковість страхування від нещасного випадку осіб, які працюють на умовах трудового договору та інших підставах, передбачених законодавством про працю (Закон № 77-VII).

Відповідно до ст.11 Закону № 77-VII , фінансування Фонду здійснюється в тому числі і за рахунок капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.1 ч.1 ст.112 Цивільного кодексу України, у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у першу чергу щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю.

В силу вимог ч.2 ст.1205 Цивільного кодексу України, у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

Капіталізація здійснюється відповідно до Закон № 77-VII та Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 №765 (далі - Порядок №765).

Відповідно до абз.2 п.1 Порядку №765, капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахування заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрат по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті або потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.

Пунктом 3 Порядку №765 визначено, що капіталізація платежів розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.

Наведена правова позиція висловлена також у постанові Верховного Суду України від 26.06.2012 р.

Як вбачається з постанови від 27.01.2015 про призначення потерпілому перерахованої щомісячної страхової виплати з 01.03.2014, під час роботи в радгоспі „Володимирецький", правонаступником якого є СВК „Чаква" з ОСОБА_1 трапився страховий випадок професійного захворювання 15.01.1976.

За висновком МСЕК від 08.05.2001 ОСОБА_1 встановлена стійка втрата професійної працездатності 50% та 3 група інвалідності, безстроково.

У зв'язку з вищенаведеними обставинами, ОСОБА_1, відповідно до Закону № 77-VII, отримує у Фонді соціального страхування страхові виплати та має право на капіталізацію платежів.

ВВД ФСС НВВПЗУ у м.Кузнецовську для визначення періоду на який розраховувалась капіталізація платежів, було враховано: відсоток втрати професійної працездатності потерпілої, розмір її щомісячної виплати втраченого заробітку (страхової виплати), вік потерпілої на момент здійснення капіталізації, показник середньої очікуваної тривалості життя (років) до віку потерпілої на момент здійснення капіталізації.

На момент розгляду справи доказів сплати заборгованості в сумі 84 378,92 грн. відповідачем не надано.

За таких обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.

Підстави для застосування ст.94 КАС України у суду відсутні.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Чаква" (код ЄДРПОУ 00855629) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Кузнецовську Рівненської області капіталізовані платежі на суму 84378,92 грн.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Сало А.Б.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.08.2015
Оприлюднено18.08.2015
Номер документу48384559
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1871/15

Ухвала від 28.06.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 12.06.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 23.05.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 09.10.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 28.09.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 29.09.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 08.12.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Євпак В.В.

Ухвала від 05.11.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Євпак В.В.

Постанова від 10.08.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні