ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м.Вінниця
14 грудня 2012 р. Справа № 2а/0270/5272/12
Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Комара Павла Анатолійовича , розглянувши в порядку скороченого провадження матеріали справи
за позовом : Заступника прокурора міста Вінниці в інтересах держави в особі Державного реєстратора Вінницької міської ради
до : об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Збишко-7"
про : припинення юридичної особи
ВСТАНОВИВ :
До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся заступник прокурора міста Вінниці в інтересах держави в особі державного реєстратора Вінницької міської ради (далі - державний реєстратор) із адміністративним позовом до об'єднання співвласників багатоквартирного будинку В«Збишко - 7В» (далі - ОСББ В« Збишко - 7В» ) про припинення юридичної особи.
Позовні вимоги мотивовано тим, що утворення вказаного об'єднання не відповідає вимогам, встановленим Законом України В«Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинкуВ» , оскільки відсутній кворум установчих зборів, який є обов'язковою умовою скликання установчих зборів власників багатоквартирного будинку, які приймають рішення про створення об'єднання і затверджують його статутом.
Справа розглядається в порядку скороченого провадження, оскільки в силу пункту 3 частини 1 статті 183-2 КАС України в адміністративних справах щодо припинення за зверненням суб'єкта владних повноважень юридичних осіб чи фізичних осіб-підприємців, у випадках передбачених законом, застосовується скорочене провадження.
Відповідач у строк, передбачений частиною третьою статті 183-2 КАС України заперечень суду не направив, хоча ухвала про відкриття скороченого провадження у адміністративній справі від 16 листопада 2012 р. була направлена відповідачеві, на адресу, вказану в ЄДРЮОФОП, однак конверт із ухвалою повернувся на адресу суду із відміткою "за закінченням терміну зберігання".
В силу ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Таким чином, судом вжито достатніх заходів для повідомлення відповідача про строк подання заперечення проти позову, порядок його подання, а також наслідки неподання такого заперечення.
Розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 КАС України - без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі -суд дійшов висновку про наявність підстав щодо прийняття рішення про задоволення позову в порядку скороченого провадження, з огляду на наступне.
09 серпня 2012 року зареєстровано ОСББ «Збишко 7», яке створено на підставі протоколу № 1 установчих зборів власників квартир і належних приміщень будинку, що зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1. Відповідно до змісту додатку №1 до вищевказаного протоколу, на установчих зборах були присутні власники 53 квартир, з яких 47 власників проголосували за створення ОСББ, 6 - проти.
Відповідно до ст. 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» для створення ОСББ скликаються установчі збори власників багатоквартирного будинку, які приймають рішення про створення об'єднання і затверджують його статутом. Скликання установчих зборів здійснюється власником будинку або ініціативною групою, яка складається не менш як з трьох власників квартир або нежилих приміщень.
У голосуванні беруть участь власники, які присутні на установчих зборах. Рішення про створення ОСББ приймається шляхом поіменного голосування та оформлюється підписом кожного, хто голосував. Установчі збори правомочні, якщо на них присутні більш п'ятдесяти відсотків власників квартир, а рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосували не менш двох третин присутніх осіб, які мають право голосувати. У разі відсутності кворуму ініціатор призначає нову дату, місце і час проведення установчих зборів. Новопризначені установчі збори можуть бути скликані не раніш як через 14 діб з дня зборів, що не відбулися.
У житловому будинку 7 по вул. Збишко у м. Вінниці 104 житлових квартир. Однак, як встановлено перевіркою, на установчих зборах 27.07.2012 року були присутні лише 18 власників квартир. Тобто установчі збори неправомочні, оскільки кворум установчих зборів відсутній. Додаток № 1 «Список присутніх власників та поіменного голосування по створенню ОСББ в будинку № 7 по вул. Збишко м. Вінниці» підписувався в різні дні шляхом поквартирного обходу власників квартир, що підтверджується поясненням одного з ініціаторів проведення установчих зборів по створенню ОСББ «Збишко - 7» ОСОБА_1 та списками власників квартир, які зібрані в ході проведення перевірки прокуратурою м. Вінниці. Крім того, вище вказаними списками мешканців та власників квартир будинку по вул. Збишко, 7 підтверджується також той факт, що 59 власників квартир вище вказаного будинку не бажали створити ОСББ «Збишко - 7» та передати будинок на його баланс та обслуговування.
Крім того, ст. 6 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку», імперативно визначає порядок і спосіб повідомлення власників про проведення установчих зборів. Так, повідомлення про проведення установчих зборів направляється власником будинку або ініціативною групою не менше ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів. Повідомлення направляється в письмовій формі і вручається кожному власнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом).
В даному випадку, при проведенні установчих зборів по створенню ОСББ «Збишко - 7», повідомлення про проведення установчих зборів власникам квартир під розписку не вручалось та не відправлялось рекомендованими листами, повідомлення власників квартир здійснювалось шляхом усного повідомлення.
Наведені обставини свідчать про те, що при реєстрації ОСББ «Збишко - 7» 09.08.2012 були допущені порушення, які не можна усунути.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 110 Цивільного кодексу України, ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" порушення, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути, є підставою для визнання судом недійсною державної реєстрації (визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації) та припинення (ліквідації) цієї юридичної особи.
Незаконна державна реєстрація ОСББ «Збишко - 7» порушує інтереси держави у сфері регуляторної політики та підприємництва стосовно забезпечення єдиного порядку створення та реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, що є підставою для їх захисту органами прокуратури шляхом пред'явлення даного адміністративного позову.
Стаття 1 Закону України В«Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинкуВ» від 29.11.2001 р. № 2866-ІІІ (далі - Закон № 2866) містить визначення понять, які вживаються у вказаному Законі. Так, житловий комплекс - це єдиний комплекс нерухомого майна, що утворений земельною ділянкою в установлених межах, розміщеним на ній жилим багатоквартирним будинком або його частиною разом із спорудами та інженерними мережами, які утворюють цілісний майновий комплекс, а об'єднання співвласників багатоквартирного будинку - це юридична особа, створена власниками для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна.
Відповідно до ст.ст. 6,9 Закону № 2866 об'єднання може бути створене в будинку будь-якої форми власності з числа тих, хто приватизував або придбав квартиру, а також власника будинку або його уповноваженої особи, власників жилих приміщень, а також власників нежилих приміщень.
Членом об'єднання може бути фізична чи юридична особа, яка є власником квартири (квартир) або приміщення (приміщень) у багатоквартирному будинку.
Проаналізувавши чинне законодавство, пов'язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачені.
Згідно з частиною 7 ст. 59 ГК України скасування державної реєстрації позбавляє суб'єкта господарювання статусу юридичної особи і є підставою для вилучення його з державного реєстру. Суб'єкт господарювання вважається ліквідованим з дня внесення до державного реєстру запису про припинення його діяльності. З урахуванням чого рішення суду після набрання законної сили слід направити державному реєстратору за місцем реєстрації юридичної особи.
Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 86 зазначеного Кодексу оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи встановлені обставини справи та вищезазначені положення чинного законодавства України, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, а тому підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Відповідно до частини 1 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу - об'єднання співвласників багатоквартирного будинку В«Збишко 7В» (юридична адреса: 21000, м. Вінниця, вул. Збишко, 7/7, ідентифікаційний код 38328557).
Копію постанови після набрання законної сили направити Державному реєстратору Вінницької міської ради для виконання вимог ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Постанова підлягає негайному виконанню.
Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України
Суддя Комар Павло Анатолійович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2012 |
Оприлюднено | 20.08.2015 |
Номер документу | 48386519 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Комар Павло Анатолійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Комар Павло Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні