ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 серпня 2015 року м. ЛуцькСправа № 803/1827/15
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
судді Смокович В.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в місті Володимирі-Волинському та Володимир-Волинському районі Волинської області до Сільськогосподарського приватного підприємства «Рогожани» про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в місті Володимирі-Волинському та Володимир-Волинському районі Волинської області (далі - позивач, УПФ України в місті Володимирі-Волинському та Володимир-Волинському р-ні, управління) звернулося в суд з адміністративним позовом до Сільськогосподарського приватного підприємства «Рогожани» (далі - відповідач, підприємство, СПП «Рогожани») про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за період з травня по червень 2015 року включно у розмірі 4 890,04 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач відповідно до статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 року № 1788-ХІІ (далі - Закон № 1788-ХІІ), частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 року № 1058-ІУ (далі - Закон № 1058-1V), пункту 6.8 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року за № 64/8663 (далі - Інструкція №21-1) зобов'язаний щомісяця до 25-го числа вносити до Пенсійного фонду України зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. В результаті недотримання порядку відшкодування витрат Пенсійному фонду України на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, заборгованість відповідача за період з травня по червень 2015 року становить 4 890,04 грн. На підставі вищевикладеного, УПФ України в місті Володимирі-Волинському та Володимир-Волинському р-ні просить суд стягнути з Сільськогосподарського приватного підприємства «Рогожани» вказану заборгованість.
Позивач, суб'єкт владних повноважень, свого представника у судове засідання не направив, однак у клопотанні від 13 серпня 2015 року просить суд розглянути справу за його відсутності (а.с.45).
Відповідач в судове засідання свого представника не направив, а у клопотанні від 10 серпня 2015 року просить суд відкласти розгляд справи на інший день у зв'язку з проведенням літніх польових робіт (а.с.35).
Суд відмовляє у задоволенні вказаного клопотання та вважає за можливим розглянути адміністративну справу за відсутності представника відповідача, оскільки СПП «Рогожани» надало заперечення щодо позовних вимог, а наявних у справі матеріалів достатньо для прийняття законного та об'єктивного рішення.
В запереченнях від 10 серпня 2015 року №10 відповідач зазначив, що всі пенсіонери працювали в селянській спілці «Нове Життя», а не в СПП «Рогожани», тому, на його думку, відповідач не повинен відшкодовувати пільгові пенсії за них. Просить суд відмовити у задоволенні позову (а.с.26-27).
Частиною шостою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні. Частиною першою статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Оскільки в судове засідання сторони не прибули (при цьому, позивач просить суд розглядати справу за відсутності представника управління, що є його правом), зазначене не перешкоджає судовому розгляду, а дану справу можливо розглянути і вирішити на основі наявних матеріалів, судовий розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.
Дослідивши подані суду письмові докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є підставними та підлягають до задоволення з наступних підстав.
Згідно пункту 1 статті 1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 року № 400/97-ВР (далі - Закон № 400/97-ВР) платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.
Частиною другою Прикінцевих положень Закону № 1058-ІУ визначено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком N 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення".
У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.
При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.
Страхувальниками, відповідно до пункту 1 частини першої статті 14 Закону № 1058- IV є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання та інші.
Відповідно до статті 13 Закону № 1788-ХІІ на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи, працівники, зазначені в пункті "б"- "з" цієї статті.
Пунктом 6.8 Інструкції № 21-1 встановлено, що підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону № 1058-ІУ, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.
Судом встановлено, що Сільськогосподарське приватне підприємство «Рогожани» 22 березня 2000 року зареєстроване як юридична особа Володимир-Волинською районною державною адміністрацією Волинської області, що підтверджується довідкою про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.17).
Підприємство підпадає під дію частини другої Прикінцевих положень Закону № 1058-ІУ та пункту В«бВ» -В«зВ» статті 13 Закону № 1788-ХІІ та перебуває на обліку в УПФ України в місті Володимирі-Волинському та Володимир-Волинському районі, що підтверджується розрахунком фактичних витрат на виплату та доставку пенсій (а.с.8-9).
Верховний Суд України неодноразово висловлював правову позицію у справах цієї категорії, зокрема у постановах від 5 червня 2012 року № 21-167а12 та 25 вересня 2012 року №№ 21-251а12, 21-293а12, 21-294а12, 16 квітня, 10 вересня, 8 жовтня 2013 року №№ 21-12а13, 21-215а13, 21-310а13 відповідно, 11 лютого 2014 року № 21-471а13.
Як слідує з розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, кооператив за період з травня по червень 2015 року було зобов'язано відшкодувати Пенсійному фонду України 4 890,04 грн витрат на виплату та доставку пільгових пенсій (а.с.8-9).
Доказів сплати заборгованості відповідачем суду не надано.
При цьому суд не приймає до уваги доводів відповідача, що пенсіонери ОСОБА_1 та ОСОБА_2 працювали в селянській спілці «Нове життя» тому відповідач не повинен відшкодовувати пенсії за них, оскільки як слідує з пункту 1.1 Статуту Сільськогосподарського приватного підприємства «Рогожани», воно є правонаступником всіх прав та обов'язків цієї селянської спілки, а отже несе обов'язок відшкодовувати пільгові пенсії за осіб які працювали у ній (а.с.37). Крім того, довідки про підтвердження наявного пільгового стажу видані та підписані саме СПП «Рогожани» (а.с.10-11).
Оскільки, у Сільськогосподарського приватного підприємства «Рогожани» перед Управлінням Пенсійного фонду в місті Володимирі-Волинському та Володимир-Волинському районі Волинської області наявна заборгованість по виплаті та доставці пільгових пенсій за період з травня по червень 2015 року включно у розмірі 4 890,04 грн, яка підтверджена матеріалами справи, добровільно підприємством не сплачена та доказів її погашення на день розгляду справи суду не надано, тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення в повному обсязі.
Керуючись частиною шостою статті 128, статтями 160, 162-163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України В«Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , Закону України В«Про пенсійне забезпеченняВ» , Закону України В«Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в місті Володимирі-Волинському та Володимир-Волинському районі Волинської області до Сільськогосподарського приватного підприємства «Рогожани» про стягнення заборгованості - задовольнити повністю.
Стягнути з Сільськогосподарського приватного підприємства «Рогожани» (44733, Волинська область, Володимир-Волинський район, с. Рогожани, вул. Комсомольська, 32, ідентифікаційний код юридичної особи 03735179) на користь Управління Пенсійного фонду України в місті Володимирі-Волинському та Володимир-Волинському районі Волинської області (44700, Волинська обл., м. Володимир-Волинський, вул. Соборна, буд.1, ідентифікаційний код юридичної особи 37602528, р/р 25604304362519 у Фiлiї - Волинське обласне управління АТ В«ОщадбанкВ» , МФО 303398) заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій за період з травня по червень 2015 року включно у розмірі 4 890,04 грн (чотири тисячі вісімсот дев'яносто гривень чотири копійки).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.І. Смокович
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2015 |
Оприлюднено | 20.08.2015 |
Номер документу | 48387457 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Смокович Віра Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні