ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 липня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/2168/15-а
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді: Кисильової О.Й.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Скадовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області до підприємства "Віта СЛС" Всеукраїнської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України" про стягнення податкового боргу по орендній платі за землі державної та комунальної власності та збору за спеціальне використання води,
встановив:
Скадовська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (далі - позивач, Скадовська ОДПІ) звернулася з адміністративним позовом до підприємства "Віта СЛС" Всеукраїнської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України" (далі - відповідач, підприємство "Віта СЛС"), в якому просить стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих боржника, в рахунок погашення податкового боргу в сумі 8786,61 грн., з яких: по орендній платі за земельні ділянки державної або комунальної власності в розмірі 8555,01 грн., по збору за спеціальне використання води (крім збору за спеціальне використання водних об'єктів місцевого значення) у розмірі 231,60 грн.
Свої вимоги мотивує тим, що за результатами здійснення фінансово-господарської діяльності товариство має податковий борг в загальній сумі 8786,61 грн. Податкова заборгованість підприємства "Віта СЛС" виникла за рахунок несплати узгоджених грошових зобов'язань, нарахованих згідно податкових повідомлень-рішень та декларацій. Відповідач добровільно не сплатив узгоджений податковий борг, а тому Скадовська ОДПІ просить стягнути заборгованість в судовому порядку.
30.07.2015 р. до суду від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника Скадовської ОДПІ, в порядку письмового провадження.
Згідно із ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Відповідач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, заперечень на позов не надав. Підприємство "Віта СЛС" про дату, час та місце розгляду справи повідомлено належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.
Частиною 4 статті 128 КАС України передбачено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Згідно із ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що підприємство "Віта СЛС" зареєстровано як юридична особа Скадовською районною державною адміністрацією 19.10.1999 р. та взято на облік у Скадовській ОДПІ.
Підпунктом 16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України встановлено, що платник податків зобов'язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Пунктом 36.1 ст.36 ПК України визначено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Згідно із п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Відповідно до п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом (п. 79.1 ст. 79 ПК України).
Так, 25.07.2014 р. на підставі наказу від 07.07.2014 р., пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 79.1 ст. 79 ПК України посадовими особами Скадовської ОДПІ проведено документальну позапланову невиїзну перевірку підприємства "Віта СЛС" Всеукраїнської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України" (код ЄДРПОУ 30556994) з питань своєчасності сплати грошових зобов'язань по платі за землю (орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності) з січня 2010 року по липень 2011 року та збору за спеціальне використання води (крім збору за спеціальне використання водних об'єктів місцевого значення) з жовтня 2009 року по травень 2011 року, за результатами якої складено акт від 03.11.2014 р. № 356/15-30556994.
Перевіркою встановлено порушення п.31.1 ст.31 та п.287.3 ст.287, п.328.3 ст.328 ПК України, що призвело до порушення сплати узгоджених сум грошових зобов'язань по платі за землю та збору за спеціальне використання води.
Положеннями п.54.1 ст.54 ПК України передбачено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п.287.3 ст.287 ПК України).
Пунктом 328.1 ст.328 ПК України (в редакції, що була чинною на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що базовий податковий (звітний) період для збору дорівнює календарному кварталу.
Податкові декларації збору подаються платниками збору органам державної податкової служби у строки, визначені для квартального податкового (звітного) періоду, за місцем податкової реєстрації (п.328.3 ст.328 ПК України) (в редакції, що була чинною на час виникнення спірних правовідносин).
Судом встановлено, що відповідачем до контролюючого органу подавалась декларація з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності від 31.01.2011 р., однак визначені в ній суми грошових зобов'язань сплачувались з порушенням строків, визначених податковим законодавством.
Крім того, підприємством до Скадовської ОДПІ було подано розрахунки збору за спеціальне використання води від 28.10.2009 р., 05.08.2010 р. та 24.10.2010 р., зобов'язання по яким також сплачено із затримкою.
Згідно із п.31.1 ст.31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Відповідальність за порушення правил сплати (перерахування) податків та зборів передбачена ст.126 ПК України.
У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств, рентної плати протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу (ст. 126 ПК України).
Положеннями п.116.1 визначено, що у разі застосування контролюючими органами до платника податків штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, такому платнику податків надсилаються (вручаються) податкові повідомлення - рішення.
Так, на виконання вимог податкового законодавства контролюючим органом на підставі акта перевірки від 03.11.2014 р. № 356/15-30556994 сформовано податкові повідомлення-рішення від 20.11.2014 р.:
- № НОМЕР_1 про визначення штрафу по земельному податку з юридичних осіб в сумі 7901,05 грн.;
- № НОМЕР_2 про визначення штрафу по земельному податку з юридичних осіб в сумі 653,96 грн.;
- № НОМЕР_3 про визначення штрафу по збору за спеціальне використання води в сумі 106,50 грн.;
- № НОМЕР_4 про визначення штрафу по збору за спеціальне використання води в сумі 154,24 грн.
Вказані рішення направлено підприємству засобами поштового зв'язку.
Відповідачем не надано до суду ані доказів сплати заборгованості, ані доказів оскарження вказаних податкових повідомлень-рішень, а тому грошові зобов'язання на загальну суму 8815,75 грн. є узгодженими.
У зв'язку із тим, що на обліковому рахунку платника збору за спеціальне використання води рахувалась переплата в сумі 29,14 грн., загальна сума несплаченого боргу станом на 06.07.2015 р. становить 8786,61 грн.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59 ПК України).
При цьому, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається) (п. 59.5 ст. 59 ПК України).
Так, на виконання вимог податкового законодавства контролюючим органом сформовано та направлено на адресу підприємства "Віта СЛС" податкову вимогу від 01.09.2011 р. № 152 на суму 3344,78 грн.
Згідно із пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Статтею 95 ПК України передбачено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Приймаючи до уваги викладені обставини, а також враховуючи те, що підприємством "Віта СЛС" заборгованість у сумі 8786,61 грн. не сплачена, суд вважає вимоги Скадовської ОДПІ обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 8, 9, 12, 19, 158-163, 167 КАС України, суд, -
постановив :
Задовольнити адміністративний позов.
Стягнути з підприємства "Віта СЛС" Всеукраїнської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України" (код ЄДРПОУ 30556994) податковий борг у сумі 8786 (вісім тисяч сімсот вісімдесят шість) 61 коп., з яких:
- по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності в сумі 8555 (вісім тисяч п'ятсот п'ятдесят п'ять) грн. 01 коп. до місцевого бюджету Скадовської міської ради (код платежу 18010500, бюджетний рахунок № 33210811700268, банк одержувача - ГУДКСУ в Херсонській області, МФО 852010, код банка одержувача ОКПО 37888409);
- по збору за спеціальне використання води (крім збору за спеціальне використання водних об'єктів місцевого значення) в сумі 231 (двісті тридцять одна) грн. 60 коп. до місцевого бюджету Скадовської міської ради (код платежу 13020100, бюджетний рахунок № 33117357700267, банк одержувача - ГУДКСУ в Херсонській області, МФО 852010, код банка одержувача ОКПО 37888409).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Кисильова О.Й.
кат. 8.2.3
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.07.2015 |
Оприлюднено | 20.08.2015 |
Номер документу | 48401842 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Кисильова О.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні